Tempperamentti?

oinatar

Tyypillisellä oinaalla sanotaan olevan lyhyt pinna. Itse myönnän kiukustuvani melko helposti toisinaan, riippuen tietysti asiasta. Minkälainen tempperamentti teillä on ja mitä tapahtuu kun hermot menee? Kiroatteko, huudatteko, paiskotteko tavaroita, mitä?
Itselläni ilmenee lähinnä kiroiluna ja lapsellisena kiukunpuuskana joka kyllä laantuu tosi nopeaan =)En visko kylläkään tavaroita enkä käy päälle.

26

4590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minääh....

      Sama homma pinna menee helpolla.
      Huudan, kun leijona. Kiroan. Pahimmassa tapauksessa heittelen tavaroita ja paiskon ovia.
      Itken jne. Ihan kuin hulluksi olisi tullut.

    • *minä*

      taas lyödään nyrkkiä pöytään ja kirotaan niin maan per*******. Astioita ei vielä ole tullut rikottua, mutta eihän sitä koskaan tiiä =)

    • mull

      on ihan sama,että kun suutun niin en kauheesti ääntä ja sanoja säästele! Joskus(tilanteesta riippuessa) suutun niin paljon että päälle tekis mieli käydä.Olen itseni pystyny kyllä hillitsee.. paitsi yhen kerran kännissä.. heh.. mutta otinki sit ite turpaan.Sen koommin olen voimiani säästelly :) Sitähän sanotaan että alkoholi ei sovi oinaalle sen piilevän aggressiivisuuden kanssa.Mulla saattaa mennä herne nenään jos juon viinaa,mutta lievemmistä juomista ei niin helposti.Pikemminkin päinvastoin,must tulee ylisupermega energinen ja ilonen ja riehun ku hullu,ja saatan kaiken kaaokseen XD

      Sit selvinpäin jos oon yksin ja vituttaa ni sit lentää tavarat.
      Oottekste sit pitkävihasii? Mä en oo kyl yhtään,lepyn yhtä nopee ku menetän malttini.Ja siin vaihees ku mä en jaksa enää raivota oon saanu muut hermostumaan.. ja ne sitten jaksaakin vatvoa kun mun ajatukset juoksee jo jossain muualla :)

    • Sann-a

      Kiroan,huudan,paiskon tavaroita(kaikki mitä käteen sattuu kelpaa,vaikka uus puhelin jos ei muuta),paiskon myös ovia, ja käyn päälle jos totean itseni voimakkaammaks kun riitelykaveri(joka useimmiten on pikkuveli) :/ ei kyllä mitää kehuttavaa..

    • maikki

      Täällä räiskyy välillä komeasti kun on oikein oinas-pariskunta. temperamentti molemmilla yhtäläinen. Hetken leimahtelee ja äänet nousee ja vähän ajan päästä molempia naurattaa älytön kiistely, pitkävihaisuutta ei onneksi ole kummallakaan. Joskus jopa unohdamme kesken kiistan, että miksi kiistelemme =)

      Täytyy vielä mainita että mulla on lisäksi kuumerkki oinas ja nouseva leijona, joten tulta ja tappuraa löytyy;D

      • ja kuu

        nouseva on leijona ja kuu on skorppari.. eläinkunnan vahvimpia merkkejä,ja kaikki mussa.. kivaa :)


      • 5xOinas
        ja kuu kirjoitti:

        nouseva on leijona ja kuu on skorppari.. eläinkunnan vahvimpia merkkejä,ja kaikki mussa.. kivaa :)

        Kyllä vaan, sulla on kolme voimakastahtoisinta merkkiä. Et ole ihminen helpoimmasta päästä =) Tulta ja tappuraa varmaan?
        Itse en myöskään ole kaikista herttaisin, mulla kaikki sisäplaneetat oinaassa...


    • manta o 88

      en suutu juuri koskaan, sen ovat ystävänikin huomanneet kuinka suhtaudun pitkäpinnaisesti lähes joka asiaan.
      toisaalta sitten välillä jokin pieni vastoinkäyminen päivänä jolloin on muutenkin väsynyt saa minut älyttömän kiukkuiseksi ja oikeastaan vaan sellaiseksi lapselliseksi kitisijäksi.
      suuttuessani toiselle ihmiselle en ala itkuparku raivoamaan / haukkumaan tai lyömään vaan hillitsen itseni ja lähden tilanteesta, saatan sanoa sanottavani mutta en sanavalmiina tyyppinä koskaan osaa tehdä sitäkään oikein.
      ala-asteella ollessani useat opettajat sanoivat minua tempperamenttiseksi vanhemmilleni.
      olen huomannut että komentelevat ihmiset saa minut vihaaman heitä.
      väkivaltainen en ole ollenkaan.

    • Lisa_hki

      Toisinaan kuuntelen motkotusta pitkäänkin, ennen kuin kävelen täysin rauhallisen näköisesti ja paiskaan oveni kiinni...
      Nämä ovat niitä pitkävihaisuusjuttuja.

      Sitten on taas älyttömät kiukunpuuskat, kiroilen, huudan ja joskus jopa paiskaan tavaroita seinille.
      Erittäin lapsellista, mutta unohdan tapaukset nopeasti.

      • oinas..

        jos suutun jollekkin niin kyllä tulee raivoa ja joskus tavaratkin lentelee, mutta ei se mitään loppujenlopuksi osaan heittää vitsiä ja nauraa...
        ja ps. ne on tosi nopeita raivonpuuskia


    • itse jousimies

      Kyllä minun avopuolisoni joka on yllätys,yllätys oinas on hyvin lyhyt pinnainen...en tahdo millään suostua hänen tahtoonsa ja kun ilmoitan oman kantani niin piru pääsee irti välillä näyttää että hän oikee savuaa kun käy niin kuumana.Hän hermostuu todella pikku jutuista jos pikkusenkaan epäilen hänen taitoaan ihan missä asiassa tahansa.

    • Flame

      Itse en ole kokenut mietään vihastumisia miehessäni, vaikka onkin oinas. Hän on erittäin harkitseva ja pitkäpinnainen ihminen. Sanoo tosin asiat suoraan, mutta ei ole korotellut äntään. Itsekseen kiroilee jos jokin ei onnistu, mutta jättää asian itselleen, eikä säti muita.

    • ...

      Minulla on aikas pitkä pinna...mutta kun suutun..siis todella suutun, niin sillon ei sanoja säästellä. Jos minua on loukattu niin aivan varmasti käytän kaiken mahdollisen mikä toista loukkaa..mutta lepyn helposti..on vaikeaa olla vihainen pitkän aikaa..kun olen oikein väsynyt niin sitten olen vihainen ja saatan pahassa tapauksessa purkaa sen toiseen ihmiseen..olen tyypillinen oinas..nainen

    • NomeD

      Heh mulla on äärettömän pitkä pinna. En suutu totean vain jäätävällä normaalilla äänenpainolla kuin asiat ovat. Ehkä johtuu koulutuksestani ja kamppailulaji taustausta en tiedä. En hermostu olen vain kylmä ja asiallinen kun mua alkaa joku ihminen tympimään.

    • krise

      Temperamenttia tällä oinastytöllä kyllä löytyy vaikka muille jakaa, suutun nimittäin todella helposti jopa ihan pikkuruisista ja tyhmistäkin asioista. Tällöin tavarat lentelevät, huuto raikaa sekä usein myös perheenjäseneni saavat kuulla kunniansa, jonka seurauksena kiukustuvat minuun sekä vähän liiankin tuliseen luonteeseeni ja kovaan ääneeni. Tappeluilta ja sanaharkoilta ei perheessäni vältytä, sillä äitini sekä kaksois-siskoni ovat isäni pahaksi onneksi myös oinaita, kukin vieläpä kovinkin temperamenttisia sellaisia. Elämäni onkin aika-ajoittain kunnon pyörremyrskyä, mutta onneksi kuitenkin minä sekä muut perheemme oinaat lepymme yhtä nopeasti kuin olemme suuttuneetkin. (Huh :D) Minulla on myös monia oinas ystäviä, joihin sama väite sopii ihmeellisen hyvin. :)

      • tavallaan

        on.olen nopea mutta olen huomannut että kun vanhenen tai johtuuko kun pääsin eroon todella ahdistavasta suhteesta(joka kesti vuosia)-niin reagoimistapa on muuttunut.temperamentti ei katoa minnekään mutta sitä oppii kohdistamaan ja käyttämään.esim.ei ole hyvä kaataa kaikkea shittiä lasten niskaan vaan vaikka energiansiirto lenkkeilyyn.


    • Nina

      Saanko tulla takaisin. Luonteelleenhan ei mitään voi, mutta yrittäisin mollata sinut uudelleen:)

    • Temp

      Toinen hyvä oikkututtavani, syntynyt maaliskuun lopulla, on juuri tuollainen.

      Toinen taas, syntynyt huhtikuun puolivälissä, on päinvastoin - vajoaa suruineen/murheineen täysin itseensä eikä halua näyttää surujaan kuin muutamalle todella läheiselle ettei vain vaivaisi ketään.

    • paiskoo...

      No tilanteista riippuen.. yleensä pikkujutuista saan lapsellisen kiukunpuuskan mutta nauran itselleni kymmenen minuutin päästä.. Tietysti isommissa asioissa saattaa nähdä muutaman lentävän lautasen tai maljakon ja kiinnikkin olen joskus käynyt, mutta samalla sekunnilla tajuan tekoni ja pyytelen anteeksi... mitä nyt ne muutamat kerrat joskus aikaa sitten kun ensin itseeni käynyt kiinni joku..

    • Oikkutar

      Aikoinaan naureskelin jälkeenpäin "kohtauksilleni"!
      Nielin aikani mut sitten pamahti. Huusin kuin hullu ja jos jotain osui käteeni, niin nekin lensi. Joskus rikoin todella kalliin langattomankin (ne oli tulleet juuri silloin markkinoille). Sanoinkin että kun hermo menee niin äijä on hyvin hiljaa ja koirat tutisee pöydän alla.Mut ajan kanssa oinaskin rauhoittuu.....ainakin hieman.

    • tiina

      Joo mä huudan, raivoon ja heitän tavaroita.
      Sanon pahasti:(
      Inhoon tätä piirrettä itsessäni.

      • mä vuan

        Niin oon kanssa joskus aika temppera- menttinen,itsepäinen.. Mutta ei kai siinä mitään pahaa ole??;-)


    • oikku

      edellisessä suhteessa ei toisen kanssa voinut riidellä kunnolla ja se ahdisti. joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin mököttää.. sen suhteen jälkeen olen jo hieman palautunut ja pystyn taas ilmaisemaan itseäni paremmin. itselle on huomattavasti helpompaa kun asiat saa selvitettyä heti ja suoraan. myönnän että maltti menee joskus typeristäkin asioista ja sitte räjähtää=) mutta hetken kuluttua en enää edes muista mistä pinna meni=D pystyn kyllä hillitsemään yleensä itseni kun on pakko, koska ei jokaiselle ihmiselle ole soveliasta räjähtää vaikka olisi aihetta(esim. töissä). mutta yleensä saavat läheiset tuta vihani/raivopuuskat, mikä ei tietenkään ole oikeudenmukaista heitä kohtaan. lapsellista totta tosiaan mutta jotenkin on purkauduttava, muuten ei mikään suju

      • skorpioni**

        Itselläni suhde oinasmieheen. On kyllä aivan mahdoton. Ottaa kaikki kysymyksetkin syytöksenä itseään vastaan. Eikä siinä auta mitkään selittelyt. Kuinka osaisin käsitellä ko.ihmistä, kun kuitenkin rakastan häntä hyvin paljon, mutta meinaa hermo mennä mullakin?


    • znz

      Aikoinaan, nuorempana olin erittäin tulinen ja jouduin helposti tappeluihin, ups. Saatoin lyödä, tapella useammankin henkilön kanssa ja sain turpaan mutta myös löin turpaan. Näin vanhempana tulistun korkeintaan huutamiseen saakka mutta lauhdun heti. Tulisesta oinaasta on tullut lauhkea lammas joka korkeintaan hymyilee vinosti jos joku pottuilee..

      • KePa1

        Oinaat ovat tulta ja tappuraa, kun suututaan, niin suututaan kunnolla. Siinä saavat muutkin olla varpaillaan. Kuitenkin leppyvät nopeasti.
        Tälläiset kokemukset täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe