Koulukiusaajat

Anonyymi-ap

Ja mitä heistä tulikaan "isona": rehtori, opettaja, terveystieteiden maisteri, sairaanhoitaja, lähihoitaja, jne.jne. Kukapa olisikaan uskonut.

15

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Luultavasti jatkavat työpaikkakiusaajina. Ehkä joku vanhetessaan viisastui mutta jotkut jatkavat entiseen malliin.

    • Anonyymi00002

      Niin, muuttuuko ihminen- ja mihin suuntaan....????

    • Anonyymi00003

      Erikoisinta, että tarkkislaiset eivät 80-luvulla havaintojeni mukaan kiusanneet ihmisiä, vaikka saattoivat muuten olla monessakin mielessä häirikköjä. Kyllä ne kiusaajat olivat ihan tavallisten keskivertoperheiden kersoja, joilla oli vaikeuksia hyväksyä ja ymmärtää minkäänlaista erilaisuutta millään tavalla. Miten lie sitten kasvatettu kotona.

    • Anonyymi00006

      Hoitoala on täynnä kusi päitä.

    • Anonyymi00007

      Kyllä kovimmat kusipäät on laki- ja talouspuolella, tosin Savonlinnasta ei ehkä riitä äly noihin koulutuksiin. Siispä katkeroituvat hoitoalalle.

      • Anonyymi00008

        "Laki- ja talouspuolella...". Eiköhän nuo ole ennemminkin olleet kouluaikoina itseensä keskittyneitä hikipinkoja, jotka näkevät vain ja ainoastaan itsensä. Jos eivät kiusanneet, niin mahdollistivat toiseten kiusaamisen olemalla huomaamatta, näkemättä ja menemättä auttamaan millään lailla ettei vain itselle tule ongelmia. Jos näiltä sitten aikuisena kysyy, että muistatkos kun sitä ja sitä (tai kysyjää itseään) kiusattiin, niin eivät mukamas muista. Vaikka olisivat olleet jopa kiusatun "ystäviä".


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        "Laki- ja talouspuolella...". Eiköhän nuo ole ennemminkin olleet kouluaikoina itseensä keskittyneitä hikipinkoja, jotka näkevät vain ja ainoastaan itsensä. Jos eivät kiusanneet, niin mahdollistivat toiseten kiusaamisen olemalla huomaamatta, näkemättä ja menemättä auttamaan millään lailla ettei vain itselle tule ongelmia. Jos näiltä sitten aikuisena kysyy, että muistatkos kun sitä ja sitä (tai kysyjää itseään) kiusattiin, niin eivät mukamas muista. Vaikka olisivat olleet jopa kiusatun "ystäviä".

        Onkohan se aina kiusaamista, kun tuntuu, että siksi lasketaan jo erimieltä oleminenkin? Nyky kakarat eivät hyväksy mitään muuta kuin kiittämisen ja kehumisen, mistään ei saa kieltää eikä huomauttaa.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Onkohan se aina kiusaamista, kun tuntuu, että siksi lasketaan jo erimieltä oleminenkin? Nyky kakarat eivät hyväksy mitään muuta kuin kiittämisen ja kehumisen, mistään ei saa kieltää eikä huomauttaa.

        jep, nykykersat laittaa kyllä Suomen maan tasalle ja paikalle saapuu lahjoja etelän maista.


    • Anonyymi00012

      Juurikin entiseen aikaan jopa fyysistä pahoinpitelyä koulussa pidettiin vain nuorten keskinäisenä nahisteluna tai leikittelynä. Nykyisin se katsotaan rikokseksi.

      • Anonyymi00014
        UUSI

        Kyllä. Itselläni toisen potkimista opettaja kuvaili lauseella "rakkaudesta se hevonenkin potkii".


      • Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kyllä. Itselläni toisen potkimista opettaja kuvaili lauseella "rakkaudesta se hevonenkin potkii".

        Ei jääty odottelemaan kuinka paljon sitä rakkaudellista tennaria tulee. Muutettiin toiselle paikkakunnalle.


      • Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Ei jääty odottelemaan kuinka paljon sitä rakkaudellista tennaria tulee. Muutettiin toiselle paikkakunnalle.

        Nykykasvatuksen tulokset eivät kyllä kestä mitään arvostelua ja ohjausta. Pitää aina vaan olla hauskaa ja helppoa. Ihan kauhea on katsella heitä esim. joissain ruokapaikoissa. Hirveä meteli ja muuta sikailua, kun meikatut ja viimeisen päälle tällätyt prinssit ja prinsessat pitävät hauskaa, ei alkeellisimpiakaan käytöstapoja.


      • Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Nykykasvatuksen tulokset eivät kyllä kestä mitään arvostelua ja ohjausta. Pitää aina vaan olla hauskaa ja helppoa. Ihan kauhea on katsella heitä esim. joissain ruokapaikoissa. Hirveä meteli ja muuta sikailua, kun meikatut ja viimeisen päälle tällätyt prinssit ja prinsessat pitävät hauskaa, ei alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

        Äläpä yleistä! Yli 90 prosenttia lapsista ja nuorista käyttäytyy esimerkillisen hyvin. Ja he ovat fiksumpia kuin koskaan ennen samanikäiset.


      • Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Nykykasvatuksen tulokset eivät kyllä kestä mitään arvostelua ja ohjausta. Pitää aina vaan olla hauskaa ja helppoa. Ihan kauhea on katsella heitä esim. joissain ruokapaikoissa. Hirveä meteli ja muuta sikailua, kun meikatut ja viimeisen päälle tällätyt prinssit ja prinsessat pitävät hauskaa, ei alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

        Omassa tapauksessa olen vanhempia mielessä kiittänyt muutosta täysin opettajan reaktion vuoksi. Kun auktoriteetin suhtautuminen väkivaltaan oli noin ylimalkaista voi vain arvailla minkälainen voimasuhdeilmapiiri tuossa koulussa oli luokasta toiseen. Väkivaltainen ala-asteikäinen on itse hukassa eikä kevyt asenneilmapiiri tue positiiviseen käyttäytymiseen.
        Eri mieltä olen kanssasi nykyajan nuorien käyttäytymisestä. Meillä on fiksuja nuoria.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe