Näin Anakinista tuli paha

Rottatyö

Kun olen nyt katsonut koko Star Wars saagan, niin minulle on jäänyt sellainen käsitys, että Anakinista tuli paha tavallaan lapsuuden huonojen kokemusten takia. Watton orja, äiti kuoli, isästä ei tietoa jne. Kuitenkin olen saanut sellaisen kuvan, että Anakinin pahuus on peräisin pitkästä sukulinjasta, aina äidistä lähtien. Eli pahuus olisi Anakinissa itsessään, geeneissä. Ikään kuin pahuus olisi lisääntynyt ja jatkunut suvussa, kun sukulaiset naivat vain serkkujaan, puhdasverisiä.

6

1245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin Skywalker

Sentään Luke Skywalker pelasi puhtaan pelin, eli ei se pimeälle puolelle kääntyminen ollut suvussa seuraava piirre.

• ...
    • Real Jedi

Aika samaa mieltä olen. PAITSI että pahuus ei koskaan voi tulla geeneissä, sillä jokainen elää oman elämänsä, tehden omat valintansa jotka vaikuttavat tulevaisuuteen. Mikäli itse sortuu pimeyteen, se ei todellakaan ole geenien vika vaan oman heikkouden.

• Arabian Lawrence

jos ja jos Anakin oli Sidiouksen luoma, Keisari oli varmaan jo suunnitellut hänen kohtalonsa.

• Kukaan ei ole paha alusta asti, eikä pahuutta voi "ohjelmoida" geeneihin. Se oli se pelko mikä sai Anakinin tekemään mitä teki. Ja muutenkin alemmuuskompleksi johtuen muiden jedien käytöksestä häntä kohtaan.

• James Potkukelkka

Minusta ihminen ei voi syntyä pahaksi.Se ei voi tulla geeneistä.Se riippuu lapsuudesta ja muista elämän vaiheista.
      Anakin meni pimeälle puolelle rakkauden takia ja koko star wars tarina on tehty rakkauden pohjalta (saan tästä vielä kuulla XD )...Anakin halusi valtaa,jotta voisi pelastaa padmen,hän sai aina tukea palpatinelta ja mikä pahinta hän menetti uskonsa jedeihin (toisaalta ihan hyvistä syistä). Eli tähtään tällä siihen, että onko Anakin paha?Ja onko hän syntyessään paha jos hän halusi pelastaa henkiä?Tietysti Anakin teki todella väärin tappaessa lapsia ja muita ihmisiä, mutta sekin vaan rakkauden takia.
      nyt olen sanonut sanottavani...kiitos =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7383
    2. 78
      4903
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4799
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2176
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2171
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe