Turussa autokorjaamoilla tuntuu olevan vähän erikoista toimintaa joiltain osin..
Muutaman kerran vienyt auton perushuoltoon heti aamuksi varatulle ajalle ja noi on yleensä parin tunnin hommia, jos sitäkään. Niin usein olen saanut auton vasta iltapäivällä eli aikaisintaan 5 tunnin päästä.
Ja aika usein luvatut aikataulut ei muutenkaan pidä kutiansa.
Aikanaan yhtä lokasuojaa tuhrattiin kuukauden verran, siis vanha vaurioitunut pois ja uusi maalattuna tilalle. Ko autossa lokari oli vielä ruuveilla kiinnitetty, ei hitsaamalla. Viikon homma korkeintaan kaikkinensa mutta kuukausi meni.
Toiseen autoon luvattiin konepelti viikossa. Ruostekohdan korjaus ja ylimaalaus. Siinäkin meni pari viikkoa kuitenkin, vaikka ko jätkät ainakin sanoivat olevansa töissä myös vkl.
Nyt kävin hiljattain yhdellä korjaamolla autohuollossa ja siitä löytyi isompi vika. Lupasivat laittaa osia tilaukseen ja soittavansa heti kun niistä jotain kuuluu. Huoltopäivänä pirautin vielä yhdestä unohtuneesta asiadta ja samalla selvisi, että osia oli jo löytynyt muttei vielä tilattu. Sanoivat vielä hinta-arvion ja sanoin sen sopivan mulle, mutta ilmoitan vielä auton omistajalle, joja maksaa remontin. Sanoivat ok ja soitin omistajalle, joka hieman kauhusteli hintaa(iso remppa kuitenkin), mutta sanoi asian sopivan. Soitin heti takaisin, missä toinen myyjä vastasi mutta joka tiesi tuon tilanteen ja pyysin häntä ilmoittamaan että osat voi tilata että rempan pääsee sitten aloittamaan. Lupasi ilmoittaa eteenpäin ja että souttavat vielä takaisin kun osat on laitettu tilaukseen ja tietävät, millä aikataululla ovat tulossa toimittajalta. Eivät ole vieläkään soittaneet edes sen vertaa, että olisivat ilmoittaneet että onko osat tilauksessa vai ei.
Jotenkin huonoa asiakaspalvelua..
Onko muualla samanlaista?
9
164
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itsekin joutunut samanlaisiin tilanteisiin.
Sen nyt ehkä vielä ymmärtää, jos 2 tunnin homma venähtääkin 2,5-3 tuntiin, mutta juurikin esim tuollainen on jo tökeröä, että parin tunnin huolto vie 5 tuntia. Joskus tosiaan on käynyt niin, että olen vienyt aamukahdeksalta auton korjaamolle ja se on otettu heti sisälle tai luvattu aloittaa huolto/korjaus tunnin sisällä ja auton onkin saanut vasta aikaisintaan klo 13 takaisin käyttöön.- Anonyymi00002
Niin ja tuotakin on joskus tapahtunut, että ollaan luvattu selvittää varaosatilanne, siis niiden saatavuus ja toimitusaika ja on luvattu soittaa parin päivän sisällä, eikä mitään ole kuulunut. Ja tiedustelusta parin päivän jälkeen ei ole ollut apua. Jos nyt on vadtattu edes.
Noin on kyllä tapahtunut muuallakin, eri alan liikkeissä siis.
Kävin joskus eräällä yksityisellä hammasklinikalla Turun keskustassa hammassäryn vuoksi. Laittoivat 2 hammasta kuntoon, mutta 5-6kk päästä tarkadtuksessa sama hampaat korjannut lääkäri päättikin, että kyseisten hampaiden paikat on huonot ja ne täytyy korjata, vaikka oireita ei ole.
Tuon korjauksen jälkeen kivut olivat aika kovat, eikä heiltä silti saanut aikaa uusintakorjaukseen. Lupasivat ajanvarauksesta soittaa takaisin pian, mutta eivät ikinä soittaneet. Ja netin kautta ei jostain syystä ajanvaraus ei onnistunut. Niinpä klinikka meni vaihtoon, vaikka ovat jälkeenpäin hanakasti yrittäneet saada mua käymään siellä taas varailemalla mulle tarkastus- ym aikoja.
Tuo nyt ei liity autokorjaamoihin, mutta vastaavaa tapahtuu muutenkin. Niin turkulaista...
- Anonyymi00003
Kun huollon tilaa, niin voi sopia aikataulun ja sitä noudatetaan kyllä.
Tottahan pajat haluavat mielellään autot paikalle koko päiväksi, että voivat muokata aikataulua itselleen helpoksi ja ottaa väliin akuutteja keikkoja jne...- Anonyymi00004
Kyllä ne itse yleensä ilmoittaa aikataulun, ainakin useimmiten itselleni ovat ilmoittaneet. Eikä se silti läheskään aina ole pitänyt kutiansa välttämättä edes suurinpiirtein. Vaikka kyllä mielestäni korjaamon itsensäkin tulisi automaattisesti noudattaa itse ilmoittamaansa aikataulua. Ja itse ymmärrän kyllä, että voi tulla joku yllättävä hidaste. Ei tarvitse kuin joku umpeen ruostunut pultti, niin sekin jo hidastaa selvästi hommaa. Mutta kuitenkin. Ja kyllä mä nyt sen kestän, että jos vaikka 2 tuntia kestäväksi ilmoitettu homma nyt venähtääkin 15-3 tuntiin, mutta tuo on tosiaan aikas kökköä, mitä ei saisi olla, että luvataan hoitaa parissa tunnissa ja auto onkin sitten korjaamolla tosiaan 4-6 tuntia.
Mutta tosiaan, varsinkin kun itse lupaavat, että menee kaksi tuntia, niin kyllä se kahden tunnin nyt pitäisi sitten myöskin pitää puolen tunnin tarkkudella. Oli se aika-arvio sitten heille itselleen vaikea tai helppo..
Ja tuo tuntuu jotenkin tökeröltä, kun luvataan selvitellä osan hankintaa ja että soitetaan tiettynä aikana, eikä mitään kuulu kuitenkaan ja/tai tulee sitten kommentti, että soitellaan sitten kun ollaan paremmin kartalla..
Tuossa aloittajan tilanteessa siis.
Kiireitä tietty aina on ja tulee, mutta ei olisi nyt iso vaiva tosiaan vaikka soittaa sen verran, että ilmoittaisivat laittaneensa osat tilaukseen ja varaosan toimittaja ainakin lupasi toimitusajaksi ajan X.
Ja jos taas ei olekaan halua alkaa tuota korjausta, mitä tuo aloittajan auto tarvitseekaan, niin olisivat voineet sanoa senkin suoraan, että jos kyselisit muualta aikoja. Asiakkaallekin voi jo muutama päiväkin olla tärkeä aika, mitä nyt ei viitsisi tuhrata ainakaan yhteydenoton odotteluun. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kyllä ne itse yleensä ilmoittaa aikataulun, ainakin useimmiten itselleni ovat ilmoittaneet. Eikä se silti läheskään aina ole pitänyt kutiansa välttämättä edes suurinpiirtein. Vaikka kyllä mielestäni korjaamon itsensäkin tulisi automaattisesti noudattaa itse ilmoittamaansa aikataulua. Ja itse ymmärrän kyllä, että voi tulla joku yllättävä hidaste. Ei tarvitse kuin joku umpeen ruostunut pultti, niin sekin jo hidastaa selvästi hommaa. Mutta kuitenkin. Ja kyllä mä nyt sen kestän, että jos vaikka 2 tuntia kestäväksi ilmoitettu homma nyt venähtääkin 15-3 tuntiin, mutta tuo on tosiaan aikas kökköä, mitä ei saisi olla, että luvataan hoitaa parissa tunnissa ja auto onkin sitten korjaamolla tosiaan 4-6 tuntia.
Mutta tosiaan, varsinkin kun itse lupaavat, että menee kaksi tuntia, niin kyllä se kahden tunnin nyt pitäisi sitten myöskin pitää puolen tunnin tarkkudella. Oli se aika-arvio sitten heille itselleen vaikea tai helppo..
Ja tuo tuntuu jotenkin tökeröltä, kun luvataan selvitellä osan hankintaa ja että soitetaan tiettynä aikana, eikä mitään kuulu kuitenkaan ja/tai tulee sitten kommentti, että soitellaan sitten kun ollaan paremmin kartalla..
Tuossa aloittajan tilanteessa siis.
Kiireitä tietty aina on ja tulee, mutta ei olisi nyt iso vaiva tosiaan vaikka soittaa sen verran, että ilmoittaisivat laittaneensa osat tilaukseen ja varaosan toimittaja ainakin lupasi toimitusajaksi ajan X.
Ja jos taas ei olekaan halua alkaa tuota korjausta, mitä tuo aloittajan auto tarvitseekaan, niin olisivat voineet sanoa senkin suoraan, että jos kyselisit muualta aikoja. Asiakkaallekin voi jo muutama päiväkin olla tärkeä aika, mitä nyt ei viitsisi tuhrata ainakaan yhteydenoton odotteluun.Kyllä asiakas kuuluisi pitää ajan tasalla, vaikka juuri sen verran että ilmoitetaan osien olevan tilattu. Ja vaikka varmuudeksi varoittaa, että siihen voi mennä useampikin päivä.
On ihan korjaamon maineenkin vuoksi hyvä asia, mikä nyt ei tosiaan edes vaadi kuin parin minuutin puhelun. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä asiakas kuuluisi pitää ajan tasalla, vaikka juuri sen verran että ilmoitetaan osien olevan tilattu. Ja vaikka varmuudeksi varoittaa, että siihen voi mennä useampikin päivä.
On ihan korjaamon maineenkin vuoksi hyvä asia, mikä nyt ei tosiaan edes vaadi kuin parin minuutin puhelun.Ei olisi iso vaiva ilmoittaa asiakkaalle osien olevan tilauksessa ja sanoa osien arvioitu toimitusaika. On kuitenkin oleellinen juttu, onko kyseessä 2 päivän vai 2 viikon toimitusaika. Jos sanotaan parin päivän toimitusajasta, niin asiakas voi olettaa, että osat ovat viikon sisällä perillä ja voi.jörkätä käytännön adiat sen mukaan. Muuttujia nyt kukaan ei voi ennakoida tarkkaan.
- Anonyymi00007
Aika monella korjaamolla tuntuu olevan se asenne, että asiakas tarvittaessa pyörii vaikka kuin hyrrä, jos näin sanotaan ja ilmoitetaan.
Tietysti on vähintäänkin ymmärrettävää, ettei asiakkaita pysty "hyysäämään", jos kun korjaamoilla on yleensä päivät täynnä niin isoja kuin pieniä töitä. Mutta kyllä silti pitäisi tosiaan pystyä nyt ilmoittamaan perusjuttuja ja kyllä osatoimitusaikojenkin suhteen luulisi osaavan arvioida, puhutaanko päivistä vai viikoista. Ja kun yleensä ainakin kuluvien osien, kuten jarruosat ja tukivarret, suhteen toimitusajat on yleensä max viikon. Ellei kyseessä ole joku todellinen autoharvinaisuus tai vähintään 25-vuotias autovanhus mihin ei tehdä enää edes jarrupaloja..- Anonyymi00008
Eräällä tutullani ainakin kävi hiljattain niin, että hänen autostaan hajosi todella kallis osa, mitä ei juuri missään ole hyllytavarana. Niin häntäkinninfottiin asiasta hyvin. Parin viikon päästä löytyi huomattavasti halvempana purkuosana tarvittu osa ja asia sujui muutenkin hyvin. Hänellä oli lisäksi sijaisauto ko ajan.
Mutta tuokin on vielä lisäksi asiaan, jos korjaamolla ei ole sijaisautopalvelua, niin senkin vuoksi olisi ihan hyvä korjaamon infota oma-aloitteisesti tilanneraporttia. Kun asiakkaan kannalta voi olla hieman haastavaa saada kulkupeliä siksi aikaa, kun oma auto on pois käytöstä. Ja vuokra-autokin voi tulla aika hintavaksi, jos sellaisen hommas määrittelemättömäksi ajaksi. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Eräällä tutullani ainakin kävi hiljattain niin, että hänen autostaan hajosi todella kallis osa, mitä ei juuri missään ole hyllytavarana. Niin häntäkinninfottiin asiasta hyvin. Parin viikon päästä löytyi huomattavasti halvempana purkuosana tarvittu osa ja asia sujui muutenkin hyvin. Hänellä oli lisäksi sijaisauto ko ajan.
Mutta tuokin on vielä lisäksi asiaan, jos korjaamolla ei ole sijaisautopalvelua, niin senkin vuoksi olisi ihan hyvä korjaamon infota oma-aloitteisesti tilanneraporttia. Kun asiakkaan kannalta voi olla hieman haastavaa saada kulkupeliä siksi aikaa, kun oma auto on pois käytöstä. Ja vuokra-autokin voi tulla aika hintavaksi, jos sellaisen hommas määrittelemättömäksi ajaksi.Eikö korjaamon vastuulla olisi myös tuoda ruokaa kaappiin jos heillä ei ole tarjolla autoa siksi aikaa kun omaa korjataan? Ja jos ei auton korjauksen vuoksi näkemään tyttöystävää, korjaamo tilaa naisseuralaisen kotiin?
Onko ihmiset oikeasti noin avuttomia nykyisin ottamaan vastuuta omista asioistaan?
Ei ihme että korjaamoilla tuntiveloitus on 150 euron luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1795012Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,204418Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993117Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532962Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432902- 522511
- 271929
- 221767
- 351760
- 681751