Autismin kirjon piirteitä. En esim. ymmärrä miksi ei saisi näyttää kiinnostusta, jos on kiinnostunut? Vaan pitäisi esittää ettei muka tykkää? Siis miksi? En myöskään ymmärrä kun sanotaan, että kuulemiin tai näkemiin, vaikka ei näkis tai kuulis enää koskaan ja molemmat tietää sen. On niitä muitakin juttuja joita en tajua. Ei tule nyt mieleen muita.
Mulla on satavarmasti
28
260
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Myös kun kysytään mitä kuuluu? Ja ei sais vastata mitä oikeasti kuuluu. Ihan tyhmää. Ap
- Anonyymi00002UUSI
Mulla on autismi. I feel you.
- Anonyymi00007UUSI
Saa senkin kertoa suoraan, mutta ei kaikille ja vähän hillitysti. Eli tutuille voi, vieraille ei.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Saa senkin kertoa suoraan, mutta ei kaikille ja vähän hillitysti. Eli tutuille voi, vieraille ei.
Kyllä minä käytännössä toimin niin kuin kaikkien ”kuuluukin” toimia, en vain silti tajua nuiden sosiaalisten sääntöjen ideaa. Ap
- Anonyymi00003UUSI
Autismi=oikea ihminen
- Anonyymi00004UUSI
Saahan kiinnostuksen näyttää, se vaan pitää näyttää oikealla tavalla ja ymmärtää jättää rauhaan, jos merkit on sellaiset.
- Anonyymi00005UUSI
Juu.
- Anonyymi00006UUSI
Mikä on oikea tapa näyttää kiinnostus?
- Anonyymi00008UUSI
Ja entä jos saa ristiriitaisia merkkejä?
- Anonyymi00011UUSI
Jos vaikka irl sanoo ei ja silti palstailee ja kirjoittelee mulle, niin minun mielestä se on vähän ristiriitaista. Tietenkin vain irl merkitsee, mutta erikoista se silti on.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos vaikka irl sanoo ei ja silti palstailee ja kirjoittelee mulle, niin minun mielestä se on vähän ristiriitaista. Tietenkin vain irl merkitsee, mutta erikoista se silti on.
Silloin hän tuskin on sama henkilö.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Silloin hän tuskin on sama henkilö.
No voi olla niinkin. Mutta kun vahvasti tuntuu että on sama henkilö. Ap
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
No voi olla niinkin. Mutta kun vahvasti tuntuu että on sama henkilö. Ap
Ei se ole, jos on irl sanonut sulle ei.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei se ole, jos on irl sanonut sulle ei.
Voi silti olla koska tilanne on vähän erikoinen. Ap
- Anonyymi00020UUSI
Joo ja sinä näet sen mistä? Ap
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Joo ja sinä näet sen mistä? Ap
Siitä, jos ihminen sanoo sulle irl. Täällä on helppo kuvitella, vaikka ja mitä, jos realiteetit ei ole kohdallaan.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Siitä, jos ihminen sanoo sulle irl. Täällä on helppo kuvitella, vaikka ja mitä, jos realiteetit ei ole kohdallaan.
Itsekkin olet täällä kuvittelemassa.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Itsekkin olet täällä kuvittelemassa.
En väitä, enkä luule palstan asioita todeksi. Enkä kuvittele hänen minulle täällä kirjoittelevan. Irl tiedän, että kiinnostus oli molemminpuolista. Huomaatko eron?
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
En väitä, enkä luule palstan asioita todeksi. Enkä kuvittele hänen minulle täällä kirjoittelevan. Irl tiedän, että kiinnostus oli molemminpuolista. Huomaatko eron?
No miksi sitten käyt tämmöisellä palstalla, jos et kuvittele häntä tänne?
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mene jo pois. Et sinä tiedä minun asioista mitään.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
No miksi sitten käyt tämmöisellä palstalla, jos et kuvittele häntä tänne?
En kuvitellut, mutta toivoin hänen lukevan.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
En kuvitellut, mutta toivoin hänen lukevan.
Voi se minun kaivattu ihan hyvin täällä käydä kun olen tästä hänelle sanonutkin. Muuta ei ventovieraiden ihmisten tarvi tietää minun asioista. Ihme jankkaaja olet. Anna toisten kuvitella ja tehdä mitä haluavat.
- Anonyymi00010UUSI
Kiinnostukselle mitään kannata näyttää, ei varsinkaan vastata mitään jos jotain viestii,
- Anonyymi00013UUSI
Jollakin muullakin täällä näköjään autismi
- Anonyymi00016UUSI
Sähkärin toimeliaisuus ei sitten sovi sullekaan, rahanahneitakin kun ovat.
- Anonyymi00018UUSI
Yleisin on "soitan sulle", mikä tarkoittaa että olet niin arvokas että voisit mennä toskiksrrn.Ei kaikilla autisteilla ole merkittävää ongelmaa tuollaisten sanontojen kanssa tai sitten osaavat peittää sen hyvin esim. kaverini ei ymmärrä mitä hauskaa "Pikku Henryssä" siinä Kummelissa on
- Anonyymi00025UUSI
*roskikseen
- Anonyymi00023UUSI
Omen huomannut aikoinaan lukiossa, että autistit saattoi selittää vähän liikaa henkilökohtaisia asioitaan kaikkia perhesalaisuuksia opettajille.Silloin en tiennyt, että kyse on autismista.Tiesin, että kaveri on erilainen, mutta en osannut sanoa, ett¹ kyse on autismista.Mielestäni moinen suorapuheisuus oikeastaan suojelee autisteja pahoilta ihmisiltä, eikä tuosta suorapuheisuudesta kannata luopua. Esim. Jos autisti kertoo perheensä pahat ongelmat suoraan opettajalle se on kuitenkin hyvä asia. Näin yhteiskunta voi reagoida esim. Huonoihin kotioloihin. Lisäksi olen ennen ollut todella suojeleva ja pelännyt kaverini puolesta, jonka olen myöhemmin saanut tietää olevan tod. Näk. spetrumilla. Jälkeen päin ymmärsin että spectrumi on oikeastaan suojellut häntä paljon.Hän ei liiku ulkona pimeään aikaan esim. Hän ei ajaudu kaveriksi vääränlaisten ihmisten kanssa tai jos ajautuu kaverisuhteet jää pinnallisiksi jä tämä suojelee myös.Spectrumi kaverini on pitkäaikaisin kaikista kavereistani ja hän on ainoa johon luotan. Heistä ei kannata olla liikaa huolissaan: heidän töksäyttelevä tyyli ja pintapuolisuus ihlissuhteissa joskus kykenemättömyys ihmissuhteiden ylläpitoon vain suojelee heitä kaikelta pahalta. Eniten nykyään huolestuttaa epäterveelliset ruokailutottumukset tällaisella kaverilla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.841771"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää1401664Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol161331Talousasiantuntija sanoo säästämisestä
" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine2601153Lieksa tukee kuntoutumista reilusti
Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito65933Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole78882- 98841
Nato on käytännössä kuollut!
Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh269814Oot mun sielunpuolikas
Nainen. Harmi vaan että tavattiin väärään aikaan ja synnyttiin tälle planeetalle eri aikaan. 👩❤️👩❤️39724Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos
Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.26723