Eksyneet Ukrainan droonit.

Anonyymi-ap

Orpo kertoi juuri viimeiseksi löydettyä droonia jo etsityn viranomaisten toimesta. Miksi ihmeessä siitä ei varoitettu. Taas sattui löytymään vahingossa.
Kun kyseessä on melko varmasti räjähteellä varuste laite, pitäisi kai kaiken järjen mukaan jo pelkästä epäilystä tiedottaa alueen asukkaille. Mikä tässä mättää?

60

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suomen puolustuskyky on heikko ja kalusto perustuu Brezhnevin ajan strategioihin. Kun hyökkäyssota Ukrainaan alkoi, Suomi pullisteli ja hinkui päästä opettamaan ukrainalaisia sotimistaidossa. Ukrainalaiset kokeilivat kaikenlaista ja totesivat ettei menneen ajan opeista ole sovellettavaksi 2020-luvun sotaan. Mihin Suomen medioissa hekutettu sotaosaaminen edes perustuu, kun viime sodasta on kulunut yli 80 vuotta?

      Suomi on jakanut valtion varansa maailman tuuliin ja hankkinut maanpuolustuskalustoa 1980-luvun dogmien perusteella. Kun Ukrainassa sodittiin laajamittaisesti roboteilla ja drooneilla, Suomessa ei tiedetty drooneista mitään, kuten ei myöskään roboteista. Suomi on haalinut maailmalta menneen ajan kalustoa jota on kaikki varastot täynnä. Yhden panssariaunun deletoi yhdellä pienellä droonilla ja kranaatilla.

    • Anonyymi00002

      Suomessa on salailun kulttuuri ollut jo yli puoli vuosisataa!

      Tsernobyl tyyppinen viranomaistiedottaminen on tarkoituksellista.

      • Anonyymi00003

        Täsmälleen.
        Hyvin sanottu.👍

        On alkanut uusi suomettumisenaika😬

        Tsernobylviestintä kukoistaa ...ei tääällä ole mitään nähtävää. Pommit vaan paukkuu 😬

        Kuvien drooni ei kyllä ole AN196 jossa on mm. 3lapainen potkuri.
        Drooninromussa on 2lapainen potkuri. Ettei vain olisi venäläinen gerbera 🤔


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Täsmälleen.
        Hyvin sanottu.👍

        On alkanut uusi suomettumisenaika😬

        Tsernobylviestintä kukoistaa ...ei tääällä ole mitään nähtävää. Pommit vaan paukkuu 😬

        Kuvien drooni ei kyllä ole AN196 jossa on mm. 3lapainen potkuri.
        Drooninromussa on 2lapainen potkuri. Ettei vain olisi venäläinen gerbera 🤔

        Venakot jäynää sotasaalisdrooneilla.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Täsmälleen.
        Hyvin sanottu.👍

        On alkanut uusi suomettumisenaika😬

        Tsernobylviestintä kukoistaa ...ei tääällä ole mitään nähtävää. Pommit vaan paukkuu 😬

        Kuvien drooni ei kyllä ole AN196 jossa on mm. 3lapainen potkuri.
        Drooninromussa on 2lapainen potkuri. Ettei vain olisi venäläinen gerbera 🤔

        Olisiko gerbera romu🤔
        2lapainen putkuri ja tummat siiven etureunan vahvikkeet🛩⚙️🔧


    • Anonyymi00004

      Tyhmyys!

      Ilmavalvonta ssurkeaa!

      Tässä sen näkee alavarvoinen.

    • Anonyymi00006

      Mökkikausi alkaa niin rooneja löytyy pitkin metsiä. 🎄🔧🎄⚙️⚙️🎄🎄🛩

      • Anonyymi00028

        Milloinhan pamahtaa metsässä🤔
        Tuskin kaikkia pommidrooneja on havaittu tai löydetty....


    • Anonyymi00008

      Valtion pitää tehdä 10-11 miljardin säästöt ensi vuonna.

      Samaan aikaan puolustusmenot nousevat 8,5 miljardia!

      Eli puolustusmenot lähes nollaavat säästöjen vaikutukset ja säästöjä pitää tehdä miljardien edestä lisää!

      • Anonyymi00009

        Pian valtionjohto esittää jenkan Kusessaollaan🥳


    • Anonyymi00010

      Puolustusvoimissa on monia sokeita pisteitä. Yksi on kuviteltu kyvykkyys. Toinen rajavalvonta, joka perustuu Oulun poliisilaitoksen konstaapeleihin. Rajavalvonta muutenkin on aivan retuperällä. Ilmavalvontaa ei ole minkäänlaista. Kalustolla on varauduttu 1900-luvun sotiin. Reservin resupekka-armeija on pääosin kouluttamatonta. 6-11 kk ajan opeteltu jonottaminen on mononen ainoa koulutus ja sekin 20-40 vuoden takaa.

      • Anonyymi00011

        Meillä on maailman paras ja kyvykkäin armeija! Piste!

        Ja kuka toista väittää on venäjän kätyri!


      • Anonyymi00012

        Just niin.
        Teltan siirtäminen lumihangessa 3m eteläänpäin yöllä ja vaatteiden viikaaminen kaappiin ja pinkanteko ja eestaaspihalla juokseminen ja jonottaminen eri tilanteissa eivät paljoa auta nykyään🤔

        Nyt tarvitaan herkkiä sensoreita rajalle ja droonientappoaseita yms yms


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Meillä on maailman paras ja kyvykkäin armeija! Piste!

        Ja kuka toista väittää on venäjän kätyri!

        Olisiko vielä esittää jotain näyttöä armeijan kyvykkyydestä?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Olisiko vielä esittää jotain näyttöä armeijan kyvykkyydestä?

        Talvisota ja veteraanit!


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Talvisota ja veteraanit!

        Jälleen pelattiin "veteraanikortti" 😁


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Talvisota ja veteraanit!

        Hankitut ominaisuudet eivät periydy muualla kuin Unkarissa, Venäjällä ja Pohjois-Koreassa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Talvisota ja veteraanit!

        Laitetan ne kaikkeen kykenevät veteraanit seisomaan suolle torrakot kädessä ja torjumaan niitä drooneja! 😜


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Laitetan ne kaikkeen kykenevät veteraanit seisomaan suolle torrakot kädessä ja torjumaan niitä drooneja! 😜

        Kannatetaan! 🤣


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Talvisota ja veteraanit!

        Ihan turha puhua veteraaneista. Turpiin tuli 100-0. Petsamo ja Karjala ovat Venäjää. Ei niistä luuseriveteraaneista ollut sotimaan. Uho oli kova tätä Uralin perhosta myöten mutta mitään näyttöjä ei ole.


    • Anonyymi00016

      Kun katsoo kartalta droonien löytöpaikkoja, niin alkaa epäilyttää, että tuo parvi on ihan tarkoituksella ohjattu Suomen alueen kautta päästäkseen paremmin yllättäen Venäjän suuntaan.
      Ehkä sitten Venäjän häirintä saanut ne pörräämään polttoaineensa loppuun ympyrää lennellen?

      • Anonyymi00017

        Hyvä huomio.

        Onko joku antanut vieraalle valtiolle luvan käyttää Suomen ilmatilaa räjähdedroonien kulkureittinä🤔


    • Anonyymi00018
    • Anonyymi00021

      Droonit ja Kansanmurha....

    • Anonyymi00023
    • Anonyymi00024

      Suomen naurettavat ns. puolustusvoimat paljastivat heikkoutensa jo ennen sotaa. PV:ssa on tehty tyhmästi vuosikymmenien ajan haalimalla palvelukseen koulupudokkaita ja pahnanpohjimmaisia. PV:n houkutin heikon koulumenestyksen omaaville on ollut alhainen vaatimustaso ja todella alhainen eläkeikä.

      Kenu Jaakkola on pysytellyt viime viikot pois julkisuudesta ja ymmärrän hyvin miksi. Pudonneita drooneja kyetä edes tunnistamaan, vaikka interwebissä on varmasti riittävän paljon aineistoa tunnistamisen tueksi.

      • Anonyymi00038

        Olet oikeassa. Noin se asia on. Ikäluokan heikoin aines, joka ei pääse mihinkään opiskelemaan, hakeutuu joko poliisikouluun tai kadikseen ja tulos on kaikkien nähtävillä.


    • Anonyymi00026

      Suomeen tulleet droonit ovat "rauhandrooneja". Kiovan rotta lähettelee meille kukkia ja kortteja kiitokseksi sinne viedyistä miljardeista.
      Olkaamme siis onnellisia, kun joku edes jotenkin muistaa meitä.

      BUAAHHAAHHAAA!

    • Anonyymi00027

      Laittaisivat sinne taistelukärkeen 150 litraa votkaa, sitten krooni johonkin Suomeen, niin kyllä olisi rauhandroonilla ystäviä.

    • Anonyymi00029

      Pommidroonit lentää mutta mitään hätää ei ole😬

      Loistavaa viestintää. Selittelemällä ne roonit torjutaan 😬

    • Anonyymi00030

      Selittelyt ei enää auta. Ei jyrähtelyt yms mediatemput.

      Järeitä keinoja käyttöön. Suomen ilmatilan uhkaaminen pommidrooneilla on rikos.

      • Anonyymi00032

        Niin mutku mitään droneja ei suomen ilmatilaan tullut. Näin aamulla, että kurkiaura lensi pääkaupungin suunnasta kohti kaakkois-suomea. Nämä verorahoilla tukityöllistetyt vajakit polttivat taas muutaman satatuhatta euroa verorahaa kurkien jahtaamiseen. Pitäisikö poliisin ja puolustusvoimien palvelukseen hakeutuville määrätä tehtäväksi älykkyystesti ja jos ÄO on alle 60, ei ura urakenisi.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Niin mutku mitään droneja ei suomen ilmatilaan tullut. Näin aamulla, että kurkiaura lensi pääkaupungin suunnasta kohti kaakkois-suomea. Nämä verorahoilla tukityöllistetyt vajakit polttivat taas muutaman satatuhatta euroa verorahaa kurkien jahtaamiseen. Pitäisikö poliisin ja puolustusvoimien palvelukseen hakeutuville määrätä tehtäväksi älykkyystesti ja jos ÄO on alle 60, ei ura urakenisi.

        eihän sinne jäisi ketään töihin enää! 🤣


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Niin mutku mitään droneja ei suomen ilmatilaan tullut. Näin aamulla, että kurkiaura lensi pääkaupungin suunnasta kohti kaakkois-suomea. Nämä verorahoilla tukityöllistetyt vajakit polttivat taas muutaman satatuhatta euroa verorahaa kurkien jahtaamiseen. Pitäisikö poliisin ja puolustusvoimien palvelukseen hakeutuville määrätä tehtäväksi älykkyystesti ja jos ÄO on alle 60, ei ura urakenisi.

        Hyvä huomio.
        Koulupudokkaat saavat päteä jahtaamalla kurkiauroja😁


    • Anonyymi00031

      Tässä varoitusten etukäteen antamisessa on tietenkin toinenkin puoli!

      Varoituksen saa myös Venäjän Helsingin suurlähetystö joka voi sitten etukäteen varoittaa Venäjän ilmatorjuntaa drooniuhasta.

    • Anonyymi00034

      Suomihan ne on maksanutkin, joten saamme nyt osamme takaisin.

      • Anonyymi00036

        Tosiaan.
        Miljardit menneet Euroopan korruptoituneimman valtion johdolle.
        Nyt saamme muutaman pommidroonin niillä miljardeilla💰😬
        Pitää sulkea lisää terveyskeskuksia ja vanhusten hoivakoteja muuten loppuu tukiaiset zelenskyltä
        Reilua😬


    • Anonyymi00039

      Olihan se taas saamattomien rinkiä kun asioista tehdään liian vaikeita.Annetaan hälytys kun droni on Latvissa tulossa.Puolen tunnin luentoja kukin kertoo miten hyviä me ollaan.
      Eihän tuon pitäis olla sen kummempaa kuin hirven metsästys.Passiketju rannikolle ja droni alas jo merellä kun tiedetään mistäpäin ne tulee.

      • Anonyymi00043

        Etkö tedä, että näin oli tarkoitus tehdä.
        Sen takia asetettiin lentokielto alue.


    • Anonyymi00040

      Tiedotuslinja on edelleenkin mallia Tsernobyl 1986.

      • Anonyymi00044

        Just.
        Täällä ei ole tapahtunut mitään😁


    • Anonyymi00041

      Totta turiset. Joku tässä hommassa mättää?
      Tätä tarinaa että on riskit niin suuret? Onhan sekin jo ollut riski, kun drooni on lentänyt sinne perämettään omakotitalon lähelle!!! Ei ymmärrä tätä Suomen touhua. 🧑‍🎄 Täytyy pitää enkeli olkapäällä!!

      • Anonyymi00045

        Tsernobylviestää Suomessa.😬
        Mitään ei ole tapahtunut ☃️
        ....vaikka pommidroonit lentävät kohti...

        Joku päivä se rooni osuu kohdalle ja nallinapsahtaa😬


      • Anonyymi00046

        Putosihan yksi drooni metsäperällä sen ukon tontille alle 100m rakennuksista ☃️

        Uudenmaanlääni on tiheämpään asuttua😬


    • Anonyymi00047

      Oliko pommidroonit Suomen ilmatilassa?
      Epämääräistä sanoa että Suomeen ei ajautunut drooneja😐
      Siis maaperälle ei tullut mutta oliko meren päällä ilmatilassa 🤔

      Lähtökohtahan on että itsenäisen valtion myös Suomen alue on loukkaamaton.

    • Anonyymi00048

      Seliseliseli...
      Kiirehditään tekstiviestisysteemiä.
      Ei tekstiviestit drooneja torju.

      Lähtökohta pitää olla että Suomen alue on loukkaamaton. Ja pommidroonit ammutaan alas meren päällä jo ettei tule uhkaa ihmisille.

      • Anonyymi00049

        Noniin.
        Viro ampunut droonin alas👊
        Osoittivat asennetta 💪

        Suomessa pidetään kokouksia ja annetaan lausuntoja miten luvataan kiirehtiä tekstiviestisovellusta....sellainen ihan toimiva on muuten Virossa käytössä 😁


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Noniin.
        Viro ampunut droonin alas👊
        Osoittivat asennetta 💪

        Suomessa pidetään kokouksia ja annetaan lausuntoja miten luvataan kiirehtiä tekstiviestisovellusta....sellainen ihan toimiva on muuten Virossa käytössä 😁

        Samoin Latviassa hälytykset toimii


    • Anonyymi00052

      Miksi Suomessa hälytysjärjestelmän kanssa varuloidaan?
      Virossa Latviassa Liettuassa systeemit toimii.
      Miksei osteta samanlaista Suomeen?
      Vai onko järjestelmän kehitys annettu jollekin puoluekaverinfirmalle😁

      • Anonyymi00053

        Tositilanteessa oltaisiin kusessa tällaisella vatuloinnilla😬


    • Anonyymi00054

      Äsken kuultiin eduskunnan kyselytunnilla että meillähän on vaikka ja kuinka monia varoitusjärjestelmiä.En tiedä onko liian typerä kysymys mutta moniko niistä oli toiminnassa kun dronista varoitettiin?

      • Anonyymi00055

        Joo.
        Hälytyssireenit ovat olleet käytössä yli SATA VUOTTA🥳

        Jos ei muuta osata niin sireenit soimaan😃


    • Anonyymi00056

      Selittely jatkuu....
      Pommidroonit ovat helvetillinen uhka 😬

    • Anonyymi00057

      Miksi Ukrainalaisten droonit sallitaan Suomen ilmatilassa?
      Josko Ukrainaa voisi painostaa asiassa jotenkin, esimerkiksi uhkaamalla vetää tukirahat pois mikäli droonit vielä lentävät Suomeen?
      Ukrainan on muokattava droonejaan niin että ne osaavat käyttää venäläisten omaa Glonass satelliittipaikannusjärjestelmää, koska sitä venäläinen ei häiritse toisin kuin Gps järjestelmää tai vaihtoehtoisesti otettava drooneissaan käyttöön keinoäly joka ei satelliittinavigointia maaliinsa löytääkseen tarvitse.

    • Anonyymi00058

      Tiedotus on edelleen selittelyä. Epäloogista selittelyä.
      Jopa perustuslainvastaista tiedon pimittämistä. Tarinointia.😐

      • Anonyymi00059

        Tsernobylviestintää.
        Ei mitään ole tapahtunut 🥳


    • Anonyymi00060

      Seliseli tsernobylviestintää edelleen.
      Epäloogista selittelyä.
      Mitään ei ole tapahtunut.

    • Anonyymi00061

      Uusisuomettumisenaika on alkanut ☃️😬

    • Anonyymi00062

      Miksi ei varoitettu?

      Ensin kansa huutaa vuosikymmeniä, että ei saa lietsoa pelkoa, ja kun jotain sitten tapahtuu niin äkkiäkös takki kääntyi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe