Oikean kristityn pettämätön tunnusmerkki on rakkaus JEESUKSEEN, joka on TOTUUS!
Virsi 484
Totuuden Henki, johda sinä meitä
etsiessämme valkeuden teitä.
Työtämme ohjaa, meitä älä heitä,
tietomme siunaa.
Kaikessa näytä käsiala Luojan,
mahtavan, viisaan, kaiken hyvän suojan.
Kristuksen luokse, rakkauden tuojan,
johdata meidät.
Kristus on tiemme, valo sydäntemme,
toivomme ainut, pyhä totuutemme.
Armosi, Jeesus, anna voimaksemme,
uudista meidät.
Anna nyt, Kristus, valos meille hohtaa,
anna sen meitä Isän kotiin johtaa.
Jos mikä murhe meitä täällä kohtaa,
voittamaan auta.
TOTUUDEN HENKI, johda Sinä meitä!
29
269
Vastaukset
Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa. Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa, ja te näette minut jälleen."
Jeesuksen jäähyväispuheesta Johannes 16:12-16Apostoli Paavali antaa VAKAVAN VAROITUKSEN
heille, jotka eivät ole ottaneet vastaan RAKKAUTTA TOTUUTEEN voidaksensa PELASTUA! .
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Psalmi 51:8SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Apostoli Paavali antaa VAKAVAN VAROITUKSEN
heille, jotka eivät ole ottaneet vastaan RAKKAUTTA TOTUUTEEN voidaksensa PELASTUA! .
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Psalmi 51:82. Tess.
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Vznhoillislextadiolainen, ymmärrä jo, että vzlheeseen turvaamallal
JOUDUT TUOMITUKSI! !!!SaaleminPastori-ko kirjoitti:
2. Tess.
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Vznhoillislextadiolainen, ymmärrä jo, että vzlheeseen turvaamallal
JOUDUT TUOMITUKSI! !!!Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissäSaaleminPastori-ko kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissäJeesuksen käsky on;
Mark.
12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."- Anonyymi00001
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Apostoli Paavali antaa VAKAVAN VAROITUKSEN
Psalmi 51:8Totuus näyttää vihalta niiden mielestä, jotka vihaavat totuutta.
Kun keskustelet uskovan kanssa ja kerrot hänelle totuuden, se auttaa häntä kasvamaan kristittynä. Kun kerrot totuuden ihmiselle, joka ei vielä ole ottanut vastaan pyhää henkeä, vaan on aatamilainen 66,6-prosenttinen ihminen, jonka henki on kuollut, hän tuntee sen hyökkäyksenä häntä vastaan. Se on kuitenkin totuus, joka pelastaa meidät. Valhein voi hyssytellä itseään ja muita, mutta se omahyväinen olo kestää vain kuolemaan asti. Sen jälkeen totuus paljastuu, mutta se on liian myöhäistä, jos ei käyttänyt etsikkoaikaansa oikein.
Kiitos virren sanoista. Tuota usein hyräilen mielessäni pihatöissä ja auton ratissa. En ihan vielä muista kaikkia sanoja. Anonyymi00001 kirjoitti:
Totuus näyttää vihalta niiden mielestä, jotka vihaavat totuutta.
Kun keskustelet uskovan kanssa ja kerrot hänelle totuuden, se auttaa häntä kasvamaan kristittynä. Kun kerrot totuuden ihmiselle, joka ei vielä ole ottanut vastaan pyhää henkeä, vaan on aatamilainen 66,6-prosenttinen ihminen, jonka henki on kuollut, hän tuntee sen hyökkäyksenä häntä vastaan. Se on kuitenkin totuus, joka pelastaa meidät. Valhein voi hyssytellä itseään ja muita, mutta se omahyväinen olo kestää vain kuolemaan asti. Sen jälkeen totuus paljastuu, mutta se on liian myöhäistä, jos ei käyttänyt etsikkoaikaansa oikein.
Kiitos virren sanoista. Tuota usein hyräilen mielessäni pihatöissä ja auton ratissa. En ihan vielä muista kaikkia sanoja.Analysoit hyvin!
###Totuus näyttää vihalta niiden mielestä, jotka vihaavat totuutta.###
Luulenpa että jokainen ex-vellu tunsi aikanaan noin, -minäkin!
Vellu saadaan manpuloinnilla vihaamaan totuutta, eikä hän edes tajua sitä.
- Anonyymi00002
Kiitos hyvin valituista Raamatun kohdista.
Jeesus tulee pian. - Anonyymi00003
Pyhä Henki (erisnimi), Totuuden Henki sai taivaasssa aikojen alussa toiseksi nimekseen Gabriel siirrettyään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla, joka oli hänessä tuolloin.
- Anonyymi00004
Totuuden Henki, johda sinä meitä
Tätä virttä laulettiin ala-asteella koulun aamun avauksessa.- Anonyymi00009
seuroissakin tätä virttä voitaisiin laulaa
Anonyymi00009 kirjoitti:
seuroissakin tätä virttä voitaisiin laulaa
Kysymys kuuluu että miksi ei lauleta seuroissa?
Ei tietenkään siksi ettei ihmiset edes muistaisi sanaa-ja käsitettä totuus. Sielunvihollinen haluaa lymytä aina piilossa.- Anonyymi00016
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Kysymys kuuluu että miksi ei lauleta seuroissa?
Ei tietenkään siksi ettei ihmiset edes muistaisi sanaa-ja käsitettä totuus. Sielunvihollinen haluaa lymytä aina piilossa.Onneksi kouluissa on laulettu tätä virttä, vaikka seuroissa sitä ei kuule.
- Anonyymi00005
Totuus ei kuitenkaan ole demoninen herja.
- Anonyymi00006
Olet naurettava.
Se on se keskusta puoluve.🐮🍀
Keskusta puoluve.🐮🍀Vanhoillislumumpalaisten poliittinen siipi.🎩🐮🍀
Naulankantaan😂
Lumumpalaiset ovat saaneet suuria rahalahjuksiakin poliittiselle siivelleen.🍀💩 Btw onko IRA, nkin tunnus tämä? 🍀
👋
- Anonyymi00011
Demonisen herjan ja totuuden väli on veteen piirretty viiva.
- Anonyymi00012
Pyhä henki sinua kunnioitimme, valheessa vaeltamalla.
Totuuden henki sinua kunnioitimme poistamalla totuuden. - Anonyymi00013
Pyhä Henki on sävyisä, täynnä rauhaa ja rakkautta tietäen miten itsekullekin vastata.
- Anonyymi00014
Jeesus, kaikkien uskontokoijareiden esikuva.
- Anonyymi00015
Olet väärässä luulossa!
Jeesus ei ole vl!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703