On alkanut suoni vetää viikko sitten ja jatkuu. Tämän tästä, makuulla ollessa tai istuessa.
Mikään ei ole elämässä muuttunut. Katsoin netistä, pitkä rivi syitä miksi suonta vetää, ei minulla niistä mitään. Ihan samaa arkista kohtalaisen tervettä elämää ja kevyitä liikuntoja juomapullo mukana. Kuten jo pitkään tässä eläkkeellä.
Onko se vanhuutta? Onko muilla esiintynyt tai lisääntynyt suonenvetoa ilman mitään syitä?
Palstassa on taas vikaa. Kun lähetän viestiä, tulee herja: jokin meni pieleen ja sitten niitä tekstejä on kaksi. Sorri siitä.
Jos en lähetä uudestaan, tulee ikkuna: Haluatko poistua palstalta. No eikun halua lähetää tämän viesti joten painan nyt uudestaan.
Onko suonenvetoa teillä?
18
179
Vastaukset
- Anonyymi00001
- suolan puute -
- Anonyymi00002
Oikean pohkeen ulkosyrjä kramppaa kivuliaasti. Herättää joskus öisin.
Mahdoton venytellä. Hieronta on hankalaa mutta yhdessä rentouttavan voiteen kanssa auttaa.
Johtuu toispuoleisesta kuormituksesta. Vasemman romulonkkani leikkausta edeltävät, ja myöskin muutamat sen jälkeiset kuukaudet kuormittivat vastakkaisen puolen koipea kokonaisuudessaan eikä normaali pohkeiden venytys tehonnut ulkosyrjän syvällä olevaan, pitkään, pieneen lihakseen. - Anonyymi00003
Pika-apuj oka todettu toimivaksi. Haukkaa suolakurkkua.
Liiallisen terveys-ihannoinnin takia liian vähän suolaa käytät - Anonyymi00004
Suolaa, Magnesiumsitraattitabletti, ja b-vitamiinia, ja vettä pahimpaan ensi hätään. Illalla Magnesium-voidetta jalkoihin varpaista polviin asti, antaa imeytyä, ja villasukat jalkaan nukkumaan mennessä.
Näillä konsteilla itse pärjään.
Magnesiumvoidetta jos ostaa niin kannattaa ostaa marketin urheilu-osastolta ennemmin kuin apteekista. Säästösyistä. - Anonyymi00005
Suonenveto on lihakramppi. Niitä aiheuttaa kalium-natrium epätasapaino.
Yleensä liian vähäinen kaliumin saanti.- Anonyymi00006
Lihaskramppi siis.
- Anonyymi00007
Ei ole ollut aikoihin suonenvetoa. Joskus oli ja se johtui yleensä nestetasapainon heikkenemisestä eli en ollut juonut tarpeeksi....vettä
- Anonyymi00008
Apteekista suosittelivat elektrolyytti juomajauhetta. Tehosi heti. Tuppaa yöllä jalat kramppaamaan. Kannattaa kysyä apteekista, valikoimaakin on tai ainakin meidän apteekissa on.
- Anonyymi00011
Jatkan vielä, sekoitetaan veteen. Toki myös kaupoista voi ostaa ja ovat halvempia kuin apteekin tuotteet. Apteekissa kuitenkin henkilöunnalla on tietoa enemmän ja ehä tuotteetin ovat varmempia/parempia.
- Anonyymi00009
Marketeissa on myynnissä erilaisia elektrolyytti valmisteita. Tabletteina ja jauheina.
- Anonyymi00010
Fakiirina niitä voi vetää takas.
- Anonyymi00013
Muutama sentään ymmärsi kysymyksen ja kertoi että on suonenvetoa tai että ei ole.
Tosin kaikilla oli syy miksi vetää, minulla ei ole, kuten sanoin en ole muuttanut mitään, sekä saan tarpeellisen kivennäisaineet ja juon vettä. On minulle ihan uusi n. viikon kestänyt vaiva joka toistuu ja olen sentään yli 70. Siksi kysyin että kuuluuko vanhuuteen. En siis kysynyt hoito-ohjeita.
Ehkä Anonyymi00002 2026-04-22 08:04:01: lta sain vastauksen. Onhan elämässäni joku muuttuja. Käyn useissa jumpparyhmissä, joissa on eri vetäjät ja eri liikkeet.
Teen aina kaikki liikkeet tunnollisesti vaikka polttaa jo pirusti. Siksi on aina jälkeenpäin jossakin kohtaa "tervettä" kipua, joka parissa päivässä katoa.
Eli kun liikkeet muuttuvat, ja uutta liikettä tekee pidempää, ne tekevät jalkoihin
Liika Rasituksen
Joten tälle anonyymille kiitos tiedosta. En siis tee asialle mitään, riittää kun ymmärrän mistä on kysymys.- Anonyymi00015
Tai sitten syöt sellaista "vauvojen ruokaa" jossa ei suolaa ole.
Jotkut tuntuvat ottaneen aivan liian tosissaan suolan määrän ja kokevat siksi tuollaisia vaivoja.
Aloittaja liikkuu ja harrastaa ja siis myös hikoilee joka poistaa suolat elimistöstä.
Mitä mieltä aloittaja ravintola ruoan suolaisuudesta? - Anonyymi00016
Kuka on Liika Rasitus? Jos puhut jumpan jälkitiloista, ne tekevät liika rasituksen.
- Anonyymi00014
Magnesium on oiva apu suonenvetoihin.
- Anonyymi00017
Ei suonta vedä. Suonenveto on lihaskramppi. Siihen auttaa kalium.
Tai ehkä aloittajalla on verisuoni tukossa ? Onko katkokävelyä ?`- Anonyymi00018
Kansanomainen nimitys tuo suonenveto on kuitenkin. Sellaisesta puhutaan, kun withusti vetää väärästä kohdasta.
- Anonyymi00019
Uskon varassa.
Käyn kuntoilemassa 6krt/vko.
Otan mukaani 2,5dl juomapullon jossa on itse sötköttämääni protskua ja lisänä elektrolyyttiä. Havahduin vm:n käyttöön turhan myöhään. yli 8-kymppisenä jolloin "tehovuodet" ovat jo takana päin.
Olen ajoittain käynyt hieronnassa. Reidet ovat ongelmapaikka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."382091Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701858- 1151289
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711130- 91885
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli71845Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43826Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.77805Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931763- 54681