Vaakamallinen jalustallinen halkomakone mökkikäyttöön

Anonyymi-ap

Nämä olleet harkinnasssa:

-Timco 6T (Hankkija 279 €)
-Scheppach HL760LS (Prisma 349 €)
-Strongline 7ton52cm (IKH 299 €)
-FXA 6t (K-Rauta 299€)

Eipä näistä tavis ota mitään selvää, joten jos täältä saisi neuvoja, niin kiitän.

Halkomakone tulisi vähäiseen käyttöön 33 cm klapien tekoon mökin lämmitykseen ja saunapuiksi. Tähän asti olen pöllit halkonut kirveellä, pahimmat kiilalla ja lekalla, mutta nyt siirryn halkomakoneen käyttäjäksi.

Onko noilla mainituilla halkomakoneilla käytännössä muuta eroa kuin työkorkeus, joka vaihtelee n. 90-110 cm välillä? Jalustoissa on myös jonkin verran eroa, Scheppach yhdellä etujalalla.

Sen olen huomannut, että rahtikulut vaihtelevat paljon, voi olla kallistakin.

26

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Scheppachissa on paluuliikkeen säätö, muut tekevät 52cm liikettä. Fxa 4t on 37cm,eli ihan riittävä.

• Anonyymi00003

Tuo FXA 4t vaatii jonkinlaisen työtason, jotta sen saa sopivalle korkeudelle.

• Anonyymi00002

Miksi vaakamalli? pystymalli on ylivoimaisesti parempi.

• Anonyymi00004

Hinta ja helpompi siirrettävyys. Vanha mies pärjää hiukan tehottomallakin.

• Anonyymi00005
      • Anonyymi00006

tuolla oli moottorilla..
        https://www.motonet.fi/tuote/vanquisher-pikahalkomakone-polttomoottorilla-10-t?product=85-03762

• Anonyymi00007

• Anonyymi00018

Tarkistapa paljonko on kiintokuutio. 60 kiintoa on 150 heittomottia.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Millä se ensimmäinen tpimi ellei moottoria? Pyhällä vedellä..

Tietysti sähköllä!

• Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tarkistapa paljonko on kiintokuutio. 60 kiintoa on 150 heittomottia.

joo ..tais olla 60 pinometriä... hyvin on kestänyt timco kinetic ja muutin sen vielä jalalla toimivaksi ,,,
        nopea on..

• Anonyymi00008

minulla oli kerran sellainen hidas vaakamallin halkomakone niin sattui kerran etana olemaan siinä sivussa kiskolla päivää paistattelemassa ,niin se kysyi otetaanko kiihdytyskilpailu halkomakoneen kans , sanoin et ok otetaan vaan...etana perkule päihitti minun halkomakoneen,,

• Anonyymi00009
      • Anonyymi00013

Tuskin on merkitystä. Kaikki samaa.

• Anonyymi00014

Jatkojohdon sallittu pituus riippuu siitä mikä sen kaapelin neliömäärä on,
        esim. 1,5 mm2 tai 2,5 mm2.

• Anonyymi00010

Johdon pitää olla 2.5mm2 eikä 1.5mm2, muuten voi ylikuumentua käämit.

• Anonyymi00012

jep... itse käytän 20 METRIN 2,5 mm PAKSUISTA JOHTOA ja hyvin on moottori kestänyt..
        muuten palaa käyttäjältä roput ja käämit...sitten haukutaan että paska..

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

jep... itse käytän 20 METRIN 2,5 mm PAKSUISTA JOHTOA ja hyvin on moottori kestänyt..

Ihmisessä ei ole roppuja eikä käämejä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ihmisessä ei ole roppuja eikä käämejä.

on ja jos kulmakarvat yltää koskettaa toiseensa ,niin se aiheuttaa oikosulun ja silloin kärähtää käämit aivoista,,

• Anonyymi00022
        Anonyymi00012 kirjoitti:

2,5 mm ei ole paksuus vaan johdon poikkileikkauksen pinta-ala.

• Anonyymi00011

Voi sitä koettaa pysyä kovanakin.

• Anonyymi00019

Päädyin ostamaan Timco 6T:n. Toimituskulut tosin melko suolaiset, 129€. Onneksi koneen hinta oli sen verran sopiva, että kokonaishinta jäi halvemmaksi kuin mitä olin kaupoista löytänyt.

• Anonyymi00020

Ero on ainakin siinä että usein suurin pöllin halkaisija ilmoitetaan olevan 25 senttiä. Sellaisella ei tee mitään koska sen kokoisen rangan halkaisee ilman mitään konettakin.

• Anonyymi00023

Kyllä 25 senttinen pöllikin käy mainiosti polttopuuksi.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kyllä 25 senttinen pöllikin käy mainiosti polttopuuksi.

Käy mutta se pitää halkaista että kuivuu.

• Anonyymi00026

Vaakamallisissa Kiina halkomakoneissa on hydrauliikan jäähdytys täysin alimitoitettu, ne on monen kahvitauon vehkeitä, eli urakalla tekijä saa nuo rimpulat unohtaa.

Netti on sit kaikenmaailman hydrauliikka virityksiä täynnänsä.

Vatupassilla kun ne vaateriin metässä jiiraa niin saattaavat puolikin päivää hyvin toimia.

Ja aina parin talven jälkeen ne pitää hitsuuttaa, kun terän kiinnitys tai runko on porsinu, kun eivät suomalaista puuta kestä. Bambun halkomiseen lie suunniteltu.

• Anonyymi00027

Saattaa olla että urakkamiehet ei ostele kiinalaisia markettihalkojia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      312
      3655
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      29
      2016
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1646
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1491
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      96
      1280
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      144
      1191
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1074
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      95
      1032
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      212
      867
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      787
    Aihe