Kuntouttavaa työtoimintaa ja sosiaalikuntoutusta ollaan lakkauttamassa hallituksen päätöksen mukaan säästösyistä. vaan tilalle perustetaan työkyvyn ja osallisuuden tuki eli nimeä vaihtamalla eikä olisi enää pakollista osallistua. Kuntouttava työtoiminta oli hyvä kaikki eivät saa työsuhteista työtä oikealla palkalla miten käy vaikeasti työllistyville pitkäaikaistyöttömille tekemätöntä työtä löytyy jokaiselle sopivaa kirpputorit näivettyy ja järjestöiltä leikataan määrärahoja.
Pitkäaikaistyöttömiltä hyvä loppumassa eli kuntouttava työtoiminta
9
214
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kirpputorit näivettyy hengitysyhdistyksen kirpputori meni jo no niin näivettyy koko kaupunki tänään lehdessä isonpamppu sanoo hyvinvointivaltio menee ja siihen on vaan parasta tottua
- Anonyymi00003
Ihmiset istuu sylikkäin leikkimökkiterkkarissa pimeässä komerossa hoitaja vastaa puheluihin ei ole lääkärin aikoja ei ole lääkärin aikoja
- Anonyymi00002
Suomessa ei ole koskaan osattu arvostaa talkoo tyyppistä työskentelyä ja sen arvokkuutta, ainoastaan työ joka lihottaa kapitalisteja ja suuryritysten pankkitilejä.
- Anonyymi00004
Olin yli 10 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa asumistuki, kulukorvaus matkakorvaukset ja työmarkkinatukea maksettiin olin paremmin rahassa kun elin tarkkaan olin vuonna 2003 kirpputori apajalla palkka oli 700 euroa/kuukaudessa nettona noin 600 euroa. työeläkettä oli kertynyt 1.50 kuukaudessa ihan sama millä rahalla työllistyin. en ymmärrä miksi kuntouttava työtoiminata loppuu olin yli 50 vuotias varsin iäkäs työsuhteiseen työhön, koulutus vanhentunut hallituksen tarkoitus on vaikeuttaa pitkäaikaistyöttömien työllistämistä. minä olen kansaneläkkeellä ja pieni roponen työeläkettä
- Anonyymi00005
Ja mitäköhän hyötyä näistä kuntouttavista "työtoiminnoista" on ollut yhteiskunnalle? No ei yhtään mitään. Kuntoutettava on käynyt pajalla ruuvailemassa ruuveja ja iltapäivällä ruuvit pois. Varsin hyödyllistä toimintaa.
- Anonyymi00006
Kuntouttava työtoiminta on hyödyllistä vaikeasti työllistyville pitkäaikaistyöttömille jotka eivät kelpaa työnantajille edes ilmaiseksi
- Anonyymi00007
Ja kuka näistä kuntoutettavista sitten kuntoutuu töihin? Ei kukaan. Joten tässä kuntouttavassa työtoiminnassa ole sitten mitään järkeä. Aikuiset ihmiset leikkivät tekevänsä työtä ja toinen osapuoli näyttelee olevansa työnantaja. Aikuiset ihmiset kehtaavat pelleillä.
- Anonyymi00008
Mahtava juttu kun kuntouttava orjatyötoiminta ja sosiaalinen kuntoutus lakkautetaan. Hehhh.
- Anonyymi00009
höh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521171
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901147Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171030- 17868
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45783Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112758Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64712- 12697
- 38599
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..70581