Ellei ole lapsia, on mielestäni tärkeää tehdä testamentti jotta jälkeen jäävä omaisuus menee sinne minne/kenelle sen haluaa antaa. Aina eivät myöskään rintaperilliset ole "ansainneet" vanhempiensa omaisuutta esim. huonon käytöksen vuoksi, silloin on myös järkevää tehdä testamentti jolloin puolet jäämistöstä menee varmasti sinne minne/kenelle sen haluaa jättää. Minusta testamentti on järkevää tehdä vaikkei omaisuutta kovin suuresti olisikaan, se on kuitenkin jokaisen elämäntyö joka ei ole ilmaiseksi tullut.
Oletteko tehneet tai aiotteko tehdä testamentin?
29
264
Vastaukset
- Anonyymi00001
Teen testamentin jossa määrään että lapsen puoliso ei peri eikä sitä lasketa perheen yhteiseen omaisuuteen. Tarkoittaa sitä että tottakai käyttävät yhdessä jos ovat yhdessä mutta jos eroavat, osituksessa se kuuluu vain lapselleni ja muu omaisuus jaetaan puoliksi.
Tätä asiaa vatvotaan myös 60sten puolella otsikolla perintöriidat. Jos joku tietää vastauksen, voi katsoa sieltä mitä kysyn ja vastata tähän. Kyse on luvan antamisesta lapselle, hänen niin halutessaan, siirtää perinnöstäni suoraan määrätty veroton summa lapselleen ilman että se menee lainkaan lapseni kautta.
(juristi ei suostunut tähän vastaamaan??) - Anonyymi00002
Eikös perintö mene suoraan lähimmälle sukulaiselle, jos ei ole perhettä niin esim. sisarukselle?
- Anonyymi00003
Ei mene jos määrää testamentilla toisin.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei mene jos määrää testamentilla toisin.
Aivan. Mutta jos ei tee testamenttia, niin menee.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Aivan. Mutta jos ei tee testamenttia, niin menee.
Otsikossa kysytään teetkö testamentin. Eli testamentin teosta just on kyse tässä ketjussa.
- Anonyymi00011
Lapseton henkilö voi testamentata omaisuutensa kelle vain
ja parempi onkin tehdä testamentti. Olen tehnyt. Ystäväni hyväksi,
joka on minua auttanut. Ei yksikään sukulaisista ole.
Miksi niille mitään testamenttaisin ?
- Anonyymi00006
Älä huolehdi. Jokainen pitää huolen omista rahoistaan ja testamenteistaan.
- Anonyymi00007
Rahat joista tässä kirjoitan, ovat juuri minun.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Rahat joista tässä kirjoitan, ovat juuri minun.
Upeeta kun tuli tänne rahoillasi kehumaan.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Upeeta kun tuli tänne rahoillasi kehumaan.
Kiitos kehuista!
- Anonyymi00008
Tuli tehtyä jotta se joka jää leskeksi saa jäädä taloon asumaan .-
Gubbe 77- Anonyymi00014
Leski saa jäädä, vaikka ei olisi tehty testamenttia.
Ehto on, on oltava vihitty puoliso, eikä susipari.
- Anonyymi00009
"Aina eivät myöskään rintaperilliset ole "ansainneet" vanhempiensa omaisuutta esim. huonon käytöksen vuoksi"
Anna asianoasaisten itse päättää kuka mitäkin ansaitsee.- Anonyymi00028
Testamentin tekijä on se asianosainen, ei kukaan muu, hänen omaisuudestaan on kysymys.
- Anonyymi00013
Vaimoni ollessa 52v ilmeni hänen terveydessään vakava uhka jonka vuoksi teimme kaikki mileen tulleet tahdot ja halut ml. mahdollisimman kattavat testamentit.
Olimme sponsoroineet lapsiamme jo aikaisemminkin mutta tuossa vaiheessa aloitimme hoitamaan sitä verottajan sallimissa maksimipuitteissa.
Laajensimme sen koskemaan myös lapsenlapsiamme heidän ilmestyttyään yli 10 vuotta sitten.
Yksi, mittavampi siirto on tehty mutta verottaja otti omansa tenaviemme realisoitua siirron.
Nyt, 23 vuotta myöhemmin on silloinen paniikkimme realisoitunut. - Anonyymi00015
Ketään ei harmita mitä kuoltua tapahtuu omaisuudelleen. Antaa vain mennä minne menee, kun itse sitä ei kuitenkaan pysty kontrolloimaan. On toinen asia, jos on sellaisia jälkeläisiä jolle haluaa antaa jäämistönsä. Yksinäisellä ei ole mitään väliä mihin omaisuus päätyy.
- Anonyymi00016
Silmät suljetaan, leuka sidotaan, matka jatkuu kylmään. Voimat hiipuneet viileässä.
- Anonyymi00017
Olen itseni perivälle lähisukulaiselleni antanut joitain neuvoja kuolemaani koskien. Mutta ei tässä mitään kummempaa testamentattavaa ole. Tehköön tällä rojulla mitä itse haluaa.
- Anonyymi00018
Testamentti on tehty ja kun olen lapseton niin testamentilla takaan se, että ahneet sukulaiset eivät saa mitään.
- Anonyymi00019
Ei kai oman perheensä ulkopuoliset jäsenet muutoinkaan perisi niitä? Eli omat lapset, vanhemmat ja sisarukset (tässä järjestyksessä?) suoraan perivät. Mutteivät sedät, tädit ja serkut suoraan mitään. Näin olen ymmärtänyt.
- Anonyymi00020
Pidän niutä ihmisiä outoina jotka vihaavat sukulaisiaan niin että jättävät omaisuutensa huijareille hyväntekeväisyyteen ja lahjoittavat yliopistoille,puolueille, tietteeseen ja huonoon taiteeseen .
Kaikki sairaudet tiedetään jo ja niiden syyt ja hoito. Älkää antako median ym aivopesun vaikuttaa. LÄÄKKEET ja TAVAT HOITAA SYÖPÄÄ ON JO OLEMASSA joten olette todella tyhmä jos annaatte vieraille rahaa ja höpö tutkimuksiin.
Totuus huijaksisra liittyen terveyteen tulee julki lähi aikoina ja parannuskeinot ovat !
Ette te mitään taivaspaikkoja sa tai osta rahalla!
Jotkut halveksivat toisiaan ihmisiä koska ovat itse niin sekaisin ja henkisesti vinksahtaneita että uhitellen oikein kerskuvat kun heittävät rahat kulkukoirille, VALE pakolaisille jouta sionisti psykot tuoneet meidän tuhoksi. Jos ei tule toinern suvun kanssa tai omien lasten on viat sinussa itsessäsi. Huom. VANHEMPI ÄLÄ SYYTÄ LAPSIASI. Sinä vain itse olet ollut kyvytön kasvattamaan hyviä ihmisiä.- Anonyymi00021
Eläinsuojeluun voisin lahjoittaa. Jos niillä olisi vielä kirppareita, veisin kamojani sinne.
Tietääkö joku esim. Hgissä jotain eläin- / luonnonsuojelullista kirpparia?
- Anonyymi00022
Monenlaista testamenttia kerjäävää ilmoitusta, näkee eri julkaisuissa, kodittomia kulkukissoja unohtamatta.
- Anonyymi00023
Kodittomille kulkukissoille antaisin mieluiten, muillekin kaltoinkohdelluille eläimille.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kodittomille kulkukissoille antaisin mieluiten, muillekin kaltoinkohdelluille eläimille.
Tuolle WWF:lle olen jonkusen kerran lahjoittanut jotain pientä, sillä rahatalouteni on melko heikko, riittää just ja just elämiseeni.
- Anonyymi00025
10 vuotta sitten tein ja tasan 4:lle lapselleni. Samoin tein edun edunvalvontavaltuutuksen, kun en enää pysty asioitani hoitamaan, niin "joku" hoitaa.
- Anonyymi00026
Olen tehnyt testamentin minua auttaville ja minusta välittäville ihmisille. Lapseni eivät ole pitäneet vuosiin minuun yhteyttä, joten olen sitä mieltä etteivät he ole omaisuuteni arvoisia. Laitoin testamenttiin toivomuksen, etteivät lapset vaatisi lakiosuuttaan. Toki he voivat lakiosuutensa vaatia, mutta se kertoo vain heidän ahneudestaan ja sille ei mitään mahda, onneksi minä en ole enää silloin katsomassa miten käy.
- Anonyymi00029
Voi surku,
ei minuakaan omat suuremmin auta ainoastaan soittavat puhelimella kysyvät vieläkö henki pihisee,
yksi lapsen lapsi auttaa mua kaikessa,
ajattelin nostaa hänet rintaperikkisen asemaan
siinäpä on yllätys kun yksi lapsenlapsi on samoin jakamassa jäämistöä kuin rintaperilliset,,,
siis saman arvoinen,,,
- Anonyymi00027
Mä ainakin itse tein vaan testamentin kun edullista ja helppoa netissä https://testamenttini.fi/ alle 30€ oli vaan ja ohjeet mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582707Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1041656
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2061279- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036