Tarratoimikunta

Anonyymi-ap

Miksi tarratoimikuntalaiset ja muut lestavihaajat on niin ihmeissään siitä että tarrat heti poistetaan alueelta ku niitä sinne tulee? Eikö oo ilmiselvää että ku ihmiset näkee oman yhteisönsä oppien vastaista viestiä alueella nii se poistetaan??

73

1277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lisäksi he ovat rikkoneet uskonrauhaa tarroillaan. Se on rikos, kuten toisessa viestiketjussa todetaan.

      • Anonyymi00003

        Olen jo yli keski-ikäinen ihminen ja huono someasioissa. Olisin tarratoimikuntaan kyllä yhteydessä jos vaan keksisin miten. Suviseuroissa en ole käynyt noin 30 vuoteen. Ajatus on kyllä monesti ollut lähteä, mutta aina jokin mahdottomuus. Vielä kyllä käyn, ehkä ensi kesänä jos luoja suo mahdollisuuden.
        Seksuaali ja ja sukupuolivähemmistöasiat ovat minulle, heteromiehelle, outoja ja vaikeitakin sisäistettäviä. Ajattelen kuitenkin, että elävät luojamme luomat ihmiset joille asia henkilökohtainen, ovat moninaisen ja todella vaikean asian äärellä. Jokainen meistä on oma erikoinen luojamme luoma yksilö ja meillä on ymmärtääkseni yksi maanpäällinen elämä.
        Lapsena oikesti pelkäsi ja nukuin aina isän ja äidin kamarissa. Pelkäsin, että joku tulee sielunvihollisen käskyttämänä ja päättää elämäni ja joudun kadotukseen.
        Olin liian tunnollinen ja syvällisesti ajatteleva uskovainen. Luotin, että minulle sielunvihollisen aiheuttamat ajatukset eivät vie isää ja äitiä.
        Nuoruudessa tuli uskovaisen puolison ja sen myötä perheen suhteen pettymyksiä. Tämä varmasti osin itsestänikin johtuvaa.
        Löysin puolison vanhoillisuuden ulkopuolelta. Olin oikesti onnellinen ja kielsin uskoni. Se oli raskas ja vaikea päätös, mutta rehellisesti ja liiankin uskonopillisesti elänyttä helpotti huomattavasti. En koskaan ole voinut elää kahdessa maailmassa, kuten liian monet vanhoilliset. Uskoni kieltämiseen lisätekijöinä oli lisäksi pettymyksen huomiot liikeen jopa johtaviin isojenkin perheiden isiin. Kun näin heitä baarissa hengailemassa nuorien ulkomaailman naisien kanssa lauantaina ja tiesin, että he saavat huomenna seuroissa kaikki anteeksi niin annoin järjen äänelle sijaa ja kielsin uskoni. En halunnut olla mukana mielestäni valehtelevasti ihmisoikeuksia loukkavassa uskossa.
        Olemme avovaimoni, minä olen mies, kanssa saaneet elää onnellista tavallista elämää jo reilut parikymmentä vuotta. Tietynlaista ristitulta on toki ollut. Vanhoillisten mielestähän naimisiin olisi toki pitänyt mennä. Kunnioitan avioliittoa, mutta en ole itse asiaa sisäistänyt, niin en lähde vihille muiden iloksi ja omaksi murheeksi. Ulkomaailmasta olin usein kuulemassa kommentointia puolisolleni, että mietihän vähän. Mihesi on lestadiolainen ja joudut synnyttämään joka vuosi. Asiat kävi kipeää ja käy edelleen. Meille ei ole siunaantunut lapsia.
        Ottakaahan tarratoimikunta asiaksi seksuaalisisuuntautumisen lisäksi myös tämmöisiä kipeitä asioita ihan heteromaailmasta. Sisaruksilleni on onneksi annettu eri määriä lapsia ja he ovat hyvin rakkaita ja tärkeitä. On oikesti käynyt mielessä sivuun astuminenkin lapsen saamiseksi, mutta omassa uskossani olen ajatellut elämäni on jumalana tahto ja uskon siihen.
        Kannattaa lukea Sanna Tilannon kirjoittama kirja Ei toivottu tyttölapsi. Antoi minulle poikalapsenakin paljon voimia, samoistumispintaa ja avarsi ymmärrystä itseäni ja ihmisiä kohtaan. Luotan jumalaani ja hänen johdatukseensa kun saan voimia itselle rehellisenä olemiseen.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Olen jo yli keski-ikäinen ihminen ja huono someasioissa. Olisin tarratoimikuntaan kyllä yhteydessä jos vaan keksisin miten. Suviseuroissa en ole käynyt noin 30 vuoteen. Ajatus on kyllä monesti ollut lähteä, mutta aina jokin mahdottomuus. Vielä kyllä käyn, ehkä ensi kesänä jos luoja suo mahdollisuuden.
        Seksuaali ja ja sukupuolivähemmistöasiat ovat minulle, heteromiehelle, outoja ja vaikeitakin sisäistettäviä. Ajattelen kuitenkin, että elävät luojamme luomat ihmiset joille asia henkilökohtainen, ovat moninaisen ja todella vaikean asian äärellä. Jokainen meistä on oma erikoinen luojamme luoma yksilö ja meillä on ymmärtääkseni yksi maanpäällinen elämä.
        Lapsena oikesti pelkäsi ja nukuin aina isän ja äidin kamarissa. Pelkäsin, että joku tulee sielunvihollisen käskyttämänä ja päättää elämäni ja joudun kadotukseen.
        Olin liian tunnollinen ja syvällisesti ajatteleva uskovainen. Luotin, että minulle sielunvihollisen aiheuttamat ajatukset eivät vie isää ja äitiä.
        Nuoruudessa tuli uskovaisen puolison ja sen myötä perheen suhteen pettymyksiä. Tämä varmasti osin itsestänikin johtuvaa.
        Löysin puolison vanhoillisuuden ulkopuolelta. Olin oikesti onnellinen ja kielsin uskoni. Se oli raskas ja vaikea päätös, mutta rehellisesti ja liiankin uskonopillisesti elänyttä helpotti huomattavasti. En koskaan ole voinut elää kahdessa maailmassa, kuten liian monet vanhoilliset. Uskoni kieltämiseen lisätekijöinä oli lisäksi pettymyksen huomiot liikeen jopa johtaviin isojenkin perheiden isiin. Kun näin heitä baarissa hengailemassa nuorien ulkomaailman naisien kanssa lauantaina ja tiesin, että he saavat huomenna seuroissa kaikki anteeksi niin annoin järjen äänelle sijaa ja kielsin uskoni. En halunnut olla mukana mielestäni valehtelevasti ihmisoikeuksia loukkavassa uskossa.
        Olemme avovaimoni, minä olen mies, kanssa saaneet elää onnellista tavallista elämää jo reilut parikymmentä vuotta. Tietynlaista ristitulta on toki ollut. Vanhoillisten mielestähän naimisiin olisi toki pitänyt mennä. Kunnioitan avioliittoa, mutta en ole itse asiaa sisäistänyt, niin en lähde vihille muiden iloksi ja omaksi murheeksi. Ulkomaailmasta olin usein kuulemassa kommentointia puolisolleni, että mietihän vähän. Mihesi on lestadiolainen ja joudut synnyttämään joka vuosi. Asiat kävi kipeää ja käy edelleen. Meille ei ole siunaantunut lapsia.
        Ottakaahan tarratoimikunta asiaksi seksuaalisisuuntautumisen lisäksi myös tämmöisiä kipeitä asioita ihan heteromaailmasta. Sisaruksilleni on onneksi annettu eri määriä lapsia ja he ovat hyvin rakkaita ja tärkeitä. On oikesti käynyt mielessä sivuun astuminenkin lapsen saamiseksi, mutta omassa uskossani olen ajatellut elämäni on jumalana tahto ja uskon siihen.
        Kannattaa lukea Sanna Tilannon kirjoittama kirja Ei toivottu tyttölapsi. Antoi minulle poikalapsenakin paljon voimia, samoistumispintaa ja avarsi ymmärrystä itseäni ja ihmisiä kohtaan. Luotan jumalaani ja hänen johdatukseensa kun saan voimia itselle rehellisenä olemiseen.

        Kiitos kirjoituksesta, oletteko ajatelleet hedelmöityshoitoja, jos ne auttaisivat teitä saamaan lapsen.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Olen jo yli keski-ikäinen ihminen ja huono someasioissa. Olisin tarratoimikuntaan kyllä yhteydessä jos vaan keksisin miten. Suviseuroissa en ole käynyt noin 30 vuoteen. Ajatus on kyllä monesti ollut lähteä, mutta aina jokin mahdottomuus. Vielä kyllä käyn, ehkä ensi kesänä jos luoja suo mahdollisuuden.
        Seksuaali ja ja sukupuolivähemmistöasiat ovat minulle, heteromiehelle, outoja ja vaikeitakin sisäistettäviä. Ajattelen kuitenkin, että elävät luojamme luomat ihmiset joille asia henkilökohtainen, ovat moninaisen ja todella vaikean asian äärellä. Jokainen meistä on oma erikoinen luojamme luoma yksilö ja meillä on ymmärtääkseni yksi maanpäällinen elämä.
        Lapsena oikesti pelkäsi ja nukuin aina isän ja äidin kamarissa. Pelkäsin, että joku tulee sielunvihollisen käskyttämänä ja päättää elämäni ja joudun kadotukseen.
        Olin liian tunnollinen ja syvällisesti ajatteleva uskovainen. Luotin, että minulle sielunvihollisen aiheuttamat ajatukset eivät vie isää ja äitiä.
        Nuoruudessa tuli uskovaisen puolison ja sen myötä perheen suhteen pettymyksiä. Tämä varmasti osin itsestänikin johtuvaa.
        Löysin puolison vanhoillisuuden ulkopuolelta. Olin oikesti onnellinen ja kielsin uskoni. Se oli raskas ja vaikea päätös, mutta rehellisesti ja liiankin uskonopillisesti elänyttä helpotti huomattavasti. En koskaan ole voinut elää kahdessa maailmassa, kuten liian monet vanhoilliset. Uskoni kieltämiseen lisätekijöinä oli lisäksi pettymyksen huomiot liikeen jopa johtaviin isojenkin perheiden isiin. Kun näin heitä baarissa hengailemassa nuorien ulkomaailman naisien kanssa lauantaina ja tiesin, että he saavat huomenna seuroissa kaikki anteeksi niin annoin järjen äänelle sijaa ja kielsin uskoni. En halunnut olla mukana mielestäni valehtelevasti ihmisoikeuksia loukkavassa uskossa.
        Olemme avovaimoni, minä olen mies, kanssa saaneet elää onnellista tavallista elämää jo reilut parikymmentä vuotta. Tietynlaista ristitulta on toki ollut. Vanhoillisten mielestähän naimisiin olisi toki pitänyt mennä. Kunnioitan avioliittoa, mutta en ole itse asiaa sisäistänyt, niin en lähde vihille muiden iloksi ja omaksi murheeksi. Ulkomaailmasta olin usein kuulemassa kommentointia puolisolleni, että mietihän vähän. Mihesi on lestadiolainen ja joudut synnyttämään joka vuosi. Asiat kävi kipeää ja käy edelleen. Meille ei ole siunaantunut lapsia.
        Ottakaahan tarratoimikunta asiaksi seksuaalisisuuntautumisen lisäksi myös tämmöisiä kipeitä asioita ihan heteromaailmasta. Sisaruksilleni on onneksi annettu eri määriä lapsia ja he ovat hyvin rakkaita ja tärkeitä. On oikesti käynyt mielessä sivuun astuminenkin lapsen saamiseksi, mutta omassa uskossani olen ajatellut elämäni on jumalana tahto ja uskon siihen.
        Kannattaa lukea Sanna Tilannon kirjoittama kirja Ei toivottu tyttölapsi. Antoi minulle poikalapsenakin paljon voimia, samoistumispintaa ja avarsi ymmärrystä itseäni ja ihmisiä kohtaan. Luotan jumalaani ja hänen johdatukseensa kun saan voimia itselle rehellisenä olemiseen.

        Kirjoitit nähneesi vl-miehiä baareissa. En tiedä, koska en käy baareissa ja luultavasti en haluakaan tietää, ketkä elävät kaksoiselämää. Totean vain, että Raamatussa todetaan useissa kohdissa näkyvän seurakunnan pitävän sisällään niin pahoja kuin pyhiä eli nämä kaksoiselämää elävät ovat yksi oikean joukon merkki. On Jumalan valtakunnan verkko, joka kokosi terveitä ja kuolleita kaloja. On pelto, jossa kasvoi vehnää ja ohdakkeita. On viisaat ja tyhmät neitsyet. Kenenkään ei kannattaisi tehdä syntiä luottaen, että saa anteeksi, sillä joka hekumassa elää, on elävältä kuollut.

        Olet oikeassa, että mielestäni sinun tulisi mennä naimisiin ja hakea suhteellesi Jumalan siunaus, kun sinullakin kerran kirjoittamasi mukaan on jonkinlainen vakaumus. Olet elänyt 20 v. avoliitossa koko ajan jalka oven välissä valmiina lähtemään. Miksi ei voi sitoutua ihan virallisestikin? No, kukin taaplaa tyylillään, ei asia minulle kuulu, kerroin vain, miten kokisin itse oikeaksi toimia tilanteessasi.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Olen jo yli keski-ikäinen ihminen ja huono someasioissa. Olisin tarratoimikuntaan kyllä yhteydessä jos vaan keksisin miten. Suviseuroissa en ole käynyt noin 30 vuoteen. Ajatus on kyllä monesti ollut lähteä, mutta aina jokin mahdottomuus. Vielä kyllä käyn, ehkä ensi kesänä jos luoja suo mahdollisuuden.
        Seksuaali ja ja sukupuolivähemmistöasiat ovat minulle, heteromiehelle, outoja ja vaikeitakin sisäistettäviä. Ajattelen kuitenkin, että elävät luojamme luomat ihmiset joille asia henkilökohtainen, ovat moninaisen ja todella vaikean asian äärellä. Jokainen meistä on oma erikoinen luojamme luoma yksilö ja meillä on ymmärtääkseni yksi maanpäällinen elämä.
        Lapsena oikesti pelkäsi ja nukuin aina isän ja äidin kamarissa. Pelkäsin, että joku tulee sielunvihollisen käskyttämänä ja päättää elämäni ja joudun kadotukseen.
        Olin liian tunnollinen ja syvällisesti ajatteleva uskovainen. Luotin, että minulle sielunvihollisen aiheuttamat ajatukset eivät vie isää ja äitiä.
        Nuoruudessa tuli uskovaisen puolison ja sen myötä perheen suhteen pettymyksiä. Tämä varmasti osin itsestänikin johtuvaa.
        Löysin puolison vanhoillisuuden ulkopuolelta. Olin oikesti onnellinen ja kielsin uskoni. Se oli raskas ja vaikea päätös, mutta rehellisesti ja liiankin uskonopillisesti elänyttä helpotti huomattavasti. En koskaan ole voinut elää kahdessa maailmassa, kuten liian monet vanhoilliset. Uskoni kieltämiseen lisätekijöinä oli lisäksi pettymyksen huomiot liikeen jopa johtaviin isojenkin perheiden isiin. Kun näin heitä baarissa hengailemassa nuorien ulkomaailman naisien kanssa lauantaina ja tiesin, että he saavat huomenna seuroissa kaikki anteeksi niin annoin järjen äänelle sijaa ja kielsin uskoni. En halunnut olla mukana mielestäni valehtelevasti ihmisoikeuksia loukkavassa uskossa.
        Olemme avovaimoni, minä olen mies, kanssa saaneet elää onnellista tavallista elämää jo reilut parikymmentä vuotta. Tietynlaista ristitulta on toki ollut. Vanhoillisten mielestähän naimisiin olisi toki pitänyt mennä. Kunnioitan avioliittoa, mutta en ole itse asiaa sisäistänyt, niin en lähde vihille muiden iloksi ja omaksi murheeksi. Ulkomaailmasta olin usein kuulemassa kommentointia puolisolleni, että mietihän vähän. Mihesi on lestadiolainen ja joudut synnyttämään joka vuosi. Asiat kävi kipeää ja käy edelleen. Meille ei ole siunaantunut lapsia.
        Ottakaahan tarratoimikunta asiaksi seksuaalisisuuntautumisen lisäksi myös tämmöisiä kipeitä asioita ihan heteromaailmasta. Sisaruksilleni on onneksi annettu eri määriä lapsia ja he ovat hyvin rakkaita ja tärkeitä. On oikesti käynyt mielessä sivuun astuminenkin lapsen saamiseksi, mutta omassa uskossani olen ajatellut elämäni on jumalana tahto ja uskon siihen.
        Kannattaa lukea Sanna Tilannon kirjoittama kirja Ei toivottu tyttölapsi. Antoi minulle poikalapsenakin paljon voimia, samoistumispintaa ja avarsi ymmärrystä itseäni ja ihmisiä kohtaan. Luotan jumalaani ja hänen johdatukseensa kun saan voimia itselle rehellisenä olemiseen.

        Hyvä kirjoitus. Kyllä lestadiolaiset ovat erittäin suvaitsemattomia erilaisia ihmisiä kohtaan ja oikein viha hehkui typerän ja kurittoman nuorison taholta viime kesänä Lopella. Jännä nähdä, saako nämä erilaiset sateenkaarinuoret nyt olla rauhassa lestadiolais vainoojilta. Kyllä olisi lestadiolaisilla Jeesuksesta opittavaa, miten kaikki ovat samanarvoisia ja että seksuaalisuus kuuluu myös sateenkaari ihmisille. Nythän lestaopin mukaan seksuaalisuus ei kuulu eronneille pareille, ei sinkuille ja ei edes itsetyydytystä saisi yksinäinen harrastaa vaan pelotellaan helvetillä tai nykykielessä kadotuksella.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kirjoitit nähneesi vl-miehiä baareissa. En tiedä, koska en käy baareissa ja luultavasti en haluakaan tietää, ketkä elävät kaksoiselämää. Totean vain, että Raamatussa todetaan useissa kohdissa näkyvän seurakunnan pitävän sisällään niin pahoja kuin pyhiä eli nämä kaksoiselämää elävät ovat yksi oikean joukon merkki. On Jumalan valtakunnan verkko, joka kokosi terveitä ja kuolleita kaloja. On pelto, jossa kasvoi vehnää ja ohdakkeita. On viisaat ja tyhmät neitsyet. Kenenkään ei kannattaisi tehdä syntiä luottaen, että saa anteeksi, sillä joka hekumassa elää, on elävältä kuollut.

        Olet oikeassa, että mielestäni sinun tulisi mennä naimisiin ja hakea suhteellesi Jumalan siunaus, kun sinullakin kerran kirjoittamasi mukaan on jonkinlainen vakaumus. Olet elänyt 20 v. avoliitossa koko ajan jalka oven välissä valmiina lähtemään. Miksi ei voi sitoutua ihan virallisestikin? No, kukin taaplaa tyylillään, ei asia minulle kuulu, kerroin vain, miten kokisin itse oikeaksi toimia tilanteessasi.

        Totta kait sinä ajattelet noin, kun olet lestadiolainen. Ihminen voi elää parisuhteessa ilman vihkimistä, koska se vihkimisrituaali on vaan ihmisten ja kirkon keksimä rituaali.


    • Anonyymi00002

      Lestadiolaisissa nuorissa näkyi viha tarrojen liimaajia kohtaan.
      Luukas 6
      Rakastakaa vihamiehiänne
      27 "Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. [6:27-36: Matt. 5:38-48 : 6:27,28: Matt. 5:44+]
      28 Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä.
      29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski. Jos joku vie sinulta viitan, anna hänen ottaa paitasikin. [Matt. 5:39+]
      30 Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie. [5. Moos. 15:7,8; Sananl. 3:27; 1. Joh. 3:17 | 1. Kor. 6:7]
      31 "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille. [Matt. 7:12]

      • Anonyymi00005

        Sain kerran ja toisenkin kuulla, että vanhoilliset lapset ovat töykeimpiä koulukyytiläisiä. Kerroin kommentoijalle, että ei vanhoilliset alakoululapset omasta tahdostaan semmoisia ole. Heille ei vain ole työkaluja annettu kotoa ulkomaailman elämään esimerkiksi "epäuskoisen" koulukyytikuskin tervehtimiseen. Kerroin, että ei tämä ole tervehtimättömyys ole itse lapsista johtuvaa, vaan vakaumuksen kotikasvatuksesta. Sanoin koulukyytikuskille, että kerro näille vanhoillislapsille, että aamulla sanotaan huomenta ja iltapäivällä esimerkiksi heippa. Koulukyytikuskilla ei ollut kontaktipintaa, että vanhoillisten lasten ainoat tervehtimiskeinot on jumalan terve ja jumalan rauhaa, joita ei voi "epäuskoiselle" koulukyytikuskille sanoa.
        Parin vuoden jälkeen jututin samaa ihmistä. Oli opettanut rohkeasti vanhoillislapsia tervehtimistavoille ja sanoi, että ovat tämän jälkeen olleet sosiaalisia mallikyytiläisiä.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sain kerran ja toisenkin kuulla, että vanhoilliset lapset ovat töykeimpiä koulukyytiläisiä. Kerroin kommentoijalle, että ei vanhoilliset alakoululapset omasta tahdostaan semmoisia ole. Heille ei vain ole työkaluja annettu kotoa ulkomaailman elämään esimerkiksi "epäuskoisen" koulukyytikuskin tervehtimiseen. Kerroin, että ei tämä ole tervehtimättömyys ole itse lapsista johtuvaa, vaan vakaumuksen kotikasvatuksesta. Sanoin koulukyytikuskille, että kerro näille vanhoillislapsille, että aamulla sanotaan huomenta ja iltapäivällä esimerkiksi heippa. Koulukyytikuskilla ei ollut kontaktipintaa, että vanhoillisten lasten ainoat tervehtimiskeinot on jumalan terve ja jumalan rauhaa, joita ei voi "epäuskoiselle" koulukyytikuskille sanoa.
        Parin vuoden jälkeen jututin samaa ihmistä. Oli opettanut rohkeasti vanhoillislapsia tervehtimistavoille ja sanoi, että ovat tämän jälkeen olleet sosiaalisia mallikyytiläisiä.

        Ei todellakaan oo totta että lestadiolaislapset ei muka osais muuten tervehtiä ku jumalan terveellä muita lestadiolaisia. Yleensä ol tosi hyväkäytöksisiä ja ihan kuule normaalisti tervehtii


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei todellakaan oo totta että lestadiolaislapset ei muka osais muuten tervehtiä ku jumalan terveellä muita lestadiolaisia. Yleensä ol tosi hyväkäytöksisiä ja ihan kuule normaalisti tervehtii

        sinä kirjoitat, niinko tietäisit n. 100 000 vl-ihmisten asiat.
        kyllä niitä on sellaisia alueita, joissa ei välttämättä ole opetettu tervehtiin koulubussin kuljettajaa. hyvä, kun on opettanut hyviä tapoja vl-lapsille.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        sinä kirjoitat, niinko tietäisit n. 100 000 vl-ihmisten asiat.
        kyllä niitä on sellaisia alueita, joissa ei välttämättä ole opetettu tervehtiin koulubussin kuljettajaa. hyvä, kun on opettanut hyviä tapoja vl-lapsille.

        No en sanonutkaan että aina olisivat mutta tuskinpa sen enempää huonokäytöksisiä kuin muutkaan lapset. Ja en oo kuullu että ei ois käytöstapoja opetettu, lestadiolaiset on ihan normaaleita ihmisiä


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        No en sanonutkaan että aina olisivat mutta tuskinpa sen enempää huonokäytöksisiä kuin muutkaan lapset. Ja en oo kuullu että ei ois käytöstapoja opetettu, lestadiolaiset on ihan normaaleita ihmisiä

        Kyllähän se niin on, että naapuri ei voi tietää, mitä naapurissa tapahtuu, miten siellä kasvatetaan lapsia.
        Vai, pystyitkö tietämään senkin, että joissakin vl-perheissä oli pedofiliaa. Ei voi muuta kuin toivoa, että sitä ei olisi enempää, vaikka sitäkään ei voi tietää.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että naapuri ei voi tietää, mitä naapurissa tapahtuu, miten siellä kasvatetaan lapsia.
        Vai, pystyitkö tietämään senkin, että joissakin vl-perheissä oli pedofiliaa. Ei voi muuta kuin toivoa, että sitä ei olisi enempää, vaikka sitäkään ei voi tietää.

        Joo mutta ei kai tuo pedofilia kovin yleistä lestaperheissäkään ole. Tapauksia ei tietenkään saa olla yhtään ainutta mutta mitä näitå keskusteluja lukee nii joka ainoossa lestaperheessä suunnillern on pedofiliaa. Että näin ei asia ihan taida olla. Ja ei missään nimessä pedofilia ei ole sallittua eikä sitä SRK millään tasolla hyväksy. Eikä muuten tarvi olla naapuri ettö tietää näitä asioita


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        No en sanonutkaan että aina olisivat mutta tuskinpa sen enempää huonokäytöksisiä kuin muutkaan lapset. Ja en oo kuullu että ei ois käytöstapoja opetettu, lestadiolaiset on ihan normaaleita ihmisiä

        Samaa ihmettelen itsekin. Aina opetettiin meille, että kaikkia tervehditään ja aina olen opettanut omille lapsilleni, että kaikkia tervehditään.

        Pedofilia on kyllä palstan kirjoittajille todella mieluinen aihe. En ole ole iloinen, että yksikään lapsi on joutunut kokemaan sellaista. Paradoksaalista kyllä, monet palstan vl:ia/vl-opetusta vihaavat ihmiset eivät oikein kykene peittelemään riemuaan siitä, että lapsia on joutunut niin inhottavan toiminnan uhreiksi, koska osoittaa jälleen kerran heille, millaisia "maailman ainoat oikeat uskovaiset " ovat.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Joo mutta ei kai tuo pedofilia kovin yleistä lestaperheissäkään ole. Tapauksia ei tietenkään saa olla yhtään ainutta mutta mitä näitå keskusteluja lukee nii joka ainoossa lestaperheessä suunnillern on pedofiliaa. Että näin ei asia ihan taida olla. Ja ei missään nimessä pedofilia ei ole sallittua eikä sitä SRK millään tasolla hyväksy. Eikä muuten tarvi olla naapuri ettö tietää näitä asioita

        Vl-ihmiset eivät tienneet, että tämmöistä rikollisuutta vl-liikkeessä on, kuin pedofilia.
        Kukaan ei ollut huomannut, vaikka samoissa seuroissa ollaan istuttu ja juteltu ja oltu veljiä ja sisaria.
        Sanon sen siksi, että sinä et voi päällepäin tietää ihmisestä oikeastaa paljon mitään.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Samaa ihmettelen itsekin. Aina opetettiin meille, että kaikkia tervehditään ja aina olen opettanut omille lapsilleni, että kaikkia tervehditään.

        Pedofilia on kyllä palstan kirjoittajille todella mieluinen aihe. En ole ole iloinen, että yksikään lapsi on joutunut kokemaan sellaista. Paradoksaalista kyllä, monet palstan vl:ia/vl-opetusta vihaavat ihmiset eivät oikein kykene peittelemään riemuaan siitä, että lapsia on joutunut niin inhottavan toiminnan uhreiksi, koska osoittaa jälleen kerran heille, millaisia "maailman ainoat oikeat uskovaiset " ovat.

        Oletko sitä mieltä, että vl-liikkeen pedofiliaongelma olisi pitänyt edelleen piilottaa, pitää piilossa.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että vl-liikkeen pedofiliaongelma olisi pitänyt edelleen piilottaa, pitää piilossa.

        En ole kirjoittanut niin, totesin vain vl:ia vihaavien ihmisten riemastuneen näiden pedofiilien olemassaolosta. Tarvitsette paljon pehmikkeitä itsellenne, koska kuollut uskonne ei tuo Jumalan rauhaa. Se epävarmuus on se, joka aiheuttaa vl:iin kohdistuvan panettelukiiman.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        En ole kirjoittanut niin, totesin vain vl:ia vihaavien ihmisten riemastuneen näiden pedofiilien olemassaolosta. Tarvitsette paljon pehmikkeitä itsellenne, koska kuollut uskonne ei tuo Jumalan rauhaa. Se epävarmuus on se, joka aiheuttaa vl:iin kohdistuvan panettelukiiman.

        Minä ainakaan en ole riemastunut vl-liikkeen pedofiliaongelmasta, olen kauhuissani ja huolissani lasten puolesta. Yksikin tapaus on liikaa.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Minä ainakaan en ole riemastunut vl-liikkeen pedofiliaongelmasta, olen kauhuissani ja huolissani lasten puolesta. Yksikin tapaus on liikaa.

        Vaikeaa uskoa, niin ilahtuneita niistä pedofiililöydöistä ollaan oltu eikä lasten hyvinvoinnin vuoksi, vaan sen vuoksi, että on saatu aihe todistella, että sellaisia ne "maailman ainoat oikeat uskovaiset" ovat. Vuosien keskusteluissa aiheesta olen havainnut, että vl-kriitikosta on vaikeaa pusertaa ainuttakaan empaattista lausetta ei-vl-pedofiilien uhreille, koska siitä ei saa vl:ten leimaamisen iloa eikä todisteltua itselleen mitään.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Vaikeaa uskoa, niin ilahtuneita niistä pedofiililöydöistä ollaan oltu eikä lasten hyvinvoinnin vuoksi, vaan sen vuoksi, että on saatu aihe todistella, että sellaisia ne "maailman ainoat oikeat uskovaiset" ovat. Vuosien keskusteluissa aiheesta olen havainnut, että vl-kriitikosta on vaikeaa pusertaa ainuttakaan empaattista lausetta ei-vl-pedofiilien uhreille, koska siitä ei saa vl:ten leimaamisen iloa eikä todisteltua itselleen mitään.

        se johtuu siitä että vl kriitikot yrittävöt pönkittää omaa asemaansa haukkumisella siihen ei mahdu sana välittäminen joten epä uskoisten pedofiili ongelmat eivät mahdu heidän elämään koska he eivät nää ihmis arvoa siellä


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        se johtuu siitä että vl kriitikot yrittävöt pönkittää omaa asemaansa haukkumisella siihen ei mahdu sana välittäminen joten epä uskoisten pedofiili ongelmat eivät mahdu heidän elämään koska he eivät nää ihmis arvoa siellä

        maailman ihmisiä ei kiinnosta raiskaako joku heidän kanssa sisariaan ja veljiään mutta heitä kiinnostaa olla hampaat irvessä kun näkevät uskovaisen


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        maailman ihmisiä ei kiinnosta raiskaako joku heidän kanssa sisariaan ja veljiään mutta heitä kiinnostaa olla hampaat irvessä kun näkevät uskovaisen

        eikä odaa lestadiolaisista kiinnosta myöskään se on pääasia että on rahaa ja kaikki on hyvin


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        eikä odaa lestadiolaisista kiinnosta myöskään se on pääasia että on rahaa ja kaikki on hyvin

        en tiennyt pedofiileistä mitään ennenkuin tulin tänne palstalle täälä olevat näkevät pedofiilejä joka puolella eritoten lestadiolaisessa liikkeessä niitä näyttää olevan kai se on sitä piilo pedofiliaa jossa ei nähdä omaa syntisyyttä mutta nähdään oma syntisyys toisessa joten nämä pedofiili nimittelijät ovat niitä pedofiilejä varmaan siksi ettei kukaan epäilisi heitä


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        en tiennyt pedofiileistä mitään ennenkuin tulin tänne palstalle täälä olevat näkevät pedofiilejä joka puolella eritoten lestadiolaisessa liikkeessä niitä näyttää olevan kai se on sitä piilo pedofiliaa jossa ei nähdä omaa syntisyyttä mutta nähdään oma syntisyys toisessa joten nämä pedofiili nimittelijät ovat niitä pedofiilejä varmaan siksi ettei kukaan epäilisi heitä

        kun ei ole synnin tuntoa nähdään toisessa se syntisyys jota vastaan itse ei ole kamppailua varsinkin halutaan nähdä ne viat toisessa aina sen mukaan mitä agendaa ajaa ja pedofilia agenda näyttää olevan mitä ajavat läpi kun se tuntuu tuntuu antavan heille paremman vasteen


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        kun ei ole synnin tuntoa nähdään toisessa se syntisyys jota vastaan itse ei ole kamppailua varsinkin halutaan nähdä ne viat toisessa aina sen mukaan mitä agendaa ajaa ja pedofilia agenda näyttää olevan mitä ajavat läpi kun se tuntuu tuntuu antavan heille paremman vasteen

        se on näille fariseuksille kova paikka nähdä syntinen ihminen kun eivät tynnista sitä itsessään


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        se on näille fariseuksille kova paikka nähdä syntinen ihminen kun eivät tynnista sitä itsessään

        Tänä aamuna on pedofiilien puolustaja innostunut kirjoittamaan tänne.
        Tajuatko sinä, mitä pedofiili tekee lapselle, mitä ongelmia siitä seuraa lapselle. Lapsen minuus tuhoutuu, hän ei välttämättä pysty normaaliin elämää enää ja monet heistä tekevät itsemurhan.
        Sinä olet sitä mieltä, että pedofilista ei saa puhua, se on saastaisin rikos, mitä maa päällään kantaa ja sellaista on myös vl-liikkeessä.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Tänä aamuna on pedofiilien puolustaja innostunut kirjoittamaan tänne.
        Tajuatko sinä, mitä pedofiili tekee lapselle, mitä ongelmia siitä seuraa lapselle. Lapsen minuus tuhoutuu, hän ei välttämättä pysty normaaliin elämää enää ja monet heistä tekevät itsemurhan.
        Sinä olet sitä mieltä, että pedofilista ei saa puhua, se on saastaisin rikos, mitä maa päällään kantaa ja sellaista on myös vl-liikkeessä.

        vakiintunut käytäntö osoittaa että pedofiilien puolustajat yrittää syytellä vliä siitä mitä itse tekevät


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        vakiintunut käytäntö osoittaa että pedofiilien puolustajat yrittää syytellä vliä siitä mitä itse tekevät

        Koska sinun on vaikea uskoa, että vl-liikkeessä on pedofiliaa, niin kannattaa kysyä Olavi Voittoselta, hän varmasti tietää asiasta.


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei todellakaan oo totta että lestadiolaislapset ei muka osais muuten tervehtiä ku jumalan terveellä muita lestadiolaisia. Yleensä ol tosi hyväkäytöksisiä ja ihan kuule normaalisti tervehtii

        Kyllä meijän kylillä lumumpalaisten sikijöt sannoo vanhalle miehelle nopeammin päivää.🧙‍♂️


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Vl-ihmiset eivät tienneet, että tämmöistä rikollisuutta vl-liikkeessä on, kuin pedofilia.
        Kukaan ei ollut huomannut, vaikka samoissa seuroissa ollaan istuttu ja juteltu ja oltu veljiä ja sisaria.
        Sanon sen siksi, että sinä et voi päällepäin tietää ihmisestä oikeastaa paljon mitään.

        en ole tavannut yhtään vl pedofilia elämäni aikana ikää jo kohta 50 kaikki ovat puhtaita itse olen syntinen ja minut on yritetty leimata pedofiiliksi


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        en ole tavannut yhtään vl pedofilia elämäni aikana ikää jo kohta 50 kaikki ovat puhtaita itse olen syntinen ja minut on yritetty leimata pedofiiliksi

        Mitä syntiä olet tehnyt?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        en ole tavannut yhtään vl pedofilia elämäni aikana ikää jo kohta 50 kaikki ovat puhtaita itse olen syntinen ja minut on yritetty leimata pedofiiliksi

        nämä pedofiili leimaajat ovat itse seksuaalisesti häiriintyneitä ja ne etsivät joukosta heikkoja uskovaisia jota ne yrittävät saada lankemaan raamatun mukaan niille pitää laittaa myllyn kivi kaulaan niillä on kierotunut seksuaalinen mieli ja pyrkimyksenä saada huomio pois itsestään heidän fetssinsä he yrittävät siirtää ulko puolelle ettei niiden tarvitsisi vastat teoistaan epäuskoisiahan nämä asiat ei kiinnosta niille ei ole merkitystä raiskaako joku niitten lapsia


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Koska sinun on vaikea uskoa, että vl-liikkeessä on pedofiliaa, niin kannattaa kysyä Olavi Voittoselta, hän varmasti tietää asiasta.

        joo hoitomiehet on pedofiilejä se on selvä


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        joo hoitomiehet on pedofiilejä se on selvä

        mutta ne ovatkin syyllisiä kaikkeen lahkon pervoiluun


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Mitä syntiä olet tehnyt?

        no ehkä nämä epäuskoiset kaverisi voi kertoa onhan teillä synnin tekijöillä ainakin mitä voitte pähkäillä


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        no ehkä nämä epäuskoiset kaverisi voi kertoa onhan teillä synnin tekijöillä ainakin mitä voitte pähkäillä

        Kokemukseni on kauan sitten vanhoillisuskoni kieltäneenä, että oikean omakohtaisen vilpittömän uskon omaavat ovat pysyneet arvostettavina ja kaikkien asioiden käsittelykykyisinä puolin toisi ymmärtävinä kavereina. Kahden maailman uskovaista esittävät ovat etääntyneet ja kaveruus sekä yhteydenpito jäänyt, enkä toki heitä arvostakaan. Minusta ei vaan ollut uskomaan muiden mieliksi, kun ei mitenkään auennut omakohtaisena. Kahden tien kulkijaksi minusta ei ollut eikä ole. En pysty jumalalleni, itselleni ja kanssaeläjille valehtelemaan tai näyttelemään. Tunnen elämäni ja oman uskoni vanhoillisuuden ulkopuolena perusnormaaliksi ja kaikille vastaantulevissa haasteissakin turvalliseksi. Vanhoillisena lapsena ja nuorena pelkäsin paljon enempi.
        Arvostan vilpittömästi ja rehellisesti vanhoillisuuden oppeihin uskovia. Toivon hartaasti ja vilpittömästi voimia etenkin suurien perheiden äitien arkeen ja tehtävään. Minulle ei ole luojani siunannut lapsia. Ei oikeasti ja vilpittömästi uskovaa horjuta mitkään tarrat, vaan hän voi ne armolliseen jumalaan luottaen hyvin hyväksyä ne SRK johdosta ja muista kahden maan kansalaisista poiketen. Eikö näiden kaksinaamaisten itseään täynnä olevien tarranpoistajien pitäisi kerätä koko Suomen sähköpylväistäkin pois Jeesus tulee oletko valmis tulosteet.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Vaikeaa uskoa, niin ilahtuneita niistä pedofiililöydöistä ollaan oltu eikä lasten hyvinvoinnin vuoksi, vaan sen vuoksi, että on saatu aihe todistella, että sellaisia ne "maailman ainoat oikeat uskovaiset" ovat. Vuosien keskusteluissa aiheesta olen havainnut, että vl-kriitikosta on vaikeaa pusertaa ainuttakaan empaattista lausetta ei-vl-pedofiilien uhreille, koska siitä ei saa vl:ten leimaamisen iloa eikä todisteltua itselleen mitään.

        Tää on totta, että mielellään siitä pedofiliasta puhutaan täälläki. Ite en oo henkilökohtasesti(ihan vanhoillislestadiolainen olen) ole ikinä törmännyt pedofilia tapauksiin näissä piireissä. Olikohan se 10 vuotta sitte iu oli se joku juttu että oli tullu ilmi tämmösiä mutta eihän toi mitenkään hyväksyttävää meillä ole. En tiiä mitä ihmiset oikeen luulee koska eihän pedofilia oo mitään mitä erityisesti lestadiolaisuudessa esiintyy


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tää on totta, että mielellään siitä pedofiliasta puhutaan täälläki. Ite en oo henkilökohtasesti(ihan vanhoillislestadiolainen olen) ole ikinä törmännyt pedofilia tapauksiin näissä piireissä. Olikohan se 10 vuotta sitte iu oli se joku juttu että oli tullu ilmi tämmösiä mutta eihän toi mitenkään hyväksyttävää meillä ole. En tiiä mitä ihmiset oikeen luulee koska eihän pedofilia oo mitään mitä erityisesti lestadiolaisuudessa esiintyy

        Rehellistä työtä ja avoimuutta uskonasioidenkin suhteen arvostaa vanhoillisuuden ulkopuolella elävät suurelta osin. Vanhoillisuudessa on mielestäni kuitenkin liikaa vilpillisiä oman edun tavoittelijoita, jotka turmelevat vilpittömien ja rehellisten mainetta ja työtä. Entistä enempi onneksi kaikenlaiset ihmiset ovat oppineet vähempään yleistämiseen ja asioiden yksilöimiseen. Voimia vilpillisten jopa epärehellisesti omaa etua tavoittelevien miesten vaimoille. Positiivinen erityismaininta esimerkiksi Pudasjärven raskaskonehuolto ja myyntitoimijoille kaikki ihmiset tasavertaisesti huomioivasta ja avoimesta toimisesta. Apua on saanut syntinenkin maallisissa hätätilanteissa vaikka Suviseuroista käsin kaikkien mahdollisuuksien mukaan. Eihän rehelliselle ja avoimelle toiminnalle mitkään tarrat ole uhka vaan paremminkin elämän rikkaus ja asian merkityksen osoitus.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kokemukseni on kauan sitten vanhoillisuskoni kieltäneenä, että oikean omakohtaisen vilpittömän uskon omaavat ovat pysyneet arvostettavina ja kaikkien asioiden käsittelykykyisinä puolin toisi ymmärtävinä kavereina. Kahden maailman uskovaista esittävät ovat etääntyneet ja kaveruus sekä yhteydenpito jäänyt, enkä toki heitä arvostakaan. Minusta ei vaan ollut uskomaan muiden mieliksi, kun ei mitenkään auennut omakohtaisena. Kahden tien kulkijaksi minusta ei ollut eikä ole. En pysty jumalalleni, itselleni ja kanssaeläjille valehtelemaan tai näyttelemään. Tunnen elämäni ja oman uskoni vanhoillisuuden ulkopuolena perusnormaaliksi ja kaikille vastaantulevissa haasteissakin turvalliseksi. Vanhoillisena lapsena ja nuorena pelkäsin paljon enempi.
        Arvostan vilpittömästi ja rehellisesti vanhoillisuuden oppeihin uskovia. Toivon hartaasti ja vilpittömästi voimia etenkin suurien perheiden äitien arkeen ja tehtävään. Minulle ei ole luojani siunannut lapsia. Ei oikeasti ja vilpittömästi uskovaa horjuta mitkään tarrat, vaan hän voi ne armolliseen jumalaan luottaen hyvin hyväksyä ne SRK johdosta ja muista kahden maan kansalaisista poiketen. Eikö näiden kaksinaamaisten itseään täynnä olevien tarranpoistajien pitäisi kerätä koko Suomen sähköpylväistäkin pois Jeesus tulee oletko valmis tulosteet.

        Kiitos asiallisesta ja rehellisestä kommentistasi. "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan." Rukoile, että sinullekin kirkastuisi usko omakohtaisena asiana, niin saat tulevaisuuden ja toivon.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta ja rehellisestä kommentistasi. "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan." Rukoile, että sinullekin kirkastuisi usko omakohtaisena asiana, niin saat tulevaisuuden ja toivon.

        ​Tässä on analyysi siitä, onko tämän kommentin kirjoittaja "uskovainen" sanan syvimmässä merkityksessä:
        ​1. Julkisivu: Sanat ja muoto
        ​Kirjoittaja käyttää klassista kristillistä kieltä ja raamatunlauseita ("Etsivä löytää", "tulevaisuus ja toivo").
        ​Konesielun automatiikka: Nämä ovat opittuja lauseita, jotka kuuluvat tiettyyn uskonnolliseen sanastoon. Ne on tarkoitettu kuulostamaan lempeiltä ja kutsuvilta.
        ​Herttaisuuden maski: Kommentti on "asiallinen" ja "kiittävä", mikä on tyypillistä uskonnolliselle puheelle, joka haluaa säilyttää moraalisen ylemmyysaseman pysymällä rauhallisena.
        ​2. Totuuden valo: Mitä rivien välissä lukee?
        ​Kun katsomme kommenttia Uuden liiton ja vapauden näkökulmasta, siinä näkyy useita "konesielun" merkkejä:
        ​Asetelma: Sanoja asettaa itsensä "sisäpuolelle" ja kuulijan "ulkopuolelle". Kehotus rukoilla, että usko kirkastuisi sinullekin, sisältää oletuksen, että kuulijalla ei vielä ole totuutta, mutta kirjoittajalla on. Tämä on hienovaraista hengellistä alistamista.
        ​Omakohtaisuus ehtona: Lause "saat tulevaisuuden ja toivon" tarkoittaa kääntäen sitä, että ilman tätä nimenomaista "omakohtaista uskoa" (joka täytyy hyväksyä juuri heidän tavallaan) kuulijalla ei ole toivoa. Tämä on pelolla hallitsemista, joka on verhottu toivon sanoihin.
        ​Miekka takataskussa: Vaikka kirjoittaja ei suoraan uhkaa, hän käyttää hengellistä ehdollisuutta. Se on "herttaista" väkivaltaa: jos et usko kuten me, olet hukassa.
        ​3. Onko hän uskovainen?
        ​Vastaus riippuu siitä, miten "uskovainen" määritellään:
        ​Järjestelmän silmissä: Kyllä. Hän on malliesimerkki uskonnollisesta ihmisestä, joka noudattaa sääntöjä, käyttää oikeaa kieltä ja yrittää "käännyttää" muita asiallisesti.
        ​Totuuden valossa: Hän on etsijä, joka on jäänyt vankilaan. Jos ihminen uskoo, että Jumalan rakkaus ja toivo ovat ehdollisia ja sidottuja tiettyyn "omakohtaiseen" muottiin, hän ei ole vielä löytänyt Uuden liiton vapautta. Hän palvelee vielä järjestelmää (Demiurgia), joka jakaa ihmiset pelastuneisiin ja kadotettuihin.
        ​Päätelmä
        ​Tämä kommentti on tyypillistä uskonnollisuutta, mutta se ei välttämättä ole totuudessa elämistä.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Rehellistä työtä ja avoimuutta uskonasioidenkin suhteen arvostaa vanhoillisuuden ulkopuolella elävät suurelta osin. Vanhoillisuudessa on mielestäni kuitenkin liikaa vilpillisiä oman edun tavoittelijoita, jotka turmelevat vilpittömien ja rehellisten mainetta ja työtä. Entistä enempi onneksi kaikenlaiset ihmiset ovat oppineet vähempään yleistämiseen ja asioiden yksilöimiseen. Voimia vilpillisten jopa epärehellisesti omaa etua tavoittelevien miesten vaimoille. Positiivinen erityismaininta esimerkiksi Pudasjärven raskaskonehuolto ja myyntitoimijoille kaikki ihmiset tasavertaisesti huomioivasta ja avoimesta toimisesta. Apua on saanut syntinenkin maallisissa hätätilanteissa vaikka Suviseuroista käsin kaikkien mahdollisuuksien mukaan. Eihän rehelliselle ja avoimelle toiminnalle mitkään tarrat ole uhka vaan paremminkin elämän rikkaus ja asian merkityksen osoitus.

        Hyvää kommentointia.


    • Anonyymi00039

      Älkää antako niiden enää häiritä Suviseuroilla.
      Ei sinne sovi tuoda omia poliittisia ohjelmiaan. Tapahtuman säännötkin sen kieltävät ja jo peruskäytöstavat omaavana ymmärtää, että sellainen on epäkunnioittavaa, väärin.
      Myöskin vaatteet tulee katsoa, että ovat fiksut, sopivat tapahtumaan.
      Kyllähän itseltäkin löytyisi kritiikkiä eri tahoja kohtaan, mutta ei tulisi mieleenkään mennä liimaileen omia aatetarroja heidän tapahtumiin.
      Vedotkaa uskonrauhan rikkomiseen, juhlienne häirintään.
      Järjestysmiesten tulisi puuttua toimintaan.
      Kriitiikki tulee esittää muualla, eikä politisoida (=pilata) tuollaista kristillistä kesäjuhlaa. .

      • Anonyymi00040

        kukaan jeesuksen seuraaja ei mene suviseuroihin jos haluat liittyä riivaajien joukkoon suvi seura kentällä on tilaa


      • Anonyymi00041

        Eihän ne täysin ulkopuolisia olleet, kasvaneet vl-yhteisössä. Antoivat ymmärtää, että haluaisivat kuulua liikkeeseen, mutta heitä ei hyväksytä.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Eihän ne täysin ulkopuolisia olleet, kasvaneet vl-yhteisössä. Antoivat ymmärtää, että haluaisivat kuulua liikkeeseen, mutta heitä ei hyväksytä.

        Hoitajilla voisi olla myös oman linjansa näkyvyys/-hyväksyttävyys kampanja.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Hoitajilla voisi olla myös oman linjansa näkyvyys/-hyväksyttävyys kampanja.

        Yksi hoitajien tarra voisi olla: "Haluan kalifiksi kalifin paikalle".


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Yksi hoitajien tarra voisi olla: "Haluan kalifiksi kalifin paikalle".

        Narsistin huudahdus.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Yksi hoitajien tarra voisi olla: "Haluan kalifiksi kalifin paikalle".

        Toinen tarra: " Norsutorni"


    • Anonyymi00046

      Ja miettikää nämä tarrat juuri lukemaan oppineiden ja kaikkien lasten silmille. Se herättää varmasti turvattomuutta. Yli puolet koko suviseurojen kävijämäärät on alle 18-vuotiaita eli lapsia ja nuoria. Voisiko nämä tarratoimikuntalaiset oikeasti miettiä, mitä itse tekevät viattomille lapsille. Vanhemmilla ei mitenkään voi riittää aikaa ja voimavaroja selittää joka tarraa auki lapsen kanssa. Sen sisällön aiheuttamaa turvattomuutta. Lapset eivät ansaitse tätä, he eivät ole tehneet kenellekään mitään väärää vaan tarvivat suojelua. Miten tarratoimikuntalaiset voivat olla näin itsekkäitä?

      • Anonyymi00047

        Tarroissa ei ollut mitään pelottavaa.
        vl-liike ei hyväksy erilaisuutta.


      • Anonyymi00048

        tarratoiminta viisi repiä lapsiltanne kurkun auki


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Tarroissa ei ollut mitään pelottavaa.
        vl-liike ei hyväksy erilaisuutta.

        onhan se aika rasistista


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        onhan se aika rasistista

        kyseisen komnentin kirjoittaja syyllistyi kansan ryhmää vastaan kiihottamiseen


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        kyseisen komnentin kirjoittaja syyllistyi kansan ryhmää vastaan kiihottamiseen

        toi hyvin esiin kuinka tarran liimaajilla ei ole ihmis arvoa


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        toi hyvin esiin kuinka tarran liimaajilla ei ole ihmis arvoa

        suomessa ei hyväksytä lestadiolaisuutta menkööt muualle pitämään seuroja ajetaan ne ulos maasta


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        suomessa ei hyväksytä lestadiolaisuutta menkööt muualle pitämään seuroja ajetaan ne ulos maasta

        oikeesti nämä ovat teidän sisaria ja veljiä en ymmärrä mikä tappelu teillä on


    • Anonyymi00052

      Tarratoimikunta iskee pedofoolirenkaaseen lujaa.

    • Anonyymi00055

      Helsingin rauhanyhdistyksellä kuulutettiin, "kaikille seurarauha suviseuroissa".
      t. suviseuratoimikunta

      • Anonyymi00059

        Kuka tai ketkä vanhollislestadiolaisen liikkeen syntilistan on laatinut?


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Kuka tai ketkä vanhollislestadiolaisen liikkeen syntilistan on laatinut?

        Se on SRK kanta.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Se on SRK kanta.

        Onko SRK Raamattu


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Onko SRK Raamattu

        On se joidenkin mielestä.


      • Anonyymi00061 kirjoitti:

        Onko SRK Raamattu

        Tässä ei raamatuita tarvita.📖📚


    • Anonyymi00056

      onhan se kummallista kun väärä oppiset repivät tarroja

    • Suviseurat Kauhavalla 2026. 🎪🪙💶💰💴💵💷💸
      Lestafestarit.🎪🤡🐮🍀
      Lesta Pride.🎪🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🏴‍☠️
      Aatu on Kauhavan vallesmanni👮‍♂️
      ja Olavi on yyber allesmanni.☠️⚡️⚡️✋️

    • Anonyymi00063

      Minusta heidän pitäisi tarrojen kiinnityksien jälkeen suihkuttaa muurahaismyrkkyä tarran päälle, jotta käpelöitsijät tuhrisivat kätösensä . Itse en aio repiä yhtään tarrraa, koska minua ne eivät häiritse ja ymmärrän Jeesuksen tavoin erilaisia ihmisiä ja hyväksyn heidät saman arvoisian Luojan luomina. Tarratoimikunnan kannattaa miettiä uudenlaisia keinoja mielipiteitensä esillä pitämiseen. Vessojen sisällä saa touhuta rauhassa joten sinne tussailkaa ja spreijatkaa viestejä.

      • Anonyymi00066

        Samaa mieltä, Tervetuloa suviseuroihin tarratoimikunta!!!


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Tervetuloa suviseuroihin tarratoimikunta!!!

        Mutta ilman tarroja.


      • Anonyymi00069
        UUSI

        Siis nehän poliittiset roskat on lupa poistaa.
        Ehdotat terveydelle haitallisten myrkkyjen käyttöä muita ihmisiä vastaan?


    • Anonyymi00068

      Lutteri oli ensimmäinen tarralainen kuten historia kertoo.

      Tarralaisuus ei paljoa auta jos hylkää ensimmäisen ja perustaa toisen, yhtä pahan!

    • Anonyymi00070
      UUSI

      Miksette pidä puolianne

      - Järjestyslain rikkominen: jos henkilöt aiheuttavat häiriötä tai eivät noudata tapahtuman järjestäjien tai järjestyksenvalvojien antamia ohjeita.

      - Roskaaminen: jos tarroja, julisteita tai muuta materiaalia kiinnitetään luvatta alueelle.

      - Lievä vahingonteko tai vahingonteko: jos kiinnityksistä aiheutuu omaisuusvahinkoa tai siivouskustannuksia.

      - Joissakin tilanteissa myös haitanteko viranomaiselle tai järjestyksenvalvojalle, annettujen määräysten noudattamatta jättäminen voi johtaa poliisin toimenpiteisiin.

      Järjestäjällä on yleensä oikeus määrätä tapahtuman säännöistä. Henkilö, joka tulee paikalle vastoin sääntöjä häiritsemään tilaisuutta, voidaan pyytää poistumaan. Järjestyksenvalvojat voivat poistaa henkilön toimivaltuuksiensa puitteissa. Jos henkilö ei poistu, käyttäytyy uhkaavasti tai häiriö jatkuu, poliisin kutsuminen paikalle on täysin tavanomainen toimintatapa.
      Poliisi voi tällöin:
      Selvittää tilanteen.
      Keskustella asianosaisten kanssa ("puhuttelu").
      Tarvittaessa poistaa henkilön alueelta tai ryhtyä esitutkintaan, jos epäillään rikosta.
      Käytännössä ratkaisevia seikkoja ovat:
      Ovatko henkilöt tarkoituksellisesti häirinneet tilaisuutta?
      Onko viestejä levitetty luvatta tapahtuma-alueelle?
      Onko järjestyksenvalvojien poistumiskehotusta noudatettu?

      Suviseurat ovat suuri kristillinen tapahtuma, jossa pidetään hengellisiä puheita ja on muuta uskonnonharjoitusta.
      Jos henkilöt
      jakavat siellä poliittisia lentolehtisiä,
      kiinnittävät tarroja tai julisteita luvatta,
      häiritsevät osallistujia,
      eivät noudata järjestäjien tai järjestyksenvalvojien ohjeita,
      niin kyse on järjestysongelmasta, luvattomasta mainostamisesta, roskaamisesta tai mahdollisesti vahingonteosta.
      Järjestäjän näkökulmasta olennaista on, että:
      järjestyksenvalvojat voivat puuttua häiriökäyttäytymiseen,
      henkilö voidaan pyytää poistumaan alueelta,
      poliisi voidaan kutsua paikalle, jos häiriö jatkuu, henkilö ei noudata määräyksiä tai tilanteessa epäillään rikosta.
      Poliisin kutsuminen ei edellytä, että järjestäjä tietää täsmälleen, mikä rikosnimike voisi olla kyseessä. Riittää, että tapahtumassa on häiriö, jota järjestyksenvalvojat eivät saa hallintaan tai jossa epäillään lainvastaista toimintaa. Poliisi arvioi paikan päällä, onko kyse rikoksesta, poistamisesta vai pelkästä neuvonnasta.

    • Anonyymi00071
      UUSI

      Vapaaehtoisilla on lupa poistaa tarrat, kuten muutkin roskat alueella.
      Homottelu, muu asiaton huutelu, kiusanteko, kiinni käyminen ei tule kysymykseen.
      Heitä kannattaa haastaa hyvin argumentein toiminnastaan.

    • Anonyymi00072
      UUSI

      Luttereista eroaa n 50000 maksajaa tänäkin vuonna, mutta eivät nyt toistaiseksi ole alkaneet tarrasotaa pwlastusvenettään kohtaan!

      Paikkojen sotkeminen on tyhmää lasten touhua.

      Lutteri sentään tyytyi yhteen julisteen tapaiseen jonka niittipyssyllä ampui kirkon oveen !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe