aikidoon!!

tre:lla? ja voiko hento nai...

haluaisin aloittaa aikidon, olen 25 vuotias nainen, 168 ja 50 kg. Olenko liian hentonen siihen touhuun??

Ja olen vasta muuttanut tampereelle, missä täällä voi sitä harrastaa?

Kiitos jollekin ystävälliselle joka jaksaa vastata :)

16

3333

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cixor 1dan

Käy kattoo suomen aikidon netti sivuilta tampereen osasto

• flamm'ee
    • Juha

Mene ennemmin ju-jutsuun. Pärjäät hyvin siellä. Samat ukemit sielläkin väännetään

• ... se ...

Kysyttiin aikidosta. Älä tyrkytä jutsuasi.

• ...sen...
        ... se ... kirjoitti:

Kysyttiin aikidosta. Älä tyrkytä jutsuasi.

Jos menisitkin painimaan, Tampereella on monta hyvää painiseuraa! Painijadaamit pyörittelee aikidopimuja mennentullen!

• räyh!!!
        ...sen... kirjoitti:

Jos menisitkin painimaan, Tampereella on monta hyvää painiseuraa! Painijadaamit pyörittelee aikidopimuja mennentullen!

No tässähän näköjään puhuu nyt sitten varsinainen Aikidoka...ilmeisesti olet harrastanut aikidoa alkeiskurssin jossain kansantanssi ryhmässä !!!
        Minun tiedollani Aikidossa atemit (lyönnit) ovat kuitenkin n 70% tekniikasta että siinä nyt sitten painijakin rimpuilee kun kiva kipu iskee päin pläsiä..kehotan harrastamaan pidempään kuin alkeis kurssin ennenkuin puhuu s.....!

• Gaijin

aikido on siitä hyvä laji että sitä harrastavan ei tarvitse kasvattaa hirveää lihasmassaa tai mitään vastaavaa... kannattaa vain mennä rohkeasti mukaan :)

• AndyS

Missähän lajeissa tarvitsee kasvattaa hirveä lihasmassa? En ole kuullut sellaisesta. Jos sellaista ei ole, miten aikido voi olla hyvä laji sillä perusteella?

• Jizk
        AndyS kirjoitti:

Missähän lajeissa tarvitsee kasvattaa hirveä lihasmassa? En ole kuullut sellaisesta. Jos sellaista ei ole, miten aikido voi olla hyvä laji sillä perusteella?

Et ole kuullut koskaan painista? judosta? Hokutoryusta? Missään näistä lihasmassaa (=voimaa) ei varsinaisesti vaadita, mutta on siitä pirusti hyötyä.. Aikidossa lihasmassan vaikutus ei tule esiin yhtä selkeästi. Lähes kaikissa muissa lajeissa on selkeää etua jos lihasmassaa on mahdollisimman suuri osa kehonpainosta. Pahvi.

• Kiitos vastanneille!

Kiitos kaunis kaikille vastanneille, jopa sillekin jujutsun kannattajalle ;)

mutta aikido kiinnostaa ja siihen mukaan mennään, nyt tuli vain uusi ongelma, kumpi seura valita? Näytti olevan kaksi seuraa, toinen treenaa nääshallilla ja toinen varalassa..??

Jos joku vielä tähän jaksaisi vastailla :)

Kiitos!

• Gaijin

Suosittelen varalaa, nozomi on aika... hmm... mielestäni rajunmman linjan aikidoa. Itse teet valinnan mutta sitten kun tulee aika vaihtaa seuraa tampereelle niin alan käydä varalassa...

• Aikidoa nähnyt
        Gaijin kirjoitti:

Suosittelen varalaa, nozomi on aika... hmm... mielestäni rajunmman linjan aikidoa. Itse teet valinnan mutta sitten kun tulee aika vaihtaa seuraa tampereelle niin alan käydä varalassa...

Mitä paskaa.
        Molemmat Tampereen aikido-seurat treenaavat samoin kuin muualla suomessa. Rajua aikidoa?
        Ei sittenkään.

• bella

Valitsisin Nozomin...

• Jake

Kantsii katsoa molemmat seurat....
        itse treenaan Aikikai tyyli suuntaa

• Berserker

Aikidossa on se hyvä puoli(sama kuin iaidossa) sopii kaikille! kaiken ikäisille, kokoisille ja sekä miehille että naisille. Tosin hankaluuksia voi tulla jos on jokin ruumiillinen vamma kuten polvi yms. Mutta ainakin seura jossa minä treenaan, otetaan jokaiset huomioon.

Hauskaa harjoittelua!

• Jake

no joo olen treenannut Aikidoa jonkin vuoden ja meillä käy treeneissä sinua hentosempia naisia !
      Kokemuksesta sanon että he heittävät aivan samalla lailla kuin kookkaat miehetkin ja monesti teknisesti paljon paremmin.Mielipiteeni on että ei muuta kuin tatamille vaan harrastaan.....
      Tampereen treeni paikoista minulla ei ole tietoa mutta sitä saat varmaan www.finland-aikikai.fi

Toivottavasti olin avuksi !!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      708
      1945
    2. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      336
      1045
    3. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      907
    4. Poliisi kiilasi mopoilijan

Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö
      Kiuruvesi
      145
      802
    5. Vetovoima

Onko välillänne suuri vetovoima ja miten se ilmenee? Onko siitä haittaa?
      Ikävä
      32
      601
    6. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      64
      595
    7. Onko täällä ketään

Joka kaipaa M alkuista? Millä kirjaimella nimesi alkaa?
      Ikävä
      45
      592
    8. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      577
    9. Aina vaan mietin sua

Miksen saa sinua mielestäni pois
      Ikävä
      32