Oli virhe Suomelta alkaa veljeilemään Venäjän kanssa sodan jälkeen. Mentiin rakentamaan mm. Kostamusta jne. Luotiin ystävyyssuhteita jne.
Olisi ollut paras pitää sopivaa hajurakoa.
Nyt nähtiin taas millainen oikeasti on tuo kommunistinen valtio.
Suomi-Venäjä suhteet
14
365
Vastaukset
- Anonyymi00002
Ikuinen tuhon kylväjä venäjä on
- Anonyymi00003
Siitä yhteistyöstä meillä kyllä hyödyttiin. Meillä nousi elintaso kohisten. Tuon yhteisryön päätyttyä on jatkuvasti menty alspäin.
- Anonyymi00005
Suomen on ollut pakko pienenä kansakuntana pitää jonkinlaista yhteyttä idän tuhoojiin tappajiin ja tapattajiin ...
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Suomen on ollut pakko pienenä kansakuntana pitää jonkinlaista yhteyttä idän tuhoojiin tappajiin ja tapattajiin ...
Niin ja Ukraina on samaa
- Anonyymi00004
Näin miehitys vankistetaan
Lewis sanoo, että Venäjän pitämät näennäiset vaalit ja kansanäänestykset miehitetyillä alueilla ovat ensimmäisiä keinoja vankistaa miehityksen vaikutusta, vaikka ne eivät ole uskottavia ulkopoliittisia toimenpiteitä.
– Ei ole epäilystäkään, etteivätkö vaalit ja kansanäänestykset olisi vilpillisiä, mutta niillä on tärkeä merkitys Venäjälle. Ne näyttävät alueiden asukkaille, että Venäjä hallitsee alueita ja se on sitoutunut pysymään vallassa, Lewis sanoo.
Kun alueet oli liitetty laittomasti Venäjälle, paikallisia asukkaita hyödynnettiin rakentamaan uusi turvallisuushallinto. Venäjä on esimerkiksi palkannut hallintotehtäviin väistyneitä ukrainalaisia poliitikkoja.
– Nämä ihmiset eivät välttämättä ole ideologisesti Venäjä-mielisiä, mutta heitä ajavat uudet uramahdollisuudet tai vaurastuminen.
Poliittisten keulakuvien lisäksi yhtä tärkeässä osassa ovat muut virkamiehet, jotka pyörittävät esimerkiksi paikallista oikeuslaitosta Venäjän määräämä
Venäläisyys on aina vallan kieroutta
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/10cb2483-b175-4886-9a37-9cb4b43c3cf4- Anonyymi00009
Niin se on Ukraina toimii samoin ja Suomi vei meidät NATOOn Venäjä pelotteella ja EU:hun vietiin väärillä äänestys tuloksilla
- Anonyymi00006
Kyllä yhteistyötä voi tehdä, mutta enää ei saa olla niin sinisilmäinen. Ei me noista naapureista eroon päästä.
- Anonyymi00007
Niin olisi monet tuhannet työpaikat jääneet syntymättä ja miljardien eurojen kaupat että onhan se nyt paljon parempi antaa ukrainalle ilmaiseksi rahaa ja aseita+muuta kyllä se kannattaa
Katso ympäri, köyhä suomalainen peräkylän pena, ja näet, miten te täällä päräätte ilman rahaa, tukea ja apua
- Anonyymi00014
Sillä tavalla kuten pärjättiin sodan jälkeen -40-50 luvulla.
Ihmiset nykyään laiskoja. Pärjäämisensä eteen on nähtävä vaivaa. Kukaan ei tule laiskaa ruokkimaan sohvan pohjalle.
- Anonyymi00010
Juuri niin eikä ei olisi elintason nousua eikä satoja tuhansia työpaikkoja meillä oli valtavat kauppa suhteet mutta kun asetettiin pakotteita niin ennätysmäärä konkursseja tuli Suomeen olemme edelleen naapureita miksi aseistetaan Ukrainaa tyhmyyden huippu unohdimme että Ukraina tappoi suomalaisia aivan se unohdettiin
- Anonyymi00011
Hengähä vähä
- Anonyymi00013
Kyllä suomi tietää venäjä tappajakansan periaatteet :
UKRAINALAISIAKIN STALIN PORUKOINEEN TAPATTI KYNENIÄ MILJOONIA
- Anonyymi00012
Suomi mukaan uuteen pelotejoukkoon
– Taktiset ydinaseet selkänojana
Jef-maat perustavat Britannian johdolla aiempaa merkittävästi vahvemman pelotejoukon, jonka tavoitteena on ehkäistä ennalta Venäjän hyökkäys.
TÄMÄ PEITTO KATTAA KOKO VENÄJÄN
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/76d0c9d1-6b12-4795-9610-c23a400fbdd0
Venäjä tuhotaan tarvittaessa läpi kotaisin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268