Mä oon aina kuvitellut etten mä oo taitava luopumaan. Mä en haluis luopuu ihmisistä , asioista, työpaikoista, tutuist tavoist, lempiyöpaidasta, kahvimukista, yleensäkin kertyneen tavaran poisheittäminen on minulle vaikeeta. Mutt nyt on joku kuolinsiivous päällä, pikkuhiljaa, ei mitenkään järjestelmällisen vapautuneesti, mutt selkeetä ns. roskaa (jolla ei oo mitään merkitystä) on päässyt kertymään huomaamatta. Enkä haluu tilata mitään AuriKanasta.
Kuolleet ihmiset, sukulaiset jne. ovat edelleen muistoissa: muistan kuinka jotenkin taistelin kuolemaa vastaan, mielessäni - en vaan halunnut luopua esim, lasteni isästä. Mutt kaikesta huolimatta tiesin, että tätä taistelua minä en pysty voittamaan saati hallitsemaan - niin luovutin, ja olin vaan vierellä.
Luopuminen on jstain vieroittautumista, mä en oo hyvä siinäkään. En pysty esim luopumaan kahvista suklaasta:) jne jne. jos ihan nautittavia herkkuja tässä tois esiin. Minulla ei oo itsekuria.
Joskus muinoin mietin, ystäviäni, oliko heitä pakko pitää lähellä ja kuinka moniheistä on jäänyt matkanvarrelle. Luovuinko heistä vai he minusta?
Luovuttaminen ja luopuminen hiukka eri asioita mutt samaa sävyä? Tässä ei oo kysymys mistään vaihtotaloudesta vaan kokonaisvaltaisesta jättämisestä?
Kuitenkin kyse on jostain irti pääsemisestä/ joutumisesta eroon, lopettamisesta.
Luopuminen on jotenkin lempeempi sana, ilman kipuja, ilman tuskaa, luopua. myönteisesti?
Luovuttaminen on taasen hiukka häviö, jäädä toiseksi, hävitä kilpailu, väsyä, kyllästyä. I surrender.
Mietinkin mitä asioita on sellaisia, joista en pysty/halua luopua? Mitkä on sellaisia asioita, joissa en halua luovuttaa =)
Tää - ajatus lähti tuolta yhdestä vastauksesta, missä sanottiin niin että kun on saanut kaiken, on vaikea luopua mistään =)
Luopuminen - Onko se helppoa!
13
108
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei tarvinnut epäröidä hetkeäkään löytääkseni vastausken. Liikuntakyky, se jos menee, on paljon pohtimista mitä tilalle. Sen ympärillä on kaikki kivoin ja viihdyttävin toiminta. En kuitenkaan ole epätoivoinen, jos näin käy, etupäässä itse, mutta myös läheisteni ja ystävieni uskon osallistuvan ideatalkoisiin.
Niin... Mull on sellainen kuivan silmänpohjan rappeutuma. Se kun löydettiin, silmälääkäri sanoi, ettei siinä ole hoitoa, ja ... lopputulema jos kauan / riittävästi elää, se näkökyky menee - silmät vaan rappeutuu. Tähän ei oo lääkettä ja tämä on ennalta tiedossa. Silti toivon sydämestäni että saisin silmäni pitää loppuun asti. 💖💘
- Anonyymi00002UUSI
Olen myös samaa tehnyt ilman kiirettä, varsinkin kirjoja poistellut, koska ovat raskaita kannettavia jos niitä on paljon joista on eroon päästävä.
- Anonyymi00003UUSI
en pysty luopumaan musamateriastani (yhteensä 1800 musaostosta) koska oon perso musiikille eikä ole käynyt mielessäkään luopua jonkun semmosen seikan takia kuin esim tarpeeton kulutus tai joku muu vastaava.
- Anonyymi00004UUSI
" Kuiva rappeuma etenee yleensä hitaasti, ja vain osa tapauksista muuttuu nopeasti eteneväksi kosteaksi muodoksi, johon pistoshoidot tehoavat. " - Toivotaan, että rappeumasi kostuu ja saat siihen lääkettä pistoksina.
Luopuminen on kyllä maailman vaikein asia. Ainakin silloin, jos / kun luopua pitäisi / pitää rakkaista ja tärkeistä ihmisistä. - Anonyymi00005UUSI
Luopuminen ja luovuttaminen ovat kyllä kaksi eri asiaa!
- Anonyymi00006UUSI
En kiinnu tavaroihin, hyvä tavaton sentään, nehän ovat VAIN tavaroita!
Kodista luopuminen eli kun muutimme omakotitalostamme keskustan neliöön, kirpaisi kyllä kovasti. Oltiinhan asuttu vuosikymmeniä ihanassa omakotitalossa, johon kaikki lapset olivat syntyneet ja se oli heille ainoa koti.
Mutta aika aikaansa kutakin. Nyt ollaan jo kolmisen vuotta asuttu kaupungin ytimessa ja en vaihtaisi tätä mihinkään. Onneksi uskalsimme luopua emmekä asuttaneet, joskin ihanaa, mutta aivan liian isoa ja kallista ylläpidettävää, taloamme vain sen takia, että se on ollut lapsillemme ihana koti. VOimme sitä yhdessä muistella, se riittää nykyään. - Anonyymi00007UUSI
Tiedä helppoudesta.
Mutta monet jutut on niinkuin vaan jääneet pois kuvioista itsekseen. Elo kuitenkin hiljakseen mennyt eteenpäin, ehkä uutta tullut tilalle, vanha jäänyt jotenkin tarpeettomaksi.
Materiaa nyt tulee ja menee. Aikoinaan vähän kaikesta oli pula, nykyisin kaikkea aivan liikaa. Loppupeleissä elääkseen ja voidakseen hyvin ei kovin paljoa tarvitse.
Ihmisiä tippunut hiljakseen melkoisen paljonkin matkasta. Osa kuolut, osasta etääntynyt, osa häipynyt vaan jonnekin. Mutta kovin montaa ihmistä ei edes kaipaa, jokunen kuitenkin hyvä olla. Mutta ainakin mä ite viihdyn kyllä oikein hyvin ilman ihmisiäkin.
Jotain juttuja, vaikkapa nyt perhokalastus, ne vaan on ikäänkuin unohtunut. Toki nykyisillä tolpilla ei koskeen uskaltais edes mennä kahlailemaan. Samoin vaikkapa ruikahalu on muuttunut. Mistään ei varsinaisesti tarvinnut luopua, mutta aikojen kuluessa se on muuttunut paljon.
Toi terveys kuitenkin voi vaikuttaa hyvin moneen. En nyt tiedä, kuinka luopumista mikin on, se vaan tosiadia, jos fysiikka bragaa, jotkut jutut jää väkiselläkin pois.
Mulla käsitys, aika vähän mistä yleensäkään pitää luopua. Kuopuminen kuulostaa pakotetulta jurulta. Vaikka niin oiskin asiat tapahtuu ikäänkuin itsestään. Luonnonmenetelmällä.
Vanhenemisesta sanotaan vaikka mitä. Tosiasia on, vanheneminen on perseestä. Iän myötä asioita häviää elämästä, ihan luonnollista se. Se kyllä keljuttaa, kuitenkaan samalla lailla ei uutta tule tilalle. Ehkä jää liikas aikaa. Töoki iän myöten tulee siis niitä vaivoja. Voi olla, joskus on sitten niin paljon kipuja, että niistä kyllä luopuis ilomielin.
Lopuks siis jankutan taas eutanasian sallimisesta. Se voi monella olla haave, minkä toivoisi toteutuvan, mutta sitä ei sallita. Ihminen voi hyvin luopua meljein mistä rahansa, mutta kärsimyksestä hänen ei sallita luopua.
Se pohdintaani luopumisesta. Valitukset ja narinat voi lähettää kristillisten puoluetoimistoon, nimellä räsänen.
=DW=- Anonyymi00008UUSI
Sori typot.
=DW=
- Anonyymi00009UUSI
Työelämästä luopuminen on ollut hidasta. Pian 10 vuotta olen ollut eläkkeellä, mutta vieläkin katson päivittäin Fingridin tilannetta.
Työkavereilleni, ent, kirjoittelen joskus, kun tulee juttu jonka juuria he eivät tiedä. - Anonyymi00010UUSI
Ikääntyessään ihminen joutuu vähä vähältä luopumaan kaikesta.
Lopulta omasta elämästäänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html454256Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2424062Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1353168Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat183112Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis653024Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos732765Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien982483Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana1252162- 472062
- 241790