Hei,
Onko kellään kokemusta niinkutsutuista talvijaloista? On kuulemma atopian yksi ilmenemismuoto joka helpottaa murrosiässä, mutta kun lapsi on vasta 4 v. ja jalkapohjat kokoajan todella kuivat, halkeilevat ja kipeät niin murrosikään tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa....
Lapsen "talvijalat"
4
5396
Vastaukset
- Tyttö15
Mulla on atooppinen iho, ja iät ajat oon kärsinyt "talvijaloista".
Mulla ei ole niinkään kuivat jalkapohjat, mutta niistä vaan lähtee se iho. Tulee sellasia "kuolleen ihon saaria" jalkapohja täyteen. Mä pienenä aian sitten "kuorin" sitä kuollutta ihoa, ja heittelin mun veljeni päälle. :) Ja sitten parin päivan päästä siinä oli taas kuollutta ihoa. Mulla ei kuitenkaan sattunut jalat, eikä ne halkeillut. Ett se on vähän kurjaa, jos pieni lapsi joutuu käymään tollasta läpi. :(
Mutta se muuten on tosi, että helpottaa murrosiässä. Ei välttämättä mee kokonaan pois, mutta ainakin helpottaa. :)
Mutta,
sitten kun se taas alkaa teillä, niin kannattaa varmaan vaan pitää lasta mahollisimman vähän aikaa suihkussa, ja rasvata niitä jalkoja vähintään kahdesti päivässä. Jos ei tee mieli ostaa kalliita ihmerasvoja, voi ihan reilusti mennä kysyyn kauppiaalta lypsyvoidetta. Mä käytän Tummeli-nimistä lypsyvoidetta mun säärin, ja tosi hyvin toimii. Eikä se ole edes kovin kallista. Kannattaa koittaa. Ehkä se toimii teilläkin. :)- minäpäs niin
voi olla liian kovalaatuinen vesikin, joka tekee moisen reaktion!
- toivottavasti joku joskus k...
Talvijalat mulla on ollu jo kohta 20vuotta. Kuulemma joo atooppisen ihon omaavan ihmisten ongelma, mutta mulla ei kyllä todellakaan ole kuivaiho...
Pienenä en liikuntatunneille pystynyt osallistumaan kun koivet oli niin halki, ettei kävelemään pystynyt. Välillä kuoriutui vain vähän ja muutama pieni halkeama siellä täällä. Välillä taas jalkapohjat niin verenpunaiset kuin vaan voi olla ihon ohuuden takia, siihen päälle vielä halkeamat joka ikisessä juonteessa.... auts! Kokeiltu on jopa halkemien teippailua apteekista saatavalla laastarin värisellä teipillä, helpottaa niin kauan kun pitävät halkeaman ummessa...
Murrosiässä ei helpottanut kuin vuodeksi ja sen jälkeen vaihtelevasti puhkeaa pahana. Hoitona nyt käytän Locobace -repair nimistä rasvaa ja auttaa hieman paremmin kuin apteekin oikeen rasvaiset rasvat tummelit ym... ei tarvii laittaa niin paksulti.
Jalkojen liotus mahd. kuumassa vedessä/ suihkun jälkeen rasvaa jalkoihin kun ovat vielä pehmeät ja sukat jalkaan. Myös Oriflamen jalkarasva pitää jalat pehmeinä...(ainakin aikuisiällä)
Valitettavaa mutta totta... edellä mainitut eivät aina tehoa ja kärsiä saa.... - talvijalat -.-
Minulla on myös tuo atooppinen iho ollut nyt ehkä 6-7 vuotta (olen siis 15) ja erityisen pahalaatuisena, jatkuu lähes ympärivuotisena, vaikka normaalisti tuo kai häviää aina kesällä pariksi kuukaudeksi
Suosittelen ihotautilääkärille menoa, osaavat antaa parhaat lääkkeet yms. Tautiin on siin auttavia rasvoja "Diprosalic" niminen voide jotka saa reseptillä apteekista. Lisäksi minulla on ns "jytympää" kosteusvoidetta. Myös ne apteekista saatavat ns laastarit (mit nyt ovatkaan) joita on monia erilaisia auttavat paljon, tosin ovat melko kalliita...
Minulla ei tuo murrosikä ole kyllä jalkoihin mitenkään auttanut, vaiva on jatkunut yhtä pahana kuin ennenkin. Jalat lähes aina verellä, koko jalka halkeileva yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150