Lapsen "talvijalat"

Satu

Hei,

Onko kellään kokemusta niinkutsutuista talvijaloista? On kuulemma atopian yksi ilmenemismuoto joka helpottaa murrosiässä, mutta kun lapsi on vasta 4 v. ja jalkapohjat kokoajan todella kuivat, halkeilevat ja kipeät niin murrosikään tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa....

4

5102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö15

      Mulla on atooppinen iho, ja iät ajat oon kärsinyt "talvijaloista".

      Mulla ei ole niinkään kuivat jalkapohjat, mutta niistä vaan lähtee se iho. Tulee sellasia "kuolleen ihon saaria" jalkapohja täyteen. Mä pienenä aian sitten "kuorin" sitä kuollutta ihoa, ja heittelin mun veljeni päälle. :) Ja sitten parin päivan päästä siinä oli taas kuollutta ihoa. Mulla ei kuitenkaan sattunut jalat, eikä ne halkeillut. Ett se on vähän kurjaa, jos pieni lapsi joutuu käymään tollasta läpi. :(

      Mutta se muuten on tosi, että helpottaa murrosiässä. Ei välttämättä mee kokonaan pois, mutta ainakin helpottaa. :)

      Mutta,
      sitten kun se taas alkaa teillä, niin kannattaa varmaan vaan pitää lasta mahollisimman vähän aikaa suihkussa, ja rasvata niitä jalkoja vähintään kahdesti päivässä. Jos ei tee mieli ostaa kalliita ihmerasvoja, voi ihan reilusti mennä kysyyn kauppiaalta lypsyvoidetta. Mä käytän Tummeli-nimistä lypsyvoidetta mun säärin, ja tosi hyvin toimii. Eikä se ole edes kovin kallista. Kannattaa koittaa. Ehkä se toimii teilläkin. :)

      • minäpäs niin

        voi olla liian kovalaatuinen vesikin, joka tekee moisen reaktion!


    • toivottavasti joku joskus k...

      Talvijalat mulla on ollu jo kohta 20vuotta. Kuulemma joo atooppisen ihon omaavan ihmisten ongelma, mutta mulla ei kyllä todellakaan ole kuivaiho...

      Pienenä en liikuntatunneille pystynyt osallistumaan kun koivet oli niin halki, ettei kävelemään pystynyt. Välillä kuoriutui vain vähän ja muutama pieni halkeama siellä täällä. Välillä taas jalkapohjat niin verenpunaiset kuin vaan voi olla ihon ohuuden takia, siihen päälle vielä halkeamat joka ikisessä juonteessa.... auts! Kokeiltu on jopa halkemien teippailua apteekista saatavalla laastarin värisellä teipillä, helpottaa niin kauan kun pitävät halkeaman ummessa...

      Murrosiässä ei helpottanut kuin vuodeksi ja sen jälkeen vaihtelevasti puhkeaa pahana. Hoitona nyt käytän Locobace -repair nimistä rasvaa ja auttaa hieman paremmin kuin apteekin oikeen rasvaiset rasvat tummelit ym... ei tarvii laittaa niin paksulti.

      Jalkojen liotus mahd. kuumassa vedessä/ suihkun jälkeen rasvaa jalkoihin kun ovat vielä pehmeät ja sukat jalkaan. Myös Oriflamen jalkarasva pitää jalat pehmeinä...(ainakin aikuisiällä)

      Valitettavaa mutta totta... edellä mainitut eivät aina tehoa ja kärsiä saa....

    • talvijalat -.-

      Minulla on myös tuo atooppinen iho ollut nyt ehkä 6-7 vuotta (olen siis 15) ja erityisen pahalaatuisena, jatkuu lähes ympärivuotisena, vaikka normaalisti tuo kai häviää aina kesällä pariksi kuukaudeksi

      Suosittelen ihotautilääkärille menoa, osaavat antaa parhaat lääkkeet yms. Tautiin on siin auttavia rasvoja "Diprosalic" niminen voide jotka saa reseptillä apteekista. Lisäksi minulla on ns "jytympää" kosteusvoidetta. Myös ne apteekista saatavat ns laastarit (mit nyt ovatkaan) joita on monia erilaisia auttavat paljon, tosin ovat melko kalliita...

      Minulla ei tuo murrosikä ole kyllä jalkoihin mitenkään auttanut, vaiva on jatkunut yhtä pahana kuin ennenkin. Jalat lähes aina verellä, koko jalka halkeileva yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1128
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      47
      916
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      69
      897
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe