Minä ( en sano mie koska en ole mie-alueelta) en käsitä itä-suomalaista mentaliteettia. Täysi mysteeri että miksi täällä oikein on kerätty itselle niin monet vastenmieliset piirteet. Ihan kuin jotain paholaista haluaisivat seurata.
-kateus on suunnaton
-kyttäys
-tarkkailu
-selkään puukotus
-juoruilu
-ahneus
-kierous
-pahantajtoisuus
- vainoharhaisuus
-epäluotettavuus
Mahtoiko listalle tulla edes kaikki. Silti uskovat ite olevansa mukavia ihmisiä. Ei pysty käsittämään miksi niin monissa, siis suurimmassa osassa itse asiassa tuntuu olevan nuo samat piirteet. muualla ihmiset on erilaisia ja yksilöitä. Täällä idässä melkein tietää etukäteen että nuo piirteet on useimmissa jos on yksikin noista piirteistä.
Itä-suomessa ei vaan pysty eikä kykene asumaan. Käsittämätön luonne nii monilla
44
1177
Vastaukset 44
- Anonyymi00001
Leprassa on paljon aloituspaikkoja opiskelijoille. Tänne muuttaa moni opiskelemaan. Ihmetystä herättää runsas poismuutto. Väkimäärä nimittäin pysyy vakiona vaikka tänne tulee paljon uusia asukkaita opiskelijoina.
- Anonyymi00002
No eihän kukaan lukenut ja fiksuihminen tänne jää, kun tää nyt on mitä on Lappeenrannassa asuminen.
- Anonyymi00007
Ei ole töitä. Ei siinä sen enempää ihmettelemistä.
- Anonyymi00033
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei ole töitä. Ei siinä sen enempää ihmettelemistä.
Mene töihin vaikka kauppaan kun tavaraa olisi saatava tiskiin ja liikaa te kaikki tuijotatte tilinauhaa ja kun olette olleet liikaa työttömänä näätte että rahaa ei ole ja vaikka olisit kaupassa vaan töitä pikkupalkalla niin voit olla hyvin plussalla jos sijoituksetkin onnistuu ja jää käteen muuhunkin elämiseen kun vaan alkoholiin
Eli summasummarum menkää töihin ja tehkää rahaa vaikka pienellä palkalla ja sitten eikun sijoitus salkku laulamaan
- Anonyymi00003
Listasta unohtui v*ittumaisuus. Kuuluisi ihan kärkeen.
- Anonyymi00004
valitettavasti
- Anonyymi00023
v*ttumaisuus on välittämistä.
- Anonyymi00025
Toistakymmentä vuotta sitten kävin kirjoittamassa nimeni Linnoituksessa olleen kahvilan vieraskirjaan. Syynä oli se, että synnyin sillä paikalla kuten sadat muutkin. Paikalla oli silloin synnytyssairaala. Vieraskirjaa pidettiin siinä syntyneille. Nimen jatkoksi laitettiin nykyinen asuinpaikka. Niitä oli ympäri maapalloa, Australiaa ja Kanadaa myöten.
Koulut kävin Lappeenrannassa ja armeijan Rakuunoissa. Mitään kaipuutta minulla ei ole syntymäkaupunkiini. Olen aloittajan kanssa harvinaisen samaa mieltä. Hänen listansa pitää paikkansa. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Toistakymmentä vuotta sitten kävin kirjoittamassa nimeni Linnoituksessa olleen kahvilan vieraskirjaan. Syynä oli se, että synnyin sillä paikalla kuten sadat muutkin. Paikalla oli silloin synnytyssairaala. Vieraskirjaa pidettiin siinä syntyneille. Nimen jatkoksi laitettiin nykyinen asuinpaikka. Niitä oli ympäri maapalloa, Australiaa ja Kanadaa myöten.
Koulut kävin Lappeenrannassa ja armeijan Rakuunoissa. Mitään kaipuutta minulla ei ole syntymäkaupunkiini. Olen aloittajan kanssa harvinaisen samaa mieltä. Hänen listansa pitää paikkansa.Haluatko kertoa omista luonteenpiirteistäsi?
- Anonyymi00005
Synnyin kauan sitten Laappeenrannassa. Jo nuorena miehenä minut karkotettiin kaupungista. Silloin tällöin, mutta aika harvakseen olen kaupungissa pistäytynyt ja todennut, etten mistään hinnasta muuttaisi takaisin.
- Anonyymi00006
Onnenpekka näin jälkeenpäin harmittaa helvetisti kun ei älynnyt lähteä täältä varmasti olisi elämä ollut parempaa jossain muualla vaikka Lemillä, no ei nyt sentään.
- Anonyymi00012
Oliko sinulla positiivisia piirteitä kuten empatiaa ja et juoruillut tai kadehtinut? nuo voisi tässä sairaassa yhteisössä olla jo perusteita monille karkoittamiseen
- Anonyymi00028
Anonyymi00006 kirjoitti:
Onnenpekka näin jälkeenpäin harmittaa helvetisti kun ei älynnyt lähteä täältä varmasti olisi elämä ollut parempaa jossain muualla vaikka Lemillä, no ei nyt sentään.
Läksin aikoinaan Lappeenrannasta, eikä takaisin tee mieli. Kerron esimerkin, joka sai minut nostamaan kytkintä. Meitä oli kolme lasta. äitini oli yksinhuoltaja. Isämme oli kuollut. Minä olin lapsista vanhin. Jouduttuani armeijaan anoin perheen huonon taloudellisen tilanteen vuoksi sotilasavustusta. Sitä ei myönnetty. Syynä olivat kyttäävät ja kateelliset naapurit. Minua nuorempi veljeni oli päässyt erääseen leipomoon tsuppariksi. Toimitti kolmipyöräisellä polkupyörällä leipomon tilauksia ihmisten koteihin. Naapurit menivät kertomaan asiasta sossuun, jostain heille oli vuotanut tieto, että olin armeijassa hakenut sotilasavustusta, sekä veljeni työpaikasta.
Armeijan jälkeen minä läksin.
- Anonyymi00008
En tunne suomen heimoja, onko mitä eroja, mutta aloittajan toteamus on täyttä totta.
- Anonyymi00009
Ei mikään lupsakoiden ihmisten paikka se Lappeenranta. Kamalan tylyä meininkiä,
- Anonyymi00010
Niinhän se on, mutta mistä se johtuu että joka vuosi vaan töykeämmäksi menee.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niinhän se on, mutta mistä se johtuu että joka vuosi vaan töykeämmäksi menee.
Entäs kaakkoissuomessa?
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Entäs kaakkoissuomessa?
Kaakossakin on käyty ja ainakaan kaupoissa ei ole sellaisia ruttunaamoja töissä kun Lappenrannassa.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kaakossakin on käyty ja ainakaan kaupoissa ei ole sellaisia ruttunaamoja töissä kun Lappenrannassa.
Eiks Lpr. oo Kaakossa?
- Anonyymi00013
Toedän karjalaisena että omat perheenjäsenetkin ja jopa mummi on kateellinen vaikkei ole mitään kadehdittavaa
- Anonyymi00015
Osaatte niin hyvin haukkua toisia kateellisiksi, että kateeksi käy 😆😆😆
- Anonyymi00016
Eihän myö tääl Lappeenrannassa muuta osatakkaan täähän on meidän tavaramerkki.
- Anonyymi00018
Onko aloittaja itse omasta mielestään mukava ihminen?
- Anonyymi00019
Huono provo aloittaja reppanalta
- Anonyymi00020
"Olekkos koskaan aatellu jos vika oliskin sinussa?”
- Anonyymi00021
Aina silloin jos tarve on eli jos olen toiminut väärin jossain. Pyrin asian korjaamaan. Mutta nuo aloituksessani kertomat asiat on itä-suomessa aivan tosia ja paikallistenkin tuntemia
Narsisteja tuntuu olevan erityisen paljon itä-suomessa. Savolaisiahan täällä "karjalassa" on väki mutta teeskentelevät karjaista.
- Anonyymi00022
Nyt Lepra pääsi ylen uutisiin. Uutisessa uutisoitiin suomeen tulevien ja suomesta lähtivien määrää.
Uutisen mukaan Leprasta muutetaan eniten muualle Suomeen. Paras esimerkki paikkakunnasta jossa ei haluta asua kun halutaan kuitenkin asua suomessa ;) Hyvä me!- Anonyymi00024
Kukahan täällä nyt haluaisi olla, mutta kun on pakko olosuhteiden pakosta.
- Anonyymi00026
Siis tarkoitat koko Suomea. Helsingissä nuo kaikki piirteet ovat vieläkin korostuneempia.
- Anonyymi00029
Ole vain oma itsesi ja elä elämääsi.Kyllä huomaat sitten kenelle voi
puhua mitäkin ja keneen voi luottaa.Tuhat ja sata tarinaa maailmassa. - Anonyymi00030
Pidä matalaa profiilia niin ei kaikki kyttäile tai no taitaa ne koko ajan kyttäillä kuin varkaat jotka miettii milloin iskeä
Tsemppiä sulle ja älä valita stalkkaajista toki jokuhan on voinut ihastua suhun ja aina kurkistaa kun paikka koska hänellä on huono olo ja häntä ärsyttää ja itkettää moni asia ja hän välillä menee vessaan itkemään ja tykkää joka asiasta valittaa jopa SaiPan hopea sai hänet vihaiseksi ja otti kaulimen käteen ja hakkasi sitä ettei hän hyväksy SM Liiga hopeaa sellaisena kun se on ja kultakin olisi saanut hänen liekit kiehumaan- Anonyymi00037
Kenet hänet.? Eihän täällä mistään nimistä puhuta.?
- Anonyymi00031
Roosa on varmaan vaan kade ja hänen lempivärinsä siellä on keltainen
- Anonyymi00032
Moni kateellisuus on rikkautta
- Anonyymi00034
Mutta positiivista se että auton saa laitettua helpommin paikkoihin kun Helsingissä jossa se on välillä kunnon työmaa ja välimatkat auton ja paikan välillä voi jopa olla kilometrejä eli positiivista tuo ainakin jossain päin itää on ja pystyyhän matkustella että ei ole pakko koko aikaa olla samassa paikassa ja julkisilla pääsee hyvin etenkin Etelä Suomessa Itä Suomessa se on toinen juttu esimerkiksi Savonlinna jossa pääse muualle kuin Mikkeliin ja Parikkalaan ja joskus Helsinkiin tai Lahteen.
Mutta voisi Jyväskyläänkin päästä jos VR antaisi sen mahdollisuuden eikä ajattele vaan että raiteet Helsinkiin vaan tulisi mennä ja kohta 15 raidetta vierekkäin joista 3 VR raiteita koska pienemmistä kaupungeista ei junalla voi päästä kun korkeintaan Parikkalaan joka on paratiisi VR mielestä toisin kuin vaikka Savonlinna.
Parikkalan pallourheilu pesee Savonlinnan urheilua jo niin kovaa että HBA HJK HIFK Muki ja Jokerit laittaa hirmuisen määrän rahaa jotta Parikkalan poikia ja naisia Helsingin seurat saa ja Parikkala luo Korisliiga NHL ja Veikkausliiga pelaajia toisin kuin Savonlinna ja Tuukka Rask Ville Leino ja Ville Mäkäläinen esim ovat Parikkalasta eikä Savonlinnasta ja Raskhan alunperin Mätkiläinen ja Leino Hellanpeltolainen- Anonyymi00040
"Parikkalaan joka on paratiisi VR mielestä toisin kuin vaikka Savonlinna"
Joo se järvi on hieno junan ikkunasta katsottuna varsinkin auringonlaskun aikaan.
- Anonyymi00035
Se on oikeasti aivan käsittämättömöntä että VR Päättäjät ja Savonlinnan jotkut päättäjistä jätti junaraiteen kesken joka menisi Pieksämäelle ja sieltä ei juna kulke...
Luulen ettei Helsingissä tai pääkaupunki seudun lähettyvillä kaikki junat joka päivä ole kannattavaa VR:lle niin ihme kun tuo piti sulkea ja esim Kesällä tai vaikka syksyllä voisi olla kunnon kuhina vaikka Pieksämäelle ja siitä moni pääsisi vaikka Juväskylään kun Savonlinnassa on kumminkin SaPKo on kumminkin Markkasen koripallo leirejä ja vaikka Huuhkajien leirejä mikä vaikka Parikkalassa olisi ihmeellistä niin miksi tänne ei voi juna yhteyksiä tulla Pieksämäelle jos sieltäpäinkin olisi tulijoita tänne ja helpottaisi menoa vaikka Punkaharjulle Kerimäelle Rantasalmelle ja Enonkoskelle - Anonyymi00036
VR mielestä varmaan pitäisi junan alapuolella mennä todella iso suolakaivos vaikka joka olisi maailmassa iso juttu jos haluaa tehdä sen kulkuyhteyden eli siis 200 km Suola Kulta Rauta timantti kaivos on oltava Savonlinna Pieksämäki reitin ala puolella jotta voidaan edes jollain tavalla harkita sitä reittiä muuten VR hylkää ja sanol Helsinki Sipoo välille tulisi tulla viisi eri junareittiä ja kaikki VR reittejä jotta HIFK fanit ovat tyytyväisiä ja kerkeevät hypätä pois ennen kehä 2
- Anonyymi00038
Olet ollut väärässä seurassa MOT. Ilmeisesti jyväskyläläisten tai hesslaisten?
- Anonyymi00041
No, jokainen tuntee sisällään mitä tuntee, Itse asunut näillä kulmilla yli 50v. ei valittamista.
- Anonyymi00042
Minä joka asun Kouvolassa olen huomannut seuraavaa: Kouvolassa on tunnetusti ”hieman” nuivaa porukkaa. Lappeenrannassa käyn silloin tällöin ja siellä tuntee itsensä tervetulleeksi. Baareissa, kaduilla, kaikkialla on todella ystävällistä ja helposti lähestyttävää väkeä. Siksi saavun sinne aina uudestaan. Suomen paras kaupunki.
- Anonyymi00043
Taidat kuitenkin asua pysyvästi Lappeenrannassa on sen verran hyvä mainospuhe, tosin ei sitä taida kovin moni kuitenkaan uskoa.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Taidat kuitenkin asua pysyvästi Lappeenrannassa on sen verran hyvä mainospuhe, tosin ei sitä taida kovin moni kuitenkaan uskoa.
En asu mutta olen kyllä harkinnut muuttaa sinne.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
En asu mutta olen kyllä harkinnut muuttaa sinne.
Mieti nyt kuitenkin useamman kerran oli virhe muuttaa tänne, mutta hölmö kun olin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa401066Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83887- 164867
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105824Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29765Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197690Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40653- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118553Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12525On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as6510- 39485
- 57475
- 73471
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 55467