Minkä verran kurkumaa päivässä?

Anonyymi-ap

Luin jostain, että oliko se 2 tee- vai ruokalusikallista päivässä lämpimään veteen mustapippurin kanssa olis hyvä.

En muista oliko tee vai ruokalusikka.

Kuka tietää?

46

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Löysinkin itse vstauksen:

Käytä kohtuudella

Maustekäyttö: Kurkuma on turvallinen ruoanlaitossa käytettynä, esimerkiksi 1–2 teelusikallista päivässä.

• Anonyymi00002

Luki vielä:

Yhdistä mustapippuriin

Mustapippuri sisältää piperidiiniä, joka parantaa kurkumiinin imeytymistä elimistössä. Monet kurkumavalmisteet sisältävät valmiiksi mustapippuriuutetta.

Asia tuli selväksi itelleni.

• Anonyymi00003

hyvä provo. Mitään ei oteta ruokalusikallittain
      ja se siitä. Poikkeus on kalanmaksaöljy, yksi

• Anonyymi00004

Voi, voi.

Kyllä otetaan montakin asiaa.
        Mutta mitäpä siitä, pääasia, että hankin itse tiedon, että tee lusikalla.

Entäs omenaviinietikkaa?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Voi, voi.

Entäs omenaviinietikkaa?

Mutta muistetaan, että kurkumaa ei saa ottaa seuraavien lääkkeiden kanssa:

Mitkä muut lääkkeet vaikuttavat kurkumaan?

Älä ota kurkumaa ilman lääkärin neuvoja, jos käytät lääkettä jonkin seuraavista sairauksista:

minkä tahansa tyyppinen infektio (mukaan lukien HIV, malaria tai tuberkuloosi);

ahdistuneisuus, masennus tai psykiatrinen häiriö;

astma tai allergiat;

syöpä;

erektiohäiriö;

närästys tai gastroesofageaalinen refluksitauti (GERD);

korkea verenpaine, korkea kolesteroli tai sydänsairaus;

diabetes;

migreenipäänsäryt;

psoriaasi, nivelreuma tai muut autoimmuunisairaudet; tai kohtauksia.

Tämä luettelo ei ole täydellinen. Muut lääkkeet voivat olla vuorovaikutuksessa kurkuman kanssa, mukaan lukien resepti- ja käsikauppalääkkeet, vitamiinit ja kasviperäiset tuotteet. Kaikkia mahdollisia yhteisvaikutuksia ei ole lueteltu tässä tuoteoppaassa.

Oon ottanut verenpainelääkkeet aamuisin, mutta pitääpä muistaa, että otan kurkumaa vasta päiväsaikaan. - Tai sitten pitää jättää kurkuman ottaminen kokonaan, vaikka olisi hyvä nivelille.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mutta muistetaan, että kurkumaa ei saa ottaa seuraavien lääkkeiden kanssa:

Mitkä muut lääkkeet vaikuttavat kurkumaan?

Älä ota kurkumaa ilman lääkärin neuvoja, jos käytät lääkettä jonkin seuraavista sairauksista:

minkä tahansa tyyppinen infektio (mukaan lukien HIV, malaria tai tuberkuloosi);

ahdistuneisuus, masennus tai psykiatrinen häiriö;

astma tai allergiat;

syöpä;

erektiohäiriö;

närästys tai gastroesofageaalinen refluksitauti (GERD);

korkea verenpaine, korkea kolesteroli tai sydänsairaus;

diabetes;

migreenipäänsäryt;

psoriaasi, nivelreuma tai muut autoimmuunisairaudet; tai kohtauksia.

Tämä luettelo ei ole täydellinen. Muut lääkkeet voivat olla vuorovaikutuksessa kurkuman kanssa, mukaan lukien resepti- ja käsikauppalääkkeet, vitamiinit ja kasviperäiset tuotteet. Kaikkia mahdollisia yhteisvaikutuksia ei ole lueteltu tässä tuoteoppaassa.

Oon ottanut verenpainelääkkeet aamuisin, mutta pitääpä muistaa, että otan kurkumaa vasta päiväsaikaan. - Tai sitten pitää jättää kurkuman ottaminen kokonaan, vaikka olisi hyvä nivelille.

Miten niin ei saa ottaa kurkumaan, jos on närästys tai refluksi? En ole koskaan kuullutkaan.

Käytän refluksilääkettä ja otan päivittäin kurkuma-mustapippuri annoksen ja ei ole mitään ongelmaa. Refluksi on pysynyt pois ja nivelet eivät oireile.

Myöskään kukaan lääkäri ei ole moiseen puuttunut

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Voi, voi.

Entäs omenaviinietikkaa?

nesteet siis
        etikat jne ovat ruoka-aineita
        mutta jos kyse on terveystuotteissta NESTEITÄ EI KANNATA OSTAA heikon
        hinta/vaikutussuhteen takia eli tulevat kalliiksi terveystuotteina
        ainoa poikkeus on kalanmaksaöljy

viinaa voisi otta tietty myös ruokalusikallisen jos ei käytä aspiriinia eikä omega3

meillä on porukka jonka tehtävänä on rikkiviisastelu teini-ikäisen malliin
        varon niitä. Etulohko ei vielä ole kehittynyt vaan teinitasolla

erikseen ovata hauskat kompakysyjät

• Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Miten niin ei saa ottaa kurkumaan, jos on närästys tai refluksi? En ole koskaan kuullutkaan.

Käytän refluksilääkettä ja otan päivittäin kurkuma-mustapippuri annoksen ja ei ole mitään ongelmaa. Refluksi on pysynyt pois ja nivelet eivät oireile.

Myöskään kukaan lääkäri ei ole moiseen puuttunut

Näin lukee, siten niin:
        https://terveytta.net/kurkuman-kaytto-sivuvaikutukset-ja-varoitukset

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

nesteet siis
        etikat jne ovat ruoka-aineita
        mutta jos kyse on terveystuotteissta NESTEITÄ EI KANNATA OSTAA heikon
        hinta/vaikutussuhteen takia eli tulevat kalliiksi terveystuotteina
        ainoa poikkeus on kalanmaksaöljy

viinaa voisi otta tietty myös ruokalusikallisen jos ei käytä aspiriinia eikä omega3

meillä on porukka jonka tehtävänä on rikkiviisastelu teini-ikäisen malliin
        varon niitä. Etulohko ei vielä ole kehittynyt vaan teinitasolla

erikseen ovata hauskat kompakysyjät

Elä ota kantaa teini-ikäisten keskusteluihin, - sillähän siitä selviät.
        Yksinkertaista.

• Anonyymi00018

• Anonyymi00006

Mihin se kurkuma muka auttaa?
      Jotain löyhyn löyhy juttuja taas kerran.

• Anonyymi00008

Kurkumalla on tulehdusta lievittävä vaikutus mutta se ei toimi, ellei ota mustapippuria samalla.
        Ihan sama kuka uskoo mutta jos se jollain toimii, niin eikö se ole vain hyvä asia?

• Anonyymi00012

Tämä on hyvä kysymys
        nämä pöntöt sekoittavat lääkkeet (hyöty - haitta -suhde)
        hivenaineisiin jne. (valittuina ei koskaan haittaa jos ei aina hyötyäkään)
        ne ovat kouluja käymättömiä haahuilijoita turha miettiä niiden kanssa

Minulla on kurkkumiinia (eri asia kuin kurkkuma)
        Käytän myös vähän tärpättityyppisiä kasvisvärejä lähinnä syöpää vastustamaan
        Aminohapoisssa jne on se ongelma syövän kanssa,
        että koska syöpä jakaa ...
        niin silloin ...
        jne

hiukan isossa aminohappojoukossa mukana voi käyttää mausteita valkosipulia, inkivääriä

mutta nivelet eivät kyllä taudit mausteiden käytöstä parannu sillä tavalla

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tämä on hyvä kysymys

niin silloin ...
        jne

hiukan isossa aminohappojoukossa mukana voi käyttää mausteita valkosipulia, inkivääriä

Jätä väliin kurkuman ottaminen ja jatka tärpättityyppisiä kasvisvärejä lähinnä syöpää vastustamaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jätä väliin kurkuman ottaminen ja jatka tärpättityyppisiä kasvisvärejä lähinnä syöpää vastustamaan.

en ota kurkkumaa vaan kurkkumiinia pönttö ei huomannut iltalehdestä
        sitäkään

aminohapoissa on ongelma syöväntorjunnan kannalta eikä pönttöilijät tiedä sitä

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tämä on hyvä kysymys

niin silloin ...
        jne

Vai "kouluja käymättömiä haahuilijoita". Kerroppas oma koulutuksesi? Oletko akateemisesti koulutettu? Minä olen ja olen saanut kurkumasta avun niveloireisiin ja en todellakaan aio sitä lopettaa vain sen takia, että jotkut "ilmeisesti hyvinkin kouluttautuneet" ovat sitä mieltä, että kurkuman käyttö tekee minusta haahuilijan. Ei tee, mutta kivuttomamman tekee!

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Vai "kouluja käymättömiä haahuilijoita". Kerroppas oma koulutuksesi? Oletko akateemisesti koulutettu? Minä olen ja olen saanut kurkumasta avun niveloireisiin ja en todellakaan aio sitä lopettaa vain sen takia, että jotkut "ilmeisesti hyvinkin kouluttautuneet" ovat sitä mieltä, että kurkuman käyttö tekee minusta haahuilijan. Ei tee, mutta kivuttomamman tekee!

kerro jotain palstalla jossa jauhetaan kysy lääkärille
        ja jauhetaan pskaa pulveriksi haahuilijoiden kopioidessa

• Anonyymi00027
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ookko oikein dosetti?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tämä on hyvä kysymys

niin silloin ...
        jne

Ymmärrän, että sinulla on vaikeaa, kun koulut on jäänyt käymättä, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä lähteä opiskelemaan. Minäkin opiskelen ikäihmisenä, se ei kuitenkaan anna minulle oikeutta solvata, vähätellä tai mitätöidä toista ihmistä.

• Anonyymi00009

Täyttä humpuukia.

• Anonyymi00013

niin mutta nämä lukee iltalehdistä näitä ja ristiriitoja
        ja syö älä syö -ohjeita ovat haahuillsessaan ihan sekaisin
        koko ajan systemaattinen täystätieto puuttuu ja ennen
        kaikkea kurinalaisuus tehdä ohjelmaa itselleen terveydestä (en puhu sairaudenhoidosta)
        joka
        hyvin sinänsä sopisi eläkeläiselle työksi kun muutakaan harrastusta ei ole
        mutta se vaatii kurinalaisuutta rakentaa ohjelmaa ostaa aineet ja koota päivittäinen
        annos jne

• Anonyymi00017

Osoita tieteellisesti.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Osoita tieteellisesti.

AIka moni lääkärikin on sitä mieltä, että vaikka tieteellisesti ei jotakin olisi todistettu ja se kuitenkin toimii käyätnnössä, ei ole mitään syytä olla käyttämättä.

Sinulle ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun minkäkin käyttäjä itse hyötyy.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

AIka moni lääkärikin on sitä mieltä, että vaikka tieteellisesti ei jotakin olisi todistettu ja se kuitenkin toimii käyätnnössä, ei ole mitään syytä olla käyttämättä.

aika moni roskakuski on ihan samanlainen eli vaikka tieteelliesti ole todistettu
        niin kyllä se käytännössä toimii
        mutta miten on teoriassa

• Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Usko Jeesukseen parantaa tautejakin, mutta Jeesusta ei ole olemassa.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tuo on totta. Itsekin syön päivittäin mm. hapankaalia, kun se on vaikuttanut mahan hyvinvointiin niin, ettei enää ole minkäänlaisia vaivoja. Maitohapot ruuasta on parempi saada näin kuin purkista. Minulla toimii, jollakin toisella ei ehkä toimi.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00025 kirjoitti:

aika moni roskakuski on ihan samanlainen eli vaikka tieteelliesti ole todistettu
        mutta miten on teoriassa

Höpöhöpö, kommenttisi ei ollut hauska vaan lähinnä erittäin typerä ja tympeä!

• Anonyymi00038
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Usko Jeesukseen parantaa tautejakin, mutta Jeesusta ei ole olemassa.

Niin, se onkin se usko, joka paranataa. Ihmsmielellä on yllättävän suuri merkitys esim. jos vertaa vaikkapa kateellista ja katkeraa ihmistä peruspositiiviseen; todennäköisesti sairastavuuskin on eri tasolla noilla kahdella. JOs siis ajatellaan hyvin karrikatyylisesti

• Anonyymi00043
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Niin, se onkin se usko, joka paranataa. Ihmsmielellä on yllättävän suuri merkitys esim. jos vertaa vaikkapa kateellista ja katkeraa ihmistä peruspositiiviseen; todennäköisesti sairastavuuskin on eri tasolla noilla kahdella. JOs siis ajatellaan hyvin karrikatyylisesti

"Karrikatyylisesti" ? Mutta se on aivan totta: "ihmismielellä on yllättävän suuri merkitys ...". Ihminen voi mielellään tehdä itsestään niin sairaan kuin terveenkin.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00025 kirjoitti:

mutta miten on teoriassa

Miksi olet täällä sekoilemassa, kun et selvästi tiedä etkä ymmärrä mistään mitään.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Tuo on totta. Itsekin syön päivittäin mm. hapankaalia, kun se on vaikuttanut mahan hyvinvointiin niin, ettei enää ole minkäänlaisia vaivoja. Maitohapot ruuasta on parempi saada näin kuin purkista. Minulla toimii, jollakin toisella ei ehkä toimi.

Minulla loppui mahavaivat kun lopetin kaikkien "tuoreiden" kasvisten syönnin. syön vain kuumennuksen kestäviä juureksia/kasviksia kuumennettuna/höyrytettynä/keitettynä. Tuoreena syön vain satunnaisesti kurkkua ja jonkun katkarapusalaatin esim reissussa.

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Minäkin yritin syödä hapankaalia, siihen pitäs saada jotain :) lisämakua, sellaisenaan se on kyll hankalaa syödä, mutt totta: mun vatsa ainakin tykkäs!

• Anonyymi00011

tekoälypelle kopioi lääkärikö tietää kurkkumasta

pönttölauma luulee että luontaistuotteet mausteet ja kaikki on sosdemvaltion
      tutkima heille köhille
      ja lääkärikoulutuksessa

• Anonyymi00022

No niin virkistyihän se puupääpersukin kommentoimaan :D :D

• Anonyymi00023

Kuules, elä viiti kunnialoukata minua ja muita!
        Jos sinulla on lääkärinkoulutus, niin laita todisteet.
        Epäilen, että sinulla EI OLE lääkärinkoulutusta, eikä mitään tutkimustuloksia, joten arvailusi eivät ole relevantteja. Osallistu lääkärilehden keskuteluihin ja anna muiden keskustella kurkumasta. Mitä se sinua haittaa, voithan tehdä jotain muuta järkevää sinäkin aikana.
        Mitähän ammattikuntaa olet aikoinasi edustanut?

Tämä Mikko Kangas, joka on kirjoittanut aiheesta ja jonka neuvoihin viittaan oli OIKEASTI
        Lääketieteen lisensiaatti, valmistui 1974 Helsingin yliopistosta. Oli myös Lääkäriliiton hallituksessa + kaikkea muuta, myös Yleislääkärien kunniajäsen.

Takuulla uskon enemmän hänen arvioihin kuin sinuun! Hänen tietonsa eivät ole nimenomaan ole "humpuukia".

Eikö ole ystävällistä, että otan kurkuma asian esille?
        Miksi ruveta naljailemaan jonkun, joka ei tiedä aiheesta höykäsenpöläystä?

Jospa lopettaisit leukojen joutavan louskuttelun?
        Kiitos etukäteen!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kuules, elä viiti kunnialoukata minua ja muita!
        Jos sinulla on lääkärinkoulutus, niin laita todisteet.
        Epäilen, että sinulla EI OLE lääkärinkoulutusta, eikä mitään tutkimustuloksia, joten arvailusi eivät ole relevantteja. Osallistu lääkärilehden keskuteluihin ja anna muiden keskustella kurkumasta. Mitä se sinua haittaa, voithan tehdä jotain muuta järkevää sinäkin aikana.
        Mitähän ammattikuntaa olet aikoinasi edustanut?

Tämä Mikko Kangas, joka on kirjoittanut aiheesta ja jonka neuvoihin viittaan oli OIKEASTI
        Lääketieteen lisensiaatti, valmistui 1974 Helsingin yliopistosta. Oli myös Lääkäriliiton hallituksessa kaikkea muuta, myös Yleislääkärien kunniajäsen.

Takuulla uskon enemmän hänen arvioihin kuin sinuun! Hänen tietonsa eivät ole nimenomaan ole "humpuukia".

Eikö ole ystävällistä, että otan kurkuma asian esille?
        Miksi ruveta naljailemaan jonkun, joka ei tiedä aiheesta höykäsenpöläystä?

Jospa lopettaisit leukojen joutavan louskuttelun?
        Kiitos etukäteen!

Laitapa itse todisteet kurkuman hyödyllisyydestä !

• Anonyymi00028

Kurkumasta on tehty meta-anlyysi. Sen teho on nolla.

• Anonyymi00032

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Tässä todisteet:

https://anna.fi/hyvinvointi/ravitsemus/tiesitko-etta-kurkuma-todellinen-terveyspommi-10-tutkittua-terveyshyotya

Ei se ole mikään todiste.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ei se ole mikään todiste.

No, elä syö sinä sitten!
        Silläpä asia järjestyy kohdallasi.
        Yksinkertaista.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No, elä syö sinä sitten!
        Silläpä asia järjestyy kohdallasi.
        Yksinkertaista.

Join äsken kupillise: lämmintä vettä, 2 tl kurkumaa ja ripaus mustapippuria.
        Maistui paremmalle kuin tavan tee.

Saa nähdä, jos oon huomenna hengissä.
        Jos ei kuulu mitään, niin se oli menoa sitten!
        Elkää muistelko pahalla.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Join äsken kupillise: lämmintä vettä, 2 tl kurkumaa ja ripaus mustapippuria.
        Maistui paremmalle kuin tavan tee.

Saa nähdä, jos oon huomenna hengissä.
        Jos ei kuulu mitään, niin se oli menoa sitten!
        Elkää muistelko pahalla.

Tule huomenna kertomaa parannuitko.

• Anonyymi00041

Vain sinä olet, jos uskot tuollaisia analyysejä.

• Anonyymi00042

melkein 14 cm

• Kurkuma (max? rkl/pvä),
      muskottipähkinä (tl/päivä) ,
      varmasti aiheuttaa oireita.
      Käyttäisin kyllä hyvin varoen.
      Kurpitsansiemenenkin kanssa oon varovainen, pieniä määriä. /pvä. (rkl/vrk)

Onkohan kanelikin - jotenkin elimistöö ärsyttävä? siis suuria määriä käytettäessä?

JOTKU mausteet sopii tuoksuiks ja öljyiks, muttei ruokalajeihin. Tähän laittaisin sen yhden aniksen, tähtianis??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      328
      2737
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      78
      2475
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      55
      2222
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      77
      1913
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      125
      1692
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1554
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1492
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1338
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      89
      1172
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      77
      1134
    Aihe