Kertokeepa paljonko tiptronic laatikon öljynvaihdosta kannattaa maksaa?
T:reen Laakkosella sanoivat maksavan yli 400€
(sis.suodattimen tiiv. ja 3L öljyä ja tietysti työn)
Ja kaikki öljyhän ei ole tuo 3L vaan kertoi vaativan kolme eri kertaa vaihtotyön,että saadaan kaikki öljy vaihdettua.
Laatikko toimii,mutta kun en tiedä miten sen kuuluisi toimia uutena ja nyt ajettu n.150tkm,niin aattelin kokeilla vaikuttaako öljyjen vaihto jotenkin sen käytökseen.Taas toisaalta hiukan mietityttää tuo yli 400€ maksaminen vain testi mielessä....
Tiptronicin öljynvaihto
11
5741
Vastaukset
- kauppiaan puhetta
Eiköhän kannattaisi pysyä erossa Tiptroniceista, jos ei ole varaa maksaa huoltoa.
Korjaukset ja laatikon vaihdot ne vasta maksavat.
Jos tuolla öljynvaihdolla pidentää laatikon ikää ja vähentää korjauksia, kannattaa se teettää.- harri67
Kuka vittu sulle on kertonut,ettei mulla ole varaa!! Sellasestahan tässä jutussa ei ollu kysymys alkuunkaan.Pidä vain huoli omista varoistasi!
Tällasia neuvojia täältä löytyy pilvin pimein. - ja upposi
harri67 kirjoitti:
Kuka vittu sulle on kertonut,ettei mulla ole varaa!! Sellasestahan tässä jutussa ei ollu kysymys alkuunkaan.Pidä vain huoli omista varoistasi!
Tällasia neuvojia täältä löytyy pilvin pimein.Eli, laatikon vaurion ensioireet jo näkyvillä vai?
- Maneli
Etsi keltaisilta sivuilta automaattivaihteistojen huoltoihin erikoistunut yritys ja kysy sieltä. Esim. Googlen haku tuottaa muutaman yrityksen. Voivat ymmärtää jopa enemmän kuin Laakkosella ja hinnoittelukin on ehkä inhimillisempi.
- vaihtis
ihmeessä itse, jos jotain noista ymmärrät. Kannattaa ehdottomasti vaihtaa!
- 200q
Kokonaistilavuus 9l ja vaihdossa menee 5l uutta.
Öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta kannattaa ehdottomasti tehdä.
Öljy merkkiliikkeestä, oikean suodattimen voi saada motonetista (n.30e).
Vaihto jossain nosturillisessa korjaamossa, 0.5-1h työtä.
Ps. Vanha öljy talteen, jos 5l ei ihan riitä, niin sieltä voi lisätä hiukan, niin saa käytettäessä täyteen...- vaihto
Kannattaa varata 6l öljyä a 17 € merkkiliikkestä, minulla meni 5,5l ja suod tiiviste 40 € http://www.jntrading.fi ja vaihto itse 0 €
- aakolkki
vaihto kirjoitti:
Kannattaa varata 6l öljyä a 17 € merkkiliikkestä, minulla meni 5,5l ja suod tiiviste 40 € http://www.jntrading.fi ja vaihto itse 0 €
laatikon öljy kannattaisi vaihtaa? Onko jotain ohjetta?
- Lmsaari
Laakkosen työ maksaa pelkästään 400€. Öljy 79€/litra ja jossakin huollossa mennyt 16litraa ja tarvikkeita. Pari tonnia ehkä riittää
- Anonyymi
Minulle kertoi audin huoltopäällikkö että tiptronic laatikko on ns. Huoltovapaa laatikko. Hänen mukaan öljyjä siihen ei tartte vaihtaa.
- Anonyymi
Ei toki tarvitse vaihtaa, jos on varaa uusia koko loota, kun on ajettu loppuun. Todellisuudessa kaikki paikat autossa joissa öljyä on vaatii sen öljyn vaihdon. Moottori, vaihteisto ja perämurikka. Manuaalilaatikkoonkin kannattaa vaihtaa edes joskus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832