Incel-tahdonvastaisuus

Tästäkään en tiedä juurimitään, silti aloitan siitä keskustelun: Incel-sana on minulle outo, osa käyttää sitä loukatakseen miehiä, osa tarkoittaa sillä poikia. En muista onko naisilla tän asian kanssa mitään tekemistä, mutt osa naisistakin käyttää tätä sanaa loukatakseen miespuolista henkilöä. Käsitteessä on mielestäni osa myös syyllistämistä, herjaamista ja ns. cancelointia. NÄÄ on näitä uuudissanoja joita peräkylän pertti ei välttämättä osaa, eikä peräkammarin pirkko käytä.

Mitä mieltä itse olet =)

27

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olipas alentava kommentti: että peräkylän pertti tai peräkammarin pirkko käytä oikein.
      Tutustu hieman elämään oman kuplasi ympärillä.
      Kaikille sanoille on tarkoituksensa, sitä mieltä itse olen.

• juu , kaikille sanoille on tarkoituksensa. Olen samaamieltä kanssasi. Jopa ja sekä eli tai vai mutta vaan sillä että jotta koska kun, sanoille on merkityksensä!

Aloitusviestistäni vetäsit herneet lauseesta:
        """ NÄÄ on näitä uuudissanoja joita peräkylän pertti ei välttämättä osaa, eikä peräkammarin pirkko käytä.""". Olen pahoillani, että Sinä koet ne alentaviksi sanoiksi. NE sanat eivät kuitenkaan olleet aiheena. Mutt voidaanhan niistäkin puhua.
        Peräkammarin Pirkko - ei mielestäni ole halventava eikä alentava nimitys.
        Peräkylän Pentti - ei myöskään ollut minun käytössäni yhtään alentavassa merkityksessä.

NE käsitykset, oletukset sanoistani on ihan sun omassa käsityskyvyssäsi, ja siellä ne saa pysyäkin. Incel-sanaa et käsitellyt mitenkään.

Kuplasta_ Jokaisella on omakupla. halus tai ei, sen nimi on OMA elämä.

• Anonyymi00002

Aloittajalla toivoisi olla jotain sanottavaa aloittamastaan aiheesta. Se tosin edellyttäisi että ymmärtää itse mistä puhutaan.

• Heij, etkö löytänyt yhtään mitään "sanottavaa" aiheestani. =)
        Ymmärrän, jos edellytät jotain väitteitä joita en halunnut lisätä,
        sillä minusta Incel-kulttuuri on .... jotensakin samaa uudissanastoo kuin esim, woke-kulttuuri :) Näetkö sinä eroja? .. ihan vain näin yleisesti miettien pelkkiä ideologioita;) /käsityksiä. Suhteellisen uusia sanoja kuitenkin, kulttuurissamme.

• "Incel on pääosin verkossa toimiva alakulttuuri, joka koostuu tahdonvastaisesti selibaatissa elävistä, usein nuorista miehistä. Ryhmä kokee olevansa kyvytön muodostamaan suhteita, syyttää tästä usein naisia ja yhteiskuntaa, ja keskustelulle on ominaista viha, katkeruus sekä itsetuhoisuus. " Yle

Katsoin kerran dokumentin jossa haastateltiin tähään ryhmään kuuluvia nuoria miehiä. Toivon ettei tuo ryhmä ole ainakaan kasvamassa.

• Mummunen kirjoitti:

Mä oon katsonut seur. ohjelman tästä aiheesta: https://areena.yle.fi/1-65849621

Olisiko sinusta sitten Incelille joku muu sana parempi kuvaamaan vai mitä aloituksessasi tarkoitat? En oikein saanut kiinni ajatuksestasi.

• Anonyymi00003

Incel on henkilö, joka ei mielestään kykene saamaan romanttista tai seksuaalista seuraa vaikka haluaisi saada sitä ja joka syyttää tästä naisia.

Incel tulee englannin sanoista'' involuntary celibacy'' eli vastentahtoinen selibaatti.
      Incel-termi yhdistetään useimmiten internetissä muodostuneeseen alakulttuuriin ja yhteisöön.

Yhteisö koostuu pääasiallisesti nuorista miehistä, jotka syyttävät vastentahtoisesta selibaatistaan naisia ja myös esineellistävät ja vähättelevät naisia.

Monet inceleistä ovat avoimen naisvihamielisiä ja osa myös uhkailee avoimesti väkivallalla.

Empiirisen todistusaineiston mukaan incelit ovat silti keskimäärin väkivallattomampia kuin muut ihmiset ja ylivoimainen enemmistö torjuu täysin väkivallan myös teoriassa.

• Anonyymi00005

En tiennyt incelistä mitään, mut sehän on melkein samaa, kuin ennen naiset joita ei haettu tansseissa, olivat 'seinäkukkina' aina. Ne on nää ihmissuhteet olleet aina vaikeita aika monillekin. Nyt vain käsitteet ja tarinat leviää kautta maailman yhdessä hujauksessa internetin ansiosta.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

En tiennyt incelistä mitään, mut sehän on melkein samaa, kuin ennen naiset joita ei haettu tansseissa, olivat 'seinäkukkina' aina. Ne on nää ihmissuhteet olleet aina vaikeita aika monillekin. Nyt vain käsitteet ja tarinat leviää kautta maailman yhdessä hujauksessa internetin ansiosta.

Niin... Onkohan seinäkukkaisista tehty ohjelmia tai ideologioita :) tai jopa lopputöitä :D

• Anonyymi00006
        Mummunen kirjoitti:

Niin... Onkohan seinäkukkaisista tehty ohjelmia tai ideologioita :) tai jopa lopputöitä :D

Edesmennyt tuttu sanoi kerran vaimostaan et, ei hän nyt ruusu ole mutta kukka kumminkin.

• Anonyymi00009

Viltun teko älykäpiö painaa tuu taten tekstiä häiriköden

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Mielestäni noita asioita ei voi verrata keskenään.

• Anonyymi00013
        Siili25 kirjoitti:

Mielestäni noita asioita ei voi verrata keskenään.

Onhan ne hieman samankaltaisia, ilman kumppania ovat.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Onhan ne hieman samankaltaisia, ilman kumppania ovat.

No kyllä täytyy todella pinnistellä jos noin haluaa/ kykenee asian näkemään. Enpä keksisi noista asioista puhua samassa yhteydessä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tanssien seinäkukkaset eivät oletettavasti kuitenkaan käyneet vihaamaan ja ajattelemaan väkivaltaisia ajatuksia miehistä, jotka eivät hakeneet tanssimaan. Tanssivat sitten vain tyttöparina ja vähät välittivät.

• Anonyymi00004

Ihan vieras käsite, mutta nyt selkisi kun luin jutusta "Incel-yhteisöissä keskustelua leimaa vahva uhri-identiteetti ja naisviha: miehet näkevät ahdinkonsa johtuvan naisten pinnallisuudesta ja pahuudesta."
      Onkohan se mies-yksilön kohdalla pysyvät tai tilapäinen tunne?
      Näin tästä hiljattain jutun mutta kun en tunnistanut lähipiirissäni yhtään viha-miestä, ainakaan en ole huomannut niin jätin lukemisen sikseen ajatuksella, ei kuulu mulle.
      Eron jälkeen hetken voi tuntua että kaikki miehet ovat sikoja mutta se menee ohi. Johtuu siitä että on vielä omat tunteen siinä kuohussa kesken. Rauhoittuu sitten vihottelu kun huomaa että on selvinnyt tilanteesta. Näin toivon näille vihaisille miehillekin käyvän.

• Mulle ei ole selvinnyt täysin toi incel-sanan merkitys. Onkohan se sellainen sana, jota käytetään myös - tietämättä oikein mitä halutaan sanoa, mutt ku se on sopivan raflaava. se on hyvä heittää keskusteluun:) ???

• Anonyymi00007
        Mummunen kirjoitti:

Mulle ei ole selvinnyt täysin toi incel-sanan merkitys. Onkohan se sellainen sana, jota käytetään myös - tietämättä oikein mitä halutaan sanoa, mutt ku se on sopivan raflaava. se on hyvä heittää keskusteluun:) ???

Et ehkä ymmärrä siksi, että olet nainen (oletan) ja vanha (oletan).
        Et voi samaistua nuoren miehen maailmaan sekä myöskään nuorten naisten.
        Maailma on kova ja ankarampi kuin n. 40-50 vuotta sitten, kun olit itse nuori.
        Ei siis pystykään käsittämään.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Et ehkä ymmärrä siksi, että olet nainen (oletan) ja vanha (oletan).
        Et voi samaistua nuoren miehen maailmaan sekä myöskään nuorten naisten.
        Maailma on kova ja ankarampi kuin n. 40-50 vuotta sitten, kun olit itse nuori.
        Ei siis pystykään käsittämään.

Saatat olla oikeassa:) mutt mietinkin onko tuollainen kategorisointi ihan välttämätöntä?
        ees nykyajassa. Kaikenmaaliman nimityksiä ja enkunkielisii vielä :) kaiken muun käsittämättömän lisäksi :D

• Anonyymi00011
        Mummunen kirjoitti:

Mulle ei ole selvinnyt täysin toi incel-sanan merkitys. Onkohan se sellainen sana, jota käytetään myös - tietämättä oikein mitä halutaan sanoa, mutt ku se on sopivan raflaava. se on hyvä heittää keskusteluun:) ???

Etkö osaa lukea? "Siili25" kommentissaan 3.4. klo 15:25 selittää lainatussa tekstissään asian varsin selvästi.

• Anonyymi00008

Yhteiskunta muuttuu koko ajan sairaammaksi ja sairaammaksi.

• Anonyymi00010

Hoen niin että van hoenämmien keski naiset teko älykäpiö jutut puuduttavat kaiken luke matto mättö mäksi

• Minä koen myös kaikenlaista ja erityisesti juuri Vanhojen Naisten mielipiteitä arvostan. Samoin Ikääntyneiden miesten =) ........ Älä suotta pidä Incel kulttuuria minun älyni tuotoksena, en ikimaailmassa olisi siihen pystynyt :)

• Anonyymi00012
        Mummunen kirjoitti:

Minä koen myös kaikenlaista ja erityisesti juuri Vanhojen Naisten mielipiteitä arvostan. Samoin Ikääntyneiden miesten =) ........ Älä suotta pidä Incel kulttuuria minun älyni tuotoksena, en ikimaailmassa olisi siihen pystynyt :)

Onko van hanämmän mielipide teko älykopionti ja onkose kivaa keskustelua?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Onko van hanämmän mielipide teko älykopionti ja onkose kivaa keskustelua?

Täällä meidän fiksujen vanhojen naisten keskuudessa on näköjään joku tuskin ikäisiimme kuuluva jolla on känkkä päällä. Vieläkö nukkuu kun ei ole änkyröimässä. No hyvät hänellekin joka tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe