Orpo kertoi juuri viimeiseksi löydettyä droonia jo etsityn viranomaisten toimesta. Miksi ihmeessä siitä ei varoitettu. Taas sattui löytymään vahingossa.
Kun kyseessä on melko varmasti räjähteellä varuste laite, pitäisi kai kaiken järjen mukaan jo pelkästä epäilystä tiedottaa alueen asukkaille. Mikä tässä mättää?
Eksyneet Ukrainan droonit.
60
708
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suomen puolustuskyky on heikko ja kalusto perustuu Brezhnevin ajan strategioihin. Kun hyökkäyssota Ukrainaan alkoi, Suomi pullisteli ja hinkui päästä opettamaan ukrainalaisia sotimistaidossa. Ukrainalaiset kokeilivat kaikenlaista ja totesivat ettei menneen ajan opeista ole sovellettavaksi 2020-luvun sotaan. Mihin Suomen medioissa hekutettu sotaosaaminen edes perustuu, kun viime sodasta on kulunut yli 80 vuotta?
Suomi on jakanut valtion varansa maailman tuuliin ja hankkinut maanpuolustuskalustoa 1980-luvun dogmien perusteella. Kun Ukrainassa sodittiin laajamittaisesti roboteilla ja drooneilla, Suomessa ei tiedetty drooneista mitään, kuten ei myöskään roboteista. Suomi on haalinut maailmalta menneen ajan kalustoa jota on kaikki varastot täynnä. Yhden panssariaunun deletoi yhdellä pienellä droonilla ja kranaatilla. - Anonyymi00002
Suomessa on salailun kulttuuri ollut jo yli puoli vuosisataa!
Tsernobyl tyyppinen viranomaistiedottaminen on tarkoituksellista.- Anonyymi00003
Täsmälleen.
Hyvin sanottu.👍
On alkanut uusi suomettumisenaika😬
Tsernobylviestintä kukoistaa ...ei tääällä ole mitään nähtävää. Pommit vaan paukkuu 😬
Kuvien drooni ei kyllä ole AN196 jossa on mm. 3lapainen potkuri.
Drooninromussa on 2lapainen potkuri. Ettei vain olisi venäläinen gerbera 🤔 - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täsmälleen.
Hyvin sanottu.👍
On alkanut uusi suomettumisenaika😬
Tsernobylviestintä kukoistaa ...ei tääällä ole mitään nähtävää. Pommit vaan paukkuu 😬
Kuvien drooni ei kyllä ole AN196 jossa on mm. 3lapainen potkuri.
Drooninromussa on 2lapainen potkuri. Ettei vain olisi venäläinen gerbera 🤔Venakot jäynää sotasaalisdrooneilla.
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täsmälleen.
Hyvin sanottu.👍
On alkanut uusi suomettumisenaika😬
Tsernobylviestintä kukoistaa ...ei tääällä ole mitään nähtävää. Pommit vaan paukkuu 😬
Kuvien drooni ei kyllä ole AN196 jossa on mm. 3lapainen potkuri.
Drooninromussa on 2lapainen potkuri. Ettei vain olisi venäläinen gerbera 🤔Olisiko gerbera romu🤔
2lapainen putkuri ja tummat siiven etureunan vahvikkeet🛩⚙️🔧
- Anonyymi00004
Tyhmyys!
Ilmavalvonta ssurkeaa!
Tässä sen näkee alavarvoinen. - Anonyymi00006
Mökkikausi alkaa niin rooneja löytyy pitkin metsiä. 🎄🔧🎄⚙️⚙️🎄🎄🛩
- Anonyymi00028
Milloinhan pamahtaa metsässä🤔
Tuskin kaikkia pommidrooneja on havaittu tai löydetty....
- Anonyymi00008
Valtion pitää tehdä 10-11 miljardin säästöt ensi vuonna.
Samaan aikaan puolustusmenot nousevat 8,5 miljardia!
Eli puolustusmenot lähes nollaavat säästöjen vaikutukset ja säästöjä pitää tehdä miljardien edestä lisää!- Anonyymi00009
Pian valtionjohto esittää jenkan Kusessaollaan🥳
- Anonyymi00010
Puolustusvoimissa on monia sokeita pisteitä. Yksi on kuviteltu kyvykkyys. Toinen rajavalvonta, joka perustuu Oulun poliisilaitoksen konstaapeleihin. Rajavalvonta muutenkin on aivan retuperällä. Ilmavalvontaa ei ole minkäänlaista. Kalustolla on varauduttu 1900-luvun sotiin. Reservin resupekka-armeija on pääosin kouluttamatonta. 6-11 kk ajan opeteltu jonottaminen on mononen ainoa koulutus ja sekin 20-40 vuoden takaa.
- Anonyymi00011
Meillä on maailman paras ja kyvykkäin armeija! Piste!
Ja kuka toista väittää on venäjän kätyri! - Anonyymi00012
Just niin.
Teltan siirtäminen lumihangessa 3m eteläänpäin yöllä ja vaatteiden viikaaminen kaappiin ja pinkanteko ja eestaaspihalla juokseminen ja jonottaminen eri tilanteissa eivät paljoa auta nykyään🤔
Nyt tarvitaan herkkiä sensoreita rajalle ja droonientappoaseita yms yms - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Meillä on maailman paras ja kyvykkäin armeija! Piste!
Ja kuka toista väittää on venäjän kätyri!Olisiko vielä esittää jotain näyttöä armeijan kyvykkyydestä?
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Olisiko vielä esittää jotain näyttöä armeijan kyvykkyydestä?
Talvisota ja veteraanit!
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Talvisota ja veteraanit!
Jälleen pelattiin "veteraanikortti" 😁
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Talvisota ja veteraanit!
Hankitut ominaisuudet eivät periydy muualla kuin Unkarissa, Venäjällä ja Pohjois-Koreassa.
- Anonyymi00022
Anonyymi00014 kirjoitti:
Talvisota ja veteraanit!
Laitetan ne kaikkeen kykenevät veteraanit seisomaan suolle torrakot kädessä ja torjumaan niitä drooneja! 😜
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Laitetan ne kaikkeen kykenevät veteraanit seisomaan suolle torrakot kädessä ja torjumaan niitä drooneja! 😜
Kannatetaan! 🤣
- Anonyymi00037
Anonyymi00014 kirjoitti:
Talvisota ja veteraanit!
Ihan turha puhua veteraaneista. Turpiin tuli 100-0. Petsamo ja Karjala ovat Venäjää. Ei niistä luuseriveteraaneista ollut sotimaan. Uho oli kova tätä Uralin perhosta myöten mutta mitään näyttöjä ei ole.
- Anonyymi00016
Kun katsoo kartalta droonien löytöpaikkoja, niin alkaa epäilyttää, että tuo parvi on ihan tarkoituksella ohjattu Suomen alueen kautta päästäkseen paremmin yllättäen Venäjän suuntaan.
Ehkä sitten Venäjän häirintä saanut ne pörräämään polttoaineensa loppuun ympyrää lennellen?- Anonyymi00017
Hyvä huomio.
Onko joku antanut vieraalle valtiolle luvan käyttää Suomen ilmatilaa räjähdedroonien kulkureittinä🤔
- Anonyymi00018
Suomen droonit olivatkin jotain muuta kuin kerrottiin, sen näkee jo romusta, ettei ole samaa kaliberiä eikä väriltään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/998d12cb-a824-440a-9fe1-7305cd902bc8 - Anonyymi00021
Droonit ja Kansanmurha....
- Anonyymi00023
Joukkoistettu modulaarinen lennokkisuorituskyky : Lennokkialustan kehitys ja testaus Ukrainan sodan oppien pohjalta
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/items/2d8b5365-a905-427a-a693-d442eed2c9dc - Anonyymi00024
Suomen naurettavat ns. puolustusvoimat paljastivat heikkoutensa jo ennen sotaa. PV:ssa on tehty tyhmästi vuosikymmenien ajan haalimalla palvelukseen koulupudokkaita ja pahnanpohjimmaisia. PV:n houkutin heikon koulumenestyksen omaaville on ollut alhainen vaatimustaso ja todella alhainen eläkeikä.
Kenu Jaakkola on pysytellyt viime viikot pois julkisuudesta ja ymmärrän hyvin miksi. Pudonneita drooneja kyetä edes tunnistamaan, vaikka interwebissä on varmasti riittävän paljon aineistoa tunnistamisen tueksi.- Anonyymi00038
Olet oikeassa. Noin se asia on. Ikäluokan heikoin aines, joka ei pääse mihinkään opiskelemaan, hakeutuu joko poliisikouluun tai kadikseen ja tulos on kaikkien nähtävillä.
- Anonyymi00026
Suomeen tulleet droonit ovat "rauhandrooneja". Kiovan rotta lähettelee meille kukkia ja kortteja kiitokseksi sinne viedyistä miljardeista.
Olkaamme siis onnellisia, kun joku edes jotenkin muistaa meitä.
BUAAHHAAHHAAA! - Anonyymi00027
Laittaisivat sinne taistelukärkeen 150 litraa votkaa, sitten krooni johonkin Suomeen, niin kyllä olisi rauhandroonilla ystäviä.
- Anonyymi00029
Pommidroonit lentää mutta mitään hätää ei ole😬
Loistavaa viestintää. Selittelemällä ne roonit torjutaan 😬 - Anonyymi00030
Selittelyt ei enää auta. Ei jyrähtelyt yms mediatemput.
Järeitä keinoja käyttöön. Suomen ilmatilan uhkaaminen pommidrooneilla on rikos.- Anonyymi00032
Niin mutku mitään droneja ei suomen ilmatilaan tullut. Näin aamulla, että kurkiaura lensi pääkaupungin suunnasta kohti kaakkois-suomea. Nämä verorahoilla tukityöllistetyt vajakit polttivat taas muutaman satatuhatta euroa verorahaa kurkien jahtaamiseen. Pitäisikö poliisin ja puolustusvoimien palvelukseen hakeutuville määrätä tehtäväksi älykkyystesti ja jos ÄO on alle 60, ei ura urakenisi.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Niin mutku mitään droneja ei suomen ilmatilaan tullut. Näin aamulla, että kurkiaura lensi pääkaupungin suunnasta kohti kaakkois-suomea. Nämä verorahoilla tukityöllistetyt vajakit polttivat taas muutaman satatuhatta euroa verorahaa kurkien jahtaamiseen. Pitäisikö poliisin ja puolustusvoimien palvelukseen hakeutuville määrätä tehtäväksi älykkyystesti ja jos ÄO on alle 60, ei ura urakenisi.
eihän sinne jäisi ketään töihin enää! 🤣
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Niin mutku mitään droneja ei suomen ilmatilaan tullut. Näin aamulla, että kurkiaura lensi pääkaupungin suunnasta kohti kaakkois-suomea. Nämä verorahoilla tukityöllistetyt vajakit polttivat taas muutaman satatuhatta euroa verorahaa kurkien jahtaamiseen. Pitäisikö poliisin ja puolustusvoimien palvelukseen hakeutuville määrätä tehtäväksi älykkyystesti ja jos ÄO on alle 60, ei ura urakenisi.
Hyvä huomio.
Koulupudokkaat saavat päteä jahtaamalla kurkiauroja😁
- Anonyymi00031
Tässä varoitusten etukäteen antamisessa on tietenkin toinenkin puoli!
Varoituksen saa myös Venäjän Helsingin suurlähetystö joka voi sitten etukäteen varoittaa Venäjän ilmatorjuntaa drooniuhasta. - Anonyymi00034
Suomihan ne on maksanutkin, joten saamme nyt osamme takaisin.
- Anonyymi00036
Tosiaan.
Miljardit menneet Euroopan korruptoituneimman valtion johdolle.
Nyt saamme muutaman pommidroonin niillä miljardeilla💰😬
Pitää sulkea lisää terveyskeskuksia ja vanhusten hoivakoteja muuten loppuu tukiaiset zelenskyltä
Reilua😬
- Anonyymi00039
Olihan se taas saamattomien rinkiä kun asioista tehdään liian vaikeita.Annetaan hälytys kun droni on Latvissa tulossa.Puolen tunnin luentoja kukin kertoo miten hyviä me ollaan.
Eihän tuon pitäis olla sen kummempaa kuin hirven metsästys.Passiketju rannikolle ja droni alas jo merellä kun tiedetään mistäpäin ne tulee.- Anonyymi00043
Etkö tedä, että näin oli tarkoitus tehdä.
Sen takia asetettiin lentokielto alue.
- Anonyymi00040
Tiedotuslinja on edelleenkin mallia Tsernobyl 1986.
- Anonyymi00042
Juuri näin https://media0.giphy.com/media/v1.Y2lkPWJmY2Q2MDNidDh1d3M0d3dyZnlreTE1Ynp4M3p0cmRxNDdiMTNkaTh4YmN3bHBicSZlcD12MV9naWZzX3NlYXJjaCZjdD1n/fXXePHhVImUUidwo30/200w.gif
Kissa kainaloon ja muutto Kanadaan!! - Anonyymi00044
Just.
Täällä ei ole tapahtunut mitään😁
- Anonyymi00041
Totta turiset. Joku tässä hommassa mättää?
Tätä tarinaa että on riskit niin suuret? Onhan sekin jo ollut riski, kun drooni on lentänyt sinne perämettään omakotitalon lähelle!!! Ei ymmärrä tätä Suomen touhua. 🧑🎄 Täytyy pitää enkeli olkapäällä!!- Anonyymi00045
Tsernobylviestää Suomessa.😬
Mitään ei ole tapahtunut ☃️
....vaikka pommidroonit lentävät kohti...
Joku päivä se rooni osuu kohdalle ja nallinapsahtaa😬 - Anonyymi00046
Putosihan yksi drooni metsäperällä sen ukon tontille alle 100m rakennuksista ☃️
Uudenmaanlääni on tiheämpään asuttua😬
- Anonyymi00047
Oliko pommidroonit Suomen ilmatilassa?
Epämääräistä sanoa että Suomeen ei ajautunut drooneja😐
Siis maaperälle ei tullut mutta oliko meren päällä ilmatilassa 🤔
Lähtökohtahan on että itsenäisen valtion myös Suomen alue on loukkaamaton. - Anonyymi00048
Seliseliseli...
Kiirehditään tekstiviestisysteemiä.
Ei tekstiviestit drooneja torju.
Lähtökohta pitää olla että Suomen alue on loukkaamaton. Ja pommidroonit ammutaan alas meren päällä jo ettei tule uhkaa ihmisille.- Anonyymi00049
Noniin.
Viro ampunut droonin alas👊
Osoittivat asennetta 💪
Suomessa pidetään kokouksia ja annetaan lausuntoja miten luvataan kiirehtiä tekstiviestisovellusta....sellainen ihan toimiva on muuten Virossa käytössä 😁 - Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Noniin.
Viro ampunut droonin alas👊
Osoittivat asennetta 💪
Suomessa pidetään kokouksia ja annetaan lausuntoja miten luvataan kiirehtiä tekstiviestisovellusta....sellainen ihan toimiva on muuten Virossa käytössä 😁Samoin Latviassa hälytykset toimii
- Anonyymi00052
Miksi Suomessa hälytysjärjestelmän kanssa varuloidaan?
Virossa Latviassa Liettuassa systeemit toimii.
Miksei osteta samanlaista Suomeen?
Vai onko järjestelmän kehitys annettu jollekin puoluekaverinfirmalle😁- Anonyymi00053
Tositilanteessa oltaisiin kusessa tällaisella vatuloinnilla😬
- Anonyymi00054
Äsken kuultiin eduskunnan kyselytunnilla että meillähän on vaikka ja kuinka monia varoitusjärjestelmiä.En tiedä onko liian typerä kysymys mutta moniko niistä oli toiminnassa kun dronista varoitettiin?
- Anonyymi00055
Joo.
Hälytyssireenit ovat olleet käytössä yli SATA VUOTTA🥳
Jos ei muuta osata niin sireenit soimaan😃
- Anonyymi00056
Selittely jatkuu....
Pommidroonit ovat helvetillinen uhka 😬 - Anonyymi00057
Miksi Ukrainalaisten droonit sallitaan Suomen ilmatilassa?
Josko Ukrainaa voisi painostaa asiassa jotenkin, esimerkiksi uhkaamalla vetää tukirahat pois mikäli droonit vielä lentävät Suomeen?
Ukrainan on muokattava droonejaan niin että ne osaavat käyttää venäläisten omaa Glonass satelliittipaikannusjärjestelmää, koska sitä venäläinen ei häiritse toisin kuin Gps järjestelmää tai vaihtoehtoisesti otettava drooneissaan käyttöön keinoäly joka ei satelliittinavigointia maaliinsa löytääkseen tarvitse. - Anonyymi00058
Tiedotus on edelleen selittelyä. Epäloogista selittelyä.
Jopa perustuslainvastaista tiedon pimittämistä. Tarinointia.😐- Anonyymi00059
Tsernobylviestintää.
Ei mitään ole tapahtunut 🥳
- Anonyymi00060
Seliseli tsernobylviestintää edelleen.
Epäloogista selittelyä.
Mitään ei ole tapahtunut. - Anonyymi00061
Uusisuomettumisenaika on alkanut ☃️😬
- Anonyymi00062
Miksi ei varoitettu?
Ensin kansa huutaa vuosikymmeniä, että ei saa lietsoa pelkoa, ja kun jotain sitten tapahtuu niin äkkiäkös takki kääntyi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683