Hei kaikki! Kuinka usein koiralle saisi antaa siankorvan? Olen käyttänyt sitä hyväksi yksinoloharjoituksissa ja mietin että kuinka useasti sitä voisi tarjota? Mäyräkoirani (4kk) on hulluna siihen =)
Siankorvista
13
10919
Vastaukset
- lkssu
todennäköisesti viime viikolla koiralle
siankorvasta raju ruokamyrkytys.Molemmista päistä lensi veri,saatiin juuri ja juuri pelastettua
henkiin.Todennäköisesti näillä helteillä päässeet pilaantumaan kaapissa.Eli en anna enää koskaan ko.tuotetta.- minnie
Meidän koiran kasvattaja kielsi siankorvien annon pennulle, voi kuulemma olla vaarallisia, varsinkin jos jättää yksin. Eipä olla kyllä sitten kokeiltukaan... joten en osaa sanoa onko tuossa perää vai ei.
- lorpsu
Vaikea kuvitella että siankorva pilaantuisi, sehän on kuivattu... Voihan olla että se siankorva ei ole muuten vaan sopinut koirallesi. Yleisesti ottaen siankorvista harvoin kai tulee mitään ongelmia. Eiköhän niitä voi muutaman kerran viikossa antaa?
- ............
Meillä possunkorvista tuli hiivatulehdus korviin. Korvat punottaa ja veri lensi. Nyt kolmen viikon tippakuuri menossa. Saavat tästä lähtien mun puolesta olla kaupanhyllyllä.
- Veeran emäntä
koirille ollenkaan, meidän Veera sai ripulin niistä, joten en ole senjälkeen niitä antanut.
Tuoreet sian- ja naudan luut ovat parempi vaihtoehto jo vatsan toiminnankin kannalta, sekä hampaille. - luuasiaan!!
Veeran emäntä kirjoitti:
koirille ollenkaan, meidän Veera sai ripulin niistä, joten en ole senjälkeen niitä antanut.
Tuoreet sian- ja naudan luut ovat parempi vaihtoehto jo vatsan toiminnankin kannalta, sekä hampaille.Sianluut siis aina raakana jos niitä koiralle tahtoo antaa!!! Kypsennettynä haurastuvat, jolloin niistä irtoaa luupiikkejä, jotka voivat hajottaa koiran suoliston! Sama koskee kananluita!
- Erika
Siankorvan voi antaa pari kolme kertaa viikossa - jos antaa liian usein niin vatsa menee sekaisin. On meidän koira joskus syönyt parikin siankorvaa päivässä.. Kasvattajakin antoi meidän koiralle ja muille pennuille siankorvia jo ennen luovutusikää..
Koiraa ei kuitenkaan koskaan pidä jättää yksin siankorvan kanssa! Tiedän pari tapausta jossa koira on meinanut tukehtua siankorvaan (kerran korvan kiemuraosa tarttui pennun hampaisiin kiinni, ja kerran toinen pentu yritti nielaista ison palan purematta).
Yksin ollessa paremp vaihtoehto on jättää koiralle "suora luu" josta ei irtoa "pieniä" teräviä luusiruja/palasia jotka voi tarttua kurkkuun.. - hilloviiva
Siankorvat ovat koirien herkkua. Joten jos ei muuten, niin tattia kylkeen bukh
- Siankolva liku
Joo kyllähän tuo pigsear näyttää littanallekki maistuvan, jos ei muuten nii liuottaa vähän tatista eritettyä hajua.
- jootuwinskonti
rittanalle siankorvia jokapv. HIAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWwwwww. jootuisbest
- polokki
Onpa ihme kokemuksia. Ei meidän koirille ole mitään haittaa ollut siankorvista, hinta ainoa rajoittava tekijä. Suhtautuisin varauksella näihin juttuihin, että nyt jostain ruoka-aineesta tuli sitä ja sitä oiretta. Se on ihan arvailua. Ajallinen yhteys ei tarkoita välttämättä syy-yhteyttä. Vai onko muut tekijät suljettu pois? Onko asiaa enempää tutkittu? Tuskin. Aletaan vaan levittämään epätosia väitteitä ihmisille kuin suurtakin tietoa.
- kostinvoittajajootu
tsaibait katolle jos ei muuta. meillä se vasta fonni onkii.
ja kyllä wimbefeelle nuo korvat maistuu. karo saa muhkupussin - TB
Kyllähän siankorvat menee. Jopa useita päivässä. Saa selkä vinossa kantaa siankolvia kotiin ja koira heiluttaa saproa vastassa. On siinäkin wimbefe
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197