Västäräkki toi pihapiiriin sanoman,västäräkistä vähäsen.
Kyllä vanhakansa tiesi..
Luonnosta kaikki tulevat säät ennustettiin.
Mieheni katsoi jopa maahanpudonneesta haavanlehdestä..
Lähdettiin Valmetilta kesälomalle.
Työkaverit halusivat tietää lomasäät.
Näytin viittä sormeani..tässä ovat satamattomat päivät.
Se kesä oli todella kylmä ja niitä sateettomia päiviä
ei todellakaan ollut .
Luonto todellakin avautuu joillekin.
Kevät keikkuen tuli Amalle,
19
318
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oman taloni pihalla on keikkunut västäräkki silloin tällöin
vuodenajasta riippumatta.
Siis pienkerrostalon pihalla, jossa asun kaupungissa.- Anonyymi00006
Niinpä, kaikki muuttolinnut ei muuta.
- Anonyymi00002
Muistatteko "sammakkomiehen" ennustukset ?
Hyrjnsalmella syntynyt Taisto Heikkinen oli suomalainen sääennustaja. Sammakkoprofessorina tunnettu Heikkinen väitti pystyvänsä ennustamaan tulevan sään kuukausiksi eteenpäin tarkkailemalla sammakoita sekä yleisesti luontoa kotipihansa havaintotornista. Heikkinen nousi julkisuuteen keväällä 1995 Karpolla on asiaa -ohjelmassa ennustaessaan tulevan kesän säätä.
Heikkinen oli vuodesta toiseen julkisuudessa ennustuksillaan, jotka osuivat joskus oikeaan ja joskus eivät. Karpon ohjelmassa hän kertoi käyttävänsä ennustuksissaan aina samaa sammakkoa. Syyskuussa 2001 sammakko vaihtui kuitenkin nuorempaan, ja kesällä 2006 sammakko oli kuollut helteeseen.- Anonyymi00013
Sammakko ennusti oikein.
Sammakkoja on käytetty läketieteellisten tutkimusten koe- eläimimäkin, saattaahaan niistä säätäkin yrittää ennustella. Joskus osuu ennustus kohdalleen, usein taas ei. Lapsuudessa kyseltiin etanoilta : Etana, etana näytä sarves, onko huomenna pouta ?
Västäräkkejä ei ole tänä keväänä vielä näköpiiriini ilmaantunut, mutta kyllä tuo iloinen vikkelästi hyppelehtivä pyrstön keikuttaja meidänkin pihapiirissä iloisesti tervetulleeksi toivotetaan. Linnulla on hauska nimikin, kuvaa jotenkin sen ääntelyä. Pohjanmaan isoihin kasvihuoneisiin jää västäräkkejä talvehtimaan , toimivat luomuhyönteistorjujina.- Anonyymi00003
Eikö se ole kuitenkin helpompi nykyisin katsoa kalenterista milloin on mikäkin vuodenaika? Kolme kuukautta ne kestää, on ilmat mitä hyvänsä.
- Anonyymi00008
Ainakin joskus.
- Anonyymi00004
Amalle kuulumisia Stadista. Täällä Keskuspuistossa olen västäräkkejä jo nähnyt.
En tiedä miten tutuksi tulit Keskuspuiston kanssa ennen kuin muutit muualle. Siellä on monella alueella viljelypalstolstoja. Viljelijät ovat jo aloittaneet maan muokkaamisen. Tuore multa tuoksuu.
Tänään menen Vanhankaupungin koskelle. Itse en enää kalasta, mutta seuraan muita. Kävelen Lammassaareen pitkospuita pitkin. Hörppään termarista kahvia. Paluumatkalla tutkin Arabian pikkupuodit.
Kiva lukea kuulumisiasi Ama. Kaikkea hyvää sinulle! - Anonyymi00005
Amryllis on kiva kukka.
- Anonyymi00011
Amaryllis on vielä kivempi!
- Anonyymi00007
Joko Aman järvestä jäät kokonaan pois? Kaunista kevättä!
- Anonyymi00009
Kiitos kysymästä,kyllä lähti jo lähes viikko sitten.
Haukia olen pyytänyt yli oman tarpeen.Selkälokit kyllä syövät ylimääräisen.
Pari isoa pääsi karkuun.Oli heikko verkko.
Tässä rehevöityneessä järvessä on todella vahva haukikanta.Aikionaan eräs vanha pappa
hautoi hauenmätiä ja laski kalat tohon järveen.
Pari muuta tomppelia siirsivät sata emolahnaa toisesta järvestä,tähän järveen.
Niitä matosia lahnoja yritän myöskin pyydystää.
Kuuteen verkkoon minulla on luvat.
Kyllä minä muutaman ison lahnan savustan.
Mukavampi tuolla järvellä on olla,kuin täällä sisäpiirissä?
Tosin olisi 25m kudottavaa mattoa,mutta minulle tuli jännetupentulehdus,
se homma siirtyy hamaan tulevaisuuteen?
Nautitaan aikaisesta keväästä ja lämmöstä ama - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kiitos kysymästä,kyllä lähti jo lähes viikko sitten.
Haukia olen pyytänyt yli oman tarpeen.Selkälokit kyllä syövät ylimääräisen.
Pari isoa pääsi karkuun.Oli heikko verkko.
Tässä rehevöityneessä järvessä on todella vahva haukikanta.Aikionaan eräs vanha pappa
hautoi hauenmätiä ja laski kalat tohon järveen.
Pari muuta tomppelia siirsivät sata emolahnaa toisesta järvestä,tähän järveen.
Niitä matosia lahnoja yritän myöskin pyydystää.
Kuuteen verkkoon minulla on luvat.
Kyllä minä muutaman ison lahnan savustan.
Mukavampi tuolla järvellä on olla,kuin täällä sisäpiirissä?
Tosin olisi 25m kudottavaa mattoa,mutta minulle tuli jännetupentulehdus,
se homma siirtyy hamaan tulevaisuuteen?
Nautitaan aikaisesta keväästä ja lämmöstä amaAman kannattaisi tilata Temusta se valmiiksi kudottu 25 metrin matonpätkä edullisesti.
T. Arska Mansesta. - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Aman kannattaisi tilata Temusta se valmiiksi kudottu 25 metrin matonpätkä edullisesti.
T. Arska Mansesta.Ei ole kuule Arska ostettu matto omakutoman veroinen.
- Anonyymi00010
Hyvä Ama! Nähit jo västäräkinkin tänäkeväänä. En ol juuri liikkunut ulkona. Kun terveyskin jo reistailoo. Hyvää kevään jatkoo siulkii! Pasu 86v.
- Anonyymi00014
Nyt on Aman aika kertoa jäikö vastaräkki pihapiiriin.
Meidän korkeudella ei ole monta västäräkkiä nähty. muina keväin on aina tuossa polulla vipeltänyt perässäni. Eikä meille lunta ole satanut, mutta hemskutin kylmää, ihan tuntuu kuin pakkasta olis. On kai merikin jäässä.- Anonyymi00015
Ei jäänyt.Tosin oli minulla jo keltasirkkuja ja punarinta,mutta toi takatalvi vei linnut kaiketi metsään?Lokkeja kyllä on kiitettävästi.Eilen laskin 22 oli tossa eteläpellolla,
Kyllä ne jotain syötävää sieltä löysivät?
Harakka tekee pesää terijoensalavaan ja varis isoon rantakuuseen.
Nyt minulla ei ole pyydyksiä järvessä.Toi tuuli on niin suolaista,ettei kestä rahkeet
yksin touhuta verkkojen kanssa.
Toivottavasti tyyntyy illaksi,että saisin lokeille evästä? - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei jäänyt.Tosin oli minulla jo keltasirkkuja ja punarinta,mutta toi takatalvi vei linnut kaiketi metsään?Lokkeja kyllä on kiitettävästi.Eilen laskin 22 oli tossa eteläpellolla,
Kyllä ne jotain syötävää sieltä löysivät?
Harakka tekee pesää terijoensalavaan ja varis isoon rantakuuseen.
Nyt minulla ei ole pyydyksiä järvessä.Toi tuuli on niin suolaista,ettei kestä rahkeet
yksin touhuta verkkojen kanssa.
Toivottavasti tyyntyy illaksi,että saisin lokeille evästä?Vielä luvattuun kovaa tuulta. Ihan myrskylukemissa,
Toivottavasti tasaantuu nämä säät,
- Anonyymi00018
Hyvää Vappua ja kesä alkua Ama - ystäväni!
Vielä viileää, mutta kalaakin on saatu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708