Olis kiva tietää millaisia työtarjouksia muut on saaneet Työmarkkinatorilta?
Onko tullut tarjouksia vai ei ole tullut?
Tätä pidetään kohta pakollisena että sinne pitää ilmoittaa oma CV.
Ootko saanut hyviä työtarjouksia Työmarkkinatorilta?
17
376
Vastaukset
- Anonyymi00001
Missä on juttua CV pakollisuudesta?
- Anonyymi00002
Tällä palstalla
- Anonyymi00004
Varsinaisesti ei ole CV:n nimellä. Käytännössä sama asia.
1.9.2026 Työnhakuprofiilin julkaisemisesta lähtökohtaisesti pakollista
https://tem.fi/tyonhakijan-palveluprosessin-ja-tyonvalityspalveluiden-kehittaminen - Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Varsinaisesti ei ole CV:n nimellä. Käytännössä sama asia.
1.9.2026 Työnhakuprofiilin julkaisemisesta lähtökohtaisesti pakollista
https://tem.fi/tyonhakijan-palveluprosessin-ja-tyonvalityspalveluiden-kehittaminen"Nimettömän työnhakuprofiilin laatiminen ja julkaiseminen on työnhakijan velvollisuus. Lisäksi työnhakijan tulisi pitää työnhakuprofiili julkaistuna työnhakunsa voimassaolon ajan.
>>>>Velvollisuuden laiminlyönnistä ei seuraa työnhaun voimassaolon päättymistä tai työttömyysturvaseuraamusta.<<<<<
Työnhakijalla on 15 arkipäivää aika laatia ja julkaista työnhakuprofiili palvelualustalla (Työmarkkinatori) työnhaun käynnistymisestä. Jos työnhakija ei julkaise työnhakuprofiiliaan määräajassa, työvoimaviranomainen julkaisee työnhakijan työnhakuprofiilin."
- Anonyymi00003
Ei ole ikinä tullut tarjouksia, 4v työttömänä
- Anonyymi00005
Kuuteen vuoteen yksi ehdotus - täysin ohi.
- Anonyymi00006
Kerran saanut sieltä yhteydenoton ja tää oli huijari joka ei ollut aikomassa palkata edes ketään ja tämä yli kahden vuoden aikan ja sit pari kertaa oon ottanut itse yhteyttä pariin työmarkkinatorin ilmoon ja nekin huijas, oli tyhjätaskuja eikä palkanneet ketään.
Ihan naurettavaa et tuollainen tulee ensi syksyllä pakolliseksi tup profiili ilman mutään vaikutusarviota. - Anonyymi00007
Naurettavaa et jos ei julkaise niin voi saada jopa karenssin ensi syksyllä! Ei kukaan sieltä hae työntekijää .
- Anonyymi00009
Pitää jaella ja huorata taas tietoja eteen päin ihmisille urkittavaksi joille ne tiedot ei kuulu
- Anonyymi00010
Just nöin! Koki elämä niminern, syntymäaikoineen ja osoitteineen pitää kertoa väh. neljälle firmalle kuukaudessa! Missä on se yksityisyyden suoja!
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Just nöin! Koki elämä niminern, syntymäaikoineen ja osoitteineen pitää kertoa väh. neljälle firmalle kuukaudessa! Missä on se yksityisyyden suoja!
Onneksi ei ole työnhakuvelvoitetta💪🥳
- Anonyymi00012
Ei oo ikinä tullut mitään mistään.
- Anonyymi00013
Eikä mitään mustään tulekaa. Mottikin on sökö ja kaljat loppu
- Anonyymi00014
Ei se voi olla pakollinen, kas kun mikään massatiedottaminen omien yksityisasioiden levittelyllä ei todellakaan toteuta lakiin perustuvaa oikeutta vapaasti valita oma työnsä (Perustuslaki pykälä 18).
Tuolla tavalla vain loukataan työnhakijan oikeutta yksityisyyteen (Perustuslaki pykälä 10).
Kyse on vain taas uudesta vapaaehtoisesta väylästä tarjota omaa työpanosta markkinoille, jota yritetään vimmalla valheellisesti esittää pakollisena asiana josta voisi rankaista.
Sellaiselle henkilölle joka haluaa mitä tahansa työtä millä tahansa ehdoilla, sellaiselle tuo voi sopia, mutta useimmat työttömät haluaa edelleenkin varmistaa sen että työ on sellainen minkä itse haluaa valita.
Huomionarvoista on se että millään, mitä lukee TTL:ssä (työttömyysturvalaki) ei voida ohittaa em. perustuslaillisia oikeuksia, joten työnhakijalla on tuossakin iso riski joutua hallinnon lainvastaisten toimien uhriksi jos ei kykene erottamaan sitä missä vaiheessa viranomaisen toiminta muuttuu lainvastaiseksi.
Erityisesti suomenkieltä huonosti osaavilla on luultavasti isoja ongelmia em. systeemin kanssa, valitettavasti. Talous Suomessa olisi toiminut paljon paremmin jos lakeja olisi suosiolla noudatettu, mutta minkäs sille voi kun Petteri Orpoja ja Juha Sipilöitä on saatu EK:n tuella maata johtamaan, seuraukset on jo nähtävissä. - Anonyymi00015
Reilun vuoden olen ollut työttömänä ja yhtä kauan on ollut työnhakuprofiilikin. Eipä ole tullut ensimmäistäkään yhteydenottoa. Tuskin noita kukaan työnantaja edes käy katsomassa.
- Anonyymi00016
ja hyvä niin
- Anonyymi00017
Eniten ahdistaa jos tuolta työmarkkinatorilta alkavat nämä puhelinmyyntifirmat + muut puhelimenkautta palveluja tarjoavat soittelemaan ja tarjoamaan mahtavaa nollatuntisopimusta, pelkällä provisopalkalla ja tulospalkkauksella. Sitten jos tälläinen pitää ottaa vastaan ja jos irtisanotaan tai irtisanoutuu niin karenssi paukkuu heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663348Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.831508- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991049- 551015
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:49961- 63951
- 42797
- 47772
- 113726