Luultavasti kärsin masennuksesta tai "mielen tylsyydestä". Tämä kirjoittaminen on varmasti jokin millä koetan selviytyä elämisestä. Minä en osaa kokea onnen tunteita normaalisti. Koen elämän selviytymiskamppailuna, en koe nautintoa.
En näe elämisessä mitään mieltä, mutta en tekisi itselleni mitään. Johtuu "mielen tylsyydestä", että en koe tai saa mistään iloa ja vaan "kuljen eteenpäin". Se on elämisen tuhlausta.
Ennen kuin tapasin sinut, koin varmaan samoin. Olen pahoillani, jos jouduit "terapeutiksi". Ei ollut tarkoitus käyttää hyväksi hyväntahtoisuuttasi.
Minun puoleltani asiat ovat "sujut".
LS
Masennus, rakkaus ja palsta
21
492
Vastaukset
- Anonyymi00001
Et ole hän kuitenkaan mutta hyvää yötä vaikka tähän. En jaksa lukea näitä trollauksen nyt.
- Anonyymi00003
Hyvää yötä sinullekin.
LS
- Anonyymi00002
Paitsi että toivon että pystyt juttelemaan ystävä ihmisen kanssa jakamaan ❤️
- Anonyymi00004
Olisi kiva, jos joskus niin olisi. Toisaalta kistinuskossa usein kerrotaan ettei toinen ihminen voi täyttää jotain sellaista vajetta ja sitä ei pitäisi etsiä ihmisistä.
LS
- Anonyymi00005
Ehkä sinulla on lapsuudentraumoja ja käyttäytymismalleja joita kannat mukanasi.
- Anonyymi00006
Olin aikoinaan katkera ja vihainen vanhemmilleni asioista, mutta sellainen on jäänyt pois. Ei sellaista kuormaa enää lle, en koe, että olisi sieltä enää selvittämättömiä traumoja. Ajattelen vanhemmistanikin, että he ovat yksilöinä omanlaisiaan ja sen mukaan ovat toimineet niistä lähtökohdista, ei olosi mitään syytä traumoihin.
LS - Anonyymi00007
Käyttäytymismallit. Toki jo lapsena olen tästä "tylsyydestä" kärsinyt.
LS - Anonyymi00008
Lapsena uppouduin fantasiamaailmaan. Katsoin televisiota ettei olisi tarvinnut kohdata todellisuutta.
En kuitenkaan koe, että olisi enää traumoja lapsuudesta jäänyt. Toki olen yhtä "tylsämielinen".
LS
- Anonyymi00009
"Se ei ollut välinpitämättömyyttä. Se oli älykästä kiinnostuksen puutetta asioihin, joilla ei voinut olla mitään vaikutusta omaan olemassaoloon."
-Tanith Lee
"Niin sanottu todellinen maailma. Ihmiskärsimystä- ja surua. Sokeaa politiikkaa ja yleistä julmuutta. "
-Tanith Lee - Anonyymi00010
Keski-iän kriisi tai vaihdevuodet voivat oireilla alakuloisuutena. Lääkärillä voi tarkistuttaa vitaali- ja labra-arvot. Kuntosalilla käyminen pitää mielen virkeänä. Siellä käy kaikenikäisiä ja kuulee musiikkia. Sitten erilaiset ryhmät auttavat. (AA, Al-anon ym., joissa on selkeä ohjelma).
- Anonyymi00011
AA ja AI on alkoholisteille, en käytä juurikaan. Ei ne hyväksyisi tällausta ns "hengen narkomaania" joukkoonsa. Aina puhutaan keski iästä huonona asiana. Minulla hormonaaliset vaihtelut ovat tasaantuneet. Hyvää tarkoittavat neuvot eivät taida aina olla hyviä?
LS - Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
AA ja AI on alkoholisteille, en käytä juurikaan. Ei ne hyväksyisi tällausta ns "hengen narkomaania" joukkoonsa. Aina puhutaan keski iästä huonona asiana. Minulla hormonaaliset vaihtelut ovat tasaantuneet. Hyvää tarkoittavat neuvot eivät taida aina olla hyviä?
LSAl-anon on päihteitä käyttävien läheisille.
En tarkoittanut pahalla. Lopetan "neuvojen jakamisen". Hyvää pääsiäistä kaikille. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Al-anon on päihteitä käyttävien läheisille.
En tarkoittanut pahalla. Lopetan "neuvojen jakamisen". Hyvää pääsiäistä kaikille.En loukkaantunut. En vaan käytä päihteitä, niin mainitsin.
LS - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Al-anon on päihteitä käyttävien läheisille.
En tarkoittanut pahalla. Lopetan "neuvojen jakamisen". Hyvää pääsiäistä kaikille.Tai käytän, mutta vain vähän.
LS
- Anonyymi00012
En ole varmaan tyytyväinen elämääni.
Siinä on sellaisia juttuja. En halua aiheuttaa lapsille kärsimystä. En ole rakatunut lasteni isään. En oikeastaan pidä hänen kanssaan olemisesta kovinkaan. Jos hänelle kertoo jotain joka vaivaa mieltä, hän saattaa toimua sosiaalisesti ei -korrektisti, esim nauraa asialle ja joudun sanomaan, että hänen tapansa lisää ahdistustani. Tai jis puhuu suhteen vaikeista asioista, hän lähtee sanomatta sanaakaan. Hän ei osaa keskustella lainkaan mistään tunteistaan. Ja minä taas, minussa on tunteita, halua jakaa, tulla ymmärretyksi.
Ei hän paha ole. En vain pidä hänestä. Hänen äänensäkin välillä ärsyttää ja kolistelut. Masennun hänen kanssaan. Tiedän ettei yksin asuminenkaan ilman häntä olisi välttämättä mikään pelastus asiaan.
Ei silti rakkautta voi väkisin itsestä pusertaa.
LS- Anonyymi00013
Eikä nuo asiat ole kivasti toisesta sanottu. En haluaisi, että minusta noin kerrottaisiin. Mutta ollaan nyt sievistelemättä yltiörehellisiä eikä esitetä hyvää ihmistä, jos se ei pidä paikkaansa.
Kyllä jollain tasolla hänestä välitän toki. En sillä tavoin, että pitäisin hänen kosketuksestaan. Ei edes olkapäähän. Jos hän yrittää koskettaa, koko kehoni jännittyy ja toivon hänen menevän vain pois.
Eikö se ole aika sairasta, minulta tämä. Ei minulla ole muutakaan elämää tai elämäntapaa.
LS
- Anonyymi00014
Kyllähän se tietysti minussa on vikaa. On väärin pettää toista edes henkisesti. Sehän ei ole oikein. En tiedä onko oikein rakkautensa kautta yrittää kahlita niin, ettei toinen pääsisi lähtemään, vaikka haluaisi. En muuten haluaisi itsekään, että rakastamani ihminen minut jättäisi ja hylkäisi.
LS - Anonyymi00015
Jos ajattelen arvojani. Meistä jokainen on ollut lapsi. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita. Siitä lähtökohdista halyan ymmärtää häntäkin. Ja hän on kiltti ihmisenä. Siinähän ei ole mitään pahaa.
Vanhempani eivät tulleet toimeen lapsuudessani. Heidän keskinäinen vihanpito oli ahdistavaakin. Toisen näkökulmasta ajattelee, että heidän olisi pitänyt erota. Hekin ovat yhä yhdessä. En kuitenkaan olusi vaurioitunut erosta, se olisi merkityksetöntä jostain syystä itselleni.
Kuitenkin omasta näkökulmasta ei halua tuottaa muille mielipahaa, vaikka itse kärsisi.
LS- Anonyymi00016
Traumoista harvoin pääse eroon yksin ajattelemalla, että olen antanut anteeksi. Siellä ne taustalla saattaa jyllätä, vaikka et sitä itse tiedostaisi. Ja tosiaan tuolla joku mainitsi labrat. Vähäiset rautavarastot, magnesiumin, d-vitamiinin ja folaatin puute aiheuttaa uupumusta ja saatetaan pistää masennuksen piikkiin, kun ihminen ei kertakaikkiaan jaksa.
Tsemppiä toivon 🫂 - Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Traumoista harvoin pääse eroon yksin ajattelemalla, että olen antanut anteeksi. Siellä ne taustalla saattaa jyllätä, vaikka et sitä itse tiedostaisi. Ja tosiaan tuolla joku mainitsi labrat. Vähäiset rautavarastot, magnesiumin, d-vitamiinin ja folaatin puute aiheuttaa uupumusta ja saatetaan pistää masennuksen piikkiin, kun ihminen ei kertakaikkiaan jaksa.
Tsemppiä toivon 🫂Väitän, että tämä kirjoottelukin on vapauttanut paljon ja ehkä enemmänkin Jumala. En koe nyt mitään tarvetta lapsuuden läpikäymiseen terapiassa. Koen itse olevani vapaa siitä.
LS
- Anonyymi00020
Jumalan sanotaan vihaavan hylkäämistä.
Kukaan ei halua tulla hylätyksi, jätetyksi. Sellainen ei ole oikein. Ei tietenkään voi toista esim pakottaa seksiin tai osoittamaan rakkautta.
Olen itse joutunut hylätyksi. Se kokemus on myös toisaalta ymmärrystä lisäävää.
LS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151468Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691419- 1311163
- 77863
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52755