Natorata Haaparannasta Kemiin ja Rovaniemelle on huomattavasti älykkäämpi ja tarpeellisempi kohde kuin n.15 000 tuottamattoman maatilan tukeminen.
Natorata ja tuottamattomien maatilojen tukeminen
8
168
Vastaukset
- Anonyymi00001
Unohdat nyt täysin, että ne maatilat tuottavat ekosysteemipalveluita, maisemapalveluita, huoltovarmuuspalveluita ja ehkä myös mielenterveyspalveluita. Ja todennäköisesti myös paljon muuta.
Rata Haaparanta-Oulu olisi kyllä tärkeämpi kuin joku Kemi.- Anonyymi00002
jaa oikein muka tuottavat.. ja ihan vielä huoltovarmuuspalveluitakin?? hehehhh!
tässä maailmantilanteessa olisi fiksumpaa priorisoida eikä ylläpitää moisia tyhjäntuottajia.
kemi on lähin ja käyttökelpoisin syväsatama kun rataa jatketaan päämäärään eli rovaniemelle joten... toki olisi hyvä jos yhteensopiva rataverkosto ulottuisi aina kymenlaaksoon saakka. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
jaa oikein muka tuottavat.. ja ihan vielä huoltovarmuuspalveluitakin?? hehehhh!
tässä maailmantilanteessa olisi fiksumpaa priorisoida eikä ylläpitää moisia tyhjäntuottajia.
kemi on lähin ja käyttökelpoisin syväsatama kun rataa jatketaan päämäärään eli rovaniemelle joten... toki olisi hyvä jos yhteensopiva rataverkosto ulottuisi aina kymenlaaksoon saakka.Kemin satamasta Rovaniemelle pärjätään ihan nykyisellä raideleveydellä.
Uusi rata tarvitaan Ruotsin puolelta tuleville junakuljetuksille. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kemin satamasta Rovaniemelle pärjätään ihan nykyisellä raideleveydellä.
Uusi rata tarvitaan Ruotsin puolelta tuleville junakuljetuksille.Nato-radassa on kyse rautatiestä, joka kulkisi katkeamatta Narvikin satamasta Kiirunan kautta Haaparantaan ja jatkuisi Suomen puolella Rovaniemelle ja Misiin sekä Kemin satamaan ja aina Ouluun asti.
Nato-kaluston lisäksi Suomen Puolustusvoimat on varastoinut aseistustaan Ruotsin ja Norjan luolastoihin. Myös Lapin kaivos-, teräs- ja metsäteollisuus saisivat nopean ja kapasiteetiltaan suuren kuljetusväylän Jäämerelle ja sieltä maailmanmarkkinoille.
Liikenne- ja viestintäministeriössä on arvioitu, että Nato-radan rakentaminen maksaisi noin 1,5 miljardia euroa.
Onneksi Nato taitaa pakottaa Suomen toteuttamaan pohjoisen radan.
- Anonyymi00005
Rata vahvistaisi maan huoltovarmuutta päinvastoin kuin 15 000 tuottamattoman maatilan tukeminen
- Anonyymi00006
Jokainen isänmaallinen suomalainen tämän tajuaa.
Maalaisista ei läheskään kaikki.- Anonyymi00007
Jo sukupolvia jatkuneet isältä pojalle maataloustuet ovat hämärtäneet reaalitalouden ymmärtämistä.
- Anonyymi00008
Tuottamattomat voisi laittaa vesuroimaan vesakkoa ratalinjaukselta maataloustukiensa vastineeksi.
Hikoilu kun tekisi hyvää turpeille pankkopojille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181