Miksi tarratoimikuntalaiset ja muut lestavihaajat on niin ihmeissään siitä että tarrat heti poistetaan alueelta ku niitä sinne tulee? Eikö oo ilmiselvää että ku ihmiset näkee oman yhteisönsä oppien vastaista viestiä alueella nii se poistetaan??
Tarratoimikunta
9
127
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Lisäksi he ovat rikkoneet uskonrauhaa tarroillaan. Se on rikos, kuten toisessa viestiketjussa todetaan.
- Anonyymi00003UUSI
Olen jo yli keski-ikäinen ihminen ja huono someasioissa. Olisin tarratoimikuntaan kyllä yhteydessä jos vaan keksisin miten. Suviseuroissa en ole käynyt noin 30 vuoteen. Ajatus on kyllä monesti ollut lähteä, mutta aina jokin mahdottomuus. Vielä kyllä käyn, ehkä ensi kesänä jos luoja suo mahdollisuuden.
Seksuaali ja ja sukupuolivähemmistöasiat ovat minulle, heteromiehelle, outoja ja vaikeitakin sisäistettäviä. Ajattelen kuitenkin, että elävät luojamme luomat ihmiset joille asia henkilökohtainen, ovat moninaisen ja todella vaikean asian äärellä. Jokainen meistä on oma erikoinen luojamme luoma yksilö ja meillä on ymmärtääkseni yksi maanpäällinen elämä.
Lapsena oikesti pelkäsi ja nukuin aina isän ja äidin kamarissa. Pelkäsin, että joku tulee sielunvihollisen käskyttämänä ja päättää elämäni ja joudun kadotukseen.
Olin liian tunnollinen ja syvällisesti ajatteleva uskovainen. Luotin, että minulle sielunvihollisen aiheuttamat ajatukset eivät vie isää ja äitiä.
Nuoruudessa tuli uskovaisen puolison ja sen myötä perheen suhteen pettymyksiä. Tämä varmasti osin itsestänikin johtuvaa.
Löysin puolison vanhoillisuuden ulkopuolelta. Olin oikesti onnellinen ja kielsin uskoni. Se oli raskas ja vaikea päätös, mutta rehellisesti ja liiankin uskonopillisesti elänyttä helpotti huomattavasti. En koskaan ole voinut elää kahdessa maailmassa, kuten liian monet vanhoilliset. Uskoni kieltämiseen lisätekijöinä oli lisäksi pettymyksen huomiot liikeen jopa johtaviin isojenkin perheiden isiin. Kun näin heitä baarissa hengailemassa nuorien ulkomaailman naisien kanssa lauantaina ja tiesin, että he saavat huomenna seuroissa kaikki anteeksi niin annoin järjen äänelle sijaa ja kielsin uskoni. En halunnut olla mukana mielestäni valehtelevasti ihmisoikeuksia loukkavassa uskossa.
Olemme avovaimoni, minä olen mies, kanssa saaneet elää onnellista tavallista elämää jo reilut parikymmentä vuotta. Tietynlaista ristitulta on toki ollut. Vanhoillisten mielestähän naimisiin olisi toki pitänyt mennä. Kunnioitan avioliittoa, mutta en ole itse asiaa sisäistänyt, niin en lähde vihille muiden iloksi ja omaksi murheeksi. Ulkomaailmasta olin usein kuulemassa kommentointia puolisolleni, että mietihän vähän. Mihesi on lestadiolainen ja joudut synnyttämään joka vuosi. Asiat kävi kipeää ja käy edelleen. Meille ei ole siunaantunut lapsia.
Ottakaahan tarratoimikunta asiaksi seksuaalisisuuntautumisen lisäksi myös tämmöisiä kipeitä asioita ihan heteromaailmasta. Sisaruksilleni on onneksi annettu eri määriä lapsia ja he ovat hyvin rakkaita ja tärkeitä. On oikesti käynyt mielessä sivuun astuminenkin lapsen saamiseksi, mutta omassa uskossani olen ajatellut elämäni on jumalana tahto ja uskon siihen.
Kannattaa lukea Sanna Tilannon kirjoittama kirja Ei toivottu tyttölapsi. Antoi minulle poikalapsenakin paljon voimia, samoistumispintaa ja avarsi ymmärrystä itseäni ja ihmisiä kohtaan. Luotan jumalaani ja hänen johdatukseensa kun saan voimia itselle rehellisenä olemiseen. - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Olen jo yli keski-ikäinen ihminen ja huono someasioissa. Olisin tarratoimikuntaan kyllä yhteydessä jos vaan keksisin miten. Suviseuroissa en ole käynyt noin 30 vuoteen. Ajatus on kyllä monesti ollut lähteä, mutta aina jokin mahdottomuus. Vielä kyllä käyn, ehkä ensi kesänä jos luoja suo mahdollisuuden.
Seksuaali ja ja sukupuolivähemmistöasiat ovat minulle, heteromiehelle, outoja ja vaikeitakin sisäistettäviä. Ajattelen kuitenkin, että elävät luojamme luomat ihmiset joille asia henkilökohtainen, ovat moninaisen ja todella vaikean asian äärellä. Jokainen meistä on oma erikoinen luojamme luoma yksilö ja meillä on ymmärtääkseni yksi maanpäällinen elämä.
Lapsena oikesti pelkäsi ja nukuin aina isän ja äidin kamarissa. Pelkäsin, että joku tulee sielunvihollisen käskyttämänä ja päättää elämäni ja joudun kadotukseen.
Olin liian tunnollinen ja syvällisesti ajatteleva uskovainen. Luotin, että minulle sielunvihollisen aiheuttamat ajatukset eivät vie isää ja äitiä.
Nuoruudessa tuli uskovaisen puolison ja sen myötä perheen suhteen pettymyksiä. Tämä varmasti osin itsestänikin johtuvaa.
Löysin puolison vanhoillisuuden ulkopuolelta. Olin oikesti onnellinen ja kielsin uskoni. Se oli raskas ja vaikea päätös, mutta rehellisesti ja liiankin uskonopillisesti elänyttä helpotti huomattavasti. En koskaan ole voinut elää kahdessa maailmassa, kuten liian monet vanhoilliset. Uskoni kieltämiseen lisätekijöinä oli lisäksi pettymyksen huomiot liikeen jopa johtaviin isojenkin perheiden isiin. Kun näin heitä baarissa hengailemassa nuorien ulkomaailman naisien kanssa lauantaina ja tiesin, että he saavat huomenna seuroissa kaikki anteeksi niin annoin järjen äänelle sijaa ja kielsin uskoni. En halunnut olla mukana mielestäni valehtelevasti ihmisoikeuksia loukkavassa uskossa.
Olemme avovaimoni, minä olen mies, kanssa saaneet elää onnellista tavallista elämää jo reilut parikymmentä vuotta. Tietynlaista ristitulta on toki ollut. Vanhoillisten mielestähän naimisiin olisi toki pitänyt mennä. Kunnioitan avioliittoa, mutta en ole itse asiaa sisäistänyt, niin en lähde vihille muiden iloksi ja omaksi murheeksi. Ulkomaailmasta olin usein kuulemassa kommentointia puolisolleni, että mietihän vähän. Mihesi on lestadiolainen ja joudut synnyttämään joka vuosi. Asiat kävi kipeää ja käy edelleen. Meille ei ole siunaantunut lapsia.
Ottakaahan tarratoimikunta asiaksi seksuaalisisuuntautumisen lisäksi myös tämmöisiä kipeitä asioita ihan heteromaailmasta. Sisaruksilleni on onneksi annettu eri määriä lapsia ja he ovat hyvin rakkaita ja tärkeitä. On oikesti käynyt mielessä sivuun astuminenkin lapsen saamiseksi, mutta omassa uskossani olen ajatellut elämäni on jumalana tahto ja uskon siihen.
Kannattaa lukea Sanna Tilannon kirjoittama kirja Ei toivottu tyttölapsi. Antoi minulle poikalapsenakin paljon voimia, samoistumispintaa ja avarsi ymmärrystä itseäni ja ihmisiä kohtaan. Luotan jumalaani ja hänen johdatukseensa kun saan voimia itselle rehellisenä olemiseen.Kiitos kirjoituksesta, oletteko ajatelleet hedelmöityshoitoja, jos ne auttaisivat teitä saamaan lapsen.
- Anonyymi00002UUSI
Lestadiolaisissa nuorissa näkyi viha tarrojen liimaajia kohtaan.
Luukas 6
Rakastakaa vihamiehiänne
27 "Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. [6:27-36: Matt. 5:38-48 : 6:27,28: Matt. 5:44+]
28 Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä.
29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski. Jos joku vie sinulta viitan, anna hänen ottaa paitasikin. [Matt. 5:39+]
30 Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie. [5. Moos. 15:7,8; Sananl. 3:27; 1. Joh. 3:17 | 1. Kor. 6:7]
31 "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille. [Matt. 7:12]- Anonyymi00005UUSI
Sain kerran ja toisenkin kuulla, että vanhoilliset lapset ovat töykeimpiä koulukyytiläisiä. Kerroin kommentoijalle, että ei vanhoilliset alakoululapset omasta tahdostaan semmoisia ole. Heille ei vain ole työkaluja annettu kotoa ulkomaailman elämään esimerkiksi "epäuskoisen" koulukyytikuskin tervehtimiseen. Kerroin, että ei tämä ole tervehtimättömyys ole itse lapsista johtuvaa, vaan vakaumuksen kotikasvatuksesta. Sanoin koulukyytikuskille, että kerro näille vanhoillislapsille, että aamulla sanotaan huomenta ja iltapäivällä esimerkiksi heippa. Koulukyytikuskilla ei ollut kontaktipintaa, että vanhoillisten lasten ainoat tervehtimiskeinot on jumalan terve ja jumalan rauhaa, joita ei voi "epäuskoiselle" koulukyytikuskille sanoa.
Parin vuoden jälkeen jututin samaa ihmistä. Oli opettanut rohkeasti vanhoillislapsia tervehtimistavoille ja sanoi, että ovat tämän jälkeen olleet sosiaalisia mallikyytiläisiä. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sain kerran ja toisenkin kuulla, että vanhoilliset lapset ovat töykeimpiä koulukyytiläisiä. Kerroin kommentoijalle, että ei vanhoilliset alakoululapset omasta tahdostaan semmoisia ole. Heille ei vain ole työkaluja annettu kotoa ulkomaailman elämään esimerkiksi "epäuskoisen" koulukyytikuskin tervehtimiseen. Kerroin, että ei tämä ole tervehtimättömyys ole itse lapsista johtuvaa, vaan vakaumuksen kotikasvatuksesta. Sanoin koulukyytikuskille, että kerro näille vanhoillislapsille, että aamulla sanotaan huomenta ja iltapäivällä esimerkiksi heippa. Koulukyytikuskilla ei ollut kontaktipintaa, että vanhoillisten lasten ainoat tervehtimiskeinot on jumalan terve ja jumalan rauhaa, joita ei voi "epäuskoiselle" koulukyytikuskille sanoa.
Parin vuoden jälkeen jututin samaa ihmistä. Oli opettanut rohkeasti vanhoillislapsia tervehtimistavoille ja sanoi, että ovat tämän jälkeen olleet sosiaalisia mallikyytiläisiä.Ei todellakaan oo totta että lestadiolaislapset ei muka osais muuten tervehtiä ku jumalan terveellä muita lestadiolaisia. Yleensä ol tosi hyväkäytöksisiä ja ihan kuule normaalisti tervehtii
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei todellakaan oo totta että lestadiolaislapset ei muka osais muuten tervehtiä ku jumalan terveellä muita lestadiolaisia. Yleensä ol tosi hyväkäytöksisiä ja ihan kuule normaalisti tervehtii
sinä kirjoitat, niinko tietäisit n. 100 000 vl-ihmisten asiat.
kyllä niitä on sellaisia alueita, joissa ei välttämättä ole opetettu tervehtiin koulubussin kuljettajaa. hyvä, kun on opettanut hyviä tapoja vl-lapsille. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
sinä kirjoitat, niinko tietäisit n. 100 000 vl-ihmisten asiat.
kyllä niitä on sellaisia alueita, joissa ei välttämättä ole opetettu tervehtiin koulubussin kuljettajaa. hyvä, kun on opettanut hyviä tapoja vl-lapsille.No en sanonutkaan että aina olisivat mutta tuskinpa sen enempää huonokäytöksisiä kuin muutkaan lapset. Ja en oo kuullu että ei ois käytöstapoja opetettu, lestadiolaiset on ihan normaaleita ihmisiä
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
No en sanonutkaan että aina olisivat mutta tuskinpa sen enempää huonokäytöksisiä kuin muutkaan lapset. Ja en oo kuullu että ei ois käytöstapoja opetettu, lestadiolaiset on ihan normaaleita ihmisiä
Kyllähän se niin on, että naapuri ei voi tietää, mitä naapurissa tapahtuu, miten siellä kasvatetaan lapsia.
Vai, pystyitkö tietämään senkin, että joissakin vl-perheissä oli pedofiliaa. Ei voi muuta kuin toivoa, että sitä ei olisi enempää, vaikka sitäkään ei voi tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat135412Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard2403723Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"
"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."213385Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi
Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks163014Seiska: Helmi Loukasmäki, 25, rehellisenä Dannystä, 83, ja isosta ikäerosta
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat pitäneet yhtä jo useamman vuoden. Nyt Helmi kertoo rehellisenä i393006Uus terveysassema
Ei taia olla vielä ketjua siitä ni minäpä alotan. Joko sitä ruvettas porukalla nyt mollaamaa ja arvostelemaa ku nii ruma132785Toksinen persuvasemmisto
Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k192709Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂512375Purralla luistaa hihna isolla pyörällä, kasetti ei kestä
”Purra käy nyt pahasti ylikierroksilla” Nähtiinhän Purran sekoilut jo Lohjan torilla taannoin. Eikö eduskunnassa ole271963Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!
🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S3131629