Kuinka nopeesti juotte puolikiloa kahvia, ---->nythän on niitä pienempiäkin kahvipkt, =) ikään kuin olisivat halvempia, =) ...
Sanotaanko että kahvi kaunistaa?
Onko totta että kahvikupillisen kera pitäs aina juoda lasillinen vettä? että se poistaa nesteitä? toimii siis diureettina?
Mikä on lemppari kahvinne, juotteko aina sama vai vaihteletteko?
Laitatteko sekoituksia suodattimeen?
Keitättekö aina sillä wanhalla MoccaMaisterilla :)
*vstaajos kysymykset miellyttää*
Kahvi on kuitenkin meidän suomalaisten lempi-sosiaalinen-nautintoaine, "mennään kahville" :) ja kahvitauosta on puhuttu iät+ajat!
KahviKissan mietteitä
43
415
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olen siirtynyt Juhla Mokka tummaan paahtoon, joten kahvipakettini kestää pidempään. Koska minua huolestuttaa mikromuovi, olen siirtynyt keittämään sen kahvimukilliseni posliinisella suodattimella, johon hankin juuri pellavakankaasta tehdyt suodatinpussit. Koska vain itselleni kahvia keittelen, niin meneehän se näinkin. Isompia kahvikekkereitä varten sitten kahvinkeittimellä tai kattilalla ja onhan minulla myös pressopannu. Useimmiten juon lasillisen vettä ennen tai jälkeen kahvin juonnin.
- Anonyymi00006
Tummaa tarttee laittaa hieman vähemmän, joo.
- Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tummaa tarttee laittaa hieman vähemmän, joo.
Join myös tummapaahtoista kahvia kunnes jostakin luin että siinä on vähemmän kofeiinia kuin tavallisessa. Olen sen verran nuuka että päätin ottaa samalla rahalla kaikki kofeiinit ja siirryin tavalliseen. Pidän enemmän tummapaahtoisen mausta olipa se mitä merkkiä tahansa. Pääasiassa juon Löfbergiä, Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa.
Paketti kestää n. kaksi viikkoa, juon puoli litraa päivässä. Kulutus ei ole tarkka koska juon aika usein eri kahviporukoissa kahvia milloin missäkin. Eli paketti voi kestää pidempääkin. Kahvi on minulle tärkeä seurustelujuoma.
- Anonyymi00002
Noin kuukauden kestää paketti, välillä 450, välillä 500g. Joskus ostan halpista pari euroo, joskus kalliimpaa, maitoa aina pikkasen kuppiin, ja tosiaan, huuhtelen vedellä suun lopuksi. Kahvilassa ei joka päivä viitsi käydä, aika kallista pieni kuppikin, 2,9e. Tosin onhan se mukava kun siellon juttukavereita.
Joo, töis sanottiin et, pidetään kahvitunti, mut ollaan vaan puoli tuntia, niin saadaan lähtee sit aikasemmin kotia... - Anonyymi00003
Juhla-Mokka pakettimenee viikossa, meitä onkin kaksi. Tosinkin juon vielä lisäksi pikakahvia,,se on vaan niin helppo, vedenkeittimellä vesi hetkessä kuuma, ei mitään ylimääräistä tuhertamista.
- Anonyymi00004
Kahvihan todettiin terveelliseksi, mut kai senkin juomisessa on jokin raja?
- Anonyymi00027
Mitä "tuhertamista" on kahvinkeittimen lataamisessa?
Kerran oli kahvi loppunut kumma kun tuli jossain vaiheessa mieli kahvia, vähän kuin riippuvuus kahvista, tosi nautinto aine sitä haluaa.
Aamukahvista riippuvuus myös. Jos joskus ei jostain syystä voi juoda aamulla kahvia puolen päivän jälkeen on päänsärky joka paranee vain kahvilla.
- Anonyymi00007
Siili25 kirjoitti:
Aamukahvista riippuvuus myös. Jos joskus ei jostain syystä voi juoda aamulla kahvia puolen päivän jälkeen on päänsärky joka paranee vain kahvilla.
Vieroitusoireita tulee vaikka mistä.
- Anonyymi00005
Joo, kaunistaahan se kahvi. Koska tuo hyvän mielen.
Mä sekoittelen suodattimeeni kahvia, erilaisia suodatinjauhetuksia, Teettekö te niin :)
Tulee hyviä makua, joskus laitan myös kaakaojauhetta sekaaan tai vanhiljasokerii. ihan sinne suodatin kuppiloon :)- Anonyymi00008
Vai niin teet, älä yllytä...:-)
- Anonyymi00009
Aloin juomaan kahvia säännöllisemmin vasta aikuisena, nyt juon päivittäin.
- Anonyymi00010
Keitän yhden 3 dl:n mukillisen aamupalalle. Siihen käytän kaksi mitallista paahtoasteeltaan 3 - 5 välillä olevaa kaupunkikahvia riippuen mikä on avattu , paketti kestää kuukauden.
- Anonyymi00011
Kaupunkikahvia mullakin, maalta en ole ostanut vielä.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kaupunkikahvia mullakin, maalta en ole ostanut vielä.
Ei ollutkaan kyse ostopaikoista
- Anonyymi00013
En oo noita aikoja miettinyt.
- Anonyymi00016
500 gramman kahvipaketista tulee noin 55–70 kupillista kahvia.
Minä keitän kolmesti päivässä 3 kupillista joten paketti kestää jokseenkin viikon.
Kahvi ja viina, aina hintansa väärti:))
Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi kauanko paketti kestää. Meidän huushollissa vaaleapaahtoista kahvia menee noin 5 2,5dl:n mukillista päivässä.
Maustetut kahvit ei ile mun juttu. Olen joskus saanut esim. joulunea lahjaksi jonkin maustetun joulukahvin mutta käyttämättä on jäänyt
Kahvin pitää maistua vain kahvilta :).No mull meni aikaisemmin palasokeria - kahvin kera. Nyt oon säännöstellyt ankaralla kädellä =) kahvia juon vain aamuisin, mut sekin pitäs saada esim, jälkiruokakahviksi :) esim, lounaan yhteydessä tai välipala ennen iltapalaa :) tjsp. Kuitenkin vähentää, ettei aina joutuis ostaa ns. varalle, #ettei vain kahvi pääse loppumaan;)) -
voikauhistuksenkanahäkkyrä!!Siili25 kirjoitti:
Mulla menee yöunet jos juon kahvia klo 16 jälkeen illalla.
OON tutkiskellu tätä iltakahvia, ei mulla vaikuta uneen iltakahvittelu:
mieliala vaikuttaa tosi suuresti. Surullisen tai vihaisen sielun kanssa en nuku.
Toki jos juon enemmän kuin pienen kupillisen kyllä se sitten vaikuttaa. väkisinkin,
mutt pikkukupillinen ei =) vie unia yöstä.- Anonyymi00019
Mummunen kirjoitti:
OON tutkiskellu tätä iltakahvia, ei mulla vaikuta uneen iltakahvittelu:
mieliala vaikuttaa tosi suuresti. Surullisen tai vihaisen sielun kanssa en nuku.
Toki jos juon enemmän kuin pienen kupillisen kyllä se sitten vaikuttaa. väkisinkin,
mutt pikkukupillinen ei =) vie unia yöstä.Se taitaa olla uskomus-juttu, kun toistetaan et kahvi vie yöunet, se alkaa viedäkin...!
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Se taitaa olla uskomus-juttu, kun toistetaan et kahvi vie yöunet, se alkaa viedäkin...!
Luulo ei ole tiedon väärti....sanottiin ennen ja pätee tässäkin asiassa kahvin juonnin vaikutuksista. Jokaisella vaikutus on omansa, minulla iltakahvi vie yöunet ja se ei ole mikään uskomus-juttu vaan todellisuutta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärti....sanottiin ennen ja pätee tässäkin asiassa kahvin juonnin vaikutuksista. Jokaisella vaikutus on omansa, minulla iltakahvi vie yöunet ja se ei ole mikään uskomus-juttu vaan todellisuutta.
Jotkut voivat juoda kahvia ja ei mitään vaikutusta nukkumiseen, niinkuin itse. Jotkut oireilee täysikuustakin, en ole itsessäni mitään huomannut, paitsi että ihailen näkyä mielelläni.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ei minullakaan. Vaikka väsyttää uni ei ainakaan ennen puolta yötä tule.
- Anonyymi00026
Anonyymi00019 kirjoitti:
Se taitaa olla uskomus-juttu, kun toistetaan et kahvi vie yöunet, se alkaa viedäkin...!
Mitä tekemistä kofeiinilla on uskomusten kanssa? Kofeiini on "psyykeaktiivinen piriste", joka vaikuttaa eri yksilöillä erilailla. K V G .
- Anonyymi00017
Juon kahvia, vain aamulla ja silloin juonkin sitä kolme isoa motillista. Juhlamokkaa, ja aina tarjouksesta ostettua. En tykkää cppucinoista tai vastaavista "tiivistetyistä" kahveista; peruskahvi on minun makuuni.
Kahvin vaikutuksista en osaa sanoa mitään, kyllähän jotkut väittävät sen vaikuttavan positiivisesti, oliko se nyt muistisairauteen vai mihin. Ihan sama.
Kahvi on diureetti ja ilmeisesti panee hieman suolistoonkin vauhtia, ainakin aamulla.
Mielestäni olen kahvikissa vaikken sitä päivän mittaan litkikkään, mutta ilman sitä ei päivä ala oikein.- Anonyymi00020
Diureetit eli nesteenpoistolääkkeet lisäävät virtsaneritystä ja poistavat elimistöstä ylimääräistä nestettä sekä suoloja (erityisesti natriumia).
Niitä käytetään yleisesti kohonneen verenpaineen, sydämen vajaatoiminnan ja turvotustilojen hoidossa. Keskeisiä ryhmiä ovat tiatsididiureetit ja loop-diureetit, ja ne auttavat vähentämään keuhkopöhöä ja jalkojen turvotusta. - Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Diureetit eli nesteenpoistolääkkeet lisäävät virtsaneritystä ja poistavat elimistöstä ylimääräistä nestettä sekä suoloja (erityisesti natriumia).
Niitä käytetään yleisesti kohonneen verenpaineen, sydämen vajaatoiminnan ja turvotustilojen hoidossa. Keskeisiä ryhmiä ovat tiatsididiureetit ja loop-diureetit, ja ne auttavat vähentämään keuhkopöhöä ja jalkojen turvotusta.Kahvi on no. diureetti, se kuivattaa. Siksi sen kanssa (hienoissa paikoissa:) tarjotaan lasi vettä.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Niitä käytetään yleisesti kohonneen verenpaineen, sydämen vajaatoiminnan ja turvotustilojen hoidossa. Keskeisiä ryhmiä ovat tiatsididiureetit ja loop-diureetit, ja ne auttavat vähentämään keuhkopöhöä ja jalkojen turvotusta.Toi on jo paha - keuhkopöhö=? Vaatis varmaan ihan lääketieteellistä kannan ottoa?
- Anonyymi00031
Siili25 kirjoitti:
Kahvi ei ole verrattavissa varsinaisiin nesteenpoistolääkkeisiin.
No ei tietenkään. Silti se kuivattaa. Kaikki eivät sitä hiffaa, vaan kuvittelevat nesteyttävänsä itseään.
- Anonyymi00018
Tulee halvaksi, kun en juo kahvia ollenkaan. Joskus join, mutta tauti muutti makuaistin ja kahvi on yksi, johon tauti puri.
Niin, en ostele niitä hifistely-kalliita kahvipaketteja, joskus harvoin - tekee mieli jotain erikoista, tummaatai muuten maustettuu, viimeks hellyin johonkin samettiseen. pehmeään tummapaahtoon:) _ Kahvia on saatava, =) Pääsenköhän koskaan eroon siitä :) himosta!??
- Anonyymi00022
Mummunen kirjoitti:
Niin, en ostele niitä hifistely-kalliita kahvipaketteja, joskus harvoin - tekee mieli jotain erikoista, tummaatai muuten maustettuu, viimeks hellyin johonkin samettiseen. pehmeään tummapaahtoon:) _ Kahvia on saatava, =) Pääsenköhän koskaan eroon siitä :) himosta!??
Juodaan loppuun asti vaan....heh.
Edesmennyt naapuri joi kyllä kahviakin, olutta lipitti pitkin päivää. Kerran oli kylässä laitoin kahvia tulemaan presidentti paketista, voi hyvänen aika miten sinun kannattaa juoda noin kallista kahvia. Sanoin hänelle, halvemmaksi vielä tulee paketti päivässä presidentti kahvia kuin kassillinen kaljaa päivässä. yritti vielä väittää ettei niitä voi verrata.
Kaljasta sanovat että
kirkasta vois olla parempi lipittää ku olutta=) OOtko tällaista kuullut?- Anonyymi00028
Kylläpä sinä juot kamalan paljon kahvia: "paketti päivässä".
- Anonyymi00029
Ihan vain kahvikissa, aloittaja hyvä.
- Anonyymi00030
Ihan kuinka vain, älä mökötä.
- Anonyymi00032
Join aamukanhvit pitkästä aikaa, en tapaa juoda, vaan puurot yleensä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648