Onko jollain kokemusta Tyvex 18 veneen purjehdusominaisuuksista. Jos tuulee 5-7m/s ja on allokkoa, nouseeko paatti yhtään tuuleen? Jos, niin millä nousukulmalla? Jotenkin minulla on muistikuva, että ensiveneelläni, My:llä, purjehdin Tyvexin ympäri muutaman kierroksen?
Tyvex pikkupurkkari
8
454
Vastaukset
- Anonyymi00001
En ole koskaan kuullut tai nähnyt selkaista.
- Anonyymi00003
Tyvex / Simapu. 70-luvun pikku purkkari 18 jalkaa . Oli jossain vertailutesteissä aikanaan . Vene-lehti.
Yksi näyttäis olevan Nettiveneessä. Soita ja kysy,miten kryssii!- Anonyymi00007
Onko Tyveksi simapuuta?
- Anonyymi00004
Onko siinä ratti?
- Anonyymi00008
Pieni ratti tyvipuuta
- Anonyymi00005
Hyvin samankaltainen kuin esim Joe 17. Ei kovin erikoiset purjehdusominaisuudet. My on hyvä, ja jos kaipaat pientä vebettä jossa pääsee katon alle suojaan, hanki Helmsman 20. Siis sama vene mutta ruffattu :)
- Anonyymi00006
Suuren raakapurjealuksen ominaisuudet: 60 ast nousukulma. Myötäisellä kölit ylös ja lahen plaania.
- Anonyymi00009
Tyvex näyttääkin aika lailla samalta kuin julle, eli siis Joe 17, ja nostokölilläkin. Jalan verran enemmän pituutta.
Sanoisin että oikein sopiva peli purjehduksen opetteluun nätillä kelillä, miellyttävä rauhallinen hallittava yksinkin mutta ei rakenteestaan johtuen kovin kova kryssimään eikä etenemään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt312903Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431501Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19951Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32919Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22894- 51868
Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37820Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36783Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os172772- 48689