Päiväunet

Mummunen

Nyt minua väsyttää, olen herännyt taas tänään ajoissa, siis ennen kahdeksaa :) tais olla kuuden maissa. Outokevät kun tälleen mua pistää aamusta varhain päivystää aurinkoa !

Onko teillä tapana ottaa päikkärit ? Eiks niiden sanota olevan terveellisiä?

vaikken mä jokapäivä nuku päivällä, silti tuntuu että torkut on otettava, jotenkin, jokapäivä ! Entäs teillä?

38

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Viime yönä harmitti yx juttu ja valvoin pitkään elimistö jännittyneenä. Aamulla olin ihan takussa enemmän siitä harmituksesta kuin unen puutteesta mutta tunnollisesti osallistuin jumppaan kuten aina perjantaisin.
      Kun tulin kotiin, söin ja nukuin sikeästi kaksi tuntia. Harmituskin on laantunut. Eli nukun jos on nukuttaa, useimpina päivinä ei. Toivon että ensi yönä saan unenpäästä kiinni, eikä pitkät päivikset vaikuta asiaan.

      • Minulla taasen viimeyö meni pelastusarmeijan "otatästä" tiskille.
        Mutt kyllä tämä tästä petraantuu . ensiviikoksi


    • Anonyymi00002

      Totta kai otan ja itse asiassa otamme puolisoni kanssa.

      Puolisoni herää useimmiten aiemmin ja laittaa aamupalan, minä heräilen puoli yhdeksän maissa. SYömme tukevan aamiaisen ja lähdemme joko ulos kävelemään tai omiin menoihimme. Lounas syödään kahden maissa ja sitten päikkärit. Olemme iltakukkujia ja ilta meneekin omissa hommissa tai harrastuksissa ja loppuillasta katsotaan yhdessä telkkua. SÄnkyyn mennään noin 23.00 maissa.

    • Anonyymi00003

      Liki joka iltapäivä torkut, n. puolituntia max tunti, se vaihtelee, kyl se antaa voimia, ilmankin menis, mut ramasee niin....

    • Anonyymi00004

      En ole päikkäreitä nukkunut enää vuosikymmeniin koska vei liikaa yöunista. Mieluummin nukun sen 7,5 - 8 tuntia yöunia.

      • mun on toisinaan lähes pakko nukkua vähintään sen puolituntisen ajan. Muuten liikun Zombiena.


      • Anonyymi00005
        Mummunen kirjoitti:

        mun on toisinaan lähes pakko nukkua vähintään sen puolituntisen ajan. Muuten liikun Zombiena.

        Kohta on aika nokosten...


      • Anonyymi00010
        Mummunen kirjoitti:

        mun on toisinaan lähes pakko nukkua vähintään sen puolituntisen ajan. Muuten liikun Zombiena.

        Mä menen mieluummin virkistävälle kävelylle sen puolituntisen niin jaksan taas iltaan ilman torkkuja. Jos sataa niin kotona teen sitten jotain liikuntaa etten nukahda.


        Anonyymi00004
        2026-04-28 13:05:03


    • Anonyymi00006

      Mummasella on lähes 300 aloitusta. .
      Tekoäly?

      • *hyvä että minulla on Sinunlaisesi kannustaja Joukossamme. Olen todell iloinen että olen saanut edes YHDEN suraajaan perääni :D


      • Anonyymi00011

        Älyteko kyseessä, aktiivisuus on aina terveellistä.


    • Anonyymi00007

      Iltapäivänokoset on pakko ottaa, muuten ei tule lukemisestakaan mitään. Aina torkahtaa, eikä tajua mitä tuli lukeneeksi. Ruoka varmaan ramaisee, ja laittaa ottamaan ruokaunet.

      • Lukeminen auttaa unen päästä kiinni pääsemässä jos ei kovin mielenkiintoinen kirja.


      • Pertikki kirjoitti:

        Lukeminen auttaa unen päästä kiinni pääsemässä jos ei kovin mielenkiintoinen kirja.

        Vielä paremmin uneenpääsyssä auttaa sängyssä kuunneltiu äänikirja. Sen vuoksi olen niistä luopunutkin. Aina sai kelailla missä kohden kirjaa oli pudonnut kärryiltä.

        Nykyisin älylaitteet yöpyykin eri huoneessa kuin minä.


    • Anonyymi00008

      Taidan pitää X tekoäly kissoista enemmän kuin ikäryhmien höpötyksistä..

      • Anonyymi00009

        Älä höpötä...hehheh.


      • Mikä höpötyksissä on sellaista ettei niitä voi arvostaa =)


    • Anonyymi00012

      Nukkumaan n 22-23 ylös 03- 03.30 aamukahvi yleensä ennen 04.

      • Ohos, sinäpä varhainen lintu oletkin =D


    • Anonyymi00013
      • no mä huomaan että pikkutorkut tekee hyvää, max 30min.

        pitemmät unet puuduttaa ja tekee sekavan olon herättyä.


      • Anonyymi00027
        Mummunen kirjoitti:

        no mä huomaan että pikkutorkut tekee hyvää, max 30min.

        pitemmät unet puuduttaa ja tekee sekavan olon herättyä.

        Tuo on koettua!


    • Anonyymi00014

      Kohta on taas päikkäreiden aika, ulkona aurinkoista, hyvin viileä navakka tuuli, +13 ja toukokuu kestää enää viikon.

      • Tänään ei kerkii päikkäreille =) entiiä miten se verottaa YÖunia. Näin iltasella jos nukahtaa vähäksikään aikaa, on kyll melko varmasti yönkukkuja. tai aamunnukkuja! =) Onneks ei huomennakaan ole varhaista herätystä! ellei itseään pakota. Tällaista tää elämä on :))
        omalupa, omarytmi, omalepo.


      • Anonyymi00015
        Mummunen kirjoitti:

        Tänään ei kerkii päikkäreille =) entiiä miten se verottaa YÖunia. Näin iltasella jos nukahtaa vähäksikään aikaa, on kyll melko varmasti yönkukkuja. tai aamunnukkuja! =) Onneks ei huomennakaan ole varhaista herätystä! ellei itseään pakota. Tällaista tää elämä on :))
        omalupa, omarytmi, omalepo.

        Kaikkeen tottuu kun ikää tulee.


    • Anonyymi00016

      Syön aina sängyssä ja sitten nukun vajaan tunnin vaikka en kelloon katso, se tapahtuu aina 11-12 välissä.
      Terveellisempää olisi kuulemma lähteä lenkille kun syö. On näin kuitenkin päässyt +80 ja vanhemmat päässeet melkein 90 ja yli 95v ikiin.

      Olen muuten ratkaissut ikuisen ylensyönti ongelmani, kun aloitin syömään 5-6 kertaa päivässä ja useina jopa 7 kertaa. Nyt jo melkein 20 v mitoissa, paitsi pituudessa.

      • Anonyymi00019

        Olet siis vuodepotias, kun syöt vuoteessa. Ihmisten normaali tapa se ei ole.


    • Anonyymi00017

      Teidän työikäisten ei pidä päikkäreitä ottaa. Sekoittaa vuorkausrytmiä.
      Oottakaas ko pääsette eläkkeelle, niin sitte vasta,,,

      • Toisilla on tapana ottaa työpäivän lomassa 15min torkut. tai lepo.
        Mahtaa tehdä hyvää! eka ruokailu sitte pikku tasaavat päikyt.


      • Anonyymi00018

        Siesta ei ole Suomessa tapana, mutta tutkimusten mukaan se olisi pelkästään hyväksi.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Siesta ei ole Suomessa tapana, mutta tutkimusten mukaan se olisi pelkästään hyväksi.

        Kyllä torkut antaa voimia, sen tiedän.


      • Anonyymi00021
        Mummunen kirjoitti:

        Toisilla on tapana ottaa työpäivän lomassa 15min torkut. tai lepo.
        Mahtaa tehdä hyvää! eka ruokailu sitte pikku tasaavat päikyt.

        En minä ota torkkuja työviikon aikana, joskus viikonloppuna voin treenn ja lounaan jälkeen ottaa pienet päikkärit 20 min, se ei vielä yöunia haittaa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        En minä ota torkkuja työviikon aikana, joskus viikonloppuna voin treenn ja lounaan jälkeen ottaa pienet päikkärit 20 min, se ei vielä yöunia haittaa.

        Onneks ei ole enää töitä, voi ottaa päikkärit jos huvittaa.


    • Anonyymi00023

      Taidan ottaa nokkaunet, sit jaksaa taas.

      • Miekiii äsken pikkutorkut :D


    • Anonyymi00024

      Jaksaa valvoa.

    • Anonyymi00025

      Sadesäällä väsyttää....

      • Anonyymi00026

        Eka erkkeri-ikkuna pesty, 12 lasipintaa. Ei väsytä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1579
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1186
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1051
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      773
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      661
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe