Kävin muutama päivä sitten Ressun suunnittelemassa kosteikossa kävelyllä katselemassa maisemia sillalla ja törmäsin Tampereelta tulleisiin turisteihin, he kehuivat kovasti näkemäänsä ja kerroin heille idean isästä ja hänen suunnitelmistaan. Tamperelaiset olivat kovasti vaikuttuneita Ressun suunnitelmista ja sanoivat että hulluutta ettei niitä viedä loppuun asti, jotta Kokkojoki saataisiin kirkkaaksi ja kalarikkaaksi! Miksei kaupunki ja Kokkolalaiset toimi, ulkopuolelta tulevat turistitkin näkevät totuuden niin selvästi!!!
Ressun suunnittelemassa kosteikossa Turistiryntäys!
11
252
Vastaukset
- Anonyymi00002
Kohta se perholainen vastaa itse avaukseensa, ellei kukaan muu kerkeä ensin.
- Anonyymi00003
Ehkä se hoksas että yhdet tamperelaiset ei ole turistiryntäys?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Reissun aika ajoin merkille pantava kosteikkoa tuskin on mitenkään vasiten suunnitellut.
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Viime viikolla siellä oli oululaisia myäs, joita vinkkasin huoltoasemalla katsomaan kosteikkoa ja tarjosin oikean ”opastuskierroksen” ja sen jälkeen vielä tarjosin vielä pullakahvit eräälle leskirouvalle.
- Anonyymi00005
Kyllä tuo kosteikko on yksi Kokkolan suosituimpia ”turistikohteita”, paljon suositumpi kuin Tankar tai Nirristan, kuka haluaa nähdä kylmää koleaa merta, joka ei edusta kuin kuolemaa, tai rottia vilisevää lahoavaa ”latoryteikköä”. ABC:lle pysähtyy jatkuvasti ohikulkijoita, jotka menevät ulos venyttelemään jäseniä ja näkevät Ressun suunnittelemalle kosteikolle johtavan polun. Usea eksyy sinne ihan vahingossa ja moni jää jopa tunneiksi ihailemaan maisemia ja Kokkolan viisaimman miehen suunnittelemaan paratiisia. Olen nähnyt usein turisteja paikalla ja jopa ohjannut heitä henkilökohtaisesti kosteikkoon, suosittelen samaa muillekin, kun pysähdytte ABC:lle ja näette ulkopaikkakuntalaisia viekää heidät tutustumaan kosteikkoon ja muistakaa sanoa kuka sen on suunnitellut!
- Anonyymi00007
ABC:n ohi ajaa päivittäin 8000-12000 ulkopaikkakuntalaista autoa, niistä noin 8% pysähtyy ABC:lle, jos autossa on 1.7-1.8 ihmistä keskimäärin, se tarkoittaa ehkäpä noin 1400 yksittäistä ihmistä. Noista ihmisistä ehkäpä 20%-25% käy havaintoni mukaan katsomassa kosteikkoa. Tämä tarkoittaa noin 300 turistia vuorokaudessa, eli Ressun suunnittelemaa kosteikkoa käy katsomassa varovaisen arvion mukaan noin 110 000 turistia vuodessa! Tämä tekee siitä selvästi Kokkolan suosituimman matkailukohteen ja todellisen kultakimpaleen kaupunkimme matkailulle! Todellinen turistimäärä todennäköisesti paljon suurempi, tämä kaikki ilman markkinointia! Miksei kaupunki mainosta kosteikkoa, jotta yhä useampi voisi tutustua tähän nähtävyyteen? Miksei kaupunki muista ja palkitse kosteikon suunnittelijaa Ressua?
- Anonyymi00008
ABC:n ohiajavista ulkopaikkakuntalaisista noin 99,8% tuskin tietää koko kosteikon olemassaolosta. Se palvelee olemassaolollaan ensisijaisesti luontoa ja on samalla ulkoilualue paikallisille.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
ABC:n ohiajavista ulkopaikkakuntalaisista noin 99,8% tuskin tietää koko kosteikon olemassaolosta. Se palvelee olemassaolollaan ensisijaisesti luontoa ja on samalla ulkoilualue paikallisille.
Lukemattomia luontokohteita on Suomen teillä ihan valtateiden varsilla, joiden yhteydessä joku kauan sitten konkurssiin mennyt, ränsistynyt kahvila tai kioski. Nykyisin ihmiset suunnistavat sinne minne ovat alunperinkin menossa ja pysähtyvät vain pakollisille tankkaustauoille Abseille ja sellaisille.
- Anonyymi00009
Kirkkolehdon kosteikon suunnittelusta vastannut projektipäällikkö Toni Uusimäki antaa tunnustusta kaupungille: ”Kokkola on jo vuosikymmenien ajan tehnyt tärkeää ympäristönsuojelutyötä. Kunniamaininta on hieno osoitus kaupungille, joka vaalii ympäristöä ja luonnon monimuotoisuutta.”
Kokkolan kaupunkilupapäällikkö Minna Väisänen kertoo, että työtä kaupungin salmen Suntin alueen kehittämiseksi ja ympäristöarvojen parantamiseksi on tehty pitkäjänteisesti ja että Kirkkolehdon kosteikko on yksi monista kehitystoimenpiteistä. ”Alusta asti meillä on ollut tavoitteena, että Kirkkolehtoa voitaisiin hyödyntää laajemmin kuin vain pelkkänä hulevesialueena”, Väisänen avaa suunnittelun taustoja. - Anonyymi00011
Viime juhannuksena pyöräilin Kirkkolehdon kosteikon läpi klo 01.30.
Ihmettelin, että mikä pulina kosteikolta kuului.
Siellä on 200 kiinalaisturistia ihmettelemeässä kosteikkoa ja grillaisvat siellä kabanossia.
Kyselivät, että kuka on suunitellut tällaisen paratisiin ja totesin, että meidän suuri Ressu.
Halusivat tietää miessä Ressu asuu ja tietenkin kerroin sijainnin tarkaleen.
Sen jälkeen lähtivät ja suunnistivat Ressun osoitteeseen ja vierailivat Ressun puutarhassa.- Anonyymi00012
Ressun suunnitelema kompakti mukana kulkeva puutarha näkyy useimmiten olevan puoliksi piilossa sepaluksen alla, mutta kosteikko aina selvästi havaittavissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181