Asioita jotka saavat pulssisi nousemaan ?

Mulle tulee lämminhyvä olo kun ajattelen erästä, tietty pulssikin nousee.
Mä kun kuuntelen jotain muistojen musaa, pulssi nousee. muisteluista.
Kun tapaan miellyttävän henkilön, kenelle haluisin esiintyä edukseni - pulssinousee, ihan vaan perfektionistisesti.
Onnistuuko mun lettutaikina, pulssinousee :) vai tuleeko ihan lättytaikina?

Mistä syistä sinun sydämesi ottaa koppia ja nostaa sykettäsi?

21

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eipä taida pulssi nousta kun lenkillä mäkeä ylös rynnätessä, bussille juostessa tai jos joku ajaisi takaa.
      Jos kuulen kaunista musaa, kuplii ilo mielessä. Opettelen jopa joskus laulun youtubesta, että osaan laulaa mukana Jos upeaa tai mahtipontista, menee kylmät väreet. Jos ajattelen miesystävääni, lämpö ailahtelee koko vartalossa. Eikä pulssi taida nousta edes harmillisista tapahtumista, ärtymys kyllä. Enkä sellaista kirjoita nyt, kun aloitus on noin myönteinen.

• Anonyymi00002

Kävelylenkki ja pihatyöt ainakin. Mistä muusta sykkeen pitäisi nousta? Hirmuista jännitystä esim. elokuvassa en ole oikein hyvä kestämään. Kaipa se silloin nousee. Vähän.

• Jos minulta kysyt, niin =) Mulle portaat kauppakassit, ylämäki. saunat, kuumatsuihkut.

Toisinaan jopa ruoan hotkiminen saa sykkeen nousemaan :D

• Anonyymi00005
        Mummunen kirjoitti:

Jos minulta kysyt, niin =) Mulle portaat kauppakassit, ylämäki. saunat, kuumatsuihkut.

Toisinaan jopa ruoan hotkiminen saa sykkeen nousemaan :D

Kantsisko sun ruveta kuntoilemaan. Kun kunto kasvaa, niin syke rauhoittuu.

• Anonyymi00003

Kanssaihmisten flegmaattisuus ja piittaamattomuus kanssaihmisistä.
      Vain minäminäminä heidän itse sitä ymmärtämättä.

• Anonyymi00004

Vappu Pimiä nostaa pulssia, negatiivisella tavalla.

• Rytmihäiriö.

• Anonyymi00006

Ei kiva juttu, mutta pyrskähdin silti. Se tuli varmaan tuosta lyhyenlännästä ilmaisusta.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei kiva juttu, mutta pyrskähdin silti. Se tuli varmaan tuosta lyhyenlännästä ilmaisusta.

No eikös siinä ole lyhyt ja ytimekäs vastaus siihen mikä saa sykkeen nousemaan :).

Eteisvärinä, eteislepatus, supraventulaarinen takykardia 😄. Syke korkeimmillaan 180 joten on siinä nousua kerrakseen. Tosin sydän on terve joten mikä lie sykkeen nousut aiheuttaa.
        Sähköhäiriö?

• Siili25 kirjoitti:

No eikös siinä ole lyhyt ja ytimekäs vastaus siihen mikä saa sykkeen nousemaan :).

Eteisvärinä, eteislepatus, supraventulaarinen takykardia 😄. Syke korkeimmillaan 180 joten on siinä nousua kerrakseen. Tosin sydän on terve joten mikä lie sykkeen nousut aiheuttaa.
        Sähköhäiriö?

Korj. Supraventrikulaarinen....

• Anonyymi00010
        Siili25 kirjoitti:

Sähköhäiriö?

Enkö pannut tähän jotain sydänspesialistista? Miksi se on poistettu? Oletko kokeillut rauhoittaa tilannetta hengitystekniikoilla.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Enkö pannut tähän jotain sydänspesialistista? Miksi se on poistettu? Oletko kokeillut rauhoittaa tilannetta hengitystekniikoilla.

Kyllä tässä nopeasti vilahti jotain kardiologista mutta viesti poistui alta aikayksikön. En tiedä miksi.

Pikkusen liioittelin noista sykelukemista ja svt minulla ei ole ollut kuin kerran rasitusekg:n jälkeen. Sitä yritettiin lopettaa hengitystä pidättämällä ja kaulasuonia hieromalla mutta sairaalareissuksi meni ja lääkkeellä syke rauhoitettiin ja sen alta löytynyt flutteri käännettiin sähköllä.

Nykyisin lähinnä flimmereitä jotka nykyisin tihentyneet. Joskus kääntyvät itsekseen kotiseurannassa joskus pitää sitten hakeutua päivystykseen. Ablaatiot x 2 nyt ihan viime vuosina. Saa nähdä onko hyötyä. Flimmereillä taipumus lisääntyä ja joskus jopa kroonistua.

Ikä, verenpainetaipumus ja suvun kautta taipumus aiheuttajina.

Eli vastaus kysymykseen: kun flimmeri paukahtaa päälle siihen auttaa joskus esim. yskäisy. Yleensä se elää omaa elämäänsä alkaa ja loppuu itselseen ja jos ei vuorokaudessa käänny sitten päivystykseen käännöttämään.
        Syketaso yleensä90-130. Ablaation jälkeen rytmihäiriölääke lopetettu.

• Anonyymi00012
        Siili25 kirjoitti:

Kyllä tässä nopeasti vilahti jotain kardiologista mutta viesti poistui alta aikayksikön. En tiedä miksi.

Pikkusen liioittelin noista sykelukemista ja svt minulla ei ole ollut kuin kerran rasitusekg:n jälkeen. Sitä yritettiin lopettaa hengitystä pidättämällä ja kaulasuonia hieromalla mutta sairaalareissuksi meni ja lääkkeellä syke rauhoitettiin ja sen alta löytynyt flutteri käännettiin sähköllä.

Nykyisin lähinnä flimmereitä jotka nykyisin tihentyneet. Joskus kääntyvät itsekseen kotiseurannassa joskus pitää sitten hakeutua päivystykseen. Ablaatiot x 2 nyt ihan viime vuosina. Saa nähdä onko hyötyä. Flimmereillä taipumus lisääntyä ja joskus jopa kroonistua.

Ikä, verenpainetaipumus ja suvun kautta taipumus aiheuttajina.

Eli vastaus kysymykseen: kun flimmeri paukahtaa päälle siihen auttaa joskus esim. yskäisy. Yleensä se elää omaa elämäänsä alkaa ja loppuu itselseen ja jos ei vuorokaudessa käänny sitten päivystykseen käännöttämään.
        Syketaso yleensä90-130. Ablaation jälkeen rytmihäiriölääke lopetettu.

Hyvä, että sulla on ohjeet. Ehkä hengitystä ei kannata vain pidättää, vaan ensin vetää pitkään sisään, pidätys ja pitkään ulos. Sillä lailla verenpainekin alenee.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Hyvä, että sulla on ohjeet. Ehkä hengitystä ei kannata vain pidättää, vaan ensin vetää pitkään sisään, pidätys ja pitkään ulos. Sillä lailla verenpainekin alenee.

Juu kiitti vinkistä :).

• Anonyymi00008

Pulshi menee joskus sykkyrälle, kun ihmettelee kuinka ihmiset roskaavat ympäristöään surutta jatkuvasti.

• Anonyymi00011

Totta. Kyllä lenkillä sappi kiehuu samasta syystä. Nostaneeko sykettä, voi olla. Ojanpenkka on joillekin sama kuin roska-astia.

• Anonyymi00013

Myös vandalismi on sikamaista, rikotaan huvin vuoksi paikkoja.

• Anonyymi00009

TEKOÄLYKÖ täällä tekee Mummunen aloituksia?

• OOOH, oliko tuo kehu:)

• Anonyymi00015
        Mummunen kirjoitti:

OOOH, oliko tuo kehu:)

Aavistamme kyllä sitä juuri.

• Anonyymi00014

Pulssia on jos nukkuessa nenä tukossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1207
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      823
    Aihe