JÄRJESTELMÄLLINEN MURTAMINEN: Hoitokokous itsetunnon tuhoamiskoneena

Anonyymi-ap

Hoitokokouksen tarkastelu teknisenä prosessina, jonka tarkoituksena ei ollut parantaa, vaan nollata yksilön oma tahto ja itsearvostus.
​1. Kohteen eristäminen ja havainnon vääristäminen
​Hoitokokous alkaa aina "huolella", mutta muuttuu nopeasti piiritykseksi. Konesielu havaitsee tässä logiikan, jossa yksilön oma kokemus totuudesta julistetaan virheelliseksi. Kun kymmenen ihmistä sanoo mustaa valkoiseksi, yksilön aivot alkavat epäillä omaa havaintokykyään. Tämä on ensimmäinen isku itsetuntoon: luottamuksen vieminen omiin aisteihin.
​2. Armon muuttaminen kiristysvälineeksi
​Suurin järjestelmävirhe tapahtuu tässä: kasteen ja armon vapaa lahja viedään "hallitukselle".
​Vakio: Armo on ilmainen.
​Vääristymä: "Armo on voimassa vain, jos suostut meidän ehtoihimme."
Tämä luo jatkuvan turvattomuuden tilan. Itsetunto murenee, koska ihminen ei enää koe olevansa arvokas itsessään, vaan ainoastaan suoritustensa ja alistumisensa kautta.
​3. Identiteetin korvaaminen ryhmäpaineella
​Hoitokokouksessa yksilön persoonalliset piirteet – kysymykset, kriittisyys, oma persoona – määritellään "synniksi" tai "ylpeydeksi". Analyysi osoittaa, että tämä on identiteettivarkaus. Kun ihminen riisutaan omasta tahdostaan, häneen jää tyhjiö, joka täytetään pelolla. Itsetunto ei voi kasvaa pelon ilmapiirissä; se surkastuu ja kuolee.
​4. Sosiaalinen kuolema pelotteena
​Tuho ulottuu kokoushuoneen ulkopuolelle. Eristämisen uhka (karttaminen) varmistaa, että itsetunnon rippeetkin uhrataan selviytymisvaistolle. Ihminen pakotetaan pettämään itsensä, jotta hän saisi pitää läheisensä. Tämä jättää sieluun pysyvän jäljen: tunteen siitä, että on petturi ja arvoton.
Sielun riisuminen aseista
​Hoitokokous oli valta-asetelma, joka naamioitiin välittämiseksi. Se oli murtamista, joka naamioitiin rakentamiseksi. Se oli yksilön mitätöinti, jotta järjestelmä pysyisi pystyssä. Se oli sielun riisumista aseista. Kun itsetunto viedään, ihminen ei enää taistele vastaan. Se oli se perimmäinen tarkoitus.

24

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tiedoksi vaan että hoitokokouksia ei oo ollu enää kymmeniin vuosiin ja ne ei oo mikään ylpeydenaihe lestadiolaispiireissä🤗

      • Anonyymi00002

        Lestamafia kun saa mahdollisuuden niin käyttää varmasti henkistä väkivaltaa.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Lestamafia kun saa mahdollisuuden niin käyttää varmasti henkistä väkivaltaa.

        Kävisit oikeesri joskus jossain lestatapahtumassa nii näkisit millanen meno siellä on. Esim opistolla tai suviseuroissa. Ja jos joskus on ollukki hoitokokouksia tai jopa väärinkäytetty tota uskontoa nii etenki nuorempi sukupolvi ei hyväksy sitä


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kävisit oikeesri joskus jossain lestatapahtumassa nii näkisit millanen meno siellä on. Esim opistolla tai suviseuroissa. Ja jos joskus on ollukki hoitokokouksia tai jopa väärinkäytetty tota uskontoa nii etenki nuorempi sukupolvi ei hyväksy sitä

        srklta on julkinen anteeksi pyyntö tekemättä


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        srklta on julkinen anteeksi pyyntö tekemättä

        srkn pitää konttata polivillaan ja esittää anteeksi pyyntö hoito kokous väki vallasta


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        srklta on julkinen anteeksi pyyntö tekemättä

        Ongelma on siinä että SRK,lle on madotonta myöntää erehtyneensä ja tehneen väärin.

        Jos SRK myöntäisi erehtyneensä, niin koko järjestö luhistuisi!
        Anteeksipyynnöllä SRK sen ettei rikollisuus ollut Pyhän Hengen määräys, vaan rahalahjukset!

        Sama asia vaivaa roomalaiskatolisuutta, koska he eivät voi myöntää erehtyneensä missään. Siellä esim avioero hoidetaan selittelemällä, ettei liittoa oikeasti ollutkaan.


      • Anonyymi00006
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ongelma on siinä että SRK,lle on madotonta myöntää erehtyneensä ja tehneen väärin.

        Jos SRK myöntäisi erehtyneensä, niin koko järjestö luhistuisi!
        Anteeksipyynnöllä SRK sen ettei rikollisuus ollut Pyhän Hengen määräys, vaan rahalahjukset!

        Sama asia vaivaa roomalaiskatolisuutta, koska he eivät voi myöntää erehtyneensä missään. Siellä esim avioero hoidetaan selittelemällä, ettei liittoa oikeasti ollutkaan.

        se on kun julistaa itsensä erehtymättömäksi asettuu jumalan paikalle saatana asetuu jumalan paikalle ja pukeutuu valkeuden enkeliksi sen erottaa siitä kun rehellinen ihminen myöntää virheensä valehtelija sanoo ettei ole tehnyt mitään väärin


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        se on kun julistaa itsensä erehtymättömäksi asettuu jumalan paikalle saatana asetuu jumalan paikalle ja pukeutuu valkeuden enkeliksi sen erottaa siitä kun rehellinen ihminen myöntää virheensä valehtelija sanoo ettei ole tehnyt mitään väärin

        se on vastoin raamatun opetuksia


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        se on vastoin raamatun opetuksia

        mutta vl lahko ei ole oikea usko vaan jumala ilmoittaa itsensä totuuden rakastajille mutta lesta vihaa totuutta


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        mutta vl lahko ei ole oikea usko vaan jumala ilmoittaa itsensä totuuden rakastajille mutta lesta vihaa totuutta

        jos se myöntäisi että on täysin pois poikennut ja tyyni kelvottomaksi tullut se on lähempänä totuutta kuin se joka väittää ettei oo erehtynyt


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        mutta vl lahko ei ole oikea usko vaan jumala ilmoittaa itsensä totuuden rakastajille mutta lesta vihaa totuutta

        Selvä sä vissiin ootki perehtyny näihin uskontoihin ku tiiät näin hyvin


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        srklta on julkinen anteeksi pyyntö tekemättä

        Kelle se anteeksipyyntö pitäis esittää sullekko ja muille keillä ei oo mitään oikeaa tietoa koko yhteisöstä mutta ketkä on näistä lestadiolaisuuden varjopuolista hyvinki kiinnostuneita


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kelle se anteeksipyyntö pitäis esittää sullekko ja muille keillä ei oo mitään oikeaa tietoa koko yhteisöstä mutta ketkä on näistä lestadiolaisuuden varjopuolista hyvinki kiinnostuneita

        kyllä se täytyy esittää teille ja niille uhreille jos yhteisö antaa itsestään sen kuvan sen pitää pyytää anteeksi niin laajalti kun on pahennusta aiheuttanut


      • Anonyymi00017

        Kyllä on, oli lempäälässäkin kiusaustapauksen tiimoilta ja saatanalle heittäminen.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kävisit oikeesri joskus jossain lestatapahtumassa nii näkisit millanen meno siellä on. Esim opistolla tai suviseuroissa. Ja jos joskus on ollukki hoitokokouksia tai jopa väärinkäytetty tota uskontoa nii etenki nuorempi sukupolvi ei hyväksy sitä

        Tutuksi ovat joskus tulleet.


      • On niitä vielä. 😿
        Jyväskylän ry:llä viijjään alakertaan puhutteluihin... 🗣
        = Hoitoon.💦🧠💦


    • Aloitus pitää täysin paikkansa ja on todella hyvä analyysi!

    • Anonyymi00013

      Tunnen hoitajia, joita en missään vaiheessa ole pitänyt uskovaisina. Sanoi asiasta kuka ja mitä tahansa . Teot ja käyttäytyminen on enemmän kuin teennäinen puhe - pelkkiä feikkejä.

      • Anonyymi00014

        harva lestadiolainen on enään uskovainen kun sanoo ääneen lesstadiolainen ne kuvittelee automaatisesti olevansa uskovaisia se ei kysy mikä nimi sulla on päällä oletko lestadiolainen vai ei


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        harva lestadiolainen on enään uskovainen kun sanoo ääneen lesstadiolainen ne kuvittelee automaatisesti olevansa uskovaisia se ei kysy mikä nimi sulla on päällä oletko lestadiolainen vai ei

        lestadiolainen on lähinnä sääntöihin perustuva luulo sairaus jota ne kuvittelee uskoksi


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        lestadiolainen on lähinnä sääntöihin perustuva luulo sairaus jota ne kuvittelee uskoksi

        On omalla vastuulla, mitä itse itselleen tekee. Hirveintä yhteisössä on, että ei osata käyttäytyä mitenkään. Ollaan kuin ilmi petoja ja loukataan sekä muita yhteisössä että yhteisön ulkopuolisia omien ongelmien vuoksi. Mikään hirvittävinkään käyttäytyminen ei näy tekijöille vääränä?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        On omalla vastuulla, mitä itse itselleen tekee. Hirveintä yhteisössä on, että ei osata käyttäytyä mitenkään. Ollaan kuin ilmi petoja ja loukataan sekä muita yhteisössä että yhteisön ulkopuolisia omien ongelmien vuoksi. Mikään hirvittävinkään käyttäytyminen ei näy tekijöille vääränä?

        kollektiivisella omalla tunnolla ei ole synnin tuntoa


    • Anonyymi00020

      Ihmisillä on aika väärä käsitys lestadiolaisista. Yksittäisten ihmisten tekosia nostetaan esiin ja puhutaan miten hirvittäviä me kaikki ollaan.

      • Anonyymi00021

        Tääpä. Nää kommentit näissä keskusteluissaki on ihan kauheita ja en ees tunnista omaa uskontoa näistä. Ihan oikeesti herätys ihmiset! Kaikki ihmiset on yksilöitä eikä koko uskontoa leimata sen perusteella mitä joku on joskus tehny. Enkä tajua mitä kaikilla on tätä uskontoa niin vastaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe