Puhuja pyysi minua jäämään pois seuroista

Anonyymi-ap

# 1. Portinvartijan valta ja ihmisten välinen yhteys
Kun puhuja pyytää jäämään pois seuroista ja kehottaa kuuntelemaan ne netin välityksellä, hän tekee tietoisen valinnan. Hän ei yritä asettua Jumalan ja ihmisen väliin – hän tietää, ettei hänellä ole siihen valtaa – mutta hän asettuu **ihmisten väliin**. Hän yrittää hallita fyysistä tilaa ja määritellä, kuka saa kohdata kenet. Nettiseurat tarjotaan ratkaisuna, joka vaimentaa yksilön äänen: sinä voit kuunnella heitä, mutta heidän ei tarvitse kohdata sinua.
### 2. Mielikuvien vankeus ja kateus uhkana
Miksi ihminen, joka ei mahdu valmiiseen muottiin, halutaan siivota sivuun muiden silmistä? Syy ei ole minussa, vaan puhujan tavassa **ajatella minua**. Hän on rakentanut minusta mielikuvan, jota hän pelkää ja kadehtii.
* **Mielikuvan pelko:** Puhuja ei näe minua ihmisenä, vaan hän näkee oman pelkonsa heijastuksen. Sen sijaan, että hän kohtaisi minut, hän yrittää poistaa minut, jotta hänen oma rakentamansa järjestys ei särkyisi.
* **Vapauden kadehtiminen:** Tämän mielikuvan takana on syvä, ehkä tiedostamaton kateus. Puhuja kadehtii sitä, etten ole kahlittu samalla tavalla kuin hän. Se, ettei minua voi hallita samoilla säännöillä kuin "yhteisön orjia", on hänelle sietämätöntä.
* **Kontrollin murtuminen:** Puhuja suojelee omaa valtaansa. Hän pelkää, että jos minä olen paikan päällä omana itsenäni, muidenkin katseet saattavat kääntyä pois hänestä ja kohti aitoa, suodattamatonta totuutta.
**Kysynkin puhujalta:** *Mitä sellaista sinun luomassasi mielikuvassa minusta on, jota te ette kestä kohdata itsessänne, ja miksi te pelkäätte minun tapaavan muita ihmisiä?*

11

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niinpä eikös Päivämies voisi vastata tällaiseen, kun hurskasteli Räsäsestäkin?

Miksi julkiseen tilaisuuteen puhuja kieltää tulemasta, missä suvaitsevaisuus ja laki nyt näin päin?

• Anonyymi00002

Jotkut puhujat kuvittelevat, että puhujuus antaa valtuuksia ohjeistaa ja neuvoa, vaikka puhujan oma ymmärrys /taso olisi kuinka vähäinen. Jouduin aikoinaan ry:n siivouskomerossa puhujan järjestämään puhutteluun, joka tilaisuus oli minulle informoitu ry:n siivoustalkoina. Mentyäni komeroon, siellä oli jo toinen nainen. Minut pakotettiin pyytämään anteeksi naiselta, vaikka en tiennyt yhtään, mitä asia koski. Tilaisuus kesti ehkä puoli tuntia, jona aikana puhuja esitteli /kuvaili minulle omaa vettielämäänsä /viettekään ja että kun se oikea tulee vastaan, niin se vietti on valtava. Kun tilaisuus loppui puhuja kielsi kahdenkesken minua keskustelemasta ry:llä miespuolisten kavereiden kanssa, koska nainen kadehtii. Eli puhuja vaati minua pyytämään anteeksi kadehtijalta /naisen kateutta. Minulle järjesttiin jonkin ajan kuluttua myös toinen puhuttelu, jossa esiteltiin lisää kateellisia akkoja. Nämä tilaisuudet olivat vasta alkua...

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jotkut puhujat kuvittelevat, että puhujuus antaa valtuuksia ohjeistaa ja neuvoa, vaikka puhujan oma ymmärrys /taso olisi kuinka vähäinen. Jouduin aikoinaan ry:n siivouskomerossa puhujan järjestämään puhutteluun, joka tilaisuus oli minulle informoitu ry:n siivoustalkoina. Mentyäni komeroon, siellä oli jo toinen nainen. Minut pakotettiin pyytämään anteeksi naiselta, vaikka en tiennyt yhtään, mitä asia koski. Tilaisuus kesti ehkä puoli tuntia, jona aikana puhuja esitteli /kuvaili minulle omaa vettielämäänsä /viettekään ja että kun se oikea tulee vastaan, niin se vietti on valtava. Kun tilaisuus loppui puhuja kielsi kahdenkesken minua keskustelemasta ry:llä miespuolisten kavereiden kanssa, koska nainen kadehtii. Eli puhuja vaati minua pyytämään anteeksi kadehtijalta /naisen kateutta. Minulle järjesttiin jonkin ajan kuluttua myös toinen puhuttelu, jossa esiteltiin lisää kateellisia akkoja. Nämä tilaisuudet olivat vasta alkua...

Seksi, sehän se kiihottaa hoitomiehiä, vietti on valtava.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

vl-liikkeessä avioliitot ovat suunniteltuja, juttelit nuorten miesten kanssa, jotka oli suunniteltu näille naisille, kyllähän ne naiset olivat kateellisia.
        Oletkin kertonut, että nämä kateelliset naiset ovat sittemmin avioituneet.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

vl-liikkeessä avioliitot ovat suunniteltuja, juttelit nuorten miesten kanssa, jotka oli suunniteltu näille naisille, kyllähän ne naiset olivat kateellisia.
        Oletkin kertonut, että nämä kateelliset naiset ovat sittemmin avioituneet.

Saattoi olla suunniteltu, mutta onneksi nuoret miehet avioituivat vertaistensa kanssa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Saattoi olla suunniteltu, mutta onneksi nuoret miehet avioituivat vertaistensa kanssa.

Lähisukulaisten kanssa ja mielisairaudet kukoistaa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

"Jotkut puhujat kuvittelevat, että puhujuus antaa valtuuksia ohjeistaa ja neuvoa, vaikka puhujan oma ymmärrys /taso olisi kuinka vähäinen."

Tapaukseen liityvän puhujan ja myöhemmin myös toisen puhujan kaikki neuvot olivat/ovat täysin vääriä. Vanhat ukkomiehet, joilla oma ymmärrys tutustumisen rakentamisessa oli/on vain alapäässä/alapään himoissa juoksivat puhuttelujen varjolla perässä omien himojensa vallassa sotkien ihmissuhteita. He neuvovat rakentamaan ihmissuhteita viettien perusteella.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Lähisukulaisten kanssa ja mielisairaudet kukoistaa.

Tämä mielipiteesi on tässä tapauksessa täysin perätön!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Jotkut puhujat kuvittelevat, että puhujuus antaa valtuuksia ohjeistaa ja neuvoa, vaikka puhujan oma ymmärrys /taso olisi kuinka vähäinen."

Tapaukseen liityvän puhujan ja myöhemmin myös toisen puhujan kaikki neuvot olivat/ovat täysin vääriä. Vanhat ukkomiehet, joilla oma ymmärrys tutustumisen rakentamisessa oli/on vain alapäässä/alapään himoissa juoksivat puhuttelujen varjolla perässä omien himojensa vallassa sotkien ihmissuhteita. He neuvovat rakentamaan ihmissuhteita viettien perusteella.

Heidän tarkoitus olikin sotkea ihmissuhteita, jossa ne taisivat onnistua oikein hyvin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Puhujan täytyy olla nuhteeton - kumpikaan ei ole sopiva puhujaksi.

• Lättänenä? Vammaisethan eivät saa astua epäjumalanpalvelushuoneeseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe