haluaisin aloittaa aikidon, olen 25 vuotias nainen, 168 ja 50 kg. Olenko liian hentonen siihen touhuun??
Ja olen vasta muuttanut tampereelle, missä täällä voi sitä harrastaa?
Kiitos jollekin ystävälliselle joka jaksaa vastata :)
aikidoon!!
16
3264
Vastaukset
- Cixor 1dan
Käy kattoo suomen aikidon netti sivuilta tampereen osasto
- flamm'ee
Just sopiva olet aikidoon.. :)
http://www.nozomi.fi/
http://www.kolumbus.fi/seigikai/ - Juha
Mene ennemmin ju-jutsuun. Pärjäät hyvin siellä. Samat ukemit sielläkin väännetään
- ... se ...
Kysyttiin aikidosta. Älä tyrkytä jutsuasi.
- ...sen...
... se ... kirjoitti:
Kysyttiin aikidosta. Älä tyrkytä jutsuasi.
Jos menisitkin painimaan, Tampereella on monta hyvää painiseuraa! Painijadaamit pyörittelee aikidopimuja mennentullen!
- räyh!!!
...sen... kirjoitti:
Jos menisitkin painimaan, Tampereella on monta hyvää painiseuraa! Painijadaamit pyörittelee aikidopimuja mennentullen!
No tässähän näköjään puhuu nyt sitten varsinainen Aikidoka...ilmeisesti olet harrastanut aikidoa alkeiskurssin jossain kansantanssi ryhmässä !!!
Minun tiedollani Aikidossa atemit (lyönnit) ovat kuitenkin n 70% tekniikasta että siinä nyt sitten painijakin rimpuilee kun kiva kipu iskee päin pläsiä..kehotan harrastamaan pidempään kuin alkeis kurssin ennenkuin puhuu s.....!
- Gaijin
aikido on siitä hyvä laji että sitä harrastavan ei tarvitse kasvattaa hirveää lihasmassaa tai mitään vastaavaa... kannattaa vain mennä rohkeasti mukaan :)
- AndyS
Missähän lajeissa tarvitsee kasvattaa hirveä lihasmassa? En ole kuullut sellaisesta. Jos sellaista ei ole, miten aikido voi olla hyvä laji sillä perusteella?
- Jizk
AndyS kirjoitti:
Missähän lajeissa tarvitsee kasvattaa hirveä lihasmassa? En ole kuullut sellaisesta. Jos sellaista ei ole, miten aikido voi olla hyvä laji sillä perusteella?
Et ole kuullut koskaan painista? judosta? Hokutoryusta? Missään näistä lihasmassaa (=voimaa) ei varsinaisesti vaadita, mutta on siitä pirusti hyötyä.. Aikidossa lihasmassan vaikutus ei tule esiin yhtä selkeästi. Lähes kaikissa muissa lajeissa on selkeää etua jos lihasmassaa on mahdollisimman suuri osa kehonpainosta. Pahvi.
- Kiitos vastanneille!
Kiitos kaunis kaikille vastanneille, jopa sillekin jujutsun kannattajalle ;)
mutta aikido kiinnostaa ja siihen mukaan mennään, nyt tuli vain uusi ongelma, kumpi seura valita? Näytti olevan kaksi seuraa, toinen treenaa nääshallilla ja toinen varalassa..??
Jos joku vielä tähän jaksaisi vastailla :)
Kiitos!- Gaijin
Suosittelen varalaa, nozomi on aika... hmm... mielestäni rajunmman linjan aikidoa. Itse teet valinnan mutta sitten kun tulee aika vaihtaa seuraa tampereelle niin alan käydä varalassa...
- Aikidoa nähnyt
Gaijin kirjoitti:
Suosittelen varalaa, nozomi on aika... hmm... mielestäni rajunmman linjan aikidoa. Itse teet valinnan mutta sitten kun tulee aika vaihtaa seuraa tampereelle niin alan käydä varalassa...
Mitä paskaa.
Molemmat Tampereen aikido-seurat treenaavat samoin kuin muualla suomessa. Rajua aikidoa?
Ei sittenkään. - bella
Valitsisin Nozomin...
- Jake
Kantsii katsoa molemmat seurat....
itse treenaan Aikikai tyyli suuntaa
- Berserker
Aikidossa on se hyvä puoli(sama kuin iaidossa) sopii kaikille! kaiken ikäisille, kokoisille ja sekä miehille että naisille. Tosin hankaluuksia voi tulla jos on jokin ruumiillinen vamma kuten polvi yms. Mutta ainakin seura jossa minä treenaan, otetaan jokaiset huomioon.
Hauskaa harjoittelua! - Jake
no joo olen treenannut Aikidoa jonkin vuoden ja meillä käy treeneissä sinua hentosempia naisia !
Kokemuksesta sanon että he heittävät aivan samalla lailla kuin kookkaat miehetkin ja monesti teknisesti paljon paremmin.Mielipiteeni on että ei muuta kuin tatamille vaan harrastaan.....
Tampereen treeni paikoista minulla ei ole tietoa mutta sitä saat varmaan www.finland-aikikai.fi
Toivottavasti olin avuksi !!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303811Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2371416Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1591123Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ74953Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99884Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754