vaihde ei vaihdu kunnolla

tommi

kun vaihdan vaihetta ylöspäin...niin se ei aina vaihdu kunnolla, se jää sillee väliin ja moottori menee sillee ihan ku se ois vapaalla. onko mopossa vikaa vai onko tämä normaalia?

8

7814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kyllä

mutta tuskin mopossa. Vaihteen vaihtajassa (=sinä) siis saattaa jotain vikaa olla, tai siis lähinnä vaihteevaihtotekniikassasi. Jotkut vaihteistot ovat hyvinkin tarkkoja siitä, että poljinta siirretään tarpeeksi, jotta vaihde menee päälle. Väliväpaita löytyy joskus sellaisitakin paikoista, joissa niitä ei kuuluisi olla.

• tommi

toi autto varmasti.

• Hawexxx
        tommi kirjoitti:

toi autto varmasti.

niin mulla oli sama juttu pv:ssä ei menny vaihteet päälle ja ei menny kun 1 vaihteelle ja vapaalle ylös mentäessä
        kone aukasta ja vaitaa eri kohtaan vaihde kiekkoa!!

• Nimetön

"vikaa" on munki mopossa ollu uudesta asti.
      Vaihdepoljinta pitää kaks kertaa painaa et menee päälle. Joskus toimii tosi hyvin...

• niiiiuiun

Kun vaihdatte vaihteita ni kytkin pohjaan, kaasu NOLLILLE, ja sitten vaihdetta silmään.

• Nimetön
        niiiiuiun kirjoitti:

Kun vaihdatte vaihteita ni kytkin pohjaan, kaasu NOLLILLE, ja sitten vaihdetta silmään.

Just tollei pitääki vaihtaa vaihteet ja niin oon tehnykki mut jostain syystä ne vaa jonku vaihteen kohdalla tekee niin.

• Pööö

Mulla on ollu mopo kohta viikon ja ilmesi tuo sama ongelma. Alussa vaihtaminen suju hyvin mutta sitten se on jäänyt sinne vaihteitten väliin pyörimään... Johtuuko tämä siis siitä että väärä tyyli vaihtaessa on kuluttanut sitä?

• Anonyymi

10 vuotta myöhässä, mutta vaihteiden vaihtaminen on yksinkertaista. Mopo käyntiin, vaihde ykköselle. Kaasutat tappiin (täyskaasuun) asti, jonka jälkeen vaihdat vaihteen REIPPAASTI kakkoselle, ja niin edelleen. Jos vauhtisi sattuu olemaan liian hidas ja vaihdat juuri sillä hetkellä vaihdetta ylöspäin, silloin tuntuu, että mopo olisi vapaalla, sillä moottori ei jaksa vetää kunnolla (kaasua antaessa mopo huutaa paikallaan) Tämä tapahtuu, koska kierrokset tippuvat liian alas suhteessa valittuun vaihteeseen.

Lyhyesti: Vauhtisi pitää olla sopiva ja vaihda reippaasti vaihdetta, ei siten että pitäisit munaa kädessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe