Luin jostain, että oliko se 2 tee- vai ruokalusikallista päivässä lämpimään veteen mustapippurin kanssa olis hyvä.
En muista oliko tee vai ruokalusikka.
Kuka tietää?
Minkä verran kurkumaa päivässä?
46
259
Vastaukset
- Anonyymi00001
Löysinkin itse vstauksen:
Käytä kohtuudella
Maustekäyttö: Kurkuma on turvallinen ruoanlaitossa käytettynä, esimerkiksi 1–2 teelusikallista päivässä. - Anonyymi00002
Luki vielä:
Yhdistä mustapippuriin
Mustapippuri sisältää piperidiiniä, joka parantaa kurkumiinin imeytymistä elimistössä. Monet kurkumavalmisteet sisältävät valmiiksi mustapippuriuutetta.
Asia tuli selväksi itelleni. - Anonyymi00003
hyvä provo. Mitään ei oteta ruokalusikallittain
ja se siitä. Poikkeus on kalanmaksaöljy, yksi- Anonyymi00004
Voi, voi.
Kyllä otetaan montakin asiaa.
Mutta mitäpä siitä, pääasia, että hankin itse tiedon, että tee lusikalla.
Entäs omenaviinietikkaa? - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Voi, voi.
Entäs omenaviinietikkaa?Mutta muistetaan, että kurkumaa ei saa ottaa seuraavien lääkkeiden kanssa:
Mitkä muut lääkkeet vaikuttavat kurkumaan?
Älä ota kurkumaa ilman lääkärin neuvoja, jos käytät lääkettä jonkin seuraavista sairauksista:
minkä tahansa tyyppinen infektio (mukaan lukien HIV, malaria tai tuberkuloosi);
ahdistuneisuus, masennus tai psykiatrinen häiriö;
astma tai allergiat;
syöpä;
erektiohäiriö;
närästys tai gastroesofageaalinen refluksitauti (GERD);
korkea verenpaine, korkea kolesteroli tai sydänsairaus;
diabetes;
migreenipäänsäryt;
psoriaasi, nivelreuma tai muut autoimmuunisairaudet; tai kohtauksia.
Tämä luettelo ei ole täydellinen. Muut lääkkeet voivat olla vuorovaikutuksessa kurkuman kanssa, mukaan lukien resepti- ja käsikauppalääkkeet, vitamiinit ja kasviperäiset tuotteet. Kaikkia mahdollisia yhteisvaikutuksia ei ole lueteltu tässä tuoteoppaassa.
Oon ottanut verenpainelääkkeet aamuisin, mutta pitääpä muistaa, että otan kurkumaa vasta päiväsaikaan. - Tai sitten pitää jättää kurkuman ottaminen kokonaan, vaikka olisi hyvä nivelille. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mutta muistetaan, että kurkumaa ei saa ottaa seuraavien lääkkeiden kanssa:
Mitkä muut lääkkeet vaikuttavat kurkumaan?
Älä ota kurkumaa ilman lääkärin neuvoja, jos käytät lääkettä jonkin seuraavista sairauksista:
minkä tahansa tyyppinen infektio (mukaan lukien HIV, malaria tai tuberkuloosi);
ahdistuneisuus, masennus tai psykiatrinen häiriö;
astma tai allergiat;
syöpä;
erektiohäiriö;
närästys tai gastroesofageaalinen refluksitauti (GERD);
korkea verenpaine, korkea kolesteroli tai sydänsairaus;
diabetes;
migreenipäänsäryt;
psoriaasi, nivelreuma tai muut autoimmuunisairaudet; tai kohtauksia.
Tämä luettelo ei ole täydellinen. Muut lääkkeet voivat olla vuorovaikutuksessa kurkuman kanssa, mukaan lukien resepti- ja käsikauppalääkkeet, vitamiinit ja kasviperäiset tuotteet. Kaikkia mahdollisia yhteisvaikutuksia ei ole lueteltu tässä tuoteoppaassa.
Oon ottanut verenpainelääkkeet aamuisin, mutta pitääpä muistaa, että otan kurkumaa vasta päiväsaikaan. - Tai sitten pitää jättää kurkuman ottaminen kokonaan, vaikka olisi hyvä nivelille.Miten niin ei saa ottaa kurkumaan, jos on närästys tai refluksi? En ole koskaan kuullutkaan.
Käytän refluksilääkettä ja otan päivittäin kurkuma-mustapippuri annoksen ja ei ole mitään ongelmaa. Refluksi on pysynyt pois ja nivelet eivät oireile.
Myöskään kukaan lääkäri ei ole moiseen puuttunut - Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Voi, voi.
Entäs omenaviinietikkaa?nesteet siis
etikat jne ovat ruoka-aineita
mutta jos kyse on terveystuotteissta NESTEITÄ EI KANNATA OSTAA heikon
hinta/vaikutussuhteen takia eli tulevat kalliiksi terveystuotteina
ainoa poikkeus on kalanmaksaöljy
viinaa voisi otta tietty myös ruokalusikallisen jos ei käytä aspiriinia eikä omega3
meillä on porukka jonka tehtävänä on rikkiviisastelu teini-ikäisen malliin
varon niitä. Etulohko ei vielä ole kehittynyt vaan teinitasolla
erikseen ovata hauskat kompakysyjät - Anonyymi00014
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten niin ei saa ottaa kurkumaan, jos on närästys tai refluksi? En ole koskaan kuullutkaan.
Käytän refluksilääkettä ja otan päivittäin kurkuma-mustapippuri annoksen ja ei ole mitään ongelmaa. Refluksi on pysynyt pois ja nivelet eivät oireile.
Myöskään kukaan lääkäri ei ole moiseen puuttunutNäin lukee, siten niin:
https://terveytta.net/kurkuman-kaytto-sivuvaikutukset-ja-varoitukset - Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
nesteet siis
etikat jne ovat ruoka-aineita
mutta jos kyse on terveystuotteissta NESTEITÄ EI KANNATA OSTAA heikon
hinta/vaikutussuhteen takia eli tulevat kalliiksi terveystuotteina
ainoa poikkeus on kalanmaksaöljy
viinaa voisi otta tietty myös ruokalusikallisen jos ei käytä aspiriinia eikä omega3
meillä on porukka jonka tehtävänä on rikkiviisastelu teini-ikäisen malliin
varon niitä. Etulohko ei vielä ole kehittynyt vaan teinitasolla
erikseen ovata hauskat kompakysyjätElä ota kantaa teini-ikäisten keskusteluihin, - sillähän siitä selviät.
Yksinkertaista. - Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Näin lukee, siten niin:
https://terveytta.net/kurkuman-kaytto-sivuvaikutukset-ja-varoituksetEli eihän tuossa ole mitään yhteiskäyttöä kielletty?!
- Anonyymi00006
Mihin se kurkuma muka auttaa?
Jotain löyhyn löyhy juttuja taas kerran.- Anonyymi00008
Kurkumalla on tulehdusta lievittävä vaikutus mutta se ei toimi, ellei ota mustapippuria samalla.
Ihan sama kuka uskoo mutta jos se jollain toimii, niin eikö se ole vain hyvä asia? - Anonyymi00012
Tämä on hyvä kysymys
nämä pöntöt sekoittavat lääkkeet (hyöty - haitta -suhde)
hivenaineisiin jne. (valittuina ei koskaan haittaa jos ei aina hyötyäkään)
ne ovat kouluja käymättömiä haahuilijoita turha miettiä niiden kanssa
Minulla on kurkkumiinia (eri asia kuin kurkkuma)
Käytän myös vähän tärpättityyppisiä kasvisvärejä lähinnä syöpää vastustamaan
Aminohapoisssa jne on se ongelma syövän kanssa,
että koska syöpä jakaa ...
niin silloin ...
jne
hiukan isossa aminohappojoukossa mukana voi käyttää mausteita valkosipulia, inkivääriä
mutta nivelet eivät kyllä taudit mausteiden käytöstä parannu sillä tavalla - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys
niin silloin ...
jne
hiukan isossa aminohappojoukossa mukana voi käyttää mausteita valkosipulia, inkivääriä
mutta nivelet eivät kyllä taudit mausteiden käytöstä parannu sillä tavallaJätä väliin kurkuman ottaminen ja jatka tärpättityyppisiä kasvisvärejä lähinnä syöpää vastustamaan.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jätä väliin kurkuman ottaminen ja jatka tärpättityyppisiä kasvisvärejä lähinnä syöpää vastustamaan.
en ota kurkkumaa vaan kurkkumiinia pönttö ei huomannut iltalehdestä
sitäkään
aminohapoissa on ongelma syöväntorjunnan kannalta eikä pönttöilijät tiedä sitä - Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys
niin silloin ...
jne
mutta nivelet eivät kyllä taudit mausteiden käytöstä parannu sillä tavallaVai "kouluja käymättömiä haahuilijoita". Kerroppas oma koulutuksesi? Oletko akateemisesti koulutettu? Minä olen ja olen saanut kurkumasta avun niveloireisiin ja en todellakaan aio sitä lopettaa vain sen takia, että jotkut "ilmeisesti hyvinkin kouluttautuneet" ovat sitä mieltä, että kurkuman käyttö tekee minusta haahuilijan. Ei tee, mutta kivuttomamman tekee!
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Vai "kouluja käymättömiä haahuilijoita". Kerroppas oma koulutuksesi? Oletko akateemisesti koulutettu? Minä olen ja olen saanut kurkumasta avun niveloireisiin ja en todellakaan aio sitä lopettaa vain sen takia, että jotkut "ilmeisesti hyvinkin kouluttautuneet" ovat sitä mieltä, että kurkuman käyttö tekee minusta haahuilijan. Ei tee, mutta kivuttomamman tekee!
kerro jotain palstalla jossa jauhetaan kysy lääkärille
ja jauhetaan pskaa pulveriksi haahuilijoiden kopioidessa - Anonyymi00027
Anonyymi00020 kirjoitti:
Vai "kouluja käymättömiä haahuilijoita". Kerroppas oma koulutuksesi? Oletko akateemisesti koulutettu? Minä olen ja olen saanut kurkumasta avun niveloireisiin ja en todellakaan aio sitä lopettaa vain sen takia, että jotkut "ilmeisesti hyvinkin kouluttautuneet" ovat sitä mieltä, että kurkuman käyttö tekee minusta haahuilijan. Ei tee, mutta kivuttomamman tekee!
Ookko oikein dosetti?
- Anonyymi00035
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys
niin silloin ...
jne
mutta nivelet eivät kyllä taudit mausteiden käytöstä parannu sillä tavallaYmmärrän, että sinulla on vaikeaa, kun koulut on jäänyt käymättä, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä lähteä opiskelemaan. Minäkin opiskelen ikäihmisenä, se ei kuitenkaan anna minulle oikeutta solvata, vähätellä tai mitätöidä toista ihmistä.
- Anonyymi00009
Täyttä humpuukia.
- Anonyymi00013
niin mutta nämä lukee iltalehdistä näitä ja ristiriitoja
ja syö älä syö -ohjeita ovat haahuillsessaan ihan sekaisin
koko ajan systemaattinen täystätieto puuttuu ja ennen
kaikkea kurinalaisuus tehdä ohjelmaa itselleen terveydestä (en puhu sairaudenhoidosta)
joka
hyvin sinänsä sopisi eläkeläiselle työksi kun muutakaan harrastusta ei ole
mutta se vaatii kurinalaisuutta rakentaa ohjelmaa ostaa aineet ja koota päivittäinen
annos jne - Anonyymi00017
Osoita tieteellisesti.
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Osoita tieteellisesti.
AIka moni lääkärikin on sitä mieltä, että vaikka tieteellisesti ei jotakin olisi todistettu ja se kuitenkin toimii käyätnnössä, ei ole mitään syytä olla käyttämättä.
Sinulle ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun minkäkin käyttäjä itse hyötyy. - Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
AIka moni lääkärikin on sitä mieltä, että vaikka tieteellisesti ei jotakin olisi todistettu ja se kuitenkin toimii käyätnnössä, ei ole mitään syytä olla käyttämättä.
Sinulle ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun minkäkin käyttäjä itse hyötyy.aika moni roskakuski on ihan samanlainen eli vaikka tieteelliesti ole todistettu
niin kyllä se käytännössä toimii
mutta miten on teoriassa - Anonyymi00029
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sinulle ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun minkäkin käyttäjä itse hyötyy.Usko Jeesukseen parantaa tautejakin, mutta Jeesusta ei ole olemassa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sinulle ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun minkäkin käyttäjä itse hyötyy.Tuo on totta. Itsekin syön päivittäin mm. hapankaalia, kun se on vaikuttanut mahan hyvinvointiin niin, ettei enää ole minkäänlaisia vaivoja. Maitohapot ruuasta on parempi saada näin kuin purkista. Minulla toimii, jollakin toisella ei ehkä toimi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00025 kirjoitti:
aika moni roskakuski on ihan samanlainen eli vaikka tieteelliesti ole todistettu
mutta miten on teoriassaHöpöhöpö, kommenttisi ei ollut hauska vaan lähinnä erittäin typerä ja tympeä!
- Anonyymi00038
Anonyymi00029 kirjoitti:
Usko Jeesukseen parantaa tautejakin, mutta Jeesusta ei ole olemassa.
Niin, se onkin se usko, joka paranataa. Ihmsmielellä on yllättävän suuri merkitys esim. jos vertaa vaikkapa kateellista ja katkeraa ihmistä peruspositiiviseen; todennäköisesti sairastavuuskin on eri tasolla noilla kahdella. JOs siis ajatellaan hyvin karrikatyylisesti
- Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
Niin, se onkin se usko, joka paranataa. Ihmsmielellä on yllättävän suuri merkitys esim. jos vertaa vaikkapa kateellista ja katkeraa ihmistä peruspositiiviseen; todennäköisesti sairastavuuskin on eri tasolla noilla kahdella. JOs siis ajatellaan hyvin karrikatyylisesti
"Karrikatyylisesti" ? Mutta se on aivan totta: "ihmismielellä on yllättävän suuri merkitys ...". Ihminen voi mielellään tehdä itsestään niin sairaan kuin terveenkin.
- Anonyymi00044
Anonyymi00025 kirjoitti:
aika moni roskakuski on ihan samanlainen eli vaikka tieteelliesti ole todistettu
mutta miten on teoriassaMiksi olet täällä sekoilemassa, kun et selvästi tiedä etkä ymmärrä mistään mitään.
- Anonyymi00045
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tuo on totta. Itsekin syön päivittäin mm. hapankaalia, kun se on vaikuttanut mahan hyvinvointiin niin, ettei enää ole minkäänlaisia vaivoja. Maitohapot ruuasta on parempi saada näin kuin purkista. Minulla toimii, jollakin toisella ei ehkä toimi.
Minulla loppui mahavaivat kun lopetin kaikkien "tuoreiden" kasvisten syönnin. syön vain kuumennuksen kestäviä juureksia/kasviksia kuumennettuna/höyrytettynä/keitettynä. Tuoreena syön vain satunnaisesti kurkkua ja jonkun katkarapusalaatin esim reissussa.
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tuo on totta. Itsekin syön päivittäin mm. hapankaalia, kun se on vaikuttanut mahan hyvinvointiin niin, ettei enää ole minkäänlaisia vaivoja. Maitohapot ruuasta on parempi saada näin kuin purkista. Minulla toimii, jollakin toisella ei ehkä toimi.
Minäkin yritin syödä hapankaalia, siihen pitäs saada jotain :) lisämakua, sellaisenaan se on kyll hankalaa syödä, mutt totta: mun vatsa ainakin tykkäs!
- Anonyymi00011
tekoälypelle kopioi lääkärikö tietää kurkkumasta
pönttölauma luulee että luontaistuotteet mausteet ja kaikki on sosdemvaltion
tutkima heille köhille
ja lääkärikoulutuksessa- Anonyymi00022
No niin virkistyihän se puupääpersukin kommentoimaan :D :D
- Anonyymi00023
Kuules, elä viiti kunnialoukata minua ja muita!
Jos sinulla on lääkärinkoulutus, niin laita todisteet.
Epäilen, että sinulla EI OLE lääkärinkoulutusta, eikä mitään tutkimustuloksia, joten arvailusi eivät ole relevantteja. Osallistu lääkärilehden keskuteluihin ja anna muiden keskustella kurkumasta. Mitä se sinua haittaa, voithan tehdä jotain muuta järkevää sinäkin aikana.
Mitähän ammattikuntaa olet aikoinasi edustanut?
Tämä Mikko Kangas, joka on kirjoittanut aiheesta ja jonka neuvoihin viittaan oli OIKEASTI
Lääketieteen lisensiaatti, valmistui 1974 Helsingin yliopistosta. Oli myös Lääkäriliiton hallituksessa + kaikkea muuta, myös Yleislääkärien kunniajäsen.
Takuulla uskon enemmän hänen arvioihin kuin sinuun! Hänen tietonsa eivät ole nimenomaan ole "humpuukia".
Eikö ole ystävällistä, että otan kurkuma asian esille?
Miksi ruveta naljailemaan jonkun, joka ei tiedä aiheesta höykäsenpöläystä?
Jospa lopettaisit leukojen joutavan louskuttelun?
Kiitos etukäteen! - Anonyymi00030
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kuules, elä viiti kunnialoukata minua ja muita!
Jos sinulla on lääkärinkoulutus, niin laita todisteet.
Epäilen, että sinulla EI OLE lääkärinkoulutusta, eikä mitään tutkimustuloksia, joten arvailusi eivät ole relevantteja. Osallistu lääkärilehden keskuteluihin ja anna muiden keskustella kurkumasta. Mitä se sinua haittaa, voithan tehdä jotain muuta järkevää sinäkin aikana.
Mitähän ammattikuntaa olet aikoinasi edustanut?
Tämä Mikko Kangas, joka on kirjoittanut aiheesta ja jonka neuvoihin viittaan oli OIKEASTI
Lääketieteen lisensiaatti, valmistui 1974 Helsingin yliopistosta. Oli myös Lääkäriliiton hallituksessa kaikkea muuta, myös Yleislääkärien kunniajäsen.
Takuulla uskon enemmän hänen arvioihin kuin sinuun! Hänen tietonsa eivät ole nimenomaan ole "humpuukia".
Eikö ole ystävällistä, että otan kurkuma asian esille?
Miksi ruveta naljailemaan jonkun, joka ei tiedä aiheesta höykäsenpöläystä?
Jospa lopettaisit leukojen joutavan louskuttelun?
Kiitos etukäteen!Laitapa itse todisteet kurkuman hyödyllisyydestä !
- Anonyymi00028
Kurkumasta on tehty meta-anlyysi. Sen teho on nolla.
- Anonyymi00031
Tässä todisteet:
https://anna.fi/hyvinvointi/ravitsemus/tiesitko-etta-kurkuma-todellinen-terveyspommi-10-tutkittua-terveyshyotya - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tässä todisteet:
https://anna.fi/hyvinvointi/ravitsemus/tiesitko-etta-kurkuma-todellinen-terveyspommi-10-tutkittua-terveyshyotyaNäitä ja muita epätieteellisiä artikkeleita on pilvin pimein netissä.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tässä todisteet:
https://anna.fi/hyvinvointi/ravitsemus/tiesitko-etta-kurkuma-todellinen-terveyspommi-10-tutkittua-terveyshyotyaEi se ole mikään todiste.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ei se ole mikään todiste.
No, elä syö sinä sitten!
Silläpä asia järjestyy kohdallasi.
Yksinkertaista. - Anonyymi00039
Anonyymi00034 kirjoitti:
No, elä syö sinä sitten!
Silläpä asia järjestyy kohdallasi.
Yksinkertaista.Join äsken kupillise: lämmintä vettä, 2 tl kurkumaa ja ripaus mustapippuria.
Maistui paremmalle kuin tavan tee.
Saa nähdä, jos oon huomenna hengissä.
Jos ei kuulu mitään, niin se oli menoa sitten!
Elkää muistelko pahalla. - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Join äsken kupillise: lämmintä vettä, 2 tl kurkumaa ja ripaus mustapippuria.
Maistui paremmalle kuin tavan tee.
Saa nähdä, jos oon huomenna hengissä.
Jos ei kuulu mitään, niin se oli menoa sitten!
Elkää muistelko pahalla.Tule huomenna kertomaa parannuitko.
- Anonyymi00041
Vain sinä olet, jos uskot tuollaisia analyysejä.
- Anonyymi00042
melkein 14 cm
Kurkuma (max? rkl/pvä),
muskottipähkinä (tl/päivä) ,
varmasti aiheuttaa oireita.
Käyttäisin kyllä hyvin varoen.
Kurpitsansiemenenkin kanssa oon varovainen, pieniä määriä. /pvä. (rkl/vrk)
Onkohan kanelikin - jotenkin elimistöö ärsyttävä? siis suuria määriä käytettäessä?
JOTKU mausteet sopii tuoksuiks ja öljyiks, muttei ruokalajeihin. Tähän laittaisin sen yhden aniksen, tähtianis??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3282737Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."782475SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552222Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771913- 1251692
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1401492
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731338Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.891172Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771134