eivät ole uudestisyntyneet, vaan se usko on vain pään usko. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=zZVffYqVJZ8
Monet uskoovaiset
8
132
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voi olla, mutta kun pää usein todistaa Kristusta vastaan ja esittää enemmän kritiikkiä kuin uskoa. Jos silti uskoo Jeesukseen niin pitäähän sen uskon olla sydämessä eikä sittenkään päässä.
Osaako pää todella omin avuin luopua järkevyydestä. Siihenkin joku apu tarvitaan.
Kaikki ei ole saman Jumaluuden alaisia, vaan on neljä erilaista:
Jumala on Henki
Jumala on Rakkaus
Jumala on Valo
Jumala on Sana
Rakkaus ja Henki ovat kyllä ne suurimmat? Mutta eivät ainoat...... - Anonyymi00002
Mutta Sanan mukaan uudesti syntyminen on Jumalan teko, jossa Jumala antaa uuden sydän, uuden hengen sisimpään. Uudesti syntymisessä Jumala myös antaa Pyhän Hengen uudesti syntyneen ihmisen sydämeen ja Jumala luo ihmisen sisimmän uudeksi.
"minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen...jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut".
Vain uudesti syntyneet ovat Jumalan lapsia. Uudesti syntyminen toteutuu Jumalan Sanan kuulemisen kautta.
Pietari kirjoitti: Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
Jeesus kuoli jokaisen ihmisen puolesta ja kantoi jokaisen ihmisen synnit ristille. Näin ollen uudesti syntyminen on jo jokaisen kohdalla valmiina ja odottaa vain koska ihminen kääntyy Jumalan puoleen ja uskoo. Usko tulee evankeliumin kuulemisesta.- Anonyymi00005
""minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen...jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut"."
Tämä käsitetään lähes aina niin että alhainen muuttuu jaloksi. Mutta oma kokemukseni on että HERRA YLENTÄÄ MUTTA MYÖS ALENTAA. On kuin uusi luomus olisi paljon tyhjempi ja alempi kuin entinen, vanha, kadonnut oli. Voiko esim. He-man siksi esiintyä hyvin radikaalisti uskon asioista puhuen, koska Herra on hänet alentanut, vaikka sopii silti sanoa uusi luomus......
Käsite voi koskea myös häntä?????
Itselleni Jeesus antoi vahvan sydämen sen siunaten, sekä sanoi sinun uudestisyntyminen on vain sitä että tähdistömerkkisi muuttuu toiseksi. Ennen olit Härkä, mutta nyt Jousimies.
Koin myöhemmin tuon merkinneen alentamista. Jousimiehen ongelmat ovat sen verran brutaaleja verraten ongelmattomaan Härkään.
- Anonyymi00003
Johannes todistaa Jeesuksen ja samarialaisen kohtaamisesta: siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda"...Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä...
(Nainen): Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
Jeesus puhui kahdesta vedestä, kahdenlaisesta vedestä: KAIVON VEDESTÄ, SE ON LUONNOLLISESTA VEDESTÄ, JOTA KIRKON KASTEVESIKIN ON. JEESUS PUHUI MYÖS TOISESTA VEDESTÄ, JOTA HÄNELLÄ ON, JA JOTA HÄN VOI ANTAA.
Näin ollen kirkon kastevesi ei anna ikuista elämää, eikä muutu elävän veden lähteeksi. Uudesti syntymään ja Jumalan lapseksi tulemiseen tarvita toista vettä, Elävää vettä, jonka Jeesus voi antaa.
Samoin Jeesus opettaessaan Nikodemusta ja puhuessaan vedestä syntymisestä Jeesus tarkoitti Häneltä saatavaa elävää vettä.
Kaivovesi ja muut luonnolliset vedet, mukaan lukien kastemaljan vesi, ovat katoavaisia. Katovaisuus ei peri katoamattomuutta.
Ihmisen pitää uudesti syntyä katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta. - Anonyymi00004
Kertomuksessa myös merkillepantavaa se, että jos Jeesus olisi ollut kunnon juutalainen niin ei olisi alentunut puhumaan samarialaiselle mitään eikä varsinkaan naiselle. Ei sellainen kuulunut valitun kansan tapoihin ja nyt Jeesus paljasti itsensä juuri samarialaiselle naiselle, että on Messias. Ja nainen otti sanoman vastaan.
Ja mitä tekivät ne kunnon juutalaiset. Tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.
Ei Jeesus tosiaan puhunut saastaisesta eikä muustakaan kasteesta kun sanoi että joka juo sitä vettä jota annan, ei koskaan janoa. Ei kasteet vaikuta kenenkään janoamiseen yhtään mitään.- Anonyymi00006
Samarialainen nainen valehteli Jeesukselle: Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä...
Samarilaiset ovat pakanoita, eivät Jaakobin jälkeläisiä: Sen jälkeen Assurin kuningas antoi tuoda kansaa Baabelista, Kuutasta, Avvasta, Hamatista ja Sefarvaimista ja asetti heidät asumaan Samarian kaupunkeihin israelilaisten sijaan.
Ihme hörhöjä se leipä elättää!
Kannattaisiko miettiä kuinka teidän epäjumalanpalvojien käy jos oikea jumala onkin vastoin kaikkea todennäköisyyttä olemassa?
Siinä ei auta 'olihan siinä muitakin', 'ei se minun ajatus ollut', 'tein vain niinkuin käskettiin' tai 'olinpa helposti vedätettävissä'.- Anonyymi00007
Kuin tykillä ammuttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061