Useampaan uuteen autoon on hankala mennä ja poistua koska niissä on leveät kynnykset. Istuin on kaukana kynnyksen ulkoreunasta. Joissakin autoissa on lisäksi helmassa muovinen uloke joka pahentaa tilannetta. Muuten olisi helppo mennä, jos ei olisi sellaista uloketta.
Varmaankin syy miksi sellaisen laittaneet, on se että kylki pysyy puhtaampana.
Housunlahkeet likaantuu herkästi ja joskus kuskaan iäkkäämpiä läheisiä, joiden on jalkavaivan vuoksi mentävä autoon takamus edellä. Heille sellaiseen autoon nouseminen on todella hankalaa jos on leveä kynnys.
Nykyautojen leveät kynnykset
4
164
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Näin on. Saab 900.lla oli ratkaisu tähän ,. Ovessa oli kohta 10cm "tavallaan kynnyskoteloa" mutta se oven alaosa halusi ruostua pois ja ovista oli suuri kysyntä romuloissa. Toinen ongelma oli kun ajoi soratiellä, se kiven kolina , oven sisäosa käytännössä toimi vahvistajana tälle kivenkolinalle joka oli todella häiritsevääkin . Idea muuten oli hyvä,,kai sitäkin vois kehittää !!
- Anonyymi00004
Jotkut Peugeotit ovat ruvenneet matkimaan Saabia ,niissä oven alareuna yltää aivan kynnyskotelon alimpaan kanttiin
- Anonyymi00002
Hiukan korkeampi auto auttaa tuohon ongelmaan eli katse SUV osastolle.
Leveä kynnys on tulos tösmäysturvallisuuden parantumisesta. Autojen ovet on paksumpia niin että saadaan enemmän törmäysvyöhykettä. - Anonyymi00003
Ei muuten auta korkeampi auto kaikilla. Voi pitkällä ihmisellä auttaa autosta nousuun ja laskeutumiseen.
Mutta lyhyellä ihmisellä korkeus yhdistettynä leveään kynnykseen voi hankaloittaa autoon nousua. Samoin kyllä myös liian matalasta nouseminen voi olla kipeäjalkaiselle hankalaa vaikka helmakynnys muuten ok.
Paras tapa on kokeilla eri autoihin istumista.
Omista istumiskokeiluista, millaista autoon meneminen, autosta nouseminen ovat, niin helpohkoja nykyautoja ovat mm. Skoda Fabia, Scala ja Karoq, Fiat 500 ja Tipo, Peugeot 2008, Jeep Avenger, Citroen Cactus ja C4 .
Vähän hankalampia jo ovat mm. Skoda Kamiq, Fiat 500X, Jeep Renegade, Citroen e-C3 ja vielä hankalampia mm. Citroen e-C3 Aircross ja Opel Frontera.
Toki tämä on yksilöllistä, joillekin sopii toinen ja toiselle toinen. Kokeilemalla selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761530
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.96736En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48536
- 126536
- 37526
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483