Varhaisperunat maksoivat 49,90 euroa kilo pääsiäisviikolla

Anonyymi-ap

29

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei ole tarvetta, vaikka varaa olisikin ostaa.

• Anonyymi00002

Cittarista ostin keskiviikkona 1.49€/kilo Italialaisia varhaisperunoita. Olipa hyviä airfryerillä paahdettuna, ei tarvinnut kun hyvän kalapalan kylkeen ja vähän itsetehtyä vs-majoneesia, nam

• Anonyymi00003

En itse ostaisi koskaan eteläeuroopan perunoita tms. niissä on tutkimusten mukaan selvästi enemmän torjunta-ainejäämiä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00003 kirjoitti:

En itse ostaisi koskaan eteläeuroopan perunoita tms. niissä on tutkimusten mukaan selvästi enemmän torjunta-ainejäämiä.

Pah, näillä kymmenillä ihan sama kun hengissä oon tähänkin asti selvinnyt ilman isompia sairauksiakin vaikka en niin terveellisesti oo koskaan syönyt ja juonut, eikä ole aikomustakaan satavuotiaaks täällä kärvistellä. Tällä mummolla alkaa olla mittarissa jo ihan tarpeeks. Taidan kävästä vielä katsomas onko cittaris jäljellä niitä toisia varhaisperunoita jotka oli Turkista tai Kreikasta. Joskus oon ostanu ruotsalaisia jotka olleet vetisiä apulannalla kasvatettui.

Anonyymi00002
        2026-04-10 10:09:06

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Pah, näillä kymmenillä ihan sama kun hengissä oon tähänkin asti selvinnyt ilman isompia sairauksiakin vaikka en niin terveellisesti oo koskaan syönyt ja juonut, eikä ole aikomustakaan satavuotiaaks täällä kärvistellä. Tällä mummolla alkaa olla mittarissa jo ihan tarpeeks. Taidan kävästä vielä katsomas onko cittaris jäljellä niitä toisia varhaisperunoita jotka oli Turkista tai Kreikasta. Joskus oon ostanu ruotsalaisia jotka olleet vetisiä apulannalla kasvatettui.

Anonyymi00002

Ei ole ihan sama! Kummallisen itsekkäästi ajattelet vielä "näillä kymmenillä"?!

Ostan vain kotimaisia vihenneksia ja hedelmätkin, ne vähän mitä ylipäätään syön, pyrin ostamaan mahdollisimman lähellä tuotettuja. Vai, että turkkilasia varhaisperunoita; kyllä pitää olla tyhmä jos tuollaisia ostaa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ostan vain kotimaisia vihenneksia ja hedelmätkin, ne vähän mitä ylipäätään syön, pyrin ostamaan mahdollisimman lähellä tuotettuja. Vai, että turkkilasia varhaisperunoita; kyllä pitää olla tyhmä jos tuollaisia ostaa.

Syö sinä vaan vanhoja pottuja vaikka tappiin asti.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kyllä se mulle on ihan sama. Minähän vain itselleni ostan enkä muille, joten tottakai silloin ajattelen itsekkäästi mitä haluan syödä. En myöskään käyttämieni vihannesten/juuresten kohdalla ympäri vuoden katso mistä ne on, koska suomessa kasvatettuja ei samoja saa ympäri vuoden, esimerkkinä mainitsen TUOREEN parsakaalin.

Sinä tässä tyhmä olet muita haukkuessasi!

t. Anonyymi00008
        2026-04-11 11:04:45

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Anonyymi00002

Lykka till para sitte.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Missä se tutkimus olisi nähtävillä,
        että,
        "eteläeuroopan perunoita tms. niissä on tutkimusten mukaan selvästi enemmän torjunta-ainejäämiä."

Ihmettelen, miksi laittavat enemmän aineita ja tuhlata rahaa, koska siellä kasvaa, perunakin paljon paremmin kuin meilläpäin.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Missä se tutkimus olisi nähtävillä,
        että,
        "eteläeuroopan perunoita tms. niissä on tutkimusten mukaan selvästi enemmän torjunta-ainejäämiä."

Ihmettelen, miksi laittavat enemmän aineita ja tuhlata rahaa, koska siellä kasvaa, perunakin paljon paremmin kuin meilläpäin.

Siellä on huomattavan paljon enemmän kaikenlaisia tuhohyönteisiä kuin täällä meillä.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Lykka till para sitte.

???????????

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

???????????

Tuurilla seilaat, sitä vaan.

• Anonyymi00004

Maksaahan ne.

Sinällään satsi ton hintasta pottua on vaan tavan ravintola-annoksen hinta, että vaikka kilohinta kevään kotimaiseen bulkkipottuun on valtava, ei se sinällään järjetön ole. Siiis jos tosiankin haluaa kevään ekat varhaispotut lautaselle.

Ostajia varmaan jonkin verran on, koska on otettu valikoimiin. Pisnestä tosta kukaan tekee, oletettavimmin myynti ei ole massiivista.

Ite en pottuja mitenkään fanita. Ehkä tulee ostettua satsi kun ruotsalaista tulee kauppoihin. Ne parempilaatuisia, kuin muut tuontipotut. Roudausmatka lyhyt, aika tuoreitakin.

Ei ois iso hommeli kasvattaa ämpärissä tms. itekkään varhaispottunsa. Ainakin sais tuoreena kattilaan. Ei viiti, en siis ole erikoisemmin potttufani. Mutta juu, kyllä sellaset peukalonpään kokoiset penkistä kattilaan potut on ihan hyviä. Sellaset, missä ei ole kuorta. Makeitahan ne.

Joop, kilohinta ehkä kova, mutta riippuu mihin vertaa. Harva vetää kilon pottuja kerralla.

=DW=

• Anonyymi00024

Harva, joo.

• Anonyymi00005

Harva ostaa tuolla hinnalla.

• Anonyymi00006

No en todellakaan ostanut. Mikään peruna ei ole noin hyvä, että tuollaista kilohintaa maksaisin.

• Anonyymi00007

Inarissa just Niskanen voitti SM kultaa 10 km, lunta vielä ettei lapin puikulaa vapuksi hoh hoijaa.

• Enpä ostaisi tuolla hinnalla. Ruotsalaista ehkä lähempänä kesää ja sitten kun kotimaista alkaa saada niin sitten sitä.

• Anonyymi00016

C.marketista sai vielä ruotsalaisia omennoita, suomalaiset oli kadonneet.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

C.marketista sai vielä ruotsalaisia omennoita, suomalaiset oli kadonneet.

Golden delicious mun suosikki silloin kun kotimaisen sesongin ulkopuolella omenoita ostan.

• Anonyymi00017
        Siili25 kirjoitti:

Golden delicious mun suosikki silloin kun kotimaisen sesongin ulkopuolella omenoita ostan.

Joo, kovahkot ja mehukkaat, ihan tulee vesi kielelle....

• Anonyymi00009

Viljelijät vinkuu kuinka kaupat vie välistä. annas olla kun viljelijä menee ite torille myymään tuotteitaan. niin johan on hinnat kohdillaan...

• Anonyymi00015

Edullisiahan ne on torilla.

• Haen heti uusia perunoita torilta kun niitä on saatavilla. Tietyt kauppiaat tulleet jo tutuiksi.

• Anonyymi00018

Emme ole juurikaan ostaneet, koska vanhat perunat on terveellisempiä. otapa selvää,

• Anonyymi00023

Varhaispotut ja uudetpotut, ei niitä jaksa kun on niin pieniä.

• Pieni varhaissiikli on NAM.

• Anonyymi00025

Taytyy jo olla varoissaan, jos mitään syö tuollaisella kilohinnalla. Lohen hintakin kalpenee tuossa.

• Anonyymi00026

Tryffelien rinnalla nuo on edullisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1859
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      358
      1600
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1227
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      214
      1188
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1044
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1009
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      971
    Aihe