Maalatun sokkelin päälle rouhe?

Mastu

Onko kellään kokemusta jos maalattuun harkkosokkeliin laittaa rouhepinnoitteen? Tuleeko onnistumaan ilman maalin poistoa ( hilseiselevt kohdat tietysti pois )

Pysyykö esim. saneerauslaasti maalatulla pinnalla? Olen ajatellu sellaista punaisen graniitin väristä rouhetta, mutta mites alla olevan laastin väri? Pitäisikö sekin olla saman sävyistä vai tuleeko huono jos alla on saneerauslaasti ( värinä vain harmaa? )?

Kiitokset jo etukäteen.

7

10203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu_

Kyllähän minä olen rouhepinnoitteen kanssa pelannut paljonkin takavuosina. Vanerimuotin jättämä betonipintakin oli liian sileä. Huonosti otti laasti kiinni. Maalatussa ei varmasti pysy.

Laastit ja kivenvärit ovat oma lukunsa. Kannattaa noudattaa ohjeita tarkasti, jotta lopullinen väri on haluttu. Pieni lintsaus, ja väri on aivan toinen.

• Mastu

maalatulla pinnalla jos maalattu pinta on epätasainen, sillä en oikein tiedä miten tuo sokkelin "rappaus" on aikoinaan tehty, sillä se vähän niin kuin juosten kustu. Liekkö alkuperinen talon omistaja itse yirttäny ja on loppunu usko omiin taitoihin, sillä ammattimies tuota ei ole voinut tehdä. Välillä näkyy harkon pintaa, sit joku on vetäny johonkin kohtaan laastia päälle ja yritelly tasoittaa sitä ja ilmeisesti kun on saanut mielestään huvän niin sit ei kun maaali pintaan. Maali on pääosin pysynytkin hyvin kiinni, joistain kohin on lähteny irti, mutta sen sais teräsharjalla pois.

Mites tuo maalattu sokkeli kannattas sit laittaa jotta siitä sais siistin, jos laasti ei siinä todellakaan pysy? Onko tuon vanhan maalin pois ottaminen miten helvetillinen työ? Talo on vähän rinnetalotyyppinen, "rapattua" pintaa on n. 50m2.

• Jocu_
        Mastu kirjoitti:

maalatulla pinnalla jos maalattu pinta on epätasainen, sillä en oikein tiedä miten tuo sokkelin "rappaus" on aikoinaan tehty, sillä se vähän niin kuin juosten kustu. Liekkö alkuperinen talon omistaja itse yirttäny ja on loppunu usko omiin taitoihin, sillä ammattimies tuota ei ole voinut tehdä. Välillä näkyy harkon pintaa, sit joku on vetäny johonkin kohtaan laastia päälle ja yritelly tasoittaa sitä ja ilmeisesti kun on saanut mielestään huvän niin sit ei kun maaali pintaan. Maali on pääosin pysynytkin hyvin kiinni, joistain kohin on lähteny irti, mutta sen sais teräsharjalla pois.

Mites tuo maalattu sokkeli kannattas sit laittaa jotta siitä sais siistin, jos laasti ei siinä todellakaan pysy? Onko tuon vanhan maalin pois ottaminen miten helvetillinen työ? Talo on vähän rinnetalotyyppinen, "rapattua" pintaa on n. 50m2.

Sanoi maalitehtaan mies sokkelimaalista. Siis se, miten sen saa irti. Minä puolestani kyselin kiinni pysymistä vanereilla valetussa betonisokkelissa.

Pinta-alaa on paljon. Tosin, rappaus on pehmeää, kuten harkkokin. Luontoystävällisin ja halvin konsti maalin poistoon on jokin mekaaninen konsti. Pane poika hiomaan rälläkän karkealla kivellä.

• rappari raape
        Mastu kirjoitti:

siihen teräsharja. Sillä, kun pyhkäset maalipinnan karheaksi (ei tarvii poistaa, jos on kiinteä) ja eikun saneerauslaasti kammaten kiinni ja rouhetta päälle niin kyllä pysyy.

Saneerauslaasti on niin liimapitoinen aine, että sitä ei saa irti taipuisasta teräsliipistä kuin taltalla ja vasaralla. Miten meinaat sen saada kiinteästä maalipinnasta irti?

Varmuuden maksimointia tunnutte suunnittelevan.

Minä olen rapannut kerran lasitiilipinnan ja siihen puhdistuksen jälkeen vedettiin 9mm:n kammalla tartunnat saneerauslaastia ja rappi päälle. Ei ole 5-6 vuoteen irti päässyt tuossa naapurissa.

• tiedä

tuosta, mutta sen tiedän että joku voi vetää rouheet nenäänkin, kuulemma!

• juu

vetäise primeri koko sokkeliin ja ei kun saneerauslaastia päälle. Pysyy varmasti, ja saneerauslaasti on kyllä semmoinen aine, että se pysyy vaikka peltikatossa ;) (jos on tarvis sinnekin sitä laittaa).

• muurarin kaveri

olen pinnoittanut maalattuja sokkeleita muutaman kerran , eikä vielä ole tullut valituksia ettei olisi mömmöt pysyny . Saneerauslaasti on kovaa tavaraa ja kun vielä jynssäät irtonaiset karstat pois niin kyllä pitäisi istua ku paska junttilan tuvan seinässä. kokeile johonkin kulman taakse pieni alue saneerauslaastia pohjusteeksi eri jäykkyysasteilla ja kerrospaksuuksilla mut ei mitään tasoitepaksuuksia vaan muutama milli vaan ja sitte väriä pintaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7215
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      60
      4989
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4761
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3899
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3888
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3827
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3383
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      2967
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51