Eli tilanne on tämä. Opiskelija ei saanut kesätöitä eikä saa kesällä opintotukea eikä siis myöskään asumislisää.
Ei ole rahaa vuokraan, joten opiskelijan on pakko irtisanoa asunto ja muuttaa vanhemman luo kesäksi. Nytpä sitten Kela viisaudessaan määrittelee, että tulottoman opiskelijan pitää maksaa oma osuutensa vuokrasta.
Samalla vanhemman toimeentulitukea vähennetään, koska hänenkin "osuutensa" vuokrasta on Kelan mielestä puolet.
No, on se kuitenkin parempi kuin luottotietojen menetys vuokrarästien vuoksi jo opiskelijana. Kyllä aina entiseen kotiin saa tulla.
Kesällä on sitten aikaa kiertää ruokajonoja. Siinä on hyvä jutella mukavia jonottaessa ja syventää perheenjäsenten välistä suhdetta. Uusi yhteinen harrastus. (ironiaa)
Että olikohan tämäkään opiskelijoiden tueton kesäaika ajateltu ihan loppuun asti?
Tuloton opiskelija maksaa puolet vuokrasta
Anonyymi-ap
2
122
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Eikä edes uskalla miettiä, mistä syksyllä saa asunnon. Kova olisi halu jatkaa opintoja.
- Anonyymi00002
Eli käytännössä vanhempi saa vähemmän rahaa, kun toimeentulotuki on alempi ja elättää tulotonta aikuista lastaan.
Tuet pienemmät ja kahden henkilön kulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 71571
- 47568
- 30556
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522