Pitkäaikaistyöttömiltä hyvä loppumassa eli kuntouttava työtoiminta

Anonyymi-ap

Kuntouttavaa työtoimintaa ja sosiaalikuntoutusta ollaan lakkauttamassa hallituksen päätöksen mukaan säästösyistä. vaan tilalle perustetaan työkyvyn ja osallisuuden tuki eli nimeä vaihtamalla eikä olisi enää pakollista osallistua. Kuntouttava työtoiminta oli hyvä kaikki eivät saa työsuhteista työtä oikealla palkalla miten käy vaikeasti työllistyville pitkäaikaistyöttömille tekemätöntä työtä löytyy jokaiselle sopivaa kirpputorit näivettyy ja järjestöiltä leikataan määrärahoja.

9

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kirpputorit näivettyy hengitysyhdistyksen kirpputori meni jo no niin näivettyy koko kaupunki tänään lehdessä isonpamppu sanoo hyvinvointivaltio menee ja siihen on vaan parasta tottua

• Anonyymi00003

Ihmiset istuu sylikkäin leikkimökkiterkkarissa pimeässä komerossa hoitaja vastaa puheluihin ei ole lääkärin aikoja ei ole lääkärin aikoja

• Anonyymi00002

Suomessa ei ole koskaan osattu arvostaa talkoo tyyppistä työskentelyä ja sen arvokkuutta, ainoastaan työ joka lihottaa kapitalisteja ja suuryritysten pankkitilejä.

• Anonyymi00004

Olin yli 10 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa asumistuki, kulukorvaus matkakorvaukset ja työmarkkinatukea maksettiin olin paremmin rahassa kun elin tarkkaan olin vuonna 2003 kirpputori apajalla palkka oli 700 euroa/kuukaudessa nettona noin 600 euroa. työeläkettä oli kertynyt 1.50 kuukaudessa ihan sama millä rahalla työllistyin. en ymmärrä miksi kuntouttava työtoiminata loppuu olin yli 50 vuotias varsin iäkäs työsuhteiseen työhön, koulutus vanhentunut hallituksen tarkoitus on vaikeuttaa pitkäaikaistyöttömien työllistämistä. minä olen kansaneläkkeellä ja pieni roponen työeläkettä

• Anonyymi00005

Ja mitäköhän hyötyä näistä kuntouttavista "työtoiminnoista" on ollut yhteiskunnalle? No ei yhtään mitään. Kuntoutettava on käynyt pajalla ruuvailemassa ruuveja ja iltapäivällä ruuvit pois. Varsin hyödyllistä toimintaa.

• Anonyymi00006

Kuntouttava työtoiminta on hyödyllistä vaikeasti työllistyville pitkäaikaistyöttömille jotka eivät kelpaa työnantajille edes ilmaiseksi

• Anonyymi00007

Ja kuka näistä kuntoutettavista sitten kuntoutuu töihin? Ei kukaan. Joten tässä kuntouttavassa työtoiminnassa ole sitten mitään järkeä. Aikuiset ihmiset leikkivät tekevänsä työtä ja toinen osapuoli näyttelee olevansa työnantaja. Aikuiset ihmiset kehtaavat pelleillä.

• Anonyymi00008

Mahtava juttu kun kuntouttava orjatyötoiminta ja sosiaalinen kuntoutus lakkautetaan. Hehhh.

• Anonyymi00009

höh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1171
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1147
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      868
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      783
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      758
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      712
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      599
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      581
    Aihe