Rakkaus ja Ihmissuhteet

Niin, tällaisena vanhana mummona voisin aloittaa tällaisen pääsiäisen sanomaan (..niin Hän rakasti ainoaa poikaansa, jotta... jne) liittyvän toivottavasti vilkkaan ja mielenkiintoisen keskustelun Rakkaudesta. Rakkaus on käsittääkseni elämän perusta. (en puutu nyt tarve-hierarkiaan).

Jos vaikka lähtis sieltä lapsuudesta=) niin ilman Rakkautta, ei lapsi kasva -Rakkaus on yhtä tärkee kuin ruoka ja lepo. Pohdittavaksi jää mitä tapahtuu lapselle - jota ei rakasteta, joka ei koe rakkautta, joka ei saa osoittaa rakkauden tunteitaan.

Sitte seuraavaks Ensirakkaus: aijjjjaijjaaaaiiiiaijai:) 💥 Siihen ei välttämättä liity vielä seksiä, vai liittyykö? Voisko ensirakkaus olla se "oikea" jonka kanssa ...jne. Vai pitääkö siihen ees liittyä rakkautta ;)) ihastusta - kiinnostusta :D

Sitten aikuisikäisen rakkaudet! Onko se rakkaus sitä että haluaa olla toisen Oma, kaikessa - kunnes kuolema erottaa ?? vai voisko 1 ihminen rakastaa yhtäaikaa useampaa:) [[[[vähän niinkuin Jumala maailmaa, jotta.. jne.ym.]]]]

Onko meille jossain vastakappale, sielunkumppani?

31

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Taasko uusi aihe josta aloittaja on ulkona kuin tamppoonin narut.

• Anonyymi00002

Se, miten rakkaus lapsuudessani ilmeni oli hyvin käytännön läheistä. Ruokaa oli riittävästi ja katto pään päällä. Sisareni kanssa joskus vanhoina olemme jutelleet, että aika lailla olimme heitteillä kun vanhemmat olivat omissa töissään. Mitään isompia onnettomuuksia ei onneksi tapahtunut. Tukkapöllyä ja piiskaa käytettiin tarpeen mukaan.

Ensi rakkauteni oli ihastumista ja yksinäisyydestä johtuvaa kaipuuta siihen että edes joku välittäisi. Näin vanhemmiten ymmärrän, että ihminen saattaa mennä päästään pyörälle, kun yllättäen saa osakseen myönteistä huomiota. Kokemattomuuttaan voi toimia aika typerästi. En ainakaan ihastumistilanteessa itse ollut mikään järjen jättiläinen kun oli taustalla koulukiusaamista ja hyvin autoritaarista kasvatusta.

Kun kotona ei ollut keskustelukulttuuria, vaan vanhemmat odottivat tottelemista ilman perusteluja - jälki ei ollut kovin rakkaudellista. En useimmiten itsekään osannut keskustella siten, että keskustelujen lopputulos olisi ollut rakentava. Lemmikkieläimet saivat ja antoivat rakkautta ja tämä asia on säilynyt läpi elämäni.

Olen sitä mieltä, että minulle yksi avioliitto ja avioero riittää. Rakkautta lienee ollut siinä alussa, mutta se haihtui ajan mittaan. Olen tyytyväinen elämääni ilman sitä "sielunkumppania". Harmittaa se, että avioeron yhteydessä emme ymmärtäneet tehdä kirjallista ositusta, vaikka sovussa kaikki jaettiin. Koska ei ole ollut tarvetta pitää yhteyttä, niin tämä asia jää varmasti hoitamatta. Toivon että sitä rakkautta riittää siinä tilanteessa, jos jompi kumpi meistä ensin kuolee - ettei aleta tasinkoja vaatimaan. Mutta sitähän en ole itse näkemässä...

• iso kiitos vastauksistasi! ja oikein lämmin hali**

• Anonyymi00003

Ihmisiä ei omisteta. Jotta se siitä rakkaudesta, josta kukaan ei tiedä eikä käsitä yhtään mitään. Mitään rakkautta ei ole, ellei ole vapautta.

• No eiks se rakkaus anna just sen vapauden :) koko elämäksi??

• Anonyymi00013
        UUSI
        Mummunen kirjoitti:

No eiks se rakkaus anna just sen vapauden :) koko elämäksi??

Mitä höpiset? Kyllä vanhan ajan avioliitot olivat no. vankiloita. Jommalle kummalle tai jopa molemmille. Kirkon miehet joskus muinoin keksivät avioliiton avuksi, jotta saivat naisihmiset ruotuun ja järjestykseen. Siinä ei ollut vapauden kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi00004

On monta rakkautta ja monta sielunkumppania. Mutta minulla vain yksi mies kerrallaan. Muita voi olla useita, kuten lapset.
      Rakastin rinnakkaisluokan poikaa. Meni ohi. Rakastin tanssipaikalta löytynyttä, Meni ohi.
      Rakastin lasten isää sekä miehenä että perheen jäsenenä. Oli osittain sielunkumppani. Erosimme ja rakkaus hävisi jonnekin, hupeni pikkuhiljaa.
      Rakastan lapsiani, olivat tänään pääsiäisaterialla. Tunnen myös sielunkumppanuutta heihin, ovatko sydänystäviäni kun en enää lapsikseni huomaa.
      Rakastan lapsenlapsiani, yhdeltä heistä sain pääsiäiskortin, itse tekemänsä, se on pöydälläni pitkään.
      Ja sitten oli pari muuta, joita olen rakastanut. Toinen heistä tuntui sielunkumppanilta, toinen ei, parmmin harrastukaverilta.
      Nyt on taas uusi menossa, ajattelen häntä, en rakasta, en tiedä tuleeko mitään, miesystävää tai sielunkumppania - kumpaakaan ja tai kummatkin tästä samasta.
      On suuremmoista kun kykenee rakastamaan. Onkohan minua rakastettu? Kumpi se on tärkeämpää olla rakastettu vai itse rakastaa. Taitaa olla tuo vm.

• Kiitos vastauksestasi, hyvää pohdintaa rakkaudesta 💕

• Anonyymi00005

Olihan se viatonta aikaa teininä, ei oikein tajuttu mitä tehtiin, kivaa oli.

• se kultainen nuoruus EI jää unholaan, vaan muistoissa jälleen sen luokse saa :D
        🎵🎼🎶🎶🎼🎵

• Anonyymi00006
        Mummunen kirjoitti:

se kultainen nuoruus EI jää unholaan, vaan muistoissa jälleen sen luokse saa :D
        🎵🎼🎶🎶🎼🎵

Kokemuksia oli, ei uskoisikaan et niitä oli niin monia, mut oli!

• Anonyymi00007

Kyllä se voi olla niin, että joku on sielunkumppani. Minulla ei ole enää tarvetta rakastua keneenkään, niin kuin rakkauteen liitetään mies ja nainen. Se on ollut minulle selvää jo noin parinkymmenen vuoden ajan.

• UUSI

Rakastuminen .noniih, ehkä se on "sitä nuortenpuuhaa" - mutt kyllä olen antanut itseni ymmärtää, että vanhemmitenkin menevät rakkaudesta naimisiin. Sellaistakin tapahtuu?:)

Vaikka itsekin ajattelen vähän ... samansuuntaisesti kuin Sinä: tarve rakkauteen, niinkuin se romanttisesti miehen & naisen välillä toteutuu, tuntuu hankalalta. Näissä ikävuosissa miehet on jo =) ... miten sen kauniisti sanois, seestyneitä sielunkumppaneita, että sellainen roihuava rakkaus varmaan kahlitsis heitä.

Seuraava on sitten sanottu Lähimmäisen💖rakkaudella ja myötätunnolla ja hellyydellä:
        "" Ikääntyneet miehet kun haluavat olla vapaita ja rauhassa """:) *winkswonks*
        😉😜😉

• Anonyymi00008
        UUSI
        Mummunen kirjoitti:

Rakastuminen .noniih, ehkä se on "sitä nuortenpuuhaa" - mutt kyllä olen antanut itseni ymmärtää, että vanhemmitenkin menevät rakkaudesta naimisiin. Sellaistakin tapahtuu?:)

Vaikka itsekin ajattelen vähän ... samansuuntaisesti kuin Sinä: tarve rakkauteen, niinkuin se romanttisesti miehen & naisen välillä toteutuu, tuntuu hankalalta. Näissä ikävuosissa miehet on jo =) ... miten sen kauniisti sanois, seestyneitä sielunkumppaneita, että sellainen roihuava rakkaus varmaan kahlitsis heitä.

Seuraava on sitten sanottu Lähimmäisen💖rakkaudella ja myötätunnolla ja hellyydellä:
        "" Ikääntyneet miehet kun haluavat olla vapaita ja rauhassa """:) *winkswonks*
        😉😜😉

MIksi otat esimerkiksi vain mies-nainen -suhteen? Vaihtoehtoja on muitakin.
        Ei ole ihme, ettet ymmärrä sanan incel käyttöäkään.

• UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

MIksi otat esimerkiksi vain mies-nainen -suhteen? Vaihtoehtoja on muitakin.
        Ei ole ihme, ettet ymmärrä sanan incel käyttöäkään.

Tottakai on vaihtoehtoja, niitähän on jokaiselle omansa.
        Jos huomasit, niin minä vastasin edelliseen kommenttiin -missä oli maininta
        >>>>" Minulla ei ole enää tarvetta rakastua keneenkään,
        >>>>" niin kuin rakkauteen liitetään mies ja nainen."

MUTTA minulle mies-nainen- suhde on se parisuhde missä minä itse olen kotoisimmillani.
        Kaikki saavat suhteilla miten lystäävät!
        ihan vapaasti ja omalla halulla ja tahdolla! 💕💞💕

Elä ja Anna toistenkin elää! Jokainen tekee omat ratkaisunsa, tietenkin! 💑💏

• Anonyymi00009
      UUSI

Jahas leskel vaihtunut mummuseksi.

• UUSI

Anteeksi, en ymmärtänyt- mikä vaihtunut =) mihin?

• UUSI

Pikkasen sama on käyny tässä mielessä😂.

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Pikkasen sama on käyny tässä mielessä😂.

Osaatko sinä sanoa - mikä on leskel:)

• UUSI
        Mummunen kirjoitti:

Osaatko sinä sanoa - mikä on leskel:)

Kysyppä hältä joka sen ekka sanoi.

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Kysyppä hältä joka sen ekka sanoi.

Niih, =) kysyin jo 2 kertaa tätä asiaa, Kolmatta en viitsi :D

• Anonyymi00010
      UUSI

Jätä nuo hymiöt veks, saa kelaamaanjutut yli.

• UUSI

Kiitos ohjeistuksesta, mutt =) nocando. Jokainen kirjoittakoon omilla taidoillaan! :D

• Anonyymi00011
      UUSI
      • UUSI

Niin onhan nykyään seksuaaliterapiaa ja seksuaaliavustajia:) Kaikenalista löytyy! Entiedä

vastaako tarjonta kysyntää?

• Anonyymi00014
        UUSI
        Mummunen kirjoitti:

Niin onhan nykyään seksuaaliterapiaa ja seksuaaliavustajia:) Kaikenalista löytyy! Entiedä

vastaako tarjonta kysyntää?

Äsken tuli ohjelma femmalta ikäihmisten seksuaalisuudesta. Mielenkiintoinen oli.
        Sieltä tulee muuten hyviä keskusteluohjelmia eriaiheista.

• Anonyymi00012
      UUSI

Nimimerkillä "MUMMUNEN"on oikeen hinku päästä tänne seukkaamaan.Epäilen,että voi olla yksinäinen,seuraa vailla oleva henkilö.Eipäs anneta nimimerkin hämätä-kirjoittaja voi olla ihan hyvin mies-oletettu tai mikä vain höperö?

• UUSI

Eiks Mummunen kelpaa sulle millään? Onks pakko olla jotain muuta?

• Anonyymi00015
      UUSI

Rakkaus on niin monimuotoinen asia. Enkä oikein tiedä lienenkö kokenut parisuhde mielessä.
      Naimisissa olen ollut ja eronnut jo kauan sit. Siihen suhteeseen ajauduin elämän aallokossa .Kiltteyttäni suostuin naimisiin. Jonkinlaista kiintymystä ja turvaa varmaan etsin tiedostamatta.
      Muutama pitempi suhde sen jälkeen. Ehkä olisi saanut jäädä kokemattakin.
      Molemmin puolinen kunnioitus ja rakkaus toista kohtaan jäänyt kokematta kaikissa suhteissa. Nyt yli15v. omissa oloissa. Tosin varattuja olisi tarjolla salasuhteita.
      Omia kumppaneitaan sanovat rakastavansa eivätkä voi loukata mutta jotain kuulema puuttuu kotona.
      Seksuaalisuus onkin jo oma osionsa joskus saattavat myös liittyä yhteen.

• UUSI

Niinpä- rakkaus ja seksi ei välttämättä liity yhteen. aina-joka kerta. Mutt mä kyllä ihannoin parisuhdetta niin paljon että siinä pitää olla kunnioitusta, seksiä ja rakkautta. Kaikkia somassa suhteessa ja toisiaan ruokkien.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Mummunen kirjoitti:

Niinpä- rakkaus ja seksi ei välttämättä liity yhteen. aina-joka kerta. Mutt mä kyllä ihannoin parisuhdetta niin paljon että siinä pitää olla kunnioitusta, seksiä ja rakkautta. Kaikkia somassa suhteessa ja toisiaan ruokkien.

Sehän se olis ihanne tilanteessa et toteutus tuo. Lienee tähdistä tai jostain muusta kiinni osuuko kohilleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      19
      2605
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1654
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26