Mikä vuosi kun ilta sanomat uutisoi tappelua kun mannejen ikkunaan heitettiin pyörätelinen?
Orihovin takapihalla oli kaiken aloittanut tappelu.
Mikä vuosi??
28
289
Vastaukset
- Anonyymi00001
Taisi olla 1946.
T:Kimmo- Anonyymi00002
Eikös tuo tapahtunut joskus kasarina?
T. Kaisa
- Anonyymi00003
Muistaaksen tuo oli 1.978 jolloin manneja kiusatan.
T:Valto - Anonyymi00004
1988 tai 1989
- Anonyymi00005
Se pyöräteline heitettiin alimman kerroksen asunnon ikkunasta sisään. Taisi olla osoite Oriontie 4.
Oli ne hurjia aikoja. Tilanne lähti puukotuksesta jossa kuoli paikallinen mies. - Anonyymi00006
Kyllä, ammuskeltiin siellä sun täällä kun asioita selviteltiin.
Nykyaikana täällä ei pauku muuta kun mopojen pakoputket ja hyvä niin.
T: Keijo- Anonyymi00014
Jaa-a? Sekin on mielipide kysymys. Minua on systemaattisesti kidutettu vuoskymmeniä, muttei todellakaan niin joo ammuttu koskaan. Tästäkö sitten pitäisi olla iloinen?
Ei minua mikään ampuminen ole haitannut, kun ei itseen osu. Varsinkin Vuokrataloilla taitaa olla enemmänkin vihollisia, kun näkyy että tämän pelko on heille ihan aiheellista. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jaa-a? Sekin on mielipide kysymys. Minua on systemaattisesti kidutettu vuoskymmeniä, muttei todellakaan niin joo ammuttu koskaan. Tästäkö sitten pitäisi olla iloinen?
Ei minua mikään ampuminen ole haitannut, kun ei itseen osu. Varsinkin Vuokrataloilla taitaa olla enemmänkin vihollisia, kun näkyy että tämän pelko on heille ihan aiheellista....Ja haluanpa taas vain ihmetellä sitä että Prisma on rakentanut tuollaisen LINNAN ja aidannut koko alueen ihan järjettömillä aidoilla! Onko vähän mennyt yli, vai onko siellä sitä sisäpiirintietoa siitä että mikä HEITÄ uhkaa. Ketään normaalia ihmistä ei nimittäin moiset vaarat uhkaa. Mäkin, vaikka muo vartijat simputtaa, niin ei todellakaan ole kukaan/mikään tullut ikkunasta sisään (tässä ketjussa), vaikka asun maatasossa. On siis aika vaikea hahmottaa niitä kauhukuvia, mitä näillä vartijoilla ja kauppojen omistajilla ITSELLÄÄN on. Huh huh! Ei taide heidän elo olla ihan sitä normaaleinta ja turvallisinta, häh?
NO, mutta ei tässä normaali* ihminen todellakaan joudu mitään luoteja väistellä ja muureja rakentaa ympärilleen. Enemmänkin ärsyttää muiden muurit, kuten ne Prisman ympärillä olevat, kun ei sieltä siis PYÖRÄLLÄ pääse enää mistään. Yhtään mistään. Että oliko kiva idea ihan siis KESKELLE kaupunkia rakentaa tuollainen järkyttävä laaja linnake, josta ei pääse pyörällä ohi. Saman teki Lidl aikonaan, mutta se nyt onkin pienempi putiikki, mutta sekin esti pyöräliikenteen. Pyörällä sitten joutuu kierrellä "kilometrejä". Autoilijatkin valittaa, ainakin sitä uutta mutkaa siinä että tässä vissiin taas osoitus siitä miten "palvellaan" eli toisin sanoen ei välitetä p*skaakaan. Ja tukkivat eli "alikulkutienkin". wtf?
Että Prismalla oli sellainen olo ettei kukaan koskaan saa tulla heidän "kauppaan" eikä ikinä olla missään lähimainkaan 50m säteellä... vai mitä siitä tulee kiertää pyörällä? Ennen meni suorat tiet.
Todellakin... ne aidat on aika gröhöm... KORKEAT. Ootteko te nyt ihan tosissanne tossa varustelussa? Ei teillä ainakaan kaupan VALIKOIMASSA ole yhtään mitään niin arvokasta että nyt tuollaisilla turvajärjestelyillä niitä pitäisi suojella. Menikö vähän yli? - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
...Ja haluanpa taas vain ihmetellä sitä että Prisma on rakentanut tuollaisen LINNAN ja aidannut koko alueen ihan järjettömillä aidoilla! Onko vähän mennyt yli, vai onko siellä sitä sisäpiirintietoa siitä että mikä HEITÄ uhkaa. Ketään normaalia ihmistä ei nimittäin moiset vaarat uhkaa. Mäkin, vaikka muo vartijat simputtaa, niin ei todellakaan ole kukaan/mikään tullut ikkunasta sisään (tässä ketjussa), vaikka asun maatasossa. On siis aika vaikea hahmottaa niitä kauhukuvia, mitä näillä vartijoilla ja kauppojen omistajilla ITSELLÄÄN on. Huh huh! Ei taide heidän elo olla ihan sitä normaaleinta ja turvallisinta, häh?
NO, mutta ei tässä normaali* ihminen todellakaan joudu mitään luoteja väistellä ja muureja rakentaa ympärilleen. Enemmänkin ärsyttää muiden muurit, kuten ne Prisman ympärillä olevat, kun ei sieltä siis PYÖRÄLLÄ pääse enää mistään. Yhtään mistään. Että oliko kiva idea ihan siis KESKELLE kaupunkia rakentaa tuollainen järkyttävä laaja linnake, josta ei pääse pyörällä ohi. Saman teki Lidl aikonaan, mutta se nyt onkin pienempi putiikki, mutta sekin esti pyöräliikenteen. Pyörällä sitten joutuu kierrellä "kilometrejä". Autoilijatkin valittaa, ainakin sitä uutta mutkaa siinä että tässä vissiin taas osoitus siitä miten "palvellaan" eli toisin sanoen ei välitetä p*skaakaan. Ja tukkivat eli "alikulkutienkin". wtf?
Että Prismalla oli sellainen olo ettei kukaan koskaan saa tulla heidän "kauppaan" eikä ikinä olla missään lähimainkaan 50m säteellä... vai mitä siitä tulee kiertää pyörällä? Ennen meni suorat tiet.
Todellakin... ne aidat on aika gröhöm... KORKEAT. Ootteko te nyt ihan tosissanne tossa varustelussa? Ei teillä ainakaan kaupan VALIKOIMASSA ole yhtään mitään niin arvokasta että nyt tuollaisilla turvajärjestelyillä niitä pitäisi suojella. Menikö vähän yli?...Ja joku kellonaikarajoitus? Hämmentävää. Mitäs tekemistä sillä kellonajalla on todellakin? Ihan kun nyt niinku aidosti rupeatta miettimään, niin MIKSEI kaupungilla muka saisi liikkua muuta kuin kaupan aukiolo aikana?
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
...Ja joku kellonaikarajoitus? Hämmentävää. Mitäs tekemistä sillä kellonajalla on todellakin? Ihan kun nyt niinku aidosti rupeatta miettimään, niin MIKSEI kaupungilla muka saisi liikkua muuta kuin kaupan aukiolo aikana?
...Vastasin itse kysymykseeni ja veikkaampa nyt että siellä säilytetään huumeita. En mä keksi yhtään mitään muuta selitystä. Aika JÄRJETTÖMÄT turvajärjestelyt niillä todellakin on ja jatkuva hälytystila ja ne saa aika paniikin, kun kukaan liikkuu siellä päinkään yöaikaan.
Ihan kun meikäkään nyt mitään v*tun kauppaa siinä ryöstäisi! Haloo! Että joku muu ongelma heillä nyt on siinä pelätä. Sama kun meikä käy postikortti tai muuta kirjettä ym. heittämässä postilaatikkoon, niin siellä saadaan p*skahalvaus. Että ootteko te nyt ihan tosissanne. Auttaisko joittenkin rauhottavien syöminen tai joku? - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
...Vastasin itse kysymykseeni ja veikkaampa nyt että siellä säilytetään huumeita. En mä keksi yhtään mitään muuta selitystä. Aika JÄRJETTÖMÄT turvajärjestelyt niillä todellakin on ja jatkuva hälytystila ja ne saa aika paniikin, kun kukaan liikkuu siellä päinkään yöaikaan.
Ihan kun meikäkään nyt mitään v*tun kauppaa siinä ryöstäisi! Haloo! Että joku muu ongelma heillä nyt on siinä pelätä. Sama kun meikä käy postikortti tai muuta kirjettä ym. heittämässä postilaatikkoon, niin siellä saadaan p*skahalvaus. Että ootteko te nyt ihan tosissanne. Auttaisko joittenkin rauhottavien syöminen tai joku?...En muuten nähnyt että missä se S-marketin/Prisman luona ollut postilaatikko oli. Se vissiin siirrettiinkin jonnekin kauemmas kaupasta. En tiedä kenelle tämä on sitten parempi. Tämähän on monimutkainen kysymys nimittäin. Muttei se käsittääkseni ole enää siinä kaupan kyljessä.
Tää vain tuli mulla mieleeni. Olen vienyt joulukortit Supermarketin luo.
Joo, mun juttu levähtää, kun en mä nyt herra isä jaksa selostaa kaikkea pitkästi ja aina uudelleen ja uudelleen! Paljon mä silti mietin kaikenlaista.
Huomaa että Prisma on täysin paniikissa kaikesta liikkumisesta sen lähistöllä ja tämä on aika epäreilua, kun täräytti itsensä siihen koko kaupungin LIIKENNEPISTEESEEN. Ja kukaan ei nyt sitten saa liikkua, kun itse siihen tärkeimpään solmukohtaan itsesi änkesit niin että piti kaupunkikaavaakin muokata. wtf?
Että liikennevalotkin on ihan järjetön siinä, kun ei siitä saa mennä minnekään. Ei niitä suunniteltu alunperin noin. Siinä oli LINJA-AUTOASEMA ja sen mukaisesti se avonaisuuskin ja sitten S-marketi/Prisma ESTI kaiken liikenteen aivan joka ikisestä suunnasta. wtf?
Olen asunut siellä Myllylässä päin ja silloin sitä tuli kirottua, kun Lidl tärähti siihen mistä oli SUORA pyörätie, ei edes ramppeja. Sitten liikennevalot, jotka ei "koskaan" vaihdu, vaan aina joutui mennä punaisista (kun ei mitään autojakaan ole missään). Ja sitten.... no sitten se järkälemäinen Prisma, joka päätti estää ihan kaiken liikenteen aivan joka suunnasta. Mä aidosti koin helpommaksi silloin kiertää aivan koko kolossin ja ajoin vanhalle Aisakellolle asti. Kiersi siis aivan koko liikennevaloristeyksen.
On tullut vissiin yhden, max kaksi, kertaa mentyä siitä Prisman kulmasta (menemättä valoista) ja aina kironnut sitä järjettömyyttä siinä. Ihan koko kaavoitus pitäisi tehdä uusiksi, kun Hämeenmaa päätti ettei siitä saa enää mennä heidän puolelleen yhtään mistään. Ainoa reitti on todellakin mennä sinne puskien läpi alas sillalle ja vasta sieltä sitten miettiä uudelleen jotain toista suuntaa. Nyt ei ole enää oikein sitäkään, kun ... no Prisma päätti estää sen että sillalta pääsisi suoraan ylös. MIKSI... siis kukaan siellä enää edes pyöräilisi, kun on lyhyempi matka kiertää Supermarketin kautta?
jne. (mietin paljon kaikea, mutten nyt jaksa kirjoittaa)
Ja ketjun aiheeseen vain sanon että ihan kaikki täällä on nykyään p*skaa. Jotain oli vielä hyvin joskus, muttei enää vuosikymmeniin mitään. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
...En muuten nähnyt että missä se S-marketin/Prisman luona ollut postilaatikko oli. Se vissiin siirrettiinkin jonnekin kauemmas kaupasta. En tiedä kenelle tämä on sitten parempi. Tämähän on monimutkainen kysymys nimittäin. Muttei se käsittääkseni ole enää siinä kaupan kyljessä.
Tää vain tuli mulla mieleeni. Olen vienyt joulukortit Supermarketin luo.
Joo, mun juttu levähtää, kun en mä nyt herra isä jaksa selostaa kaikkea pitkästi ja aina uudelleen ja uudelleen! Paljon mä silti mietin kaikenlaista.
Huomaa että Prisma on täysin paniikissa kaikesta liikkumisesta sen lähistöllä ja tämä on aika epäreilua, kun täräytti itsensä siihen koko kaupungin LIIKENNEPISTEESEEN. Ja kukaan ei nyt sitten saa liikkua, kun itse siihen tärkeimpään solmukohtaan itsesi änkesit niin että piti kaupunkikaavaakin muokata. wtf?
Että liikennevalotkin on ihan järjetön siinä, kun ei siitä saa mennä minnekään. Ei niitä suunniteltu alunperin noin. Siinä oli LINJA-AUTOASEMA ja sen mukaisesti se avonaisuuskin ja sitten S-marketi/Prisma ESTI kaiken liikenteen aivan joka ikisestä suunnasta. wtf?
Olen asunut siellä Myllylässä päin ja silloin sitä tuli kirottua, kun Lidl tärähti siihen mistä oli SUORA pyörätie, ei edes ramppeja. Sitten liikennevalot, jotka ei "koskaan" vaihdu, vaan aina joutui mennä punaisista (kun ei mitään autojakaan ole missään). Ja sitten.... no sitten se järkälemäinen Prisma, joka päätti estää ihan kaiken liikenteen aivan joka suunnasta. Mä aidosti koin helpommaksi silloin kiertää aivan koko kolossin ja ajoin vanhalle Aisakellolle asti. Kiersi siis aivan koko liikennevaloristeyksen.
On tullut vissiin yhden, max kaksi, kertaa mentyä siitä Prisman kulmasta (menemättä valoista) ja aina kironnut sitä järjettömyyttä siinä. Ihan koko kaavoitus pitäisi tehdä uusiksi, kun Hämeenmaa päätti ettei siitä saa enää mennä heidän puolelleen yhtään mistään. Ainoa reitti on todellakin mennä sinne puskien läpi alas sillalle ja vasta sieltä sitten miettiä uudelleen jotain toista suuntaa. Nyt ei ole enää oikein sitäkään, kun ... no Prisma päätti estää sen että sillalta pääsisi suoraan ylös. MIKSI... siis kukaan siellä enää edes pyöräilisi, kun on lyhyempi matka kiertää Supermarketin kautta?
jne. (mietin paljon kaikea, mutten nyt jaksa kirjoittaa)
Ja ketjun aiheeseen vain sanon että ihan kaikki täällä on nykyään p*skaa. Jotain oli vielä hyvin joskus, muttei enää vuosikymmeniin mitään....No sen mä vielä jatkan että S-Market/Prisma on siis lähes vankilamaisen järeästi aidattu ja vartioitu, koko liikennejärjestely tehty niin ettei kukaan koskaan pääse sinne lähelle. wtf? Ja toinen on Orimattilan Vuokratalot. wow? Se koppi oli aina psykedelinen ja sanoivatkin sinne muuttaneensa turvallisuussyistä.
Näinhän ne sanoo ja sitten samasas kaupungissa, jotenkin mielestäni samaa happea hengittäen muut kaupat ei kuitenkaan ole samoin toimineet enkä mulla ainakaan täällä ole sakki ikkunoista tullut sisään? wtf? Oisko niin että näillä järjettömillä turvallisuusjärjestelyillä varustetut taistelisi jotain TÄYSIN muuta vastaan, kuin mitä me normaalit ihmiset täällä? hmmm?
Meinaan vain että... joo. On sellainen olo että toi VARUSTELU on varmaan heille ihan tarpeen ja kun ei täällä muilla sitä ongelmaa ole, niin ... on varmaan itse aiheutettua. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
...No sen mä vielä jatkan että S-Market/Prisma on siis lähes vankilamaisen järeästi aidattu ja vartioitu, koko liikennejärjestely tehty niin ettei kukaan koskaan pääse sinne lähelle. wtf? Ja toinen on Orimattilan Vuokratalot. wow? Se koppi oli aina psykedelinen ja sanoivatkin sinne muuttaneensa turvallisuussyistä.
Näinhän ne sanoo ja sitten samasas kaupungissa, jotenkin mielestäni samaa happea hengittäen muut kaupat ei kuitenkaan ole samoin toimineet enkä mulla ainakaan täällä ole sakki ikkunoista tullut sisään? wtf? Oisko niin että näillä järjettömillä turvallisuusjärjestelyillä varustetut taistelisi jotain TÄYSIN muuta vastaan, kuin mitä me normaalit ihmiset täällä? hmmm?
Meinaan vain että... joo. On sellainen olo että toi VARUSTELU on varmaan heille ihan tarpeen ja kun ei täällä muilla sitä ongelmaa ole, niin ... on varmaan itse aiheutettua....Ja taas mie pikkupikkujatkan, koska sitä aiemmin mietin, mutten jaksanut kirjoittaa. *huokaisu* Mä siis asuin Kekkosen arkiston lähellä ja ajoin sen ohi joka päivä pyörällä koko lapsuuteni. Mä niinku tunnen SIKSI noi jutut luissa ja ytimissäni. Se oli sellainen samanlainen kolossi, täysin ufo, tiputettuna keskelle maalaismaisema ja kuoppaisia hiekkateitä. Siinä sitten 24/7 valaistus ja äärimmäisen sileat asvalttitiet ilman särönsäröä. 200m päässä tiestä ei siis päässyt edes ohi! Sitä rikosi kaikki ja mulla oli pyörälläkin vaikeuksia joskus löytää siitä reittiä kuoppien ohi. :DDD Oliko se sitten ihan tarkoituksella tehty sellaiseksi hidasteeksi? Ei meinaan yksikään auto siitä lujaa läpi mennyt! Joku tällainen ekologinen piikkimatto?
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
...Ja taas mie pikkupikkujatkan, koska sitä aiemmin mietin, mutten jaksanut kirjoittaa. *huokaisu* Mä siis asuin Kekkosen arkiston lähellä ja ajoin sen ohi joka päivä pyörällä koko lapsuuteni. Mä niinku tunnen SIKSI noi jutut luissa ja ytimissäni. Se oli sellainen samanlainen kolossi, täysin ufo, tiputettuna keskelle maalaismaisema ja kuoppaisia hiekkateitä. Siinä sitten 24/7 valaistus ja äärimmäisen sileat asvalttitiet ilman särönsäröä. 200m päässä tiestä ei siis päässyt edes ohi! Sitä rikosi kaikki ja mulla oli pyörälläkin vaikeuksia joskus löytää siitä reittiä kuoppien ohi. :DDD Oliko se sitten ihan tarkoituksella tehty sellaiseksi hidasteeksi? Ei meinaan yksikään auto siitä lujaa läpi mennyt! Joku tällainen ekologinen piikkimatto?
...Ja sen mä vielä jatkan :DDD että mun äiti kerran sitten veti siitä lujaa läpi tai ainakin varomatta ja mulla lensi polkupyörä pois takana olleesta telineestä!! :D Isän mielipidettä en tiedä, mutta äiti ei siis sitonut sitä pyörää siihen ja veteli sitten vain lujaa niistä mainitsemistani kuopista. Mulla lensi pyörä ja hajosi siitä vähän.
Mulle tää oli silti jännä kokemus monessa mielessä. Isähän pyöräni sitten korjasi ettei mun elämäni siitä vaikeutunut, mutta pyörään jäi vaurion jälkiä ja mä aina muistan sen tosi hassuna kokemuksena, kun äiti vähän mokasi :DD
- Anonyymi00007
Se oli niitä aikoja kun perjantaisin vielä jonotettiin Matin Kellariin. Noihin aikoihin oli vielä ihan oikeita nakkikioskejakin. Oli myös huoltoasemia mistä sai palveluja.
Omalla kylällä oli ammattikoulu, ja muutkin palvelut.
Ei ollut mitään internettiä. Ihmisillä oli oikeaakin tekemistä eikä niska kyyryssä naputella tietokonetta.- Anonyymi00008
Aika entinen ei koskaan enää palaa. Orimattilassa jokuset haikailee menneisyyden perään.
- Anonyymi00011
Kaikki romanit lähti Orimattilasta silloin puukotuksen jälkeen. Kaikki valtakunnan suuret lehdet teki juttua tuosta tapauksesta.
- Anonyymi00012
Iltalehden arkisto. 23.8.1988 on etusivun juttu aiheesta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Aika entinen ei koskaan enää palaa. Orimattilassa jokuset haikailee menneisyyden perään.
Entinen AIKA itsessään ei, mutta kyllähän esim. metsä palaa (tulee takaisin). Metsä kaadetaan ja sitä haikaillaan takaisin ja kyllä se siihen joskus takaisin kasvaa, jos sen annetaan kasvaa. Metsän olemassa olo ei ole mikään MAHDOTTOMUUS, kun ei me täällä missään saharassa asuta missä aavikoidutaan. Kyllä se siihen ihan varmasti on tulossa, jos ei sitä estetä.
Sama on palveluissa, että nehän tulee, kun ne palaa. Tekoäly muka VAIN tulee ja vie tytö, mutta jotenkin joku ei nyt oivalla että sen voi myös POISTAA ja antaa takaisin ne työpaikat niille erotetuille ihmisille. Ei se mikään mahdottomuus ole. Ja vaikka sinä itse et sitä ikinä suostu tekemään, niin et voi muiden puolesta sitä päättää ettei näin koskaan tultaisi tekemään eli kyllä se voi palata.
- Anonyymi00010
Kaikki Kyllä se puukotus tapahtui tuossa torilla, siis siinä mistä bussit lähtee nykyisin lahteen. Ja sen pyörätelineen heitti ikkunasta sisään uhrin kaverit tai tuttavat.
En muista että tähän olisi mitään ampumisia liittynyt.
Tosin joskus 90-luvun alussa mannejen autoa ammuttiin väijytyksestä mäntymäen suunnalla. Tekijä sai siitä vuosien tuomion. Ei tainnut tämä ampuminen tähän puukotukseen suoraan liittyä.
Puukotus sattui 80-luvun lopulla joko 88 tai 89- Anonyymi00021
Ei voi vähempää kiinnostaa.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ei voi vähempää kiinnostaa.
Näyttää sen verran kiinnostavan että sait kommentin tehtyä
- Anonyymi00024
Kohta 38 vuotta aikaa tuosta tapahtumasta.
Se on ehkä koko Orimattilan rikoshistorian toiseksi puhutuin tapaus.
1995 marraskuussa tapahtunut Sopinkulman ampuminen on ykkönen.
Moni muistaa myös 1996 itsenäisyyspäivän kun eläinaktivistit sai haulikosta tarhaajalta.- Anonyymi00026
Riehuhan Orimattilassa pyromaanikin joskus kasarina.
Sehän sytytti rakenteilla olevan hellaripytinkin sekä pulitunturilla olleen vanhan vesitornin tuleen.
Muitakin kohteita oli myös.
Teki nuotion rantatie 8 häkkivarastoon,jossa ite asui silloin .
Alibin uutisoi.
Alibin sivuille pääsi Kolehmainen joka silloin asui Erkontie 4 myös, kuristi kaverinsa koiran hihnalla. - Anonyymi00027
Ka, mie olen just miettinyt että oliko se HAULIKKO?
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Riehuhan Orimattilassa pyromaanikin joskus kasarina.
Sehän sytytti rakenteilla olevan hellaripytinkin sekä pulitunturilla olleen vanhan vesitornin tuleen.
Muitakin kohteita oli myös.
Teki nuotion rantatie 8 häkkivarastoon,jossa ite asui silloin .
Alibin uutisoi.
Alibin sivuille pääsi Kolehmainen joka silloin asui Erkontie 4 myös, kuristi kaverinsa koiran hihnalla.Kolehmainenkin jo kuollut.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ka, mie olen just miettinyt että oliko se HAULIKKO?
...No, toinen ei vastaa, mutta olen siis PALJON miettinyt tuota tapausta. Ei minua ehkä niinkään se itse tapaus kiinnosta ja uskoisin että se oikeudessa selvitettiin ihan hyvin eikä sen puolesta ole mitään selvitettävää enää.
Minusta oli silti mielenkiintoista elää sitä aikaa, kun kaikki äänessä olleet oli sitä mieltä että se ampuminen oli ok. Olen nimittäin miettinyt että siinä ILMAPIIRISSÄ harva olisi uskaltanut sanoa mitään poikkeavaa :/ Kireää.
Toi juttu tuli mulla mieleen, kun kaupat alkoi rajoittaa minun RUUAN ostamista että aikalailla nousi vanhalla maatilan kasvatilla karvat pystyyn kun aivoton h*tsu alkaa siinä mun ulkonäen perusteella rajoittaa minulta kaupassa käymistä. Mitä te myytte?
- Anonyymi00025
Mikäkö vuosi?
Vastaus: 1988
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2022784Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1622490Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 64951
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait255899Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies104881Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20879Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka306869Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22748Onneksi tapasin sut
Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku93739