Haen kokemuksia/vertaistukea RALP operaatiossa käyneiltä.
Palautuiko sinun tai kumppanisi erektio? Kuinka kauan se vei aikaa ja milloin huomasit ensimmäiset merkit että erektio alkaa palautua?
Omalla kohdalla leikkauksesta on nyt 3.5 kuukautta. Ei ainakaan vielä merkkiäkään erektion palautumisesta. Erektiohermot pystyttiin säästämään osittain. Olen 60v.
Kiitollinen pitää tietysti olla siitä että on elävien kirjoissa vielä, mutta loppuelämä on tietysti koetulosten sävyttämää pelkäämistä.
On kuitenkin hyvä jos elämässä on asioita joista pystyy nauttimaan. Seksi olisi yksi niistä kun halut kuitenkin on tallella.
Eturauhasen RALP-leikkaus ja erektion palautuminen
10
399
Vastaukset
- Anonyymi00001
REDDITistä löytyi englanninkielistä keskustelus aiheesta paljonkin.
-sama - Anonyymi00002
7 vuotta leikkauksesta 54 vuotiaana leikattiin säästävästi. Haluja olis mutta menetetty erektio sellainen ettei edes viitsi alkaa hommiin niin noloa itselleen ja kumppanille ei sellaisessa tilassa oikein kiihotu ja nauti mistään. On kokeiltu lääkkeet ja piikit. Piikit joillakin toimii muttei minulla kuin 1-2min verran, eikä siinä kerkeää hommia tehdä. Erektio hermot vaurioituu kaikilla RALP operaatiossa enemmän tai vähemmän- Vain pakko sopeutua tämän sairauden hoitojen seurauksiin ja olla kiitollinen että sentään syöpä hallinnassa.- 5 vuotta leikkauksen jälkeen kävin sädetyksissä (salvage) kun psa lähti nousuun- joten loputkin erektiosta tuhottu. Tätä se sitten on lopunelämää eli seuraamista ja toivomista paremmasta.
- Anonyymi00004
En mitenkään halua pelotella, mutta kyllä sinulla tulee olemaan vielä hormonihoito edessä, kuten minullakin. Kirjoitin tuon toisen kommentin 2014...
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
En mitenkään halua pelotella, mutta kyllä sinulla tulee olemaan vielä hormonihoito edessä, kuten minullakin. Kirjoitin tuon toisen kommentin 2014...
Niin riippuu syövän laadusta. Syöpä kapselin sisällä reunoissa ei mitään, jäännyt vain pieniä syöpäkudoksia tuottamaan psa. Gleason 3+4 =7. Kuvissa ei mitään missään näy. Voi olla mahdollista että syntynyt alueelle uutta syöpäkudosta. Sädetyksen jälkeen en ole vielä käynyt jälkikonrollissa. Jos psa on edelleen koholla sitten varmaan tarvitaan hormonihoitoa tueksi.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Niin riippuu syövän laadusta. Syöpä kapselin sisällä reunoissa ei mitään, jäännyt vain pieniä syöpäkudoksia tuottamaan psa. Gleason 3 4 =7. Kuvissa ei mitään missään näy. Voi olla mahdollista että syntynyt alueelle uutta syöpäkudosta. Sädetyksen jälkeen en ole vielä käynyt jälkikonrollissa. Jos psa on edelleen koholla sitten varmaan tarvitaan hormonihoitoa tueksi.
Jos eturauhasen poiston jälkeen PSA ei ole nolla, niin syöpäkudosta on elimistössä, toisin sanoen kyseessä on levinnyt syöpä. Taitaa olla hormonihoito eli kemiallinen kastraatio ainoa hoito julkisella puolella Suomessa. Toisaalta, kun mietitään miten Mikael Jungner selvisi levinneestä ersistä, PSA taisi olla jotain 3600, niin hoitoja toki on olemassa. Jungner hoidettiin New Yorkissa Sloan Kettterin- syöpäkeskuksessa. Taisi hoito maksaa noin 200 000 euroa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jos eturauhasen poiston jälkeen PSA ei ole nolla, niin syöpäkudosta on elimistössä, toisin sanoen kyseessä on levinnyt syöpä. Taitaa olla hormonihoito eli kemiallinen kastraatio ainoa hoito julkisella puolella Suomessa. Toisaalta, kun mietitään miten Mikael Jungner selvisi levinneestä ersistä, PSA taisi olla jotain 3600, niin hoitoja toki on olemassa. Jungner hoidettiin New Yorkissa Sloan Kettterin- syöpäkeskuksessa. Taisi hoito maksaa noin 200 000 euroa.
Ei välttämättä aina ole levinnyt syöpä taidat liiotella. Leikkauksen jälkeen on saattanut jäädä jotakin pieniä syöpäsoluja jäljelle, jotka alkaneet elämään omaa elämäänsä. Yleensä sädetyksellä saadaan viimeisetkin syöpäsolut tapettua.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei välttämättä aina ole levinnyt syöpä taidat liiotella. Leikkauksen jälkeen on saattanut jäädä jotakin pieniä syöpäsoluja jäljelle, jotka alkaneet elämään omaa elämäänsä. Yleensä sädetyksellä saadaan viimeisetkin syöpäsolut postettua.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei välttämättä aina ole levinnyt syöpä taidat liiotella. Leikkauksen jälkeen on saattanut jäädä jotakin pieniä syöpäsoluja jäljelle, jotka alkaneet elämään omaa elämäänsä. Yleensä sädetyksellä saadaan viimeisetkin syöpäsolut postettua.
- Anonyymi00003
2014 löytyi syöpä, gleason 4+3, ja hoidoksi valitsin sädehoidon, jotta erektio säilyisi. Hoitona 2xbraky ja 25 sädetyskertaa+ 2 vuotta hormonihoitoa. Seurauksena seksielämä loppui kuin seinään. Ei auta mitkään erektiolääkkeet ei piikit, pillerit. 2024 todettiin syövän uusiutuneen ja hoitona salvage braky. Vuosi meni PSA laskulla, kunnes alkoi nousemaan ja nyt tilanne on kohta, että hormonihoito on edessä. 2014 olin 55- vuotias ja kaikki toimi erinomaisesti, erektio sun muut. Totean tähän, että kun katselen hoitoja, niin ne eivät ole kehittyneet yhtään 12 vuodessa. Hormonihoidosta sen verran, että kun se tekee impotentiksi, niin muutenkin elämä on kuin helvetti maan päällä. Ehkä hiukan eri tapaus kuin eturauhasen poisto, joka myös johtaa impotenssiin.
- Anonyymi00007
PIti oikein googlettaa, että mikä ihmeen ralppi...mutta näytti olevan se joka itesellekin tehtiin. Joitain kuukausia meni hyödyllisen erektion palaamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937