"Yksin asuva ihminen pysyy vireämpänä, kun puhuu edes itselleen!"
Noilla sanoilla eräs suosittu lääkäri vastasi naapurilleni, joka syödessämme yhdessä hänen kattamaansa päivällistä, ( eräässä seutukunnan kylän talossa, jossa oli aina avoimet ovet, ja jonne usein kutsuttiin kaikki naapurit ) .
Emäntä siinä ruokailun aikana tuli huumoriila huomauttaneeksi, kuinka naapuri on alkanut puhumaan yksin.
Pitkään asiasta keskusteltiin ja moni kertoi puhuvansa useinkin, se on tapa, jota ei kukaan osannut selittää.
Lääkäri oli siitä mieltä, että kymmenien lääkärivuosiensa aikana hän on tavannut lukemaattomia avioparejakin, jotka sanovat, että tuo ukko, tai tuo akka puhuu " aina ihan kuin itelleen". Se on jopa terveellistä. Kuulla oma äänensä ja pitää puhekyky tallella, joka paitsi osittaa tajunnan tason, myös hoitaa kasvolihaksia. Ellei muuten puhu, nii hyvää harjoitetta saa, kun toistaa tavallaan suurennetuilla suun liikkeillä vuorotellen yyy ja vee. Hyvä tapa on puhua muistot julki, jos ei saa niitä kirjotétuksi paperille. Molempi tapa on hyvä apu suruun ja ikävään.
Siitäs saitte, sanoi naapuri, jonka yksinpuhelusta juttu alkoi. Hänen aviomiehensä oli kuollut pitkän liiton jälkeen äkillisesti. Ja joku toinen lääkäri oli leskeä neuvonut puhumaan muistoja miesvainajasta ääneen, ihan vaikka vain itselleen.
Onko lääkäreiden puheissa itua?
Minä puhun yksi, jopa kaupassa usein itsekin hämmästyn, miksi minun pitää sanoa ääneen, että - ei sitä viherpippuria ole täälläkään-!
Yksinpuhuja joka ei häpeä puheitaan. Lastenlapset jopa pyytävät puhumaan kaikesta vanhasta,
Onko yksinpuhuminen kiellettyä?
89
1076
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä ilmeisesti puhun itselleni, koska huomaan että puolisoni ei ole noteerannut tai "kuullut" mitä olen jutustellut.
- Anonyymi00017
Jos yksin puhuu puutaHeinää voi elämänkatsomus muuttua että ei osaa enää paljoa puhua ku ihmesiä on.
Parempi kun lukee ääneen uutisia, mieluummin paikkakunnan uutisia.
Niistä voi jäädä jotain päähän jotka sitten oikeaan aikaan tulee ulos. - Anonyymi00071
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos yksin puhuu puutaHeinää voi elämänkatsomus muuttua että ei osaa enää paljoa puhua ku ihmesiä on.
Parempi kun lukee ääneen uutisia, mieluummin paikkakunnan uutisia.
Niistä voi jäädä jotain päähän jotka sitten oikeaan aikaan tulee ulos.Katsomuksia on joskus hyvä muuttaakin.
- Anonyymi00002
Minä puhun itsekseni. Harmikseni huomaan enimmäkseen moittivani itseäni ääneen. Teen jotain väärin tai unohdan jotain, niin moitin ääneen. Pitäisi opetella taputtamaan itseään selkään ja antamaan ääneen itselleen myös positiivista palautetta, kun onnistuu.
Sanotaan, että ajattelee ääneen. Sama asia kuin yksin puhuminen, mutta nätimpi ilmaisu.
Sanotaan myös, että ääneen sanotut asiat jäävät paremmin mieheen.
Annetaan äänen kuulua vaikka vain omille korville.- Anonyymi00004
"jäävät paremmin mieheen"
Voi se olla noinkin, mutta tarkoin, että jäävät paremmin mieleen.
00002
- Anonyymi00003
Päivittely on vaarallista, itsensä passivoiminen haukkumalla on jne
Lopottaminen ääneenlukemalla on hyödytöntä mutta lukeminen ja perään omin sanoin kertominen, mitä oppi, on äärimmäisen tehokasta
Lue asia ja et ole ymmärtänyt asiaa, ellet osaa selittää sitä äidillesi
Feynman, graafien fysiikan Nobel - Anonyymi00005
Konstit on monet, keinojakin riittää.
- Anonyymi00006
Vanhuuden höperölle kaikki on sallittua.
=DW=- Anonyymi00012
Eikä tarvi olla vanhakaan, ja vaikka ei ole Höperö!
- Anonyymi00033
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eikä tarvi olla vanhakaan, ja vaikka ei ole Höperö!
Ei tarvi.
- Anonyymi00007
Puhun päivittäin itsekseni sitä sun tätätä,
vaikka lähistöllä on sukulainen kyllä kuuleeki mun juttuja, heh,
hän ei reakoi mun juttuihin
kuin se olisi ihan luonnollista, heh,
en kuitenkaan koko aikaa puhu ittekseni
vaan silloin tällöin,
kuten
joskus radiolle heh ja jonkun laulun sanoille vastailen
tai hieman muutan niitä
minusta on ihan huskaa jutelaa itteleen tai laulujen esittäjälle milloin mitäki,
kuetn esm.
" onko noin " " ihanko totta " " älä narraa "ym. vastaavaa riippuu laulun sanoista mitä sanon, tai keksin sanoa, höh,
nuorena enkä nuorempana kylläkää puhunu ääneen, nyt vanhuksena kun paljon on yksi, ja kun puolisoki on kuollu vuosia sitten, eikä ole enään eläviä puhekavereita kuten oli ennen, - Anonyymi00008
Minä ainakin puhun itsekseni ja ajatuksetkin pölötän ääneen.
Muistaa niinkuin paremmin.
Auta armias kun lapsenlapset tuovat kissojansa ja koiriansa hoitoon
niin sittenhän juttua riittää politiikasta ja kaikesta ja aina ovat samaa
mieltä mummon kanssa,
Lehteä lukiessa uutisia kuunnellesa sanon mielipiteeni ääneen.
Onneksi asun yksin ja puheeni on hiljaista ainakaan naapurit
eivät ole soittaneet vielä piipaa autoa.Eikun jatketaan vaan elämää - Anonyymi00009
Miksi se olisi kiellettyä, minä harrastan yksin puhelua ja se on vain hyvä asia!
- Anonyymi00094UUSI
Itseterapiaa, vaikkei siinä sairautta olekaan.
- Anonyymi00010
Sanon jotain joskus itsekseni. Ja juttelen kuolleille koirilleni. Sanon jotain pientä.
- Anonyymi00011
Laulan myös youtuben mukana, useimmiten venäjäksi. Tykkään siitä kielestä ja kulttuurista.
- Anonyymi00019
Anonyymi00011 kirjoitti:
Laulan myös youtuben mukana, useimmiten venäjäksi. Tykkään siitä kielestä ja kulttuurista.
Ahaa eli siis tykkäät niistä muttet tiedä niistä roistoista mitään
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ahaa eli siis tykkäät niistä muttet tiedä niistä roistoista mitään
Aivopesty kansa, suurimmaksi osaksi, ikävä kyllä.
- Anonyymi00013
Puhun itsekseni kävelylenkillä. Hävettää kun huomaan että siinähän onkin vieressä puun alla koirankakattaja. Yritän sitten hyräillä kuin muka olisin laulanut koko ajan. Se ei olisi niin hävettävää.
Mutta on itsekseen puhumisesta hyötyäkin. Kotona joskus pasmatan tulemaan jonkun asian josta olen harmistunut. Niin kuin puhuisin sen juuri sille keljulle henkilölle. Yleensä riittää se, eikä sitten koskaan tule hänelle sanottua ja hyvä niin. Ei ihmiset toruista mitään opi.
Vihoittelu yksikseen etäännyttää sen pahimman ärtymyksen, yleensä menee sillä ohi. Siinä on ikään kuin psykologi itselleen.- Anonyymi00015
Kuule, ei nykyään enää tarvi hävetä yksinpuhumista, kaikki luulee et sulla on kuuloke ja puhut taskus olevan älykännyn kautta jollekin. Kokoajan huomaa yksin puhuvia kaupungin kaduilla.
- Anonyymi00014
Enimmäkseen päästelen itsekseni voimassnoja, kun tulee ikäviä asioita menneisyydestä mieleen. Se on jokapäiväistä.
Ihmisten seurassa varon käyttämädtä sellaista kieltä, en missään nimessä kiroile toisten kuullen.
Kasvovoimistelua harrastan muutaman kerran päivässä. - Anonyymi00016
Otsikko on lähtökohdaltaan outo. Kuka yksinpuhumisen voisi kieltää ?
Yksinäisen on kiva kuulla edes oma äänensä, kun ei muitakaan ihmisääniä ole.- Anonyymi00018
Tottapuhuen nuorempana kun näin yksinpuhuvia vanhoja naisia kaupassa, leimasin heidät pikkuisen kylähulluiksi. Niitä käveli iltalenkillä pari vakituista ja satunnaisesti kaupoissa muitakin. Niin että oman itsensä takia olisivat voineet kieltää itseään puhumasta. Nyt suhtaudun heihin lempeydellä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tottapuhuen nuorempana kun näin yksinpuhuvia vanhoja naisia kaupassa, leimasin heidät pikkuisen kylähulluiksi. Niitä käveli iltalenkillä pari vakituista ja satunnaisesti kaupoissa muitakin. Niin että oman itsensä takia olisivat voineet kieltää itseään puhumasta. Nyt suhtaudun heihin lempeydellä.
Enpä ole koskaan leimannut ketään hulluksi eikä tulisi mieleenkään noin vähin
perustein. - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
perustein.Harkintaa ja malttia suositellaankin.
- Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
perustein.Älä vääristele. Pikkuisen kylähullu tarkoittaa höperöä poikkeuksellisesti toimivaa ihmistä, ei diagnoosiltaan mielisairasta. Harkintaa suositeellaankin. Voi sinua ilkeämielistä höpsöä.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Älä vääristele. Pikkuisen kylähullu tarkoittaa höperöä poikkeuksellisesti toimivaa ihmistä, ei diagnoosiltaan mielisairasta. Harkintaa suositeellaankin. Voi sinua ilkeämielistä höpsöä.
Sulla(kaan) ei ole vastauskohta onnistunut. Tarkkuutta kehiin.
- Anonyymi00023
Minä jopa naurankin yksinäni jos aihetta on.
Liian harvoin on.
Nauru piristäisi kummasti mieltä ja olisi mukavampi nauraa yhdessä,
mutta kun ei ole ketään pitää nauraa yksin.
En häpeä sitä yhtään.
Kaikki keinot on sallittuja, kun on kysymys mielenterveytensä
säilyttämisestä.
Ihmisellä on tarve tulla kuulluksi ja saada puhua mielenterveytensä
säilyttämiseksi ja lasken siihen mukaan nauramisen.
Ilo tervehdyttää mieltä.
Se tekee hyvää ihmiselle.- Anonyymi00024
Niin on, pysyy pää kunnossa eri keinoja jokaisella.
- Anonyymi00025
Optikkoni sanoi muutama vuosi sitten, että vanha äitinsä oli katsonut peiliin ja huomasi, että poskilihakset roikkuivat leuan molemmin puolin.
Oli pojallensa heti sanonut, että alkaa lukemaan runokirjoja ääneen.
Saa roikkuvat posket kyytiä, sanoi poika.
Äiti ei malttanut laske runokirjaa kädestään kahvipöydässäkään.
Niin posket pyöristyi.- Anonyymi00087
Hehheh...
- Anonyymi00027
Sunnuntaina kävelin rannalla ja oli vietävänmoinen tuuli.
Minulla oli hanskat kädessä ja aurinkolasit päässä. aioin ottaa kuvan komeasta pilvestä, aurinkolasien aisaa yritin saada kaula aukkoon, ja lähilasit päähän.
Ei ihan onnistunut, sanoin; Voi helkutti kun ei mikään onnistu!
Pyöräilijä ajoi ohitseni ja sanoi; Se vaatis voimasanan!
Sattui kuulevat korvat. - Anonyymi00028
Kielletään kieltäminen.
- Anonyymi00030
Ei tietenkään. Miksi se olisi? Mutta jos puhuu ja kertoo lapsenlapsilleen, ei puhu ja kerro yksin.
- Anonyymi00091
Niin se menee.
- Anonyymi00031
Kun yksin elää, ei ole kedkustelukumpanis kotona.
Kissalle voi kyllä kertos paljonkin eikä se juuri vastaan väitä.
Toisaalta joskus toivoisi, että se ottaisi kantaa kuulemaansa ja antaisi neuvoja.
Viikon tanssipäivänä sentään saa puhella ihmisten kanssa.- Anonyymi00032
Lemmikille lässyttäminen on hyvä tapa, siitä on jopa kilpailuja järjestetty....!
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Lemmikille lässyttäminen on hyvä tapa, siitä on jopa kilpailuja järjestetty....!
Puhun jatkuvasti yksikseni.
Kerron, että oon mukava. - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Puhun jatkuvasti yksikseni.
Kerron, että oon mukava.Jatka vain, kaikki höpöttää itsekseen.
- Anonyymi00036
Saa pälpättää, höpistä, marmattaa, sönkätä, nalkuttaa jne. ihan vapaasti kun on yksin. Se ei ole mitään lakia vastaan.
- Anonyymi00037
Vaikka joku kieltää, minä puhun yksin, itselleni ja noille tyhmiltä näyttäville ohjelmantekijöille.
Tänään kaikki mukana olleet tekivät hyvää ohjelmaa Tulin niin hyvälle mielelle, etten toivoisi pimeän yön tulevan lainkaan.
Satakunnan Sääkset.
1# pesän Eve ja Eura palasivat muuttomatkalta, taas samana päivänä, kuten viime keväänäkin. Olihan siinä ennakolta pesä vallattu, Renkaaton pari keräsi oksia ja kuopsutteli pesää, paritteli ja valmistautuivat asuttamaan pesän, Mutta ei se ihan helposti onnistu, kun isäntä palaa. saavat vieraat mennä Kesti siinä tovi kautta maan seuraajilta ja Sääksiliven pesäkameroista vastaavien selvittää huonsti näkyvien renkaiden numerosarjat ja lopullisesti tunnistaa, että Eura ja Eve ovat palanneet.
Puhuin täällä jo moneen kertaan , pyysin lintuja; " Siirry nyt niin että
renkaasi voidaan lukea" tsuumattiin ja tuumattiin yoytube kuumana.
Puhuin niin että joskus itketti ja joskus nauratti.
Aaamulla surua, nytn illalla iloa,
Me saamme paljon iloa luonnosta. Kiittelin kommenttien ja aikaleimojen jättäjiä, ettei ihan koko päivä mennyt näytöllä, vaan pääsin lukemaan kokopäivän aikana tehdyt päivitykset.
Ilo ei ollut ennen aikainen, koska rekatut tunnisteaan, linnuistakin,
Vaikka eivät kulje sinisen leiman kanssa, renkaat on joskus vaikea lukea, niissä voi olla kirjaimia ja numeroita, valaistuksesta ja linnun liikkeistä riippuu kuinka nopeasti numerot saadaan luettua,
Vielä on 4 # pesän entiset asukkaat odotuksessa, Nero ja Nuppu , palatkaa, pesäänne asustaa Hämeenkyrön uros ja Lemin naaras. Rengastettu pari, tunnistettu ja ovat kovasti pesää rakennelleet, kome se nyt onkin, naavaakin reilusti,
Olen minä taas yksin puhunut ja menen saunaan puhumaan itselleni saunan nautinnoista, "NO niin, heitä akka nyt löylyä lissää, kylypemään tänne on tultu, eikä aattelemaan,"- Anonyymi00045
Sääksipesiem elämää eri seutujen pesillä suomessa ja Talvikautena ulkomaidenkin pesiviä sääksiä, seuraa todella isot joukot luonnon ja lintujen harrastajien lisäksi ihan lintijen elmästä kiinnstuneet koululaisetkin.
Pohjoisemmilla pesillä tuskin vielä on pareja paikalla, en oleseurannut.
Luomuksen pesillä 1 # on sama pari, joka syksyllä lähti, 4 peässä tuttuja lintuja, mutta kummankaan pesinnöistä ei ole tietoja. Hämeemkyrö on vaeltava uros, jp aiemmilta vuosista-
Olen myös Satakunnan pesien vakiseuraaja jo vuosia. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Sääksipesiem elämää eri seutujen pesillä suomessa ja Talvikautena ulkomaidenkin pesiviä sääksiä, seuraa todella isot joukot luonnon ja lintujen harrastajien lisäksi ihan lintijen elmästä kiinnstuneet koululaisetkin.
Pohjoisemmilla pesillä tuskin vielä on pareja paikalla, en oleseurannut.
Luomuksen pesillä 1 # on sama pari, joka syksyllä lähti, 4 peässä tuttuja lintuja, mutta kummankaan pesinnöistä ei ole tietoja. Hämeemkyrö on vaeltava uros, jp aiemmilta vuosista-
Olen myös Satakunnan pesien vakiseuraaja jo vuosia.Tuulisilla rannikoilla on mahtavia isoja lintuja.
- Anonyymi00038
Suurisuinen papukaija:
https://youtube.com/shorts/tbWkL04yN2g?si=FZUz8MFrhgbk588S
🐦- Anonyymi00039
Minulla en pieni suu ja hitaat sanat, En osaa joka kerta nopeasti sanoa ihan oikein, kokeile Sinäkin. Papukaijasta minulla on kauniin muistot, eli huoneessa vapaana, yöt häkissä lakanan alla, rakastin sitä lintua.
Alla harjpitus:
Panepaaripipariapaperipussiin - Anonyymi00040
Undulaatti osaa kans.
- Anonyymi00041
Harmitti kerran, kun tanssiessa rupesin itsepuhumaan.
- Anonyymi00042
Harmitti, kun en sanonut ääneen mitä sanssiessaajattelin.
- Anonyymi00043
'Arvaa harmittiko' Mikko Perkoila.
- Anonyymi00047
Yksinpuhuminen on mukavaa itseterapiaa, toimii.
- Anonyymi00050
Sitä minä ja siskoni käytämme tahoillamme.
Kun tavataan, tuntuu olevan kaikki sanottu jo moneen kertaan.
- Anonyymi00051
Laki ei kiellä yksinpuhelua.
- Anonyymi00052
omituinen kysymys alotuksella,,,,
kautta-aukain ihmset ovat puhuneet yksin ja itsekseen varsiki jos kauan elävät yksikseen, ja vaikka ei ihan yksin asuiskaan, moni tiuskii itsekseen
kun joku ei onnistu ,
yksin puhuminen on ihan normaalia jokaisella joskus, ,,, - Anonyymi00053
Löysin just tämän tärkeän ja mielenkiintoisen ketjun! Siis kun olen myös kuullut, lukenut ja itsekin ymmärtänyt että ääneen yksinään puheleminen olisi hyväksi ja terveellistä ihan. Siis nyt vanhana ainakin! Mutta, miksi minä en sitä osaa enkä ole oppinut? Olen yrittänyt.
Sanon pari lausetta ja sitten ajatukset menee jo muuhun ja unohdan, ja olen taas hipi hiljaa. No joo, on täällä keinoääntä tv:n ja radion kautta ja netistäkin mielen mukaan milloin klikkaan. - Hullua, kun yksinäni tosi paljon olen ja vain otan vastaan eri puheääntä sähköisistä härpäkkeistä, sillai passiivisesti, enkä koskaan itse puhu ja tuota lauseita, ilmaisuja. Tahtoisin siis oppia itsekseni puhumisen...- Anonyymi00054
En usko että kukaan suuremmin puhuu yksin, mutta joitaki lauseita tai kirosanoja jos joku menee pieleen,
mulla varsinki aamulla tapana puhua radille siis musiikin kanssa juttelen heh sano yksittäisiä sanoja , kuten esm. " ihanko totta "
tai " älä narraa " ym . vastaavaa siis vastailenlaulun sanoihin,
salla kun laitan aamupalaa itselleni,
minusta on hauska keksiä vasalauseita musiikin sanoille,,,,
tapansa kullaki,
se on minusta hauskaa,
mun juttuja kyllä kuulee lähisukulainen joka asuu mun toisessa huoneessa,
se on tottunu mun höpötyksiin,
aikoinaan omanpuolisoni kanssa meillä oli paljon huumoria keskinäisessä suhteessamme,
hami vaan kun hän kuoli vaikean sairauden murtamana, avio kesti pitästi yli viisikymmentä vuotta, aina se toinen lähtee ennen toista
harvoin kuollaan yhtäaikaa,
jätti minut yksin ,, nyyyyyyh,, - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
En usko että kukaan suuremmin puhuu yksin, mutta joitaki lauseita tai kirosanoja jos joku menee pieleen,
mulla varsinki aamulla tapana puhua radille siis musiikin kanssa juttelen heh sano yksittäisiä sanoja , kuten esm. " ihanko totta "
tai " älä narraa " ym . vastaavaa siis vastailenlaulun sanoihin,
salla kun laitan aamupalaa itselleni,
minusta on hauska keksiä vasalauseita musiikin sanoille,,,,
tapansa kullaki,
se on minusta hauskaa,
mun juttuja kyllä kuulee lähisukulainen joka asuu mun toisessa huoneessa,
se on tottunu mun höpötyksiin,
aikoinaan omanpuolisoni kanssa meillä oli paljon huumoria keskinäisessä suhteessamme,
hami vaan kun hän kuoli vaikean sairauden murtamana, avio kesti pitästi yli viisikymmentä vuotta, aina se toinen lähtee ennen toista
harvoin kuollaan yhtäaikaa,
jätti minut yksin ,, nyyyyyyh,,Kyllä minä välillä puhun enemmänkin yksinpuhelua!
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kyllä minä välillä puhun enemmänkin yksinpuhelua!
Joo, mut huomaan et sitä alkaa miettimään olenko täyspäinen, ja hymyilee itsekseen...
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Joo, mut huomaan et sitä alkaa miettimään olenko täyspäinen, ja hymyilee itsekseen...
Oletko epävarma siitä oletko täsipäinen,
jaaa,,,
kaikki joskus sanoo yksin jotain, eikä se vie milentervyttä sekopääksi,
muistan muinoin lapsena kun joku sanoi se onihan sekopää se puhuu yksin,
mutta ei tosissaan ketään pidetty sekopäänä, se oli lähinnä lentävä lause,,,,, - Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Oletko epävarma siitä oletko täsipäinen,
jaaa,,,
kaikki joskus sanoo yksin jotain, eikä se vie milentervyttä sekopääksi,
muistan muinoin lapsena kun joku sanoi se onihan sekopää se puhuu yksin,
mutta ei tosissaan ketään pidetty sekopäänä, se oli lähinnä lentävä lause,,,,,Huumorilla kun ottaa asiat, niin on mukava elää.
- Anonyymi00058
Yksinpuhumiseen eivät ole ainakaan vielä wokettajat puuttuneet.
Kieltävät hkä senkin "rasistisena" jonakin päivänä?- Anonyymi00060
Olemme hereillä yhä.
- Anonyymi00061
Minä seurustelen paljon itseni kanssa, kun muita ei ole. Puhun ja naurankin
joskus. En tunne itseäsi pöpiksi. Jos en seurustelisi edes itseni kanssa
tulisin pöpiksi.- Anonyymi00065
Niinhän sitä sanotaan et hullu saa olla muttei tyhmä.
- Anonyymi00062
mä keskustelen radion kanssa
myös musiikki on mun
vakituinen keskustelu ja kinastelu kumppani
toisi mukavaa seuraa niistä saa,,,,,,- Anonyymi00064
Niin, ja tarvittaessa sen "suun" saa kiinni.
- Anonyymi00066
Toi on ehkä vähän sama asia kuin se, kun aikoinaan juttelin autossa navigaattorin kanssa.
- Anonyymi00072
Anonyymi00066 kirjoitti:
Toi on ehkä vähän sama asia kuin se, kun aikoinaan juttelin autossa navigaattorin kanssa.
Onhan se parempi kuin raivota muille liikenteessä olijoille.
- Anonyymi00077
Anonyymi00072 kirjoitti:
Onhan se parempi kuin raivota muille liikenteessä olijoille.
En raivoa, vaikka kiroilen kyllä joskus immeisten hitautta. Olen nopeampi käänteissäni.
- Anonyymi00063
Kun itseltä kysyy ja itse vastaa ei tule riitaa.
- Anonyymi00067
Lueskelin otsikoita ja puhuin itsekseni.
Puhuin jopa ääneen ja kirosin ryhmän turhanpäiväisiä aloituksia. Joku on joko sekaisin tai sekoamassa, aloitusten asiallisuuksiin ja asiattomuuksiin viitaten. "Hullu se ei ole joka kiroaa, mutta hullu on se joka hulluutensa näyttää puhumalla paskaa sekaan." Sitä täällä on, vanhainkotien hulluudet ja isot tissit haittana. Viittaa vahvasti tarkoitukselliseen palstan häirintään, ja joku vielä viitsii vastata. Kantakoon tissejään, tai kärsiköön puutteesta, sama mulle, en mene mukaan asiattomiin juttuihin,
Itekseen, ihtelleen, itsekseen, tai yksin puhuja. Älä sure, meitä on monta.
Puhun, enkä yhtään häppee!
Ihan poskilihakset nauttii kun puhuin ja kirosin aamupuheet.
Nyt kuuntelemaan linnun laulua ja yksi hyvä vinkki, löysin Sääkset, na puhuu pesällä puolisolleen.
Aamukalaa huutelivat, kun klikkasin linkkiä ja äänet oli koneessa päällä.
Löytyipä kivaakin, ja puhun vain itekseni ja itelleni. Yksin. - Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Lueskelin otsikoita ja puhuin itsekseni.
Puhuin jopa ääneen ja kirosin ryhmän turhanpäiväisiä aloituksia. Joku on joko sekaisin tai sekoamassa, aloitusten asiallisuuksiin ja asiattomuuksiin viitaten. "Hullu se ei ole joka kiroaa, mutta hullu on se joka hulluutensa näyttää puhumalla paskaa sekaan." Sitä täällä on, vanhainkotien hulluudet ja isot tissit haittana. Viittaa vahvasti tarkoitukselliseen palstan häirintään, ja joku vielä viitsii vastata. Kantakoon tissejään, tai kärsiköön puutteesta, sama mulle, en mene mukaan asiattomiin juttuihin,
Itekseen, ihtelleen, itsekseen, tai yksin puhuja. Älä sure, meitä on monta.
Puhun, enkä yhtään häppee!
Ihan poskilihakset nauttii kun puhuin ja kirosin aamupuheet.
Nyt kuuntelemaan linnun laulua ja yksi hyvä vinkki, löysin Sääkset, na puhuu pesällä puolisolleen.
Aamukalaa huutelivat, kun klikkasin linkkiä ja äänet oli koneessa päällä.
Löytyipä kivaakin, ja puhun vain itekseni ja itelleni. Yksin.Minä mietin joutessani, että onko tuo tissihöpöttäjä joku joka pilkkaa vanhuksia vai onko dementikko.
Herkkä hipiäisiä tällä palstalla näyttää olevan nuo päiväkirjan pitäjät. Heistä ei saisi mainita, saatikka samaistua. Silti se päiväkirja on esillä joka päivä.
Hauskinta on, jos päiväkirjaa arvostelee saa joukon arvostelemaan arvostelijoita.
Naurattaa nuo tosikot.
Lokit ovat saapuneet, kanadan hanhet myös. Kirkunasta lokit tunnistaa, jätöksistään hanhet.
Lehdet ovat pensaisiin jo hiirenkorvat avaamassa. Sini- ja valkovuokot, kuin Suomen lipun värit, ovat kukassaan. Tienvierustat keltaisenaan leskenlehdistä.
Minä saatan posmeltaa itsekseni puistossa uutta nähdessäni. Vastaantulijan kohdatessa teeskentelen, että on nappikuuloke korvassa ja puhun jollekin. Toisaalta voisin heittäytyä "kaupunginosahulluksi", kuten ennen kylähulluksi nimiteltiin sitä persoonallista uskalikkoa, joka oli oma itsensä.
- Anonyymi00069
Puhu itseksesi ja äänitä samalla puheesi.
Kuuntele sen jälkeen tuo äänityksesi.
Tuon kaiken voit tehdä puhelimen avulla.
Tein niin ja yllätyin äänestäni.
Onko minulla noin epäselvä ääni?- Anonyymi00070
Oi, hyvä idea. Mulla tosin ei ole "epäselvä ääni", mutta tosi monen tyypin kannattaisi kuunnella omaa sössöttämistään tai 'kuiskutteluaan', jospa hoksaisi jotain.
- Anonyymi00074
Julkisella paikalla ei kannata alkaa yksinpuhelua, hölmöltä näyttää.
- Anonyymi00075
JOOOO EI TODELLAKAA ,,, julkililla paikoillakannata yksin puhua, joskus katson hömistyneenä kun joku puhuu yksin ,hänellä on puhelin korvassa, , muuta näyttää todella omituiselta,,, sitäkää en tekis itse, kyllä mä puhein jutut puhuisin ihan omissa oloissani, ei toisten kuullen ainakaa kmitää pitempää keskustelu,,
kotona voi yksikseen höpättää aina joskus ku jotain ouhuaa eikä aina mene niin kuin olis tahtonu, tai mä kuuntelen musiikkia ja sen kanssa juttelen sanon jonku komentin
vaikk esm :näin " ihank totta " heh jos laulun sanoissa on jotain esm minä rakatan sua,, heh heh
joskus sanon laululle,,,,narraat , älhä valhtele, ym hassua, - Anonyymi00076
No mutta monethan puhua paapattavat ikäänkuin yksikseen, kun heillä on napit korvissa.
- Anonyymi00078
Anonyymi00076 kirjoitti:
No mutta monethan puhua paapattavat ikäänkuin yksikseen, kun heillä on napit korvissa.
Aika pelleilyä, höh.
- Anonyymi00081
Anonyymi00076 kirjoitti:
On se pikkuisen tapa muuttunut, 'Ennen puhelin oli pöydällä ja silloinkin puhuttiin muilta salaa. Nyt kännykkä on kädessä 9 (yhdeksän) 10 (kymmenestä) selaa puhelinta
terveyskeskuksen odotustilassa.
Ja se yksi kymmenestä istuu pyörätuolissa takki auki, kun apuhenkilöt toivat, eikä heillä ole aikaa takin nappejakaan laittaa kiinni. Vanhuksella eiole puhelinta mukana, sitä e iotettu pöydältä, vaikka ei ollutkaan vanhan ajan puhelin josta veivataan numerot.
Yksin puhuva ei ole aina tyhmyyttään äänessä.
Enemmän tyhmiä ovat ne, jotka täällä kysyvät joka asiaa mitä eteen tulee.
Onko lääkkeet, onkopiikit... - Anonyymi00083
Anonyymi00078 kirjoitti:
Aika pelleilyä, höh.
Niin, tiedä häntä. Puheluksi sitä ennen sanottiin.
- Anonyymi00084
Anonyymi00081 kirjoitti:
On se pikkuisen tapa muuttunut, 'Ennen puhelin oli pöydällä ja silloinkin puhuttiin muilta salaa. Nyt kännykkä on kädessä 9 (yhdeksän) 10 (kymmenestä) selaa puhelinta
terveyskeskuksen odotustilassa.
Ja se yksi kymmenestä istuu pyörätuolissa takki auki, kun apuhenkilöt toivat, eikä heillä ole aikaa takin nappejakaan laittaa kiinni. Vanhuksella eiole puhelinta mukana, sitä e iotettu pöydältä, vaikka ei ollutkaan vanhan ajan puhelin josta veivataan numerot.
Yksin puhuva ei ole aina tyhmyyttään äänessä.
Enemmän tyhmiä ovat ne, jotka täällä kysyvät joka asiaa mitä eteen tulee.
Onko lääkkeet, onkopiikit...Osaan hyvin kuvitella tilanteen, josta kerrot. Mutta miten se nyt sopii tähän asiayhteyteen? Paitsi sillä viisiin, että kun kaikki tuijottavat kännyläisiään, niin kukaan ei huomaa mitään muuta. Elämä valuu ohi.
- Anonyymi00079
Aikanaan, kun jouduin paljon esiintymään puhujana, juontajana ja joukon johtajana, minun oli pakkokin selventää aamuisin illalla väsynyttä ääntä.
Opin puhumaan yksin.
Kehittelin kaikenlaista sanottavaa puhumalla itselleni ja se tapa on taatusti minussa kuin silmä päässä. Puhuin tänä aamunakin kaikki unet itselleni, kun ääni on haettava. Päivällä on puheenjohtajan tärkeä tehtävä,
Onneksi ei ole enää tarvetta vetää mitään ulkomaan ryhmiä ja olla opastamassa porukoita, joilla tuppaa olemaan tapa olla aina myöhässä!
Aamun virkku päivän avaa, illan torkulta menee sekin ohi.
Talossa herätään varrain, emäntä talon parrain.
Kun on paljon vanhojenkin parissa elellyt, ja maailmaa kiertänyt, on jäänyt aina jotain mieleen.- Anonyymi00080
Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon pitää!
- Anonyymi00082
Anonyymi00080 kirjoitti:
Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon pitää!
Ihan hyvin se on pystyssä pysynyt aamutorkullakin.
- Anonyymi00085
Useilla eläimillä on muitakin nimiä vaikka kaikki menevät alas kuoltuaan. Yksi eläin voittaa toiset oikella nimellä https://www.is.fi/viihde/art-2000011939692.html
- Anonyymi00086
Kaikki on kiellettyä mikä ei ole sallittua...vai oliko se toisinpäin.
- Anonyymi00088
Jotain pitäis kieltää!
Linkkejä ei tarvita! - Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
Jotain pitäis kieltää!
Linkkejä ei tarvita!Ei linkkejä eikä vinkkejä. Paitsi hyödyllisiä.
- Anonyymi00092
Puhun itsekseni, kun totean, miten typerästi olen menetellyt.
Niitä tapauksia on ollut PALJON. - Anonyymi00093UUSI
Salaisuuksia ei saa puhua itsekseen, tai jos puhuu, ei ääneen!
Puolisoni puhui unissaan ja humalassa.
Puhui koiralle ja kissalle, puhui jopa salaisuuksia ja onnistuin joskus kuulemaan.
Nyt Vappuna kirosin ja manasin tyhjänpäiväistä Tv 1 ohjelmaa jossa oli mukana tuo seksilaulaja akka koiransa kanssa. osuin kanavalle, voiko turhemmalle maksaa ohjelmasta. Joku elokuvaohjelma muka ?????
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648