Voidaanko pakottaa hoitolaitokseen

Anonyymi-ap

Iäkäs äitini on ns joutunut tähån. Mietinkin voiko vanhuksen pakottaa ?

12

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Muistisairas esim voidaan …
      Voi kun itse ei eläisi niin pitkään ettei kotona saa olla..

    • Anonyymi00002

      Pitää miettiä siltäkin kannalta, onko nykyinen asumistapa selvästi vaarallinen. Jos omassa kodissa uhkaa kaatua, niin käsi paketissa ikäihmisellä olisi erittäin ikävä tilanne. Tai jos lähtee yksin ulos seikkailemaan tms. Onko kunto heikentynyt nopeasti?

      • Anonyymi00003

        Hön joutui muistisairaus on edennyt.
        Ei tunne meitä läheisiä.


    • Anonyymi00004

      Se on elämää se , kun ikää tulee.
      MUTTA
      Olisi todella toivottavaa että turhat tyypit jättäisi rauhaan kun ihmisillä on muuta tärkeämpää murhetta.
      Ei tarvita TYHJÄNPUHUJIA tässä elämässä.

    • Anonyymi00005

      Jos hän ei pärjää kotona niin eikö palvelu asunto ole siinä tapauksessa paras.

      • Anonyymi00006

        on.


    • Anonyymi00007

      Mutta jos hoitajat kysyy omaiselta miten saada vanhus suihkuun, onkohan he pätevät hoitajat ? Eikö se ole heidän työtään?

    • Anonyymi00008

      Niin vaan vaiettiiin se Pöytyänkin vanhusjuttu.... Ei sanaakaan hiiskuttu kuka ja mitä ja miksi.....

      • Anonyymi00009

        Niinkai valitettavasti! Syyteharkintaan eteni ja siihen taisi jäädä. Toisaalta on vanhuksia, jotka ei halua apuja ja laitoksiin, vaan kuolee mieluummin ennemmin kotona.

        Omituinen oli myöskin se erään afrikkalaisen muusikon tjsp pikkulapsen epäilty pahonpitely. Moni HUS:n asiantuntija oli sitä mieltä, että löydökset sopii pahoinpitelyyn paremmin kuin vaihtoehtoisiin, mutta tämä ko. tyyppi pyysi ties keiltä asiantuntijoilta lausuntoja. Syyttäjä päätti pelkästään tältä pohjalta jättää syyttämättä - siis käytännössä toimia tuomarina - koska m,uuten olisi kyseessä ollut rasismi.

        Paljonkohan annettu ns. poliittista ohjausta, että nyt pitää säästää...

        lajijsuris


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Niinkai valitettavasti! Syyteharkintaan eteni ja siihen taisi jäädä. Toisaalta on vanhuksia, jotka ei halua apuja ja laitoksiin, vaan kuolee mieluummin ennemmin kotona.

        Omituinen oli myöskin se erään afrikkalaisen muusikon tjsp pikkulapsen epäilty pahonpitely. Moni HUS:n asiantuntija oli sitä mieltä, että löydökset sopii pahoinpitelyyn paremmin kuin vaihtoehtoisiin, mutta tämä ko. tyyppi pyysi ties keiltä asiantuntijoilta lausuntoja. Syyttäjä päätti pelkästään tältä pohjalta jättää syyttämättä - siis käytännössä toimia tuomarina - koska m,uuten olisi kyseessä ollut rasismi.

        Paljonkohan annettu ns. poliittista ohjausta, että nyt pitää säästää...

        lajijsuris

        Varhan kokous on pian ja he toki puhuu narsistin lailla MUSTAN VALKOISEKSII kun on palaveri omaisten ja heidän kesken.


    • Anonyymi00011

      Äitisi ei enää ymmärrä mikä on hänen parhaakseen. Hyvä jos pääsee säännöllisen hoidon piiriin.

      • Anonyymi00012

        On jo mutta joo totta. Rahat ne kyllä vie kaiken


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      885
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      37
      571
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe