Kölimoottori purjeveneeseen

Anonyymi-ap

Olen aloittamassa purjeveneilyä, ja oman veneen rakentaminen on ajankohtaista. Koska purjeveneissä purjeet ovat käytössä vain harvoin, olen suunnitellut moottoroitua purjevenettä.
Purjeveneissä moottori on yleensä sijoitettu rungon sisälle tai peräpeiliin. Minun innovaationi on köliin asennettava moottori. Se on ratkaisu, joka voi tarjota useita etuja. Köliin asennettavan moottorin edut ovat kiistattomat..
Köliin integroitu moottori tarkoittaa tietysti, että moottori tai sen osa sijoitetaan kölin sisään tai sen läheisyyteen.
Moottorin potkuri voisi sijaita kölin alaosassa tai sen yhteydessä, jolloin potkurin akseli kulkee kölin läpi. Moottorin jäähdytys voidaan hoitaa suoraan ympäröivällä vedellä - koska vettä on paljon, ei kone kuumene koskaan!
Moottorin ohjaus voidaan integroida veneen ohjausjärjestelmään, esimerkiksi rattiin sijoitettavalla kaasuvivulla. Moottorin käynnistys ja pysäytys voidaan tehdä veneen ohjauspaneelista tai erillisen käynnistysveivin tahi -narun avulla. Sen voisi sijoittaa veneen ratin lähelle.
Köliin integroitu moottori ja potkuri vähentävät vedenvastusta verrattuna perämoottoriin tai peräpeiliin asennettuun potkuriin. Tämä voi parantaa veneen nopeutta ja polttoainetehokkuutta ja tekee ohjauksesta ketterämmän. Koska köli on usein muodoltaan alaspäin kapeneva, voi erityisen kartiomäntämoottorin suosiminen olla täsdä tapauksessa perusteltua.
Moottorin sijoittaminen köliin vapauttaa tilaa veneen sisällä, mikä on erityisen arvokasta pienissä purjeveneissä - samalla polttoaineen säilytys voidaan optimoida paremmin.
Moottorin paino kölin kohdalla alentaa veneen painopistettä, mikä voi parantaa veneen vakautta ja purjehdusominaisuuksia ja vähentää kallistelua ja parantaa ohjattavuutta.
Pakoputken vousi sijoittaa maston sisään, korkea masto parantaa palokaasujen virtaavuutta ja näin ollen kaadut eivät päödy veteen. Pakoputkiarustettaisiin läpällä, joka estää sadeveden pääsyn pakoputken sisään

4

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kartiomäntämoottori on varmasti paras vaihtoehto.

• Anonyymi00002

No, rakenna vaan, kyllä se sallittua on, mitään järkeä ei suunnitelmassasi ole.

• Anonyymi00004

Ilmeisesti mainostajat ovat valittaneet liian pienestä liikenteestä sivustolla, joten täytyi tilata tämä höpö tänne tuomaan elämää.

• Anonyymi00005

Voit katsoa mallia ao. veneestöä. Ei tarvitse keksiä itse.
      Flying Albatross

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1525
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1043
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      911
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      890
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76