VÄÄRENNETYT HENKKARIT

Significant

Jos jää kaupan kassalla kiinni vääristä papereista, niin mitä siitä seuraa??? otetaanko kortti pois vai...? Vastatkaa joku joka tietää!

17

2465

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snobi

      riippuu mihin käytät väärennettyjä papereita jos vaan esität niitä esim. kaljan ostamiseen ei se ole kovin iso rikos siinä tapauksessa,kyllä ne pois otetaan sulta .

      • Significant

        onko siitä vielä jatko-seuraamuksia, kuten vaikka ajokortin lykkäämistä tai rikosrekisteri?


      • Voi äiti
        Significant kirjoitti:

        onko siitä vielä jatko-seuraamuksia, kuten vaikka ajokortin lykkäämistä tai rikosrekisteri?

        Ota ihan rennosti niiten papereitten kanssa, jos siwamummo sulle urputta niin käske pitää pää kiinni. Jos hirveen tukalat tilanteet tulee; macgyver salapoliisiagentti kyttää banaanihyllyn takana niin kääri siitä henkkarista sätkä ja ota edeleen rennosti.


      • snobi
        Significant kirjoitti:

        onko siitä vielä jatko-seuraamuksia, kuten vaikka ajokortin lykkäämistä tai rikosrekisteri?

        eikai siitä nyt mitään ihmeitä tule jos et tee niillä väärenetyillä papereilla esim petosta niin sit kyllä pääser rik.rek mutta ei sillä ole mitään tekemistä sinun ajokortti asioiden kanssa:)


    • Vartija

      Virallisen asiapaperin väärentäminen on ainakin rikos josta ei helpolla selviä. Sen lisäksi voi tulla kyseeseen viranomaisen harhauttaminen jos annat ne samat paperit vielä vartijalle tai vastaavalle.

      Miksi ihmeessä kaikki penskat luulevat että se ei ole iso asia? Jos halutaan, siitä saadaan pirunmoinen juttu ja itse kyllä pidän huolen että jos kohdalleni sattuu, että juttu viedään kyllä läpi saakka. Oikeus toteutukoot.

      • Significant

        no miks ikäraja yleensä on 18, eikä esim 16.
        oikeus ja oikeus...


      • Significant
        Significant kirjoitti:

        no miks ikäraja yleensä on 18, eikä esim 16.
        oikeus ja oikeus...

        tai siis kyllä mä tiiän miks, mutta jokaisella pitäs olla oikeus päättää omasta elämästään.


      • DD
        Significant kirjoitti:

        tai siis kyllä mä tiiän miks, mutta jokaisella pitäs olla oikeus päättää omasta elämästään.

        Voi pyhä yksinkertaisuus! On nähty niin, että suurin 16-vuotiaista ei ole tarpeeksi kypsiä päättämään omasta elämästään. Samalla logiikalla voidaan kysyä, miksi 12-vuotiaat eivät saa ostaa alkosta viinaa.


      • Poliisi on viranomainen

        Jos väärennät virallisen asiakirjan esim: henkilö- ta ajokortin on kyseessä asiakirja väärennös joka on melko vakava rikos josta seuraa pahimmillaan vankeutta. Mikäli hyödyt väärennetyn asiakirjan käytöstä saattaa kyseeseen tulla petos riippuen hyöty asteesta. Tästäkin sakkoa tai pahimillaan vankeutta. Kaupassa tms. esittäessäsi väärennettyä asiakirjaa voidaan kortti ottaa pois ja sinut kiinni. ( kuka tahansa: jokamiehenkiinniotto oikeus )

        Jos taas yrität esim: ostaa jonkun toisen papereilla alkoholia et syyllisty mihinkään niin kauan kun et väitä kortin olevan sinun. Eli mikäli kassa kysyy, että onko henkilötodistus sinun vastaamalla "ei" et syyllisty mihinkään. Jos taas väität kortin olevan sinun saattaa kyseeseen tulla lievä petos tai sen yritys.

        Virkamiehen harhauttamiseen taas syyllistyt vasta jos annat poliisille väärät henkilötiedot tai esität väärää ( väärennettyä tai jonkun toisen ) henkilöä todistusta.


      • server
        Poliisi on viranomainen kirjoitti:

        Jos väärennät virallisen asiakirjan esim: henkilö- ta ajokortin on kyseessä asiakirja väärennös joka on melko vakava rikos josta seuraa pahimmillaan vankeutta. Mikäli hyödyt väärennetyn asiakirjan käytöstä saattaa kyseeseen tulla petos riippuen hyöty asteesta. Tästäkin sakkoa tai pahimillaan vankeutta. Kaupassa tms. esittäessäsi väärennettyä asiakirjaa voidaan kortti ottaa pois ja sinut kiinni. ( kuka tahansa: jokamiehenkiinniotto oikeus )

        Jos taas yrität esim: ostaa jonkun toisen papereilla alkoholia et syyllisty mihinkään niin kauan kun et väitä kortin olevan sinun. Eli mikäli kassa kysyy, että onko henkilötodistus sinun vastaamalla "ei" et syyllisty mihinkään. Jos taas väität kortin olevan sinun saattaa kyseeseen tulla lievä petos tai sen yritys.

        Virkamiehen harhauttamiseen taas syyllistyt vasta jos annat poliisille väärät henkilötiedot tai esität väärää ( väärennettyä tai jonkun toisen ) henkilöä todistusta.

        Ai mihin väärennettyjä papereita tarvitaan, ei ainakaan kaljaa tai tupakkiin. Nuorenpana aina kävin ostamassa omilla papereilla, eihän mulla ollut silloin tietenkään ikää. mutta kuka osaa laskea tyntymä vuodesta montako vuotta nyt on ja eihän kukaan "tytmä" alaikäinen näytä omia papereita. oli siinä viellä se että mulla on niin hyvä esiintymis taito. vakavalla naamalla voi sanoa mitä vain :)

        Mitenhän jos väärentää vaikka jonkun lahjakortin johonkin liikkeeseen. onko se kovinkin vakava rikos? ei sillä että olisin suunnittelemassa, tuli vain mieleen.
        Mutta nyt nukkumaan!


      • Naulanalle
        server kirjoitti:

        Ai mihin väärennettyjä papereita tarvitaan, ei ainakaan kaljaa tai tupakkiin. Nuorenpana aina kävin ostamassa omilla papereilla, eihän mulla ollut silloin tietenkään ikää. mutta kuka osaa laskea tyntymä vuodesta montako vuotta nyt on ja eihän kukaan "tytmä" alaikäinen näytä omia papereita. oli siinä viellä se että mulla on niin hyvä esiintymis taito. vakavalla naamalla voi sanoa mitä vain :)

        Mitenhän jos väärentää vaikka jonkun lahjakortin johonkin liikkeeseen. onko se kovinkin vakava rikos? ei sillä että olisin suunnittelemassa, tuli vain mieleen.
        Mutta nyt nukkumaan!

        Lahjakortin tms. väärentäminen on maksuvälinepetos, siinä missä esim. vanhan vanhan 50 pennisen käyttö kola-automaatissa vitosenakin. (esim). Maksuvälinepetoksesta seuraa (syytettynä) aina vähintään sakkoa ja pahimmassa tapauksessa reippaasti vankeutta (ei mainittu esim.) Joo ja mpetos näkyy kyllä rikosrekisterissä ja on taatusti asia mihinkä vähänkin vaatimamman työpaikan työhönottaja ottaa huomiota.


    • =)

      Tulikin tosta vanha juttu mieleen: jotain 16 v rukkasin siihen pahviseen kelakorttiin (jossa oli Roope sedän kuva) uuden vuosiluvun. Hain sillä siwasta kaljaa useinkin ja aina silloin tällöin täti kyseli papereita, ja nehän oli näyttää.

      Siiten kun täytin 18 ja menin autolla kalja ostoksille niin taas se kysyi papereita, ja arvatkaas oli sillä jokseenkin tympeä ilme naamalla kun se tajust et oli myynny alaikäisella bissee kaks vuotta:)

      • Significant

        tuo olikin hyvä juttu =)


      • =)
        Significant kirjoitti:

        tuo olikin hyvä juttu =)

        Ja homma on ihan tosi! Meni aina niin putkeen et loppujen lopuks mä ajoin suoraan mopolla kaupan eteen ihan röyhkeest vaan:)


      • noname

        tai sitten kaupan täti tiesi asian koko ajan,
        mutta ei ollu palkkatöissä :-), Miksi kukaan
        asiakkaita pois ajais.


      • Naulanalle
        =) kirjoitti:

        Ja homma on ihan tosi! Meni aina niin putkeen et loppujen lopuks mä ajoin suoraan mopolla kaupan eteen ihan röyhkeest vaan:)

        Kivaahan se kaupalle on, jos alkoholin myyntioikeuden menettää. Heh heh heh. Eipä pysy moni puulaaki pystyssä sen jälkeen. Heh heh. Eli eipä se nyt ollut ilkeydestään harmistunut. Vitun juntti.


    • muuhun

      Laita energiat muuhun kuin kaljan juontiin tai tupakan polttoon. ..Missä ne ei niitä muka myy alaikäisille ? Veli venäläinen myy halvemmalla jos ei kotimaan toverilta saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe