Miten muut suhtautuivat asiaan ja miten heihin suhtaudutaan sen jälkeen?
Kokemuksia!
Mitä lestadiolaisuudesta eronneille käy?
5
318
Vastaukset
Asia riippuu siitä miten ja miksi erkaantuminen tapahtuu? Yleisesti ottaen jokainen erkaantuja katsotaan menetetyksi sieluksi eli haudataan kuin Lasarus! Vain Jeesus voi päästää sieltä haudasta. Viläpä niin, että synnin pokluille harhautunut on jonkinlaisen toivon kohde, mutta muuhun uskonnolliseen porukkaan menneet ovat niitä eksyneitä, joista ei juuri toivoa elätellä! Kaikkein pahin, jos vielä eroaa kirkosta, vaikka se haukutaan joka pyhä lyttyyn, silti siihen kuuluminen on pelastuksen ehto. Niin väkevää on se vainmehenki!
- Anonyymi00001
Kysymys ei ole siitä että eroisi kirkosta ja erkaantuisi Jumalasta.
Mitä tarkoittaa "haudataan kuin Lasarus"?
Minun mielestä yksikään ihminen tässä maailmassa ei ole kertomaan kenenkään tuomiota.
Tämä vain minun mielipide. Anonyymi00001 kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä että eroisi kirkosta ja erkaantuisi Jumalasta.
Mitä tarkoittaa "haudataan kuin Lasarus"?
Minun mielestä yksikään ihminen tässä maailmassa ei ole kertomaan kenenkään tuomiota.
Tämä vain minun mielipide.Jeesukselle Lasarus ei ollut kuollut! Sanottiin: Hän haisee jo! Nykysuomeksi: Mennyt maailmaan ja hänestä juorutaan pahoja asioita! Jeesus sanoi: Antakaa kuolleitten haudata kuolleitaan! Elävät uskovay eivät saa tuomita kuolleeksi, harahtanutta ja pitää kuolleena, jota ei tarvitse huomioida mitenkään.
- Anonyymi00002
lauri.lahtinen kirjoitti:
Jeesukselle Lasarus ei ollut kuollut! Sanottiin: Hän haisee jo! Nykysuomeksi: Mennyt maailmaan ja hänestä juorutaan pahoja asioita! Jeesus sanoi: Antakaa kuolleitten haudata kuolleitaan! Elävät uskovay eivät saa tuomita kuolleeksi, harahtanutta ja pitää kuolleena, jota ei tarvitse huomioida mitenkään.
Kirjoitat hieman epäselvästi
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kirjoitat hieman epäselvästi
Tilanne on aina epäselvä missä irtautumista tapahtuu. Olen sen kokenut! Joku uskollinen pysyy rinnalla edelleen, mutta monille olen muuttunut olemattomaksi aikaisempien ystävien mielissä.Jos joku erityinen kysymys kiinnostaa, niin laita täsmäkysymys, niin vastaan täsmällisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka892523- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841413EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105804Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe36800- 54783
- 30716