Miksi rakkaus on vaikeaa?
Miksi tunteista kertominen toiselle on ihmisille niin vaikeaa?
Mikä siinä on kamalaa, jos joku tietää sinun ajattelevan hänestä kauniisti ja lämpimästi?
Miksi monen on niin vaikea toimia oikein, loukkaamatta toista, kun on tunteita?
Huomenta vaan.
Vaikeaa rakkautta
32
393
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minusta tunteiden kertomisessa toiselle riisut vähän tai enemmänkin omasta itsestäsi, paljaaksi ja olet haavoittuvakin. Mutta toisaalta se voi olla hyvin parantavakin kokemus ja kasvattava, oli lopputulos suuntaan jos toiseenkin. Siksi ne on suuria asioita ihmisen elämässä, ja tärkeitäkin.
- Anonyymi00002
Suuria ja tärkeitä asioita, niin sitä suuremmalla syyllä.
- Anonyymi00008
Luottamuksen puute on vaan niin yleistä nykyään, että siksi monet ovat liiankin varovaisia, koska ketään ei tunne riittävästi ja sisimmässään ihanat eivät heti paljastu kenellekään? Laskelmoivia ihmisiä ja pelureita on liian paljon keskuudessamme :-(
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Luottamuksen puute on vaan niin yleistä nykyään, että siksi monet ovat liiankin varovaisia, koska ketään ei tunne riittävästi ja sisimmässään ihanat eivät heti paljastu kenellekään? Laskelmoivia ihmisiä ja pelureita on liian paljon keskuudessamme :-(
Uskon asioita ja harvalla on kanttia uskoa liikaa hyvään, koska se kostautuu ennen pitkää. Ikäviä ja kostonhaluisia ihmisiä riittää jokaiselle tarvittaessa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joskus on vaan hyvä luottaa jos jotain haluaa elämässä saada, tietysti eihän sitä kukaan vanno heti ensimmäisenä rakkautta vaan kiinnostuksesta vaikkapa vihjailee alkajaisiksi ja tutustuu.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joskus on vaan hyvä luottaa jos jotain haluaa elämässä saada, tietysti eihän sitä kukaan vanno heti ensimmäisenä rakkautta vaan kiinnostuksesta vaikkapa vihjailee alkajaisiksi ja tutustuu.
Tähän sanoisin, että noin jos ne tunteet lähtee "normaalisti" liikkeelle ja kyse on kiinnostumisesta ja ihastumisesta.
Omalla kohdalla kävi niin, että ne tunteet lähti sellaisella vyöryllä, että itsekin tajusi, ettei tässä ole mitään järkeä, kun ei toista tunne oikein yhtään. Siinä on ihan mahdotonta yrittää alkaa tutustumaan, sillä tavalla pikkusen vaan kysellä kuulumisia, kun tärisyttää, vapisuttaa ja haluaisi vaan olla lähellä. Menettää hallinnan omaan itseen.
Ja tämä oli siis ensimmäinen kerta, kun noin on koskaan käynyt. - Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tähän sanoisin, että noin jos ne tunteet lähtee "normaalisti" liikkeelle ja kyse on kiinnostumisesta ja ihastumisesta.
Omalla kohdalla kävi niin, että ne tunteet lähti sellaisella vyöryllä, että itsekin tajusi, ettei tässä ole mitään järkeä, kun ei toista tunne oikein yhtään. Siinä on ihan mahdotonta yrittää alkaa tutustumaan, sillä tavalla pikkusen vaan kysellä kuulumisia, kun tärisyttää, vapisuttaa ja haluaisi vaan olla lähellä. Menettää hallinnan omaan itseen.
Ja tämä oli siis ensimmäinen kerta, kun noin on koskaan käynyt.Silti pistin itseni likoon ja pyysin juttelemaan, vaikka meinasin kuolla 😂.
No se ei päättynyt hyvin ja sitten oikeasti kuolin 🤣. - Anonyymi00022
Anonyymi00009 kirjoitti:
Uskon asioita ja harvalla on kanttia uskoa liikaa hyvään, koska se kostautuu ennen pitkää. Ikäviä ja kostonhaluisia ihmisiä riittää jokaiselle tarvittaessa.
Älä muuta virka! Eikä ole mitään mielenkiintoa ruveta enää passaamaan ketään koskaan!
- Anonyymi00003
Tuskin kukaan pelkää sitä, että joku tietää hänen ajattelevan lämpimästi jostakin ihmisestä. Eiköhän se pelko liity enemmänkin siihen, että tunteisiin ei vastata ja rakkaus ei pääse kasvamaan toivottuihin mittoihinsa ja saa täyttymystään sen ihmisen kanssa, joka on oma valittu.
- Anonyymi00004
Eihän se pääse ainakaan silloin, jos ei kohtaa toista ja tuo tunteitaan esille.
Miksi piilotella? - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Miksi piilotella?Koska pelkää torjuntaa. Itsestään selväähän tuo on. On helpompi elää tilassa, jossa täyttymys on mahdollista, kuin tilassa, jossa se on törmätty.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Koska pelkää torjuntaa. Itsestään selväähän tuo on. On helpompi elää tilassa, jossa täyttymys on mahdollista, kuin tilassa, jossa se on törmätty.
*tyrmätty
- Anonyymi00016
Anonyymi00004 kirjoitti:
Miksi piilotella?Mitä minä muka piilottelisin? Enkö saa olla oma itseni, koska pidän vain suunnilleen saman ikäisistä miehistä kuin itse olen! Yksikään oman lapseni ikäinen ei ole koskaan kiinnostanut!
- Anonyymi00005
Ehkä on pelko, ettei halua olla "toisessa riippuja". Voi olla, ettei ole nähnyt kotonaan hellyyden osoittamisen mallia. Toiset kasvatetaan parisuhteeseen, rakastamaan ja sitoutumaan. Toiset selviytymään kriiseissä. Ehkä on vaikeautta päästää toinen lähelle, koska jos rakastuu ja päästää lähelle, toinen voi myös lyödä henkisesti, päästä herkkyyksiin sisälle.
- Anonyymi00010
Eipä ole ketään kohtaan mitään tunteitakaan, niin ei ole helppoa eilä vaikeaa
- Anonyymi00013
Mene muualle ilmoittelemaan.
- Anonyymi00023
Ei ole minullakaan minkäänlaisia tunteita ketään kohtaan!
- Anonyymi00014
Täytyy kyllä sanoa, että arvostan todella syvästi sitä, että mies on suoraan sanonut (myös viimeaikoina), että hänellä on syvät tunteet minua kohtaan. Se jos jokin osoittaa sisäistä vahvuutta ja rohkeutta. Ymmärrän ettei hänen ole helppo ilmaista tunteitaan tai luottaa keneenkään. Toki itse olen lojaali, luotettava ja reilu. Lupaan aina kunnioittaa hänen tunteitaan vaikka miten asiat lopulta menisi, jatkuisi tai päättyisi.
- Anonyymi00015
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta ihminen on ihminen, ja ihmistä nolottaa jos tunteet eivätkään ole molemminpuoliset. Ei sellaisesta pääse yli helpolla.
- Anonyymi00017
Siitähän on koko ajan ollut kyse, ettei minulla ole tunteita oman lapseni ikäistä kohtaan! En ole koskaan edes mielikuvissani pystynyt halaamaan häntä! Olen syvästi ahdistunut, koska hän on stalkannut minua ja luullut, että minä haluaisin hänen niin tekevän! Mutta mitä useammin hän sitä teki, sitä huono vointisemmaksi minä olen tullut! Hän on riippakivi, jota ei meinaa millään saada lopettamaan stalkkaamista! Hänen ymmärryksessään on paljon vikaa, koska kuka tahansa lopettaisi stalkkaamisen nopeasti, kun hän ei saa minulta mitään vastakaikua, mutta hän on jatkanut minun seuraamistani jo kymmenen vuoden ajan ja vointini on nyt todella huono! Jos hän vielä kerran lähestyy, kerron hänen tekemisistään isolle määrälle ihmisiä! Voimat on ihan lopussa, koska pelko on ollut kauan jo ensimmäisenä mielessä ovesta ulos lähtiessä!
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Siitähän on koko ajan ollut kyse, ettei minulla ole tunteita oman lapseni ikäistä kohtaan! En ole koskaan edes mielikuvissani pystynyt halaamaan häntä! Olen syvästi ahdistunut, koska hän on stalkannut minua ja luullut, että minä haluaisin hänen niin tekevän! Mutta mitä useammin hän sitä teki, sitä huono vointisemmaksi minä olen tullut! Hän on riippakivi, jota ei meinaa millään saada lopettamaan stalkkaamista! Hänen ymmärryksessään on paljon vikaa, koska kuka tahansa lopettaisi stalkkaamisen nopeasti, kun hän ei saa minulta mitään vastakaikua, mutta hän on jatkanut minun seuraamistani jo kymmenen vuoden ajan ja vointini on nyt todella huono! Jos hän vielä kerran lähestyy, kerron hänen tekemisistään isolle määrälle ihmisiä! Voimat on ihan lopussa, koska pelko on ollut kauan jo ensimmäisenä mielessä ovesta ulos lähtiessä!
Eikö sun pitänyt palata joskus v. 2027?
Ehdin jo juhlia. - Anonyymi00019
Kyllä ihminen tietää tai pitäisi tuntea, jos on molemminpuolista... Se on jo ihan toista silloin.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kyllä ihminen tietää tai pitäisi tuntea, jos on molemminpuolista... Se on jo ihan toista silloin.
Niin. Tottahan tuokin. Toivoisin itselleni rohkeutta.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Niin. Tottahan tuokin. Toivoisin itselleni rohkeutta.
Jos se on molemminpuolista, niin siinä tuskin edes sanoja tarvitaan. Pari askelta ja katse, sitten ehkä kosketus. Väitän, että se näkyy kyllä, jos katsoo.
- Anonyymi00021
Minulla on takana lähes 30v kestänyt parisuhde ja toista suhdetta en enää koskaan halua! Pelkkä ystävyys riittää minulle noin 70v miehen kanssa!
- Anonyymi00024
Kuka tarvii kumppanin johonkin?
Ihminen pärkää ilmanki- Anonyymi00025
Tottakai pärjää. Se on vähän eri sitten jos ihastuu tai rakastuu, niin se parisuhdekin alkaa tuntua ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta 😅
- Anonyymi00026
Se on. Tyhmintä täällä ikinä. Kirjoitusten lisäksi.
- Anonyymi00029UUSI
Rakkaus ei ole tyhmää, ihmiset on.
- Anonyymi00030UUSI
En usko että on tunteita toista kohtaan jos tätä pystyy loukkaamaan
- Anonyymi00031UUSI
No mene spykologille jos siellä selviäisi noi sun kysymyksrt taidat ollla arka ihminen
- Anonyymi00032UUSI
Onko sua koskaan tutkittu, että puuttuuko sieltä yläpäästä joitain reittejä aivosolujen välillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain2979580Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve82864Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2592138Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1132009SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,871556- 1441477
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1331438Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U191169Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931026- 71961