niin miksi saat nostaa maataloustukia?
Reilu meininki, eh?
Jos et edes tuota ruoan raaka-ainetta myytäväksi asti
82
692
Vastaukset 82
- Anonyymi00001
Minä tuotan höpöheinää.
- Anonyymi00002
Niillä rahoilla yhteiskunta ostaa maisema-, ympäristö- ja huoltovarmuuspalveluita.
- Anonyymi00003
Pörriäisetkin tykkää.
- Anonyymi00004
Millaisia ovat myyntitulottoman tilan tarjoamat huoltovarmuuspalvelut?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kas kun eläimetkään ei elä ilman ruokaa...
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Pidetään pelto peltona, eli tuotantovalmiudessa. Kriisiaikana, jos esim. lannoitteista on pulaa, voidaan tarvita nykyistä enemmän hehtaareja tuotantoon. Tai voi tulla sellainenkin kriisitilanne, että osa nykyisistä tuotantopelloista ei ole käytettävissä, jolloin tarvitaan korvaavaa pinta-alaa muualta.
Jos pelto kasvaa pusikkoa tai siihen istutetaan metsää, sitä ei muuteta pelloksi kovin nopeasti, varsinkaan jos resursseista on pulaa. - Anonyymi00008
elikkäs,
kaikkien pitää elättää,
työhaluton talikkokommunisti... - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
elikkäs,
kaikkien pitää elättää,
työhaluton talikkokommunisti...Tuottaa se pellon viljelykuntoisena pitäminenkin työtä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jos ajatellaan huoltovarmuuttaa niin mitä arvelet saako viljelyskelpoisesta pellosta satoa nopeammin kuin metsittyneestä pellosta.
Mieti tarkkaan.
Tulee kriisitilanne ja varmuusvarastoja vajaa vuodeksi ja polttoaine kortilla, millä raivaat sen metsittyneen pellon ja saatat sen viljelyskuntoon?
Eikö ole huomattavasti nopeampi kyntää ja kylvää valmis pelto?
Ihmiset ovat vain tottuneet elämään siten ettei vuorokauttakauemmaksi ajatella, kun saadaan sosialituet niin ollaan pirun rikkaita yhden päivän ja sitten ollaan köyhiä loput 29 päivää.
- Anonyymi00006
Nurmea ajatellaan perinteisesti nautakarjan rehuna mutta nurmi voisi olla raaka-aineena moniin pitkälle jalostettuihin tuotteisiin.
Jo nyt nurmesta voidaan valmistaa biokaasua, proteiinirehuja ja biopohjaisia materiaaleja. - Anonyymi00009
Jos nurmea viljellään esim. naapurin karjan rehuksi niin eikö siitä pitäisi syntyä myyntituloja?
Peltopinta-alan ylläpidolle tulisi olla oma kategoriansa jossa tuet ovat huomattavasti alhaisemmat, lähinnä niittokorvaus- Anonyymi00017
Eihän ne alhaisemmat voi olla,kun ovat jo nyt olemattomat.
- Anonyymi00010
Elämäntapana ainaiset sadetanssit?
- Anonyymi00011
Viljelijällä ei ole velvollisuutta tehdä ruokaa kaupunkilaisille.
- Anonyymi00030
No ei. Ja ei teekään, vaan raaka-aineitä, joista kaupunkilaiset tekevät elintarviketeollisuuden ’ruokatehtaissa’ ruokaa. Sekä kotimaisista kuin ulkomaisistakin raaka-aineista.
Ei kaupunkilaisillakaan ole velvollisuutta maksaa vuosittain miljarditukiaisia viljelijöille.
- Anonyymi00013
Maatalouden tällä hetkellä noudatettavat tukiehdot on edellisen demarihallituksen aikana EU:n kanssa neuvottelemat ja tämän kyseisen hallituksen tahtotilan mukaiset.
- Anonyymi00014
Aloittaja saa palkkaa vaikka ei tuota mitään?
- Anonyymi00015
Työttömyyskorvauksia.
- Anonyymi00016
Jos ei makseta tarpeeksi hakekaa muualta
- Anonyymi00018
Puheenaihe faktoineen selvästi menee ihon alle
- Anonyymi00019
Aivan selvästi kalikka osui ja teki kipeää... Hömppäheinää tuotetaan kuten ennenkin mutta nyt vain enemmän.
- Anonyymi00021
Kyllähän maataloutukina maksetaan monista asioita todella heppoisin perustein ja täysin ilman ilman tulosvastuuta.
Menneen maailma menoa.- Anonyymi00022
Muista syödä välillä!
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Muista syödä välillä!
Pankkopojan puolestaan kannattaisi jättää muutama syöntikerta päivässä väliin.
- Anonyymi00024
Demarit leikkaisivat maataloustuista, mutta eivät pysty nimeämään yhtään maataloustukea, johon säästö kohdistuu.
Kaikki on kyllä lueteltu budjettikirjassa. - Anonyymi00025
Tyhjäntuottajien maataloustuet leikkuriin
- Anonyymi00026
Demari parka.
- Anonyymi00027
Ei myytävää, ei maataloustukia
- Anonyymi00028
Kallista? Elämä on....
- Anonyymi00029
Ei palkkaa jos ei tuottavuutta. Duunarin tuottavuus on puuttunut jo 19 vuotta....
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei palkkaa jos ei tuottavuutta. Duunarin tuottavuus on puuttunut jo 19 vuotta....
Kuitenkin tuottavuutta sen verran, että on miljarditolkulla riittänyt vuosittain tukiaisiin teille tukijusseille.
- Anonyymi00032
Hömppäheinällä saa rahaa!
Mulle kaikki heti nyt. - Anonyymi00033
Ilman myyntituloja oleva tukiviljelijä vertautuu täysin ideologiseen työstäkieltäytyjään.
- Anonyymi00034
Katson kuuluvani kyltyyrityön tekijöihin.Näitähän riittäää, 1/2 7s olen nähäny.
- Anonyymi00044
"tukiviljelijä vertautuu täysin ideologiseen työstäkieltäytyjään."
Ehei. Tukiviljelijä vertautuu suoraan hankehömppätyöntekijöihin. Kovasti ollaan tekevinään töitä, mutta mitään varsinaista tuotosta ei saada aikaiseksi. Lisäksi systeemi työllistää julkiselle sektorille ison joukon rahoittajia, valvojia ja valvojanvalvojia.
- Anonyymi00035
Duunarin tuottavuus on puuttunut jo 19 vuotta....
Rinnastuu ideologisiin työstäkieltäytyjiin. - Anonyymi00036
Myytävästä tuotannosta kieltäytyvät viljelijät nostavat yhteiskunnan tuet...
Ja parjaavat ideologia työttömiä, fair deal eh?- Anonyymi00039
Linkkiä että parjaavat. Don´t herjaa.
- Anonyymi00040
jospa vain luet suoltajasi...
- Anonyymi00037
Kananmunia myydään hurjasti ulkomaille. Hinta on hyvä.
- Anonyymi00041
Ruoan raaka ainetta ja ruokaa.
- Anonyymi00042
Voi olla että vähitellen tunnustettuun ongelmaan puututaan ensi hallituskaudella.
- Anonyymi00043
Munat käy hyvin kaupaksi ulkomaille!
- Anonyymi00045
Tämä on kaupalle oma, itseaiheutettu ongelma.
- Anonyymi00055
Anonyymi00045 kirjoitti:
Tämä on kaupalle oma, itseaiheutettu ongelma.
Siis mikä ongelma?
- Anonyymi00046
Pitääkö maataloustukia maksaa myyntituloja omaamattomille viljelijöille?
Jos niin miksi pitäisi?- Anonyymi00047
Kyllä pitää.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kyllä pitää.
Mulla on hömppäheinää. Iso paikallinen tila vie kaikki. Mä otan vaan tuet.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Eikös ne tuet kuuluisi sille "isolle tilalle".
Ja sinulle maanvuokra. - Anonyymi00050
Anonyymi00048 kirjoitti:
"Mulla on hömppäheinää. Iso paikallinen tila vie kaikki"
Hömppäheinissä ei ole mitään viemistä. Sulla ilmeisesti ihan tuotantonurmea? - Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Eikös ne tuet kuuluisi sille "isolle tilalle".
Ja sinulle maanvuokra.Ei kuulu koska näin on sovittu.
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei kuulu koska näin on sovittu.
tuottamattomien maataloustukia tarkastellaan ensi hallituskaudella
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
tuottamattomien maataloustukia tarkastellaan ensi hallituskaudella
Ei koske minua.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ei koske minua.
Mutta koskee n. 15-20 000 tilaa
- Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
Mutta koskee n. 15-20 000 tilaa
Lähetä linkki!
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Lähetä linkki!
Kaunakolta on turha odottaa oikeaa tietoa.
- Anonyymi00058
Tilastokeskus:
Täysin ilman myyntituloja: noin 8 000–10 000 tilaa
Hyvin pienet tulot mukaan lukien (alle 10 000 €): 13 000–17 000 tilaa
Kaikkiaan maatiloja: noin 35 000–40 000- Anonyymi00059
Lähetä linkki!
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Lähetä linkki!
Niin, tuet ja muut pitää kantaa löysän eteen.
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Niin, tuet ja muut pitää kantaa löysän eteen.
Kaunakolta on turha pyytää linkkiä.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Kaunakolta on turha pyytää linkkiä.
Tukijulli ei selviä ilman apua vaikka lähde ton tiedossa...
- Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
Tukijulli ei selviä ilman apua vaikka lähde ton tiedossa...
Lähetä nyt se linkki!
Tilastokeskus ei varmaan tykkää kun puhut paskaa heidän nimellä.
- Anonyymi00063
Maatilan ei ole pakko tuottaa myytäviä tuotteita, jotta sitä kutsutaan maatilaksi, mutta tuotannon puuttuminen vaikuttaa verotukselliseen asemaan ja mahdollisuuksiin saada maataloustukia.
Ei myytävää, ei tukia. - Anonyymi00065
Maatilallisen ei ole pakko nostaa tukia
- Anonyymi00066
Mä en ole koskaan nostanut tukia.
- Anonyymi00067
Jos pärjätä meinaa nykyhinnoilla, on kutakuinkin pakko hakea tukia. Muuten joutuu maksamaan siitä että saa tuottaa ja siihen ei kyllä halut eikä rahat riitä.
- Anonyymi00068
Jos et tee töitä niin silti saat työmarkkinatukea.
- Anonyymi00069
Ja sossusta tukia.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Ja sossusta tukia.
Ovatko maataloustuet sosiaalitukia niille viljelijöille joilla ei ole myyntituloja?
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Ovatko maataloustuet sosiaalitukia niille viljelijöille joilla ei ole myyntituloja?
Kysy esim hevostiloilta jotka tuottavat palveluita kaupunkilaisille. Vuokraavat tallipaikkoja ja hoitavat hevosia.
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kysy esim hevostiloilta jotka tuottavat palveluita kaupunkilaisille. Vuokraavat tallipaikkoja ja hoitavat hevosia.
Suomessa on noin 16 000 tallia. Hevosia on maassa yhteensä reilut 69 000, ja ala työllistää noin 15 000 henkilöä.
Hevostalous on merkittävä maaseudun elävöittäjä, ja hevosten pitopaikkoja on ympäri Suomea, tarjoten ratsastus- ja raviurheilupalveluita.
siis:
Ratsastus- ja raviurheilupalveluita. - Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Suomessa on noin 16 000 tallia. Hevosia on maassa yhteensä reilut 69 000, ja ala työllistää noin 15 000 henkilöä.
Hevostalous on merkittävä maaseudun elävöittäjä, ja hevosten pitopaikkoja on ympäri Suomea, tarjoten ratsastus- ja raviurheilupalveluita.
siis:
Ratsastus- ja raviurheilupalveluita.Kova on yritys selitellä tyhjän tukemista...
Jos hevostaloutta harjoitetaan maatalouden osana (esim. hevosten kasvatus, tallitoiminta maatilalla), toimija voi saada maataloustukia hevostalouteen liittyvään maankäyttöön tai yritystoimintaan. Tällöinkin tuki ei kohdistu varsinaisesti urheiluun, vaan maataloudelliseen toimintaan.
Muuten hevosurheilun piiriin kuuluvaan toimintaan maataloustuet eivät liity. - Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Kova on yritys selitellä tyhjän tukemista...
Jos hevostaloutta harjoitetaan maatalouden osana (esim. hevosten kasvatus, tallitoiminta maatilalla), toimija voi saada maataloustukia hevostalouteen liittyvään maankäyttöön tai yritystoimintaan. Tällöinkin tuki ei kohdistu varsinaisesti urheiluun, vaan maataloudelliseen toimintaan.
Muuten hevosurheilun piiriin kuuluvaan toimintaan maataloustuet eivät liity.Kylläpäs nyt yrität vääntää mustan valkoiseksi.
- Anonyymi00075
Anonyymi00073 kirjoitti:
Kova on yritys selitellä tyhjän tukemista...
Muuten hevosurheilun piiriin kuuluvaan toimintaan maataloustuet eivät liity.Hevostilat saa maataloustukia, jos ne täyttävät aktiiviviljelijän vaatimukset ja harjoittavat maatalousyritystoimintaa, kuten hevoskasvatusta.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Hevostilat saa maataloustukia, jos ne täyttävät aktiiviviljelijän vaatimukset ja harjoittavat maatalousyritystoimintaa, kuten hevoskasvatusta.
Siirrät tlppia ja puhut lillukanvarsista... 15 000 tyhjäkäyntistä tukitilaa
- Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Siirrät taas maalitolppia.
- Anonyymi00078
Anonyymi00076 kirjoitti:
Joko lähetit tilastokeskuksen linkin??
Eikös ole noloa jäädä kiinni valehtelusta? - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Eikös ole noloa jäädä kiinni valehtelusta?15 000 tilaa nostaa tukia ilman sanottavaa myytituloja. Missä on pihvi?
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
15 000 tilaa nostaa tukia ilman sanottavaa myytituloja. Missä on pihvi?
Ai nyt se on "ilman sanottavaa myyntituloa"...
- Anonyymi00081
Olet kyllä aika haahu... 15000 = suuruusluokaltaan 9000 ilman myyntituloja, lopuilla ei sanottavampia
Typerehtimisesi sijaan, keskustele itse aiheesta. Josko kykenet....- Anonyymi00082
Demupojan terä on tylsä.
- Anonyymi00083
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751749- 241226
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341122Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77642
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36484
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 17417
- 82398