Hei!
Minulla Tampereella pihassa 35 vuotta vanha orapihlaja-aita, jonka juuri leikkasin alas 10 cm korkeudelta.
Osa tyvistä on ihan sammaleen ja jäkälän peitossa. Mitä orapihlaja tykkää jos poistan jäkälät ja sammaleet tyvistä nyppimällä ihan puhtaaksi?
Orapihlaja-aita ja sammaleen poisto?
5
332
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Minkä takia?
- Anonyymi00002
ei niitä sammalia kannata poistaa. Se on vanhan aidan "ominaisuus" ja lähtee kyllä rivakasti kasvuun uudestaan alasleikkauksen jälkeen jos nyt ei sitten aivan jumalattoman kuiva kesä tule. Orapihlajalla on aika suuri juuristo , josta saattaa pulpahdella esiin uusia taimia!!
- Anonyymi00003
Suuren juuriston olen kyllä huomannut. Olen myös tänä vuonna pitkästä aikaa lannoittanut ja kalkinnut sekä kastellut. Vettä täytyy ajaa niille nyt runsaasti, että lähtevät kasvuun.
- Anonyymi00004
Oooohh!
Uusia versoja pukkaa tyngistä. Leikkaus näyttää onnistuneen.- Anonyymi00005
Joku muu lopputulos olisi ollut ihme. Ei tuosta ongelmajätteestä leikkaamalla eroon pääse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494