Kiinnostaakohan ketään enää syytinkisopimus? Itsellä tilanne, että ei omia isovanhempia enää, työt loppu ja tulevaisuus auki. Pystyisin vanhanajan syytinkisopimukseen hoitamaan loppuun asti kotonaan jos sellaiseen päädyttäisiin tai kiinnostusta. Kartoitan onko enää tänäpäivänä mahdollista.
Syytinkisopimus
10
181
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mikä se syytinki olikaan?
- Anonyymi00002
Syytinki liittyi maatilan sukupolvenvaihdokseen: vanhemmat luovuttavat alihintaisella kaupalla maatilan lapselleen ja vastaavasti vanhemmat saavat elinikäisen asumisoikeuden maatilalla.
Syytinki on ollut maatalouden perinteinen eläkemuoto ja asumisoikeuden lisäksi se voi sisältää muun muassa lämmön ja sähkön, ruoan tai muita palveluja syytinginantajan toimesta. Syytinkikauppoihin liittyy kuitenkin riskinsä, koska syytingin kestoa ei voida sopimuksen tekohetkellä tietää ja elämäntilanteet tai osapuolten välit saattavat muuttua.- Anonyymi00009
Ei ole enää kovinkaan tavllista tuo syytinki.
- Anonyymi00003
Mikä sinua motivoisi hoitamaan vanhusta "loppuun asti" ?
- Anonyymi00005
Minua motivoisi se että olisi joku josta pitää huolta, saisi kokea itse olevansa tarpeellinen. Myös huolehtimisesta tuleva palkkio eli talo, mökki tai maatila jäisi minulle palkaksi.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Minua motivoisi se että olisi joku josta pitää huolta, saisi kokea itse olevansa tarpeellinen. Myös huolehtimisesta tuleva palkkio eli talo, mökki tai maatila jäisi minulle palkaksi.
Myöskin vanhus saisi elää elämänsä omassa tutussa ympäristössään eikä tarvitsisi joutua palvelutaloon.
- Anonyymi00004
En kyllä oikein ymmärtänyt aloitusta, sallittaneen, olem 94v.
Ennen ei ainakaan kaikki ottaneet maatalosta kaikkea mitä oli kirjoitettu,
Jos ajattelit että hoitelet vanhempiasi tai toista.
Mutta mietippä mitä sopimus on jos vanhus joutuu hoitokotiin 24/7.
On paljon tapauksia kun et pysty häntä hoitamaan.
Hänestä voi tulla useiksi vuosiksi liikuntakyvytön, syö vain soseruokaa, jota tarvii säännöllisesti 5-6 kertaa päivässä Voi myös tarvita lääkityksiä.
Et pysty pesemään liikuntakyvytöntä. Siihen vaaditaan laitteet ja 2 hoitajaa.
Kotihoitoakaan ei tule todella sairaan luo useampaa kertaa päivässä ja tunneiksi.
Tarkoitan, jos joutuu 24/7 hoitoon, mitä veloittavat sinulta, voi olla hurja summa.
Veloittavat ainakin vanhukselta nettotuloista 85% + syytinkin.
Vanhuksella huominen on aina arvausta,
minullakin niin reipas autoileva mies, ulkoapäin kuin 50v , melkein rippipuku sopi.
Sanoi vain että on hieman outo oli ja 10 min kuluttua liikuntakyvytön ja sänkypotilas.
Diagnoosi Polyradikuliitti, oli 89 v ja 6 v sänkypotilas. - Anonyymi00007
Ilmeisesti ehdottaja/aloittaja on nuorehko.
Vanhuksen hoidosta pitäisi olla kokemusta, että molempien pinna kestää yhdessä elämisen. Se tila vaatii hoitoa, että yksi ihminen ei riitä sekä siihen että usein apua tarvitsevat vanhuksen vahtimiseen.
Luotettavuus ja sitoutuneisuus oli ehdoton vaatimus. On se riskaapeliä. En taitaisi vanhuksena ruveta. On nimittäin esimerkki lapsestani, jonka kansa pärjään muuten erinomaisesti.
Hänen perheellään on omakotitalo jossa on yksi huone omalla uloskäynnillä ja vesipisteellä. Sanoin että onko mahdollista että tulisin sinne asumaan. Nyt pärjään vielä hyvin itsenäisesti, mutta myöhemmin huolehtisit asioista joita en enää pysty itse hoitamaan. Hän siihen: Toivottavasti tuo oli vitsi!- Anonyymi00010
Kai sinä kysyit, mihin / mitä tarvetta varten hän huonettaan panttaa.
- Anonyymi00008
Sen verran on tutustuttu aiheeseen, kun anopin äiti oli luovuttanut talonsa syytinkisopimuksella. Siihen kuului huone, halkoja, määrätty määrä perunoita ym.
Ja kun tutustui vanhoihin perunkirjoituksiin, joita oli isohko laatikollinen, niin siellä oli useita syytinkisopimuksia. Anopin äiti muutti sitten tyttärensä mukana uuteen taloon, jonka he rakensivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533